- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 травня 2021 р.
за № 648/36270
Про деякі питання забезпечення сплати митного боргу в режимі спільного транзиту
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок забезпечення сплати митного боргу в режимі спільного транзиту;
форму загальної фінансової гарантії;
форму індивідуальної гарантії у формі документа фінансового гаранта;
форму сертифіката загальної фінансової гарантії;
форму сертифіката звільнення від гарантії.
2. Державній митній службі України у 30-денний строк доопрацювати відповідне програмне забезпечення для реалізації вимог цього наказу.
3. Департаменту митної політики Міністерства фінансів України в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою та покладаю на Голову Державної митної служби України Рябікіна П.Б.
ПОГОДЖЕНО: Перший заступник Міністра цифрової трансформації України Голова Державної митної служби України Голова Державної регуляторної служби України |
О. Вискуб П. Рябікін О. Кучер |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
06 квітня 2021 року № 200
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 травня 2021 р.
за № 648/36270
ПОРЯДОК
забезпечення сплати митного боргу в режимі спільного транзиту
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм забезпечення сплати митного боргу в режимі спільного транзиту.
2. Для цілей застосування цього Порядку терміни вживаються в такому значенні:
дозвіл на застосування спеціального транзитного спрощення - дозвіл на застосування спеціального транзитного спрощення "загальна фінансова гарантія" або "загальна фінансова гарантія із зменшенням розміру забезпечення базової суми на 50 відсотків", або "загальна фінансова гарантія із зменшенням розміру забезпечення базової суми на 70 відсотків", або "звільнення від гарантії";
застосування загальної фінансової гарантії або звільнення від гарантії - використання частини базової суми загальної фінансової гарантії або звільнення від гарантії, розрахованої для конкретної операції режиму спільного транзиту та доступної для резервування, для поміщення товарів у режим спільного транзиту;
застосування індивідуальної гарантії - використання індивідуальної гарантії, зареєстрованої митницею гарантії згідно з цим Порядком, для поміщення товарів у режим спільного транзиту;
індивідуальна гарантія - індивідуальна гарантія у формі документа фінансового гаранта;
код доступу - персональний ідентифікаційний код, що використовується для ідентифікації суб’єкта режиму під час застосування фінансової гарантії або звільнення від гарантії з метою запобігання неправомірного використання фінансової гарантії або звільнення від гарантії;
основна процедура - процедура, що використовується для поміщення та випуску товарів у режим спільного транзиту, завершення та зняття з контролю операції режиму спільного транзиту, що здійснюється із застосуванням електронної транзитної системи, електронної системи управління гарантіями та єдиної автоматизованої інформаційної системи митних органів;
Реєстр резервної процедури - програмно-інформаційний комплекс, що передбачає внесення та збереження інформації про поміщення та випуск товарів у режим спільного транзиту, завершення та зняття з контролю операції режиму спільного транзиту, інформації про реєстрацію фінансових гарантій, їх застосування, вивільнення, скасування реєстрації, відкликання, а також іншої інформації про операцію режиму спільного транзиту, що здійснюється із застосуванням резервної процедури;
реєстрація звільнення від гарантії - внесення митницею гарантії в електронну систему управління гарантіями інформації про звільнення від гарантії, що міститься в дозволі на застосування спеціального транзитного спрощення "звільнення від гарантії";
реєстрація фінансової гарантії - внесення митницею гарантії в електронну систему управління гарантіями інформації про зобов’язання фінансового гаранта виплатити в межах розміру фінансової гарантії на вимогу митного органу суму митного боргу;
резервна процедура - процедура, що використовується для поміщення та випуску товарів у режим спільного транзиту, завершення та зняття з контролю операції режиму спільного транзиту, що здійснюється у разі тимчасової відмови електронної транзитної системи або електронної системи управління гарантіями, або єдиної автоматизованої інформаційної системи митних органів;
територіальна чинність - чинність зобов’язань фінансового гаранта за фінансовою гарантією або чинність дозволу на застосування спеціального транзитного спрощення на митній території країн Європейського Союзу, та/або однієї або декількох інших країн-учасниць
Конвенції про процедуру спільного транзиту, та/або України;
фінансова гарантія - індивідуальна гарантія або загальна фінансова гарантія.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значеннях, визначених
Законом України "Про режим спільного транзиту та запровадження національної електронної транзитної системи" (далі - Закон).
3. Внесення коштів як індивідуальної гарантії у формі грошової застави, їх вивільнення, повернення та перерахування до державного бюджету здійснюються відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 01 листопада 2017 року
№ 898 "Про затвердження Порядку обліку та перерахування до державного бюджету митних та інших платежів, які вносяться до/або під час митного оформлення", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 листопада 2017 року за № 1429/31297, та наказу Міністерства фінансів України від 18 липня 2017 року
№ 643 "Про затвердження Порядку повернення авансових платежів (передоплати) і помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 серпня 2017 року за № 976/30844.
5. Фінансові гарантії надаються митним органам щодо будь-яких товарів, які поміщуються в режим спільного транзиту, за винятком товарів та транспортних засобів комерційного призначення, визначених
статтею 20 Закону.
6. Вид і форму фінансової гарантії суб’єкт режиму обирає самостійно відповідно до видів і форм фінансових гарантій, визначених
статтею 19 Закону.
7. Для поміщення товарів у режим спільного транзиту за однією митною декларацією окремого типу застосовується один із видів фінансових гарантій забезпечення сплати митного боргу, крім випадків, передбачених
Законом та цим Порядком.
8. Для основної/резервної процедури митницею гарантії є:
митниця відправлення (для індивідуальної гарантії); або
структурний підрозділ апарату Держмитслужби (для загальної фінансової гарантії або звільнення від гарантії).
9. Розмір індивідуальної гарантії, необхідної для поміщення товарів у режим спільного транзиту, а також розмір частини базової суми загальної фінансової гарантії або звільнення від гарантії, що підлягає резервуванню для поміщення товарів у режим спільного транзиту, визначається виходячи з суми митного боргу, що може виникнути щодо товарів, які поміщуються в режим спільного транзиту.
10. Розрахунок суми митного боргу, що може виникнути щодо товарів, які поміщуються в режим спільного транзиту, здійснюється відповідно до розділу II цього Порядку.
11. Скасування реєстрації та відкликання фінансових гарантій здійснюються в порядку, встановленому
статтями 22,
23 Закону, з урахуванням особливостей, встановлених главами 4, 5 розділу III цього Порядку.
12. Вивільнення індивідуальних гарантій, базової суми загальної фінансової гарантії або звільнення від гарантії здійснюється в порядку, встановленому
статтею 24 Закону, з урахуванням особливостей, встановлених главою 6 розділу III та главою 4 розділу IV цього Порядку.
13. Інформаційна взаємодія між фінансовими гарантами, суб’єктами режиму та митними органами здійснюється в порядку, встановленому
статтею 25 Закону.
14. Обмін електронними повідомленнями між митними органами, фінансовими гарантами та суб’єктами режиму здійснюється за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з дотриманням вимог законодавства у сферах електронного документообігу, електронних довірчих послуг та захисту інформації.
II. Розрахунок суми митного боргу, що може виникнути щодо товарів, які поміщуються в режим спільного транзиту
1. Сума митного боргу, що може виникнути щодо товарів, які поміщуються в режим спільного транзиту, визначається виходячи з суми митних платежів, що підлягають сплаті при випуску таких товарів для вільного обігу на митній території України. При цьому пільги та преференції в оподаткуванні, встановлені законодавством для операцій з ввезення товарів на митну територію України, не враховуються.
2. Сума митного боргу, що може виникнути щодо товарів, які поміщуються в режим спільного транзиту, визначається виходячи з найбільших ставок податків (мито, акцизний податок, податок на додану вартість) для товарів, що класифікуються в одній товарній підпозиції згідно з
Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТ ЗЕД) разом з товарами, які поміщуються в режим спільного транзиту.
3. Розрахунок суми митного боргу здійснюється виходячи з найбільшої повної ставки ввізного мита, встановленої
Законом України "Про Митний тариф України", на рівні товарної підпозиції згідно з
УКТ ЗЕД.
4. Якщо відповідно до
Закону України "Про Митний тариф України" до товарів, що класифікуються в одній товарній підпозиції згідно з
УКТ ЗЕД разом з товаром, який поміщується в режим спільного транзиту, повну ставку ввізного мита встановлено як адвалорну, так і специфічну, для визначення найбільшої повної ставки ввізного мита здійснюється перерахунок специфічної ставки мита в адвалорну ставку мита за формулою:
С = (Н x Ст x К) / В x 100 %, де
|
С |
- |
адвалорна ставка ввізного мита; |
|
Н |
- |
кількісні або фізичні характеристики товару, зазначені у митній декларації окремого типу; |
|
Ст |
- |
специфічна ставка мита в іноземній валюті за одиницю товару; |
|
К |
- |
офіційний курс валюти України до іноземної валюти, визначений відповідно до статті 3-1 Митного кодексу України; |
|
В |
- |
вартість товару. |
5. Після здійснення перерахунку зі специфічної в адвалорну ставку до розрахунку суми митного боргу включається найбільша з адвалорних ставок.
6. Якщо до товарів, що класифікуються в одній товарній підпозиції згідно з
УКТ ЗЕД разом з товаром, який поміщується в режим спільного транзиту, встановлено сезонне мито, сума сезонного мита включається до розрахунку суми митного боргу за найбільшою ставкою.
7. Якщо товари, що класифікуються в одній товарній підпозиції згідно з
УКТ ЗЕД разом з товаром, який поміщується в режим спільного транзиту, підпадають під дію рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі щодо оподаткування антидемпінговим, спеціальним та/або компенсаційним митом, сума такого мита включається до розрахунку суми митного боргу за найбільшою ставкою.
III. Основна процедура
1. Прийняття та реєстрація фінансових гарантій, реєстрація звільнення від гарантії
1. У разі застосування основної процедури фінансова гарантія надається митниці гарантії у формі електронного документа шляхом надсилання фінансовим гарантом електронного повідомлення, що містить набір даних про фінансову гарантію, видану для забезпечення сплати митного боргу.
Набір даних про фінансову гарантію складається з елементів даних, що відповідають даним граф форми індивідуальної гарантії або форми загальної фінансової гарантії у паперовому вигляді, за формами, затвердженими відповідно до
Закону.
Перелік, формати та інші вимоги до елементів даних, що використовуються для формування набору даних про фінансову гарантію, встановлює Держмитслужба.
2. Для застосування спеціального транзитного спрощення "загальна фінансова гарантія" або "загальна фінансова гарантія із зменшенням розміру забезпечення базової суми на 50 відсотків", або "загальна фінансова гарантія із зменшенням розміру забезпечення базової суми на 70 відсотків" митниці гарантії надається одна загальна фінансова гарантія.
Розмір загальної фінансової гарантії не може бути меншим, ніж базова сума загальної фінансової гарантії, що підлягає забезпеченню.
Якщо суб’єкт режиму має дозвіл на застосування спеціального транзитного спрощення "загальна фінансова гарантія", розмір загальної фінансової гарантії має бути не меншим, ніж розмір базової суми загальної фінансової гарантії, визначеної у відповідному дозволі.
Якщо суб’єкт режиму має дозвіл на застосування спеціального транзитного спрощення "загальна фінансова гарантія із зменшенням розміру забезпечення базової суми на 50 відсотків", розмір загальної фінансової гарантії має бути не меншим 50 відсотків розміру базової суми загальної фінансової гарантії, визначеної у відповідному дозволі.
Якщо суб’єкт режиму має дозвіл на застосування спеціального транзитного спрощення "загальна фінансова гарантія із зменшенням розміру забезпечення базової суми на 70 відсотків", розмір загальної фінансової гарантії має бути не меншим 30 відсотків розміру базової суми загальної фінансової гарантії, визначеної у відповідному дозволі.
У разі ненадання загальної фінансової гарантії або надання загальної фінансової гарантії на суму, яка є меншою, ніж базова сума загальної фінансової гарантії, що підлягає забезпеченню, суб’єкт режиму, якому надано дозвіл на застосування спеціального транзитного спрощення, не може застосовувати спеціального транзитного спрощення та такої фінансової гарантії для поміщення товарів у режим спільного транзиту.
3. Для цілей підтвердження факту видачі фінансової гарантії така фінансова гарантія надається фінансовим гарантом суб’єкту режиму.
4. Реєстрація фінансової гарантії здійснюється після проведення перевірки інформації, що містить така фінансова гарантія.
Перевірка інформації, що містить фінансова гарантія, включає:
1) перевірку наявності всіх елементів даних, що використовуються для формування набору даних про фінансову гарантію;
2) перевірку відповідності формату даних вимогам до формату даних, встановленим Держмитслужбою;
3) перевірку відомостей про фінансового гаранта, який видав фінансову гарантію, а саме:
чинність реєстрації фінансового гаранта відповідно до Реєстру фінансових гарантів;
відповідність відомостей про найменування, код за ЄДРПОУ та місцезнаходження фінансового гаранта відомостям, що містяться в Реєстрі фінансових гарантів;
4) перевірку відомостей про суб’єкта режиму, якому видано фінансову гарантію, а саме:
відсутність у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про державну реєстрацію припинення суб’єкта режиму;
відповідність відомостей про найменування, код за ЄДРПОУ, місцезнаходження або власне ім’я, прізвище фізичної особи - підприємця, реєстраційний номер облікової картки платника податків / серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків відповідно до закону), місце проживання суб’єкта режиму відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
чинність дозволу на застосування спеціального транзитного спрощення - у разі перевірки інформації, що містить загальна фінансова гарантія;
5) перевірку відповідності відомостей про загальну фінансову гарантію відомостям, що містяться у дозволі на застосування спеціального транзитного спрощення.
5. За результатами перевірки, передбаченої пунктом 4 цієї глави, митниця гарантії реєструє фінансову гарантію в електронній системі управління гарантіями або відмовляє в реєстрації фінансової гарантії та надсилає відповідне електронне повідомлення суб’єкту режиму із зазначенням підстав такої відмови.
6. Митниця гарантії відмовляє в реєстрації фінансової гарантії у разі, якщо встановлено, що:
реєстрацію фінансової гарантії скасовано;
фінансовий гарант відкликав фінансову гарантію;
реєстрацію фінансового гаранта призупинено або анульовано;
строк дії фінансової гарантії завершився;
набір даних про фінансову гарантію не містить всіх елементів даних;
формат даних не відповідає встановленим вимогам;
відомості про фінансового гаранта, який видав фінансову гарантію, не відповідають відомостям, що містяться в Реєстрі фінансових гарантів;
у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань наявні відомості про державну реєстрацію припинення суб’єкта режиму;
відомості про суб’єкта режиму, якому видано фінансову гарантію, не відповідають відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
7. Реєстрацію звільнення від гарантії здійснює митниця гарантії шляхом внесення інформації про звільнення від гарантії, що міститься в дозволі на застосування спеціального транзитного спрощення "звільнення від гарантії", в електронну систему управління гарантіями не пізніше, ніж на наступний день після набрання чинності дозволом на застосування спеціального транзитного спрощення "звільнення від гарантії".
8. Під час реєстрації фінансової гарантії або звільнення від гарантії електронна система управління гарантіями присвоює реєстраційний номер гарантії (GRN), що використовується для їх ідентифікації.
9. Реєстраційний номер гарантії (GRN) складається з 24 символів. Алфавітні символи позначаються великими літерами. Структура реєстраційного номера гарантії (GRN):
Поле |
Вміст поля |
Тип поля |
1. |
Останні дві цифри року, в якому було зареєстровано фінансову гарантію (РР) |
Цифровий 2 |
2. |
Ідентифікатор країни, в якій зареєстровано фінансову гарантію (код альфа-2 згідно з Переліком кодів країн світу для статистичних цілей , затвердженим наказом Державної служби статистики України від 08 січня 2020 року № 32): UA |
Алфавітний 2 |
3. |
Унікальний ідентифікатор, присвоєний митницею гарантії, при цьому: 1) перші шість символів використовуються для ідентифікації митниці гарантії; 2) другі шість символів використовуються для ідентифікації унікальної фінансової гарантії. |
Алфавітно-цифровий 12 |
4. |
Контрольний символ, який заповнюється значенням, що є контрольною цифрою для полів 1, 2, 3. |
Алфавітно-цифровий 1 |
5. |
Ідентифікатор індивідуальної гарантії у формі ваучера (застосовується у разі реєстрації індивідуальної гарантії у формі ваучера). Для інших типів гарантій заповнюється 0000000. |
Алфавітно-цифровий 7 |
10. Під час реєстрації фінансової гарантії або звільнення від гарантії митниця гарантії вносить в електронну систему управління гарантіями інформацію про код доступу. Код доступу складається з чотирьох алфавітно-цифрових символів.
11. Після реєстрації фінансової гарантії або звільнення від гарантії митниця гарантії повідомляє суб’єкту режиму про реєстрацію фінансової гарантії шляхом надсилання відповідного електронного повідомлення.
Повідомлення про реєстрацію фінансової гарантії або звільнення від гарантії містить таку інформацію:
реєстраційний номер гарантії (GRN);
код доступу.
12. За зверненням суб’єкта режиму, якому надано дозвіл на застосування спеціального транзитного спрощення, митниця гарантії надає додаткові коди доступу.
За зверненням суб’єкта режиму, якому надано дозвіл на застосування спеціального транзитного спрощення, митниця гарантії може змінити код доступу загальної фінансової гарантії або звільнення від гарантії. Інформація про новий код доступу вноситься в електронну систему управління гарантіями.
Код доступу індивідуальної гарантії не може бути змінений.
13. Після реєстрації фінансової гарантії або звільнення від гарантії в електронній системі управління гарантіями така фінансова гарантія або звільнення від гарантії можуть бути застосовані для поміщення товарів у режим спільного транзиту.
2. Застосування фінансових гарантій або звільнення від гарантії
1. Застосування фінансових гарантій або звільнення від гарантії здійснюється шляхом зазначення відповідних відомостей у митній декларації окремого типу відповідно до порядку, встановленого законодавством.
2. Митниця відправлення за допомогою електронної системи управління гарантіями та інформаційних систем митних органів під час поміщення товарів у режим спільного транзиту залежно від виду фінансової гарантії перевіряє:
наявність зареєстрованої фінансової гарантії або звільнення від гарантії;
чинність фінансової гарантії;
чинність реєстрації фінансового гаранта відповідно до Реєстру фінансових гарантів;
чинність дозволу на застосування спеціального транзитного спрощення у разі застосування загальної фінансової гарантії або звільнення від гарантії;
відсутність факту застосування індивідуальної гарантії;
достатність суми індивідуальної гарантії та/або достатність частини базової суми загальної фінансової гарантії або звільнення від гарантії, доступної для резервування, для поміщення товарів у режим спільного транзиту;
відповідність відомостей про фінансову гарантію або звільнення від гарантії відомостям, зазначеним у митній декларації окремого типу;
відповідність відомостей про суб’єкта режиму, якому видано індивідуальну гарантію, або про суб’єкта режиму, якому надано дозвіл на застосування спеціального транзитного спрощення, відомостям, зазначеним у митній декларації окремого типу;
територіальну чинність фінансової гарантії або звільнення від гарантії у всіх країнах, що беруть участь в операції режиму спільного транзиту.
3. За результатами перевірки, передбаченої пунктом 2 цієї глави, митниця відправлення дозволяє застосування або відмовляє у застосуванні фінансової гарантії або звільнення від гарантії та надсилає відповідне електронне повідомлення суб’єкту режиму із зазначенням підстав такої відмови.
4. Митниця відправлення відмовляє у застосуванні індивідуальної гарантії у разі, якщо:
реєстрацію індивідуальної гарантії скасовано;
фінансовий гарант відкликав індивідуальну гарантію;
реєстрацію фінансового гаранта призупинено або анульовано;
строк дії індивідуальної гарантії завершився;
в електронній системі управління гарантіями відсутні відомості про зареєстровану індивідуальну гарантію;
індивідуальну гарантію застосовано для поміщення товарів у режим спільного транзиту за іншою митною декларацією окремого типу;
суми індивідуальної гарантії, доступної для резервування, недостатньо для поміщення товарів у режим спільного транзиту;
відомості про індивідуальну гарантію не відповідають відомостям, зазначеним у митній декларації окремого типу;
відомості про суб’єкта режиму, якому видано індивідуальну гарантію, не відповідають відомостям, зазначеним у митній декларації окремого типу;
індивідуальна гарантія діє не у всіх країнах, що беруть участь в операції режиму спільного транзиту (обмеження дії в країнах Європейського Союзу, обмеження дії в інших країнах - учасницях
Конвенції про процедуру спільного транзиту).
5. Митниця відправлення відмовляє у застосуванні загальної фінансової гарантії у разі, якщо:
реєстрацію загальної фінансової гарантії скасовано;
фінансовий гарант відкликав загальну фінансову гарантію;
реєстрацію фінансового гаранта призупинено або анульовано;
дію дозволу на застосування спеціального транзитного спрощення "загальна фінансова гарантія" або "загальна фінансова гарантія із зменшенням розміру забезпечення базової суми на 50 відсотків", або "загальна фінансова гарантія із зменшенням розміру забезпечення базової суми на 70 відсотків" зупинено або такий дозвіл анульовано;
строк дії загальної фінансової гарантії завершився;
в електронній системі управління гарантіями відсутні відомості про зареєстровану загальну фінансову гарантію;
частини базової суми загальної фінансової гарантії, доступної для резервування, недостатньо для поміщення товарів у режим спільного транзиту;
відомості про загальну фінансову гарантію не відповідають відомостям, зазначеним у митній декларації окремого типу;
відомості про суб’єкта режиму, якому надано дозвіл на застосування спеціального транзитного спрощення, не відповідають відомостям, зазначеним у митній декларації окремого типу;
загальна фінансова гарