- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 травня 2013 р.
за № 759/23291
Про затвердження Порядку ведення переліку суб’єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) в автомобільних транспортних засобах
1. Затвердити Порядок ведення переліку суб’єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) в автомобільних транспортних засобах, що додається.
2. Департаменту автомобільного транспорту забезпечити подання цього наказу в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Єфименка К.О.
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті Голова Антимонопольного комітету України Голова Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва Заступник Міністра соціальної політики України - керівник апарату Міністр внутрішніх справ України |
Є.А. Пронченко В.П. Цушко М.Ю. Бродський В. Коломієць В.Ю. Захарченко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
17.04.2013 № 226
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 травня 2013 р.
за № 759/23291
ПОРЯДОК
ведення переліку суб’єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) в автомобільних транспортних засобах
І. Загальні положення
1.1. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
автоматизована система бази даних перевірки та адаптації тахографів до транспортних засобів (далі - база даних) - електронна база даних, що містить відомості про тахографи, встановлені на транспортних засобах, їх адаптацію до таких транспортних засобів, технічне обслуговування (активацію, періодичні перевірки, ремонт), здійснені пунктами сервісу тахографів;
( Пункт 1.1 розділу I доповнено новим абзацом другим згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 341 від 24.07.2014 )
автомобільний транспортний засіб - колісний транспортний засіб (автобус, вантажний та легковий автомобілі, причіп, напівпричіп), який використовується для перевезення пасажирів, вантажів або виконання спеціальних робочих функцій (далі - транспортний засіб);
адаптація тахографа до транспортного засобу - оновлення або підтвердження параметрів автомобільного транспортного засобу, що зберігаються у пам'яті тахографа, до яких залежно від типу тахографа належать: ідентифікаційний номер (VIN-код) та номерний знак (цифри та літери, нанесені на номерному знаку, - VRN) автомобільного транспортного засобу, розмір застосованих пневматичних шин, результати визначення константи тахографа "k", характеристичного коефіцієнта автомобільного транспортного засобу "w", ефективного кола шини "l", а також показники часу, пробігу, граничного значення швидкості, на яке налаштований обмежувач швидкості транспортного засобу (за наявності);
виведення тахографа з експлуатації - процедура, за якою власник транспортного засобу бажає замінити тахограф після того, як пункт сервісу тахографів засвідчить, що тахограф не виконує функції, передбачені
ЄУТР та виробником, і не може бути відремонтований;
виробнича база - персонал, який здійснює установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) у транспортних засобах, а також засоби вимірювальної техніки, устаткування для сервісу тахографів, приміщення, споруди, що на законних підставах використовує пункт сервісу тахографів;
Компетентний орган - Міністерство інфраструктури України;
Контрольний орган - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування;
контрольний пристрій (тахограф) - обладнання, яке є засобом вимірювальної техніки, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їхніх водіїв;
пункт сервісу тахографів (далі - ПСТ) - спеціально облаштовані виробничі ділянки для надання послуг щодо установлення та технічного обслуговування тахографів суб’єктами господарювання, що виконують передбачені
ЄУТР функції майстерні або механіка та внесені до переліку суб’єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) у транспортних засобах (далі - Перелік), затвердженого Компетентним органом;
технічне обслуговування тахографа - технічні операції з приведення тахографа у робочий стан відповідно до інструкції його виробника, які включають активацію, зчитування даних цифрового тахографа, періодичні перевірки, ремонт, заміну тахографа або пов’язаного з ним устаткування, адаптацію тахографа до транспортного засобу;
установлення тахографа - сукупність операцій з монтажу тахографа на транспортному засобі відповідно до вимог
ЄУТР, інструкцій виробника тахографа та транспортного засобу.
1.2. Метою ведення Переліку є створення умов для взаємного визнання результатів діяльності з установлення та технічного обслуговування тахографів між компетентними органами договірних сторін
ЄУТР.
