1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ
ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 102/362 від 01.08.2001


Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 серпня 2001 р.
за N 690/5881
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 628/582 від 12.06.2013 )
Про затвердження Порядку контролю за додержанням ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння; з виготовлення виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння, торгівлі виробами з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння; зі збирання, первинної обробки відходів і брухту дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва N 86/630 від 05.05.2009 )
Відповідно до статті 8 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", Указу Президента України від 25.05.2000 N 721/2000 "Питання Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва" і постанови Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2000 року N 1698 "Про затвердження переліку органів ліцензування"
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Порядок контролю за додержанням ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння; з виготовлення виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння, торгівлі виробами з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння; зі збирання, первинної обробки відходів і брухту дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння (додається).
2. Головному управлінню контролю та реформування процедур легалізації суб'єктів господарювання Держпідприємництва України (Апатенко О.П.) та Управлінню контролю за обігом дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння Департаменту зовнішніх економічних зв'язків Міністерства фінансів (Видолоб В.В.) у встановленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Управлінню контролю за обігом дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння Департаменту зовнішніх економічних зв'язків Міністерства фінансів України (Видолоб В.В.) забезпечити публікацію цього наказу в засобах масової інформації.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Держпідприємництва України Третьякова С.І. та Першого заступника Міністра фінансів України Германчука П.К.
Т.в.о. Голови Державного комітету
України з питань регуляторної
політики та підприємництва
Міністр фінансів України


В.П.Загородній
І.О.Мітюков
Затверджено
Наказ Державного комітету
України з питань регуляторної
політики та підприємництва і
Міністерства фінансів України
1 серпня 2001 р. N 102/362
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 серпня 2001 р.
за N 690/5881
Порядок контролю за додержанням ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння; з виготовлення виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння, торгівлі виробами з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння; зі збирання, первинної обробки відходів і брухту дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння
( У тексті Порядку слово "Держпідприємництва" замінено словом "Держкомпідприємництва" згідно з Наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва N 86/630 від 05.05.2009 )
Цей Порядок розроблено відповідно до Законів України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", "Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними", Указу Президента України від 25 травня 2000 року N 721/2000 "Питання Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва", постанови Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2000 року N 1698 "Про затвердження переліку органів ліцензування", спільного наказу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва і Міністерства фінансів України від 26 грудня 2000 року N 82/350 "Про затвердження ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння; з виготовлення виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння, торгівлі виробами з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння; зі збирання, первинної обробки відходів і брухту дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 січня 2001 року за N 24/5215.
Контроль за додержанням суб'єктами господарювання (далі ліцензіати) ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння; з виготовлення виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння, торгівлі виробами з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння; зі збирання, первинної обробки відходів і брухту дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння (далі - ліцензійні умови) здійснюють Міністерство фінансів України як орган ліцензування, Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва (і його представництва) (далі - Держкомпідприємництва) як спеціально уповноважений орган з питань ліцензування (далі - органи контролю) у межах своїх повноважень шляхом проведення планових і позапланових перевірок.
1. Організація перевірок
1.1. Планові перевірки додержання ліцензіатом ліцензійних умов проводяться органами контролю згідно з річним планом перевірок, який затверджується наказом органу контролю. Плани перевірок узгоджуються між Міністерством фінансів України та Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 16.10.2008 N 909 "Про затвердження критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності (крім видобутку) з дорогоцінними металами, дорогоцінним камінням, дорогоцінним камінням органогенного утворення, напівдорогоцінним камінням і періодичності проведення планових заходів державного нагляду (контролю).
( Пункт 1.1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва N 86/630 від 05.05.2009 )
1.2. Позапланові перевірки здійснюються органами контролю за наявності обставин, передбачених чинним законодавством України. Під час проведення позапланових перевірок з'ясовуються лише ті питання необхідність перевірки яких стала підставою для їх здійснення, з обов'язковим зазначенням цих питань у посвідченні на проведення перевірки.
( Пункт 1.2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва N 86/630 від 05.05.2009 )
1.3. Для проведення перевірки органом контролю видається розпорядчий документ про призначення голови та членів комісії і посвідчення на проведення перевірки ліцензіата (додаток 1) за підписом керівника органу контролю (його заступника), який засвідчується його печаткою.
1.4. Посвідчення реєструється в журналі обліку з посиланням на розпорядчий документ (додаток 2). Журнал обліку має бути пронумерований, прошнурований та скріплений печаткою.
1.5. Перевірки можуть проводитись із залученням фахівців центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування за їх згодою тощо.
1.6. Орган контролю повідомляє ліцензіата про проведення планової перевірки письмово не пізніше ніж за десять робочих днів до дня проведення зазначеної перевірки.
Строк здійснення планової перевірки становить не більше п'ятнадцяти робочих днів, а для суб'єктів малого підприємництва - п'яти робочих днів.
