- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
06 травня 2016 р.
за № 686/28816
Про затвердження Порядку розгляду справ про державну допомогу суб'єктам господарювання
1. Затвердити Порядок розгляду справ про державну допомогу суб'єктам господарювання, що додається.
2. Департаменту конкурентної політики забезпечити подання цього розпорядження на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку.
4. Контроль за виконанням цього розпорядження залишаю за собою.
Голова Комітету |
Ю. Терентьєв |
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної регуляторної служби України | К. Ляпіна |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження
Антимонопольного комітету
України
12.04.2016 № 8-рп
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
06 травня 2016 р.
за № 686/28816
ПОРЯДОК
розгляду справ про державну допомогу суб'єктам господарювання
І. Загальні положення
Цей Порядок визначає механізм розгляду органами Антимонопольного комітету України (далі - Комітет) справ про державну допомогу суб'єктам господарювання (далі - державна допомога) та відкликання рішень Комітету, прийнятих за результатами розгляду повідомлень про нову державну допомогу або справ про державну допомогу.
2. Розгляд справ про державну допомогу здійснюється органами Комітету на засадах рівності сторін перед законом.
3. Терміни, що використовуються у цьому Порядку, вживаються у таких значеннях:
відкликання рішення Комітету - тимчасове зупинення дії рішення, прийнятого Комітетом відповідно до частини шостої статті
10 та частини сьомої статті
11 Закону, на період до прийняття Комітетом нового рішення відповідно до частини десятої статті
11 Закону;
припинення незаконної державної допомоги - тимчасове зупинення реалізації програм державної допомоги та індивідуальної державної допомоги відповідно до розпорядження органу Комітету про початок розгляду справи про державну допомогу до прийняття рішення за результатами розгляду справи щодо такої допомоги.
II. Загальні вимоги щодо порядку оформлення та подання інформації Комітету
1. Інформацією, яка надається Комітету, є будь-які відомості, що містяться в заявах, вмотивованих запереченнях, зауваженнях та інших документах, що надаються Комітету у зв'язку з розглядом справ про державну допомогу.
Інформація надається Комітету в електронній (на компакт-диску з можливістю одноразового запису інформації) та паперовій формах з дотриманням вимог та порядку їх оформлення, встановлених цим Порядком.
Вмотивовані заперечення, зауваження та інші документи у зв'язку з розглядом справ про державну допомогу надаються Комітету у двох примірниках.
До заяви додаються документи, що підтверджують викладену в таких заявах інформацію.
Комплект документів, що подається до Комітету, повинен мати суцільну нумерацію у правому нижньому кутку сторінок та бути підшитий у папці-швидкозшивачі або конверті, документи та їх копії мають бути оформлені відповідно до вимог законодавства.
Спеціальні вимоги до змісту та порядку оформлення заяв щодо незаконної державної допомоги та/або неналежного використання державної допомоги, відкликання рішень про державну допомогу визначаються цим Порядком.
2. Особа, яка у випадках, передбачених законодавством, надає інформацію з обмеженим доступом, зазначає, яка саме інформація має обмежений доступ, у тому числі які саме документи або частини документів містять інформацію з обмеженим доступом.
Документи або частини документів, що містять інформацію з обмеженим доступом (крім заяв), подаються у двох примірниках, один з яких має містити неконфіденційну версію документів чи іншу інформацію, зокрема з виключеною, зачорненою чи в інший спосіб зміненою інформацією, яка забезпечує достатній її захист та досягнення цілей, передбачених пунктами 2 та 3 частини третьої статті
22-1 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" .
Державний уповноважений застосовує режим обмеження доступу до інформації у разі, якщо розголошення такої інформації може завдати шкоди інтересам інших осіб, які беруть (брали) участь у справі, або буде перешкоджати подальшому розгляду справи.
Інформація в документах, визначена особою, яка надає інформацію, як інформація з обмеженим доступом, надається Комітету в окремому конверті з написом "Документ, що містить інформацію з обмеженим доступом".
Інформація, відображена в паперовій формі, має відповідати інформації, наданій в електронній формі. Ідентичність даних у паперовій та електронній формах підтверджується підписом заінтересованої особи (керівника - для юридичних осіб) або уповноваженим нею представником та засвідчується печаткою (за наявності).
За правильність, повноту й достовірність інформації, яка надається Комітету, відповідає особа, яка її надає.
ІІI. Особи, які беруть участь у справі, їх права й обов'язки
1. Особами, які беруть участь у справі про державну допомогу, визнаються: сторони, треті особи, їх представники.
2. Сторонами у справі є заявник і відповідач.
Заявником є юридична особа, яка подала до Комітету заяву щодо незаконної державної допомоги та неналежного використання державної допомоги (у разі якщо справу розпочато за результатами перевірки інформації про незаконну державну допомогу чи неналежне використання чинної державної допомоги за заявою заінтересованої особи).
Відповідачі - надавачі та/або отримувачі державної допомоги, щодо яких здійснюється розгляд справи про державну допомогу.
Третьою особою є особа, залучена до участі у справі у зв'язку з тим, що рішення у справі про державну допомогу може зачіпати її права та інтереси. Про визнання юридичної особи третьою особою у справі органами Комітету приймається розпорядження, про що повідомляються особи, які беруть участь у справі.
3. Особи, які беруть (брали) участь у справі, мають право:
ознайомлюватися з матеріалами справи після одержання копії подання з попередніми висновками у справі (або витягу з нього, який не містить інформації з обмеженим доступом, а також визначеної державним уповноваженим інформації, розголошення якої може завдати шкоди інтересам інших осіб, які беруть участь у справі, або перешкодити подальшому розгляду справи);
наводити докази, подавати клопотання, усні й письмові пояснення, одержувати копії рішень у справах (витяги з них, за винятком інформації з обмеженим доступом, а також інформації, визначеної відповідним державним уповноваженим, розголошення якої може завдати шкоди інтересам інших осіб, які брали участь у справі);
подавати свої міркування та заперечення;
оскаржувати рішення в порядку, визначеному законодавством;
користуватися іншими правами згідно із законодавством.
4. Особи, які беруть участь у справі, зобов'язані добросовісно користуватися належними їм правами.
ІV. Докази
1. Доказами у справі про державну допомогу можуть бути будь-які фактичні дані, які дають можливість прийняти рішення, передбачене частиною сьомою статті
11 Закону та пунктом 1 розділу ІХ цього Порядку.
Ці дані встановлюються такими засобами:
пояснення сторін і третіх осіб;
пояснення службових осіб та громадян;
письмові докази;
висновки експертів, призначених органом Комітету із числа осіб, які володіють необхідними знаннями для надання експертного висновку;
речові докази, у тому числі отримані за результатами перевірки органами Комітету суб'єктів господарювання, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю щодо дотримання ними законодавства про захист економічної конкуренції та про державну допомогу суб'єктам господарювання.
2. Усні пояснення сторін, третіх осіб, службових осіб та громадян, що містять дані, на підставі яких приймається рішення, передбачене частиною сьомою статті
11 Закону та пунктом 1 розділу ІХ цього Порядку, фіксуються у протоколі, складеному згідно з вимогами статті
22-1 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" .
3. Збір доказів здійснюється органами та/чи службовцями Комітету незалежно від місцезнаходження доказів.
Службовцями Комітету, яким доручено збирання та аналіз доказів, проводяться дії, спрямовані на всебічне, повне та об'єктивне з'ясування дійсних обставин справи, прав та обов'язків сторін.
V. Початок розгляду справ
1. Голова Комітету призначає державного уповноваженого, відповідального за розгляд:
справи про державну допомогу;
заяви щодо незаконної державної допомоги;
заяви щодо неналежного використання державної допомоги;
заяви про відкликання рішення про державну допомогу.
2. Державний уповноважений розпочинає розгляд справи про державну допомогу за наявності підстав, визначених частиною першою статті
11 Закону, за результатами:
розгляду повідомлення про нову державну допомогу;
проведення перевірки інформації про незаконну державну допомогу чи неналежне використання чинної державної допомоги, отриманої під час проведення моніторингу чинної державної допомоги або з будь-яких інших джерел інформації;
відкликання Комітетом рішень, прийнятих відповідно до частини шостої статті
10 Закону;
відкликання Комітетом рішень, прийнятих відповідно до частини сьомої статті
11 Закону.
3. Рішення про початок розгляду справи про державну допомогу приймається державним уповноваженим Комітету, призначеним Головою Комітету для розгляду такої справи, у формі розпорядження, в якому вказуються підстави для початку розгляду справи про державну допомогу.
VІ. Розгляд справи про державну допомогу
1. Розпорядження про початок розгляду справи про державну допомогу надсилається відповідачу та заявнику (у разі його наявності) протягом двох робочих днів з дня його прийняття.
2. Інформація про початок розгляду відповідної справи, яка містить звернення до всіх заінтересованих осіб про подання протягом 30 календарних днів з дня розміщення такого звернення вмотивованих заперечень та зауважень щодо надання державної допомоги, розміщується на офіційному веб-сайті Комітету протягом двох робочих днів з дня прийняття розпорядження про початок розгляду справи про державну допомогу.
3. Державний уповноважений, відповідальний за розгляд справи про державну допомогу, може безпосередньо надіслати заінтересованим особам звернення щодо подання протягом 30 календарних днів з дня отримання такого звернення вмотивованих заперечень та зауважень щодо надання державної допомоги та іншої інформації у зв'язку з розглядом справи.
4. Вмотивовані заперечення та зауваження заінтересовані особи подають до Комітету в порядку, визначеному розділом ІІ цього Порядку.
5. Інформація, отримана Комітетом відповідно до пунктів 2 та 3 цього розділу, надсилається на розгляд надавачу державної допомоги в електронному вигляді протягом трьох робочих днів з дня отримання такої інформації Комітетом:
у повному обсязі - у разі, якщо заінтересовані особи не вимагають в органів Комітету нерозкриття інформації щодо них;
вмотивовані заперечення та зауваження щодо надання державної допомоги без зазначення інформації з обмеженим доступом.
6. Надавач державної допомоги протягом 30 календарних днів з дати отримання зауважень та заперечень зобов'язаний подати до Комітету обґрунтований висновок щодо отриманих заперечень та зауважень.
7. У разі наявності обґрунтованих підстав для задоволення клопотання надавача державної допомоги про продовження строку, зазначеного в пункті 6 цього розділу, для надання висновку щодо отриманих зауважень та заперечень державний уповноважений може продовжити такий строк, але не більше ніж на 15 календарних днів.
Про результати розгляду клопотання про продовження строку надання висновку щодо отриманих зауважень та заперечень державний уповноважений письмово повідомляє надавача державної допомоги протягом 3 робочих днів з дня отримання такого клопотання.
8. Орган Комітету на підставі отриманої інформації, заперечень, інших доказів у зв'язку з розглядом справи про державну допомогу здійснює їх всебічну, повну й об'єктивну оцінку в сукупності, керуючись законодавством.
Державний уповноважений Комітету за результатами опрацювання всіх обставин справи готує подання з попередніми висновками у справі про державну допомогу.
9. Копії подання з попередніми висновками (або витяги з нього, які не містять інформації з обмеженим доступом, а також визначеної відповідним державним уповноваженим інформації, розголошення якої може завдати шкоди інтересам інших осіб, які беруть участь у справі, або перешкодити подальшому розгляду справи) не пізніше ніж за 10 календарних днів до прийняття рішення у справі про державну допомогу надсилаються сторонам та третім особам.
У разі якщо немає можливості вручити копію подання з попередніми висновками особам, які беруть участь у справі, державний уповноважений Комітету не пізніше ніж за 5 календарних днів до дня розгляду справи забезпечує розміщення на офіційному веб-сайті Комітету (http://www.amc.gov.ua) інформації щодо попередніх висновків у справі із зазначенням дати, часу й місця розгляду справи про державну допомогу.
................Перейти до повного тексту