1.3. Перелік формується Контрольним органом та у паперовому вигляді передається на затвердження Компетентному органу, який передає зазначений Перелік компетентним органам договірних сторін
ЄУТР.
Затверджений Перелік із зазначенням видів робіт, типів тахографів, найменування (прізвища, імені, по батькові) суб’єкта господарювання, даних щодо персоналу, засобів вимірювальної техніки розміщується на офіційному сайті Компетентного органу.
ІІ. Вимоги до ПСТ
2.1. ПСТ повинен мати виробничу базу для установлення та технічного обслуговування тахографів з урахуванням:
марок, моделей, типів (аналогові, цифрові) тахографів, затверджених компетентними органами договірних сторін
ЄУТР;
виконуваних видів робіт щодо тахографів.
2.2. Картка майстерні видається лише тим ПСТ, які внесені до Переліку та не мають права на картку підприємства.
2.3. ПСТ повинен мати актуалізований фонд нормативно-правових актів, нормативних, організаційно-методичних, довідкових та інформаційних документів, відповідні інструкції виробників транспортних засобів та тахографів.
2.4. ПСТ забезпечує наявність кваліфікованого персоналу.
Кожен фахівець ПСТ, який виконує роботи з установлення та технічного обслуговування тахографів, повинен мати документ, що підтверджує наявність відповідної підготовки щодо виконання видів робіт з установлення та технічного обслуговування тахографів. В межах зазначеної підготовки фахівці ПСТ повинні отримати знання та уміння здійснювати установлення, активацію, адаптацію тахографів до транспортних засобів, періодичні перевірки, технічне обслуговування відповідно до вимог
ЄУТР аналогових та/або цифрових тахографів незалежно від належності тахографа до певної марки чи моделі.
2.5. Керівництво ПСТ повинно забезпечити:
зберігання заявок на проведення робіт з установлення та технічного обслуговування тахографів;
належне виконання персоналом своїх обов’язків;
якість робіт з установлення, активації, адаптації тахографів до транспортних засобів, періодичні перевірки, технічне обслуговування тахографів;
передачу даних протоколів перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу (далі - Протокол), оформлених згідно з додатком 1 до Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 24 червня 2010 року № 385, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 20 жовтня 2010 року за № 946/18241, разом з інформацією, зчитаною з тахографів, до бази даних;
( Пункт 2.5 розділу II доповнено новим абзацом п’ятим згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 341 від 24.07.2014 )
якісне ведення обліку матеріалів, носіїв інформації для тахографів (карток для цифрових тахографів та тахографічних карт для аналогових тахографів), пломбіраторів та пломбувальних матеріалів, електронних пристроїв та даних, зчитаних з тахографів.
Нормативна та технічна документація повинна бути доступною для персоналу ПСТ на його робочих місцях з урахуванням вимог щодо інформації з обмеженим доступом.
Не допускається доступ сторонніх осіб до бази даних щодо інформації про установлення, активацію, адаптацію тахографів до транспортних засобів, періодичні перевірки, технічне обслуговування тахографів та використання контрольних пристроїв (тахографів).
( Абзац восьмий пункту 2.5 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 341 від 24.07.2014 )
2.6. Придбані ПСТ запасні частини, устаткування та матеріали повинні відповідати вимогам, передбаченим
ЄУТР, іншими нормативно-правовими актами та нормативними документами, а також сертифікатам відповідності, свідоцтвам про офіційне затвердження типу, маркуванню тощо.
2.7. Виробниче приміщення ПСТ, у якому надають послуги з установлення, активації, адаптації тахографів до транспортних засобів, технічного обслуговування тахографів, установлених на транспортному засобі, повинно мати розміри, достатні для розміщення транспортного засобу та безпечного надання послуг, оглядову канаву та/або підйомний механізм, розміри та/або конструкція яких мають відповідати габаритним розмірам і масі транспортного засобу, на якому виконують роботи з установлення, активації, адаптації тахографа до транспортного засобу, технічного обслуговування тахографа.