Строк здійснення позапланової перевірки становить не більше десяти робочих днів, а для суб'єктів малого підприємництва - двох робочих днів.
( Пункт 1.6 в редакції Наказу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва N 86/630 від 05.05.2009 )
2. Права комісії з перевірки дотримання ліцензійних умов
Голова та члени комісії з перевірки дотримання ліцензійних умов (далі - комісія) мають право:
ознайомлюватись із необхідними для проведення перевірки документами;
доступу на територію, у виробничі та інші приміщення ліцензіатів для їх обстеження і з'ясування питань, безпосередньо пов'язаних з перевіркою;
отримувати копії (ксерокопії) необхідних документів;
одержувати від ліцензіатів письмові пояснення, довідки, відомості, документальні матеріали з питань, що виникають під час перевірки.
( Абзац п'ятий глави 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва N 86/630 від 05.05.2009 )
3. Обов'язки комісії
Голова та члени комісії зобов'язані:
керуватись у своїй роботі виключно нормами законодавства;
об'єктивно відображати стан справ щодо додержання ліцензіатами ліцензійних умов;
забезпечувати додержання державної та іншої передбаченої законодавством таємниці.
4. Відповідальність комісії
Голова та члени комісії несуть відповідальність згідно з чинним законодавством за:
необ'єктивне відображення в акті перевірки даних про діяльність ліцензіата;
приховування фактів порушень чи зловживань, допущених ліцензіатом;
інші дії, учинені в процесі перевірки, які порушують чинне законодавство України.
5. Права та обов'язки ліцензіатів
5.1. Ліцензіат має право:
вимагати від посадових осіб органу контролю додержання вимог законодавства;
перевіряти наявність у посадових осіб органу контролю службового посвідчення і одержувати копії посвідчення на проведення планового або позапланового заходу;
надавати письмові пояснення та зауваження з питань, що виникають під час проведення перевірки;
не допускати посадових осіб органу контролю до здійснення перевірки, якщо:
перевірка здійснюється з порушенням вимог до періодичності її проведення;
посадова особа органу контролю не надала копії документів, передбачених цим Порядком, або якщо надані документи не відповідають вимогам цього Порядку;
бути присутнім під час здійснення перевірки;
вимагати нерозголошення інформації, що є комерційною таємницею суб'єкта господарювання;
одержувати акти перевірки та знайомитися з ними;
подавати скарги до експертно-апеляційної ради при Держкомпідприємництві;
оскаржувати в судовому порядку неправомірні дії та рішення органів контролю та їх посадових осіб.
5.2. Ліцензіат зобов'язаний:
допускати посадових осіб органів контролю до здійснення перевірки за умови дотримання цього Порядку та забезпечувати умови для проведення перевірки;
надавати всі необхідні документи, що підтверджують додержання ним ліцензійних умов;
у разі потреби та у випадках передбачених законодавством надавати на вимогу органів контролю копії (ксерокопії) вищезазначених документів.
( Порядок доповнено главою 5 згідно з Наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва N 86/630 від 05.05.2009 )
6. Порядок проведення перевірки
6.1. Для проведення перевірки голова комісії повинен пред'явити керівнику ліцензіата посвідчення та документи, які засвідчують особи голови та членів комісії. При цьому суб'єкту господарювання надається копія посвідчення.
( Пункт 6.1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва N 86/630 від 05.05.2009 )
6.2. Ліцензіат під час перевірки додержання ним ліцензійних умов надає всі необхідні для перевірки документи та забезпечує умови для її проведення.
