1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Комісії з регулювання
азартних ігор та лотерей
22 квітня 2021 року № 167
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
03 червня 2021 р.
за № 747/36369
ПОРЯДОК
формування і ведення Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх
( Із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей № 295 від 13.10.2023 № 296 від 13.10.2023 № 170 від 21.03.2024 )
( У тексті Порядку слово "Реєстратор" у всіх відмінках замінено словами "Публічний реєстратор" у відповідних відмінках згідно з Рішенням Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей № 170 від 21.03.2024, з урахуванням змін, внесених Рішенням Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей № 195 від 09.04.2024 )
1. Реєстр осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх - база даних, що містить інформацію про фізичних осіб, яким відповідно до поданих заяв або за рішенням суду обмежено відвідування гральних закладів та участь в азартних іграх.
Реєстр створюється з метою обліку осіб, яким відповідно до поданих заяв або за рішенням суду обмежено відвідування гральних закладів та участь в азартних іграх, мінімізації негативних наслідків участі фізичних осіб в азартній грі, а також вжиття заходів, спрямованих на боротьбу з ігровою залежністю (лудоманією).
Реєстр формується та ведеться з урахуванням вимог Закону України "Про захист персональних даних".
2. Дані Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх (далі - Реєстр), є інформацією з обмеженим доступом. Доступ до Реєстру надається виключно Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей (далі - Уповноважений орган) та організаторам азартних ігор для виконання покладених на них Законом України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор" обов’язків, а також бюро кредитних історій у частині інформації про осіб, стосовно яких у Реєстрі міститься інформація про використання такими особами кредитних коштів для внесення ставок, для передачі кредитодавцям на виконання вимог Закону України "Про споживче кредитування".
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей № 170 від 21.03.2024 )
3. Ведення Реєстру передбачає:
створення та функціонування особистих електронних кабінетів суб’єктів організаторів азартних ігор, Публічних реєстраторів та користувачів реєстру;
формування, ведення, редагування, закриття реєстраційних карток про осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх;
ведення інформації стосовно обмежень доступу до гральних закладів та/або участі в азартних іграх, зокрема про використання кредитних коштів для внесення ставок (за наявності);
( Абзац четвертий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей № 170 від 21.03.2024 )
формування документів з можливістю редагування, збереження та друку;
отримання інформації про осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх, зокрема про використання кредитних коштів для внесення ставок (за наявності);
( Абзац шостий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей № 170 від 21.03.2024 )
інформаційну взаємодію та обмін з іншими інформаційними системами, реєстрами та мережами, що складають державні інформаційні ресурси;
підготовку та формування статистичних даних/звітів на підставі інформації, внесеної до Реєстру.
4. Держателем та адміністратором Реєстру є Уповноважений орган.
5. Під час внесення відомостей про осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх до Реєстру, створюється та ведеться реєстраційна картка - обліковий запис про осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх до Реєстру.
6. Публічними реєстраторами Реєстру (далі - Публічний реєстратор) є:
( Абзац перший пункту 6 в редакції Рішення Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей № 170 від 21.03.2024 )
уповноважена посадова особа апарату Уповноважено органу, яка відповідно до законодавства має право вносити відомості про осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх до Реєстру, а також редагувати такі відомості;
уповноважена посадова особа організатора азартних ігор, яка відповідно до законодавства має право вносити відомості про осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх до Реєстру, а також редагувати такі відомості.
7. Користувачами Реєстру (далі - Користувач) є:
уповноважені посадові особи Уповноваженого органу, які відповідно до законодавства мають право отримувати інформацію з Реєстру;
уповноважені посадові особи організатора азартних ігор, які відповідно до законодавства мають право отримувати інформацію з Реєстру.
8. Доступ до Реєстру Публічних реєстраторів та Користувачів здійснюється безоплатно через електронний кабінет за допомогою інтегрованої системи електронної ідентифікації з використанням засобів кваліфікованого електронного підпису, що забезпечують захист даних від несанкціонованого доступу. Отримання кваліфікованого електронного підпису здійснюється Публічними реєстраторами та Користувачами самостійно.
Реєстрація в особистому кабінеті здійснюється за допомогою заповнення електронної форми з використанням засобів кваліфікованого електронного підпису (особистого та повноважної особи працедавця) та із зазначенням таких реквізитів:
1) прізвище, ім’я, по батькові (за наявності);
2) дата народження;
3) тип, серія (за наявності) та номер документа, що посвідчує особу;
4) реєстраційний номер облікової картки платника податків або номер (та за наявності - серія) паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);
5) ідентифікаційний код організатора азартних ігор, працедавця особи Публічного реєстратора та/або Користувача.