2.8. У виробничому приміщенні ПСТ повинні бути обладнані:
окреме робоче місце з обмеженим доступом сторонніх осіб до здійснення ремонту тахографів, розміщення програмно-технічних засобів, зберігання даних, зчитаних з пам'яті цифрового тахографа або з картки цифрового тахографа;
місце для зберігання в сейфі або металевому ящику картки (карток) цифрового тахографа, резервних копій інформації на змінних носіях, пломбіраторів і пломбувальних матеріалів.
2.9. ПСТ повинен мати можливість користуватися прямолінійною горизонтальною ділянкою дороги, що має поздовжній і поперечний ухили не більше ніж 1,5%, довжину - не менше ніж 1000 м, рівне та тверде покриття, що підтверджуються документально.
За умови забезпечення аналогічного відтворення параметрів руху транспортного засобу із застосуванням устаткування для автоматичного реєстрування часу, швидкості та пройденої ним відстані допускається використовувати:
ділянку дороги довжиною менше ніж 1000 метрів;
стенди з біговими барабанами або роликами.
2.10. Устаткування, інструменти, засоби вимірювальної техніки, споруди, картки цифрового тахографа, програмне забезпечення, приміщення, матеріали повинні бути ідентифіковані. На ПСТ повинна бути призначена особа, що веде облік та контролює їх зберігання, застосування і технічне обслуговування.
Засоби вимірювальної техніки, які використовуються ПСТ та на які поширюється державний метрологічний нагляд, дозволяється застосовувати лише за умови, якщо вони пройшли повірку або державну метрологічну атестацію.
2.11. Програмно-технічні засоби повинні забезпечувати:
зчитування інформації, записаної в пам’яті тахографа та/або з картки цифрового тахографа;
видалення інформації, записаної в пам’яті тахографа під час його обслуговування;
зчитування інформації з картки цифрового тахографа;
можливість передачі даних Протоколів разом з інформацією, зчитаною з тахографів, до бази даних в електронній формі за допомогою інформаційно-телекомунікаційних засобів;
( Пункт 2.11 розділу II доповнено новим абзацом п’ятим згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 341 від 24.07.2014 )
здійснення резервного копіювання інформації на змінні носії.
Зчитана з пам'яті тахографа або картки цифрового тахографа інформація повинна бути захищена від несанкціонованого доступу сторонніх осіб.
У разі неможливості зчитування інформації, записаної в пам’яті тахографа або на картці цифрового тахографа, ПСТ повинен письмово повідомляти про це власника транспортного засобу.
2.12. ПСТ повинен у 10-денний строк повідомляти Контрольний орган у письмовій формі про:
зміни в інформації про виробничу базу;
втрату, пошкодження, вихід з ладу картки для роботи з цифровими тахографами;
виявлені ситуації, що містять небезпеку неправомірного застосування тахографів та/або їхніх носіїв інформації;
виявлені недоліки тахографів та/або їхніх носіїв інформації, що свідчать про їхню невідповідність виданим компетентними органами договірних сторін
ЄУТР свідоцтвам про офіційне затвердження типу.
2.13. ПСТ повинен виконувати тільки ті види робіт та стосовно тільки тих типів тахографів, які зазначені в Переліку.
2.14. ПСТ повинен установлювати цифровий тахограф:
під час установлення тахографа на транспортний засіб уперше;
на заміну аналогового або цифрового тахографа після виведення його з експлуатації.
2.15. ПСТ повинен застосовувати для маркування та пломбування тахографів позначку "UA" з номером ПСТ, зазначеним у Переліку.
2.17. ПСТ щонайменше один раз на рік повинен надавати Контрольному органу інформацію про виробничу базу пункту сервісу тахографів (додаток 1).