6.3. Під час перевірки ліцензіата комісія перевіряє:
6.3.1. Дотримання ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння; з виготовлення виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння, торгівлі виробами з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння; зі збирання, первинної обробки відходів і брухту дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння;
6.3.2. Спроможність ліцензіата забезпечити виконання ліцензійних умов, встановлених для певного виду господарської діяльності, а саме:
наявність матеріально-технічної бази, необхідної для провадження відповідного виду господарської діяльності (обладнання пристрої, інструменти, ваговимірювальні засоби необхідної точності та межі вимірювання, свідоцтва про їх державну метрологічну повірку, а також відповідні приміщення, які забезпеченні засобами охоронної та пожежної сигналізації);
відповідність матеріально-технічної бази, необхідної для провадження відповідного виду господарської діяльності (крім торгівлі виробами з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння)вимогам нормативних документів щодо охорони праці та охорони навколишнього середовища від забруднення;
наявність фахівців з відповідною освітою і кваліфікацією;
забезпечення схоронності дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, а також виробів, матеріалів, відходів і брухту, що містять цінності, в місцях їх зберігання, використання, експлуатації та транспортування (наявність спеціальних приміщень, обладнаних сучасними технічними засобами охорони, наявність відповідної тари для солей, кислот та інших сполук, що містять дорогоцінні метали; документи, якими затверджені вимоги до зберігання цінностей на робочих місцях та по завершенні робочих змін; договори про матеріальну відповідальність з матеріально відповідальними особами);
6.3.3. Наявність відповідних документів, а саме:
ліцензії або довідки органу ліцензування про прийняття заяви на переоформлення або заяви про видачу дубліката ліцензії;
нормативно-правових актів, відповідних державних стандартів, технічного та технологічного регламенту, схем руху дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, їхнього брухту та відходів, норм втрат дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, внутрішньої інструкції з виконання конкретного виду робіт;
свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи або фізичної особи - підприємця;
довідки про внесення юридичної особи до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;
документів, що регулюють трудові відносини з фахівцями у сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння (штатний розпис положення, інструкції, накази, розпорядження, трудові книжки, трудові договори);
документів або їх копій, що засвідчують кваліфікацію фахівців (для ліцензіатів, що здійснюють діяльність з виготовлення виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння, торгівлі виробами з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння);
документів, що засвідчують право власності або користування на приміщення для провадження діяльності;
документів, що засвідчують право власності або користування на матеріально-технічну базу;
документів про створення філій та/або інших відокремлених структурних підрозділів ліцензіата;
копій ліцензій, що підтверджують право філій та/або інших відокремлених структурних підрозділів ліцензіата на провадження певного виду господарської діяльності;
6.3.4. Наявність та використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння в місцях зберігання, використання, експлуатації та транспортування;
6.3.5 Відповідність відомостей, наведених у ліцензії, відомостям, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію юридичної особи або фізичної особи - підприємця;
6.3.6. Достовірність даних у документах, поданих ліцензіатом для отримання ліцензії;
6.3.7. Своєчасність повідомлення:
органу ліцензування про зміну даних, зазначених у документах, що долучались до заяви про видачу ліцензії;
органу ліцензування та органу державної реєстрації, у якому зареєстровано ліцензіата, про зміну місцезнаходження, організаційно-правової форми, найменування та форми власності;
6.3.8. Виконання розпоряджень про усунення порушень ліцензійних умов;
6.3.9. Ведення обліку дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння в місцях їх зберігання, використання, експлуатації, транспортування;
6.3.10. Дотримання порядку складання і подання звітності за встановленими формами про операції з дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням.
( Пункт 6.3 в редакції Наказу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва N 86/630 від 05.05.2009 )
7. Порядок оформлення результатів перевірки
7.1. За результатами перевірки складається акт перевірки додержання суб'єктом господарювання ліцензійних умов.
7.1.1. Акт перевірки складається у двох примірниках під час проведення перевірки (згідно з формою, наведеною у додатку 3): один примірник акта перевірки видається керівникові (уповноваженому представнику) ліцензіата (юридичної особі) або самому ліцензіату (суб'єкту підприємницької діяльності - фізичній особі), який перевірявся, другий зберігається в органі контролю, який здійснив перевірку.
7.1.2. Факт ознайомлення з актом перевірки та отримання належного йому примірника засвідчують із зазначенням дати:
керівник ліцензіата (юридичної особи) або його уповноважений представник - особистим підписом та печаткою суб'єкта господарювання;
ліцензіат (суб'єкт підприємницької діяльності - фізична особа) - особистим підписом та печаткою (у разі її наявності).
7.1.3. У разі відмови ліцензіата підписати акт перевірки голова комісії робить відповідний запис про те, що ліцензіат з актом ознайомлений і від підпису відмовився.
Керівник ліцензіата або його уповноважений представник (юридична особа), ліцензіат (суб'єкт підприємницької діяльності - фізична особа) має право дати пояснення та викласти зауваження щодо змісту акта та проведення перевірки. Ці документи є невід'ємною частиною акта.
7.1.4. Виявлені порушення, зафіксовані в акті перевірки, мають бути підтверджені посиланнями на конкретні пункти, розділи, статті чинних нормативно-правових актів. Довільне викладення або трактування вимог нормативно-правових актів не допускається.
7.1.5. Забороняється вносити до акта перевірки відомості про порушення, які не підтверджені документально.
7.2. У разі якщо під час перевірки виявлені порушення ліцензійних умов (крім порушень, які є підставою для анулювання ліцензії), орган контролю, який здійснював перевірку, не пізніше десяти робочих днів з дати складання акта перевірки додержання ліцензіатом ліцензійних умов видає розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов у двох примірниках.
Строк усунення порушень ліцензійних умов, який визначається розпорядженням про усунення порушень ліцензійних умов, не може бути більше 30 діб.
Один примірник розпорядження вручається або надсилається (листом з повідомленням про вручення) ліцензіату, другий зберігається в органі контролю, який здійснював перевірку.
( Пункт 7.2 в редакції Наказу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва N 86/630 від 05.05.2009 )

................
Перейти до повного тексту