Ідентифікатори та права доступу до Реєстру надаються уповноваженій посадовій особі організатора азартних ігор після перевірки наданих відомостей адміністратором Реєстру.
Організатори азартних ігор не пізніше двох робочих днів з дня припинення трудових відносин з Користувачами або Публічними реєстраторами письмово повідомляють адміністраторові Реєстру про необхідність скасування ідентифікаторів доступу до Реєстру прав Користувачів або Публічних реєстраторів, які припинили трудові відносини з ним.
9. Доступ до Реєстру бюро кредитних історій у частині інформації про осіб, стосовно яких у Реєстрі міститься інформація про використання такими особами кредитних коштів для внесення ставок, для передачі кредитодавцям на виконання вимог Закону України "Про споживче кредитування", надається Уповноваженим органом безоплатно на договірних засадах.
( Порядок доповнено пунктом 9 згідно з Рішенням Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей № 170 від 21.03.2024 )
10. Реєстр ведеться державною мовою.
11. Перед початком внесення до Реєстру відомостей про осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх, Публічний реєстратор здійснює обов’язкову перевірку наявності чи відсутності в Реєстрі раніше сформованої реєстраційної картки відповідної особи шляхом пошуку за такими ідентифікаторами:
1) прізвище, ім’я, по батькові (за наявності);
2) дата народження;
3) реєстраційний номер облікової картки платника податків або номер (та за наявності - серія) паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);
4) унікальний номер запису Єдиного державного демографічного реєстру (за наявності);
5) тип, серія (за наявності), номер документа, що посвідчує особу;
6) номер реєстраційної картки.
12. Пошук відомостей у Реєстрі здійснюється за одним або декількома ідентифікаторами пошуку за принципом повного або часткового збігу одного чи декількох ідентифікаторів пошуку.
13. За результатом здійснення пошуку програмними засобами ведення Реєстру формується Відомість про наявність чи відсутність у Реєстрі за заданими ідентифікаторами пошуку реєстраційної картки. За необхідності Відомість може бути роздрукована.
14. У разі наявності в Реєстрі сформованої реєстраційної картки Публічний реєстратор вносить відомості про поточне обмеження до реєстраційної картки, а також у разі потреби додає до реєстраційної картки відомості стосовно додаткових документів, які посвідчують особу (паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон тощо). Одночасно можуть діяти кілька обмежень, створених відповідно до різних підстав (заяв), кожне обмеження діє до закінчення строку обмеження або до його відміни відповідно до чинного законодавства.
15. У разі відсутності в Реєстрі сформованої реєстраційної картки Публічний реєстратор створює нову реєстраційну картку та вносить відомості про поточне обмеження.
16. Підставою для внесення відомостей про осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх, є:
1) письмова заява про самообмеження, за формою згідно з додатком 1, яка подана до організатора азартних ігор або Уповноваженого органу з одночасним пред’явленням документа, що посвідчує особу;
2) обґрунтована заява про тимчасове обмеження, за формою згідно з додатком 2, що надійшла до Уповноваженого органу від членів сім’ї першого ступеня споріднення (такими вважаються батьки, чоловік або дружина, діти фізичної особи, у тому числі усиновлені), або законних представників особи, якій має бути обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх.
До заяви про обмеження з метою її обґрунтування можуть додаватися:
документи (оригінали або копії засвідчені особою, якою подано документи), що підтверджують необхідність встановлення обмеження доступу до гральних закладів та/або участі в азартних іграх у випадках:
перевищення витрат на гру над особистими доходами гравця, що ставить гравця або його сім’ю у скрутне матеріальне становище;
перевищення витрат на гру над особистими доходами гравця, що ставить гравця або його сім’ю у скрутне матеріальне становище, яке здійснюється з використанням коштів, отриманих у позику, в тому числі на умовах фінансового кредиту;
( Підпункт 2 пункту 16 доповнено абзацом п'ятим згідно з Рішенням Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей № 170 від 21.03.2024 )
наявності боргових зобов’язань на суму більш як 100 прожиткових мінімумів доходів громадян;
ухилення особи від сплати аліментів впродовж більше трьох місяців;
якщо особа або члени її сім’ї є отримувачами житлової субсидії чи пільг на сплату житлово-комунальних послуг;
документи (копії засвідчені особою, якою подано документи), що підтверджують ступінь спорідненості члена сім’ї / повноваження законного представника.
3) рішення суду про обмеження у відвідуваннях гральних закладів та участі в азартних іграх, яке набрало законної сили та направлено на адресу Уповноваженого органу судом, який ухвалив таке рішення.

................
Перейти до повного тексту