ІІІ. Процедура внесення суб’єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) в транспортних засобах, до Переліку
3.1. Процедура внесення суб’єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів), до Переліку складається з таких етапів:
надходження (подання) заявки щодо внесення до Переліку суб’єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) в автомобільних транспортних засобах (додаток 2);
розгляд заявки щодо внесення до Переліку суб’єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) в автомобільних транспортних засобах, та доданих до неї документів;
проведення перевірки достовірності поданої інформації про виробничу базу ПСТ вимогам
ЄУТР та цього Порядку;
внесення суб’єкта господарювання до Переліку або надання обґрунтованої відмови у внесенні суб’єкта господарювання до Переліку.
3.2. Контрольний орган у 5-денний строк перевіряє повноту комплекту документів, доданих до заявки щодо внесення до Переліку суб’єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) в автомобільних транспортних засобах, та:
у разі виявлення неповного комплекту документів, перелік яких визначено у заявці щодо внесення до Переліку суб’єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) в автомобільних транспортних засобах, не приймає заявку до розгляду;
у разі прийняття заявки щодо внесення до Переліку суб’єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) в автомобільних транспортних засобах, до розгляду здійснює перевірку достовірності інформації, зазначеної в документах, доданих до зазначеної заявки.
3.3. Перевірка інформації про виробничу базу заявника на відповідність вимогам
ЄУТР та цього Порядку проводиться за місцем розташування виробничої бази у 15-денний строк з дати надходження (подання) заявки щодо внесення до Переліку суб’єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) в автомобільних транспортних засобах. Строк проведення такої перевірки не повинен перевищувати двох робочих днів.
Контрольний орган за результатами перевірки складає у двох примірниках акт перевірки, один примірник якого не пізніше останнього дня перевірки надається заявнику, другий - зберігається в Контрольному органі.
Завірену в установленому законодавством порядку копію акта перевірки Контрольний орган у 10-денний строк з дати закінчення перевірки направляє до Компетентного органу та у разі відсутності порушень оформлює і направляє Компетентному органу звіт про внесення заявника до Переліку та відповідний Перелік.
3.4. У разі виявлення під час перевірки порушень заявник у 10-денний строк з дня отримання акта перевірки направляє до Контрольного органу лист з планом заходів щодо усунення порушень, виявлених під час перевірки, з визначеними заявником строками або інформацією щодо усунення таких порушень.
Після закінчення строків усунення порушень, виявлених під час перевірки, вказаних у плані заходів, заявник у 5-денний строк подає Контрольному органу повторну заявку щодо внесення до Переліку суб’єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) в автомобільних транспортних засобах.
3.5. У разі ненадання плану заходів щодо усунення порушень, виявлених під час перевірки, у строк, визначений у пункті 3.4 цього розділу, Контрольний орган подає до Компетентного органу звіт про відмову у внесенні заявника до Переліку.
3.6. Компетентний орган затверджує надісланий та сформований Контрольним органом Перелік у 10-денний строк після його надходження, який надсилається Контрольним органом разом зі звітом про внесення заявника до Переліку або звітом про відмову у внесенні заявника до Переліку.
3.7. У разі наміру суб’єкта господарювання внести зміни стосовно видів робіт, типів тахографів, найменування (прізвища, імені, по батькові) суб’єкта господарювання, даних щодо персоналу, засобів вимірювальної техніки він подає до Контрольного органу заявку щодо внесення до Переліку суб’єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) в автомобільних транспортних засобах, яка розглядається у порядку, визначеному цим розділом.
IV. Порядок позапланової перевірки ПСТ та підстави для вилучення його з Переліку
4.1. Позапланова перевірка виробничої бази здійснюється при надходженні скарг від замовників послуг з установлення та технічного обслуговування тахографів, повідомлень, що надходять від компетентних органів договірних сторін
ЄУТР, а також у разі недотримання ПСТ вимог, встановлених абзацом п’ятим пункту 2.5 розділу ІІ цього Порядку, або надання до бази даних Протоколів, оформлених з порушенням вимог чинного законодавства.
................Перейти до повного тексту