- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО
ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА УКРАЇНИ
Н А К А З
22.06.2009 N 330
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 липня 2009 р.
за N 679/16695
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства
захисту довкілля та природних ресурсів
N 256 від 26.07.2022 )
Про затвердження Положення про рекреаційну діяльність у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду України
З метою вдосконалення організації рекреаційної діяльності установ природно-заповідного фонду України та відповідно до Закону України
"Про природно-заповідний фонд України" і підпункту 5 пункту 4 Положення про Міністерство охорони навколишнього природного середовища України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.11.2006
N 1524 НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про рекреаційну діяльність у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду України, що додається.
2. Державній службі заповідної справи (П.Гриник):
подати цей наказ в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
у місячний термін після державної реєстрації довести цей наказ до відома установ природно-заповідного фонду України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра М.Мовчана.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування
Міністр Г.Філіпчук
ПОГОДЖЕНО:
Міністр культури
і туризму України В.В.Вовкун
Перший заступник
Міністра охорони здоров'я України,
головний державний
санітарний лікар України О.М.Біловол
Голова Державного комітету
України з питань регуляторної
політики та підприємництва О.Кужель
Голова Державного комітету
України з питань технічного
регулювання та споживчої політики Л.В.Лосюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони навколишнього
природного середовища
України
22.06.2009 N 330
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 липня 2009 р.
за N 679/16695
ПОЛОЖЕННЯ
про рекреаційну діяльність у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду України
I. Загальні положення
1.1. У цьому Положенні терміни вживаються у такому значенні:
Екологічна (еколого-освітня) стежка - спеціальний маршрут, який створюється з метою організації еколого-освітньої роботи шляхом демонстрації природних, естетичних а також культурних цінностей.
Екскурсант - учасник екскурсії, залучений під керівництвом екскурсовода до процесу пізнання навколишнього середовища (ландшафтного та біотичного різноманіття) з метою задоволення своїх інформаційних, естетичних і духовних потреб шляхом огляду, вивчення визначних пам'яток, об'єктів діяльності людини тощо.
Екскурсійна діяльність - різновид рекреаційної діяльності, який полягає в організації подорожей, які не перевищують 24 години без ночівлі, у супроводі фахівця туристичного супроводу та за заздалегідь складеними маршрутами для ознайомлення з визначними місцями, пам'ятками природи, історії, культури, музеями тощо.
Рекреант - особа, яка відновлює у визначених згідно із законодавством місцях природно-заповідних територій та об'єктів свої розумові, духовні і фізичні сили.
Рекреація - відновлення за межами постійного місця проживання у визначених згідно із законодавством місцях природно-заповідних територій та об'єктів розумових, духовних і фізичних сил людини, що здійснюється шляхом загальнооздоровчого, культурно-пізнавального відпочинку, туризму, оздоровлення, любительського та спортивного рибальства, полювання тощо.
Рекреаційна діяльність - діяльність, спрямована на відновлення розумових, духовних і фізичних сил людини шляхом загальнооздоровчого і культурно-пізнавального відпочинку, туризму, санаторно-курортного лікування, любительського та спортивного рибальства, полювання тощо.
Рекреаційна інфраструктура - сукупність засобів забезпечення організації та здійснення рекреаційної діяльності (шляхи сполучення, заклади/місця розміщення і харчування, транспортні засоби, еколого-освітні центри, елементи рекреаційного благоустрою тощо).
Рекреаційна послуга - послуга зі споживчими властивостями і собівартістю, що надається з метою задоволення потреб рекреантів.
Рекреаційний продукт - попередньо розроблений комплекс рекреаційних (туристичних, курортних тощо) послуг, який поєднує не менше ніж дві-три такі послуги.
Рекреаційні ресурси - об'єкти природного та історико-культурного середовища, які можуть бути використані для організації рекреаційної діяльності.
Рекреаційні території (акваторії) - ділянки суші (водного простору), які призначені для здійснення рекреаційної діяльності та відпочинку рекреантів.
Суб'єкти рекреаційної діяльності - юридичні особи та фізичні особи - підприємці, що надають рекреаційні послуги.
1.2. Дія цього Положення поширюється на юридичних осіб незалежно від організаційно-правових форм та форм власності, фізичних осіб - підприємців (далі - суб'єкти рекреаційної діяльності), діяльність яких пов'язана з наданням усіх видів рекреаційних послуг на територіях ПЗФ, та громадян - споживачів цих послуг (далі - рекреанти).
1.3. Суб'єкти рекреаційної діяльності на територіях та об'єктах природно-заповідного фонду здійснюють свою діяльність відповідно до вимог чинного природоохоронного законодавства та інших нормативно-правових актів та нормативних документів.
II . Основні напрями і види рекреаційної діяльності у межах територій та об'єктів ПЗФ
2.1. Основні напрями ведення рекреаційної діяльності у межах територій та об'єктів ПЗФ:
створення умов для організованого та ефективного туризму, відпочинку та інших видів рекреаційної діяльності в природних умовах з додержанням режиму охорони заповідних природних комплексів та об'єктів;
забезпечення попиту рекреантів на загальнооздоровчий, культурно-пізнавальний відпочинок, туризм, любительське та спортивне рибальство, полювання тощо;
обґрунтування і встановлення допустимих антропогенних (рекреаційних) навантажень на території та об'єкти ПЗФ України;
організація рекламно-видавничої та інформаційної діяльності, екологічної просвіти серед відпочиваючих, туристів у межах територій та об'єктів ПЗФ України; формування у рекреантів та місцевих жителів екологічної культури, бережливого та гуманного ставлення до національного природного надбання.
................Перейти до повного тексту