1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ПИТАНЬ РЕГУЛЮВАННЯ ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
16.07.2009 № 1599
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
07 серпня 2009 р.
за № 741/16757
( Рішення втратило чинність на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв'язку № 139 від 19.04.2023 )
Про затвердження Положення про радіочастотний моніторинг у смугах радіочастот загального користування
( Із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 120 від 03.03.2015 № 577 від 01.11.2016 № 230 від 24.04.2018 )
Відповідно до статей 6 та 14 Закону України "Про радіочастотний ресурс України" Національна комісія з питань регулювання зв'язку України ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Положення про радіочастотний моніторинг у смугах радіочастот загального користування, що додається.
2. Департаменту ліцензування та радіочастот у встановленому законодавством порядку забезпечити подання цього рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

В.о. Голови

В. Звєрєв

ПОГОДЖЕНО:

Перший заступник Голови
Антимонопольного комітету України

В.о. Голови Державного комітету України
з питань регуляторної політики
та підприємництва




Ю. Кравченко



А. Гота
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії
з питань регулювання
зв'язку України
16.07.2009 № 1599
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
07 серпня 2009 р.
за № 741/16757
ПОЛОЖЕННЯ
про радіочастотний моніторинг у смугах радіочастот загального користування
I. Загальні положення
1.1. Це Положення розроблено відповідно до Закону України "Про радіочастотний ресурс України", інших нормативно-правових актів з метою визначення порядку організації та здійснення радіочастотного моніторингу у смугах радіочастот загального користування (далі - радіочастотний моніторинг).
1.2. Призначення радіочастотного моніторингу - проведення заходів щодо забезпечення електромагнітної сумісності (далі - ЕМС) радіоелектронних засобів (далі - РЕЗ) та випромінювальних пристроїв (далі - ВП), що експлуатуються в смугах радіочастот загального користування на підставі дозволів на експлуатацію, виявлення і усунення дії джерел радіозавад, виявлення РЕЗ (ВП), що експлуатуються з порушенням чинного законодавства, і вжиття заходів щодо припинення їх дії та надання необхідної інформації для потреб регулювання використання радіочастотного ресурсу України (далі - РЧР).
1.3. Радіочастотний моніторинг здійснює Державне підприємство "Український державний центр радіочастот" (далі - УДЦР).
1.4. При здійсненні радіочастотного моніторингу УДЦР взаємодіє з Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, Генеральним штабом Збройних Сил України (далі - ГШ ЗСУ), правоохоронними органами та іншими державними органами за погодженням з НКРЗІ.
( П ункт 1.4 розділу І і з змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 120 від 03.03.2015 )
1.5. Дія цього Положення поширюється на загальних користувачів РЧР.
1.6. Роботи з радіочастотного моніторингу та забезпечення ЕМС РЕЗ, ВП у смугах радіочастот загального користування виконує УДЦР на платній основі за господарськими договорами, укладеними з користувачами РЧР.
( П ункт 1.6 розділу І в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 577 від 01.11.2016 )
1.7. Вартість робіт з радіочастотного моніторингу у смугах радіочастот загального користування визначаються тарифами на роботи (послуги) державного підприємства "Український державний центр радіочастот", пов’язані з користуванням радіочастотним ресурсом України та вимірюванням параметрів телекомунікаційних мереж, які затверджуються рішенням НКРЗІ.
( П ункт 1.7 розділу І в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 577 від 01.11.2016 )
1.8. Оплата робіт, пов'язаних з радіочастотним моніторингом, здійснюється користувачами РЧР щомісячно на підставі договору з УДЦР відповідно до законодавства.
1.9. Кожний користувач РЧР укладає з УДЦР договір про проведення радіочастотного моніторингу у смугах радіочастот загального користування.
1.10. Договір про проведення радіочастотного моніторингу підписується повноважними представниками сторін не пізніше тридцяти календарних днів від дня видачі УДЦР заявникові першого дозволу на експлуатацію РЕЗ (ВП).
1.11. Перелік РЕЗ (ВП), стосовно яких проводяться роботи, пов'язані з радіочастотним моніторингом та забезпеченням ЕМС РЕЗ (ВП), визначається УДЦР і наводиться у засвідчених сторонами додатках до договору.
( П ункт 1.11 розділу І і з змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 120 від 03.03.2015 )
1.12. Дані щодо виданих (анульованих) дозволів на експлуатацію РЕЗ (ВП) враховуються шляхом внесення змін у додаток до договору.
1.13. Виконання робіт з радіочастотного моніторингу оформляється щомісяця актами виконаних робіт відповідно до умов укладеного з користувачем РЧР договору.
( Р озділ І доповнено новим пунктом 1.13 згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 577 від 01.11.2016 )
1.14. УДЦР оформляє рахунки на оплату за виконані роботи з радіочастотного моніторингу та забезпечення ЕМС РЕЗ, ВП та разом з актами виконаних робіт надсилає користувачам РЧР відповідно до умов укладених з користувачами РЧР договорів.
( Р озділ І доповнено новим пунктом 1.14 згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 577 від 01.11.2016 )
1.15. Користувач РЧР у визначений договором строк здійснює оплату за виконані УДЦР роботи з радіочастотного моніторингу та забезпечення ЕМС РЕЗ, ВП.
( Р озділ І доповнено новим пунктом 1.15 згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 577 від 01.11.2016 )
1.16. Плата за роботи з радіочастотного моніторингу РЕЗ, що призначені для використання виключно в умовах надзвичайного або воєнного стану, за умови їх спеціальної реєстрації як таких, а також РЕЗ та ВП, що перебувають на консервації на підприємствах відповідно до Положення про порядок консервації основних виробничих фондів підприємств, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 1997 року № 1183, не справляється.
( Р озділ І доповнено новим пунктом 1.16 згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 577 від 01.11.2016 )
1.17. Плата за роботи з радіочастотного моніторингу РЕЗ, що працюють виключно на частотах виклику в разі стихійного лиха та з метою врятування людського життя, не справляється.
( Р озділ І доповнено новим пунктом 1.17 згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 577 від 01.11.2016 )
1.18. У цьому Положенні наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
база даних присвоєнь радіочастот - структурована сукупність інформації про присвоєння смуг, номіналів радіочастот, що підготовлена у формі, придатній для автоматизованої обробки засобами обчислювальної техніки системи технічного радіоконтролю;
база даних результатів технічного радіоконтролю - структурована сукупність інформації про результати проведених заходів технічного радіоконтролю, що підготовлена у формі, придатній для автоматизованої обробки засобами обчислювальної техніки системи технічного радіоконтролю;
дозволений до використання РЕЗ (ВП) - РЕЗ (ВП), експлуатація якого здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства, в тому числі нормативно-правових актів у сфері користування РЧР;
інструментальна оцінка параметрів випромінювання РЕЗ (ВП) - визначення станцією радіоконтролю значень параметрів електромагнітних випромінювань, які створюються РЕЗ (ВП);
( Абзац п’ятий пункту 1.18 розділу І в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 230 від 24.04.2018 )
система технічного радіоконтролю - сукупність взаємопов'язаних технічних засобів та засобів автоматизації, що управляються персоналом відповідних підрозділів;
технічний радіоконтроль - складова радіочастотного моніторингу, призначена для інструментальної оцінки параметрів випромінювання РЕЗ (ВП) у смугах радіочастот загального користування.
II. Основні завдання та складові радіочастотного моніторингу
2.1. Проведення радіочастотного моніторингу передбачає здійснення комплексу заходів, що визначені законодавством і цим Положенням, спрямованих на виконання таких основних завдань:
2.1.1. Збирання, оброблення, збереження та аналіз інформації щодо присвоєння смуг (номіналів) радіочастот, а також зайнятості смуг радіочастот загального користування.
2.1.2. Визначення відповідності параметрів випромінювання РЕЗ (ВП) висновкам щодо ЕМС, дозволам на експлуатацію та/або вимогам технічних норм, що встановлені чинними нормативно-правовими актами.
2.1.3. Надання рекомендацій та пропозицій користувачам РЧР щодо приведення параметрів РЕЗ (ВП) до встановлених норм.
2.1.4. Визначення вільного для використання РЧР в смугах радіочастот загального користування за результатами технічного радіоконтролю для підготовки рекомендацій щодо здійснення поточних присвоєнь радіочастот.
2.1.5. Виявлення і усунення дії джерел радіозавад.
2.1.6. Виявлення та припинення дії незаконно діючих РЕЗ (ВП).
( Підпункт 2.1.6 пункту 2.1 р озділу ІІ із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 577 від 01.11.2016 )
2.1.7. Підготовка даних щодо дотримання операторами зв'язку ліцензійних вимог з використання РЧР.
2.1.8. Підготовка рекомендацій щодо можливості впровадження нових радіотехнологій.
2.1.9. Підготовка за наслідками радіочастотного моніторингу інформації, необхідної при здійсненні державного нагляду за додержанням встановленого законодавством порядку і норм використання РЧР.
2.1.10. Підготовка за результатами радіочастотного моніторингу рекомендацій для здійснення міжнародно-правового захисту інтересів України з питань використання РЧР.
2.1.11. Підготовка рекомендацій щодо забезпечення співробітництва з питань міжнародного радіочастотного моніторингу.
2.2. Основою забезпечення радіочастотного моніторингу є технічний радіоконтроль.
2.3. Інформаційною основою радіочастотного моніторингу у смугах радіочастот загального користування є:
2.3.1. Національна таблиця розподілу смуг радіочастот України.
2.3.2. План використання радіочастотного ресурсу України.
2.3.3. Реєстр ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України.
2.3.4. База даних присвоєнь радіочастот у смугах радіочастот загального користування.
2.3.5. Реєстр РЕЗ (ВП), що можуть застосовуватися на території України в смугах радіочастот загального користування.
2.3.6. База даних результатів технічного радіоконтролю.
2.3.7. Результати державного нагляду за користуванням РЧР.
2.3.8. Міжнародні зобов'язання України, міжнародні угоди, підписані Адміністрацією зв'язку та радіочастот України, результати міжнародної координації.
2.3.9. Нормативно-правові та методичні документи з питань користування РЧР, впровадження новітніх радіотехнологій, стандартів тощо.
( Пункт 2.4 розділу II виключено на підставі Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації № 230 від 24.04.2018 )
III. Система технічного радіоконтролю
3.1. Для організаційно-технічного та функціонального забезпечення виконання завдань радіочастотного моніторингу створюється система технічного радіоконтролю.
3.2. До складу системи технічного радіоконтролю входять:
3.2.1. Персонал підрозділів УДЦР і філій, який забезпечує функціонування системи технічного радіоконтролю та проведення радіочастотного моніторингу.

................
Перейти до повного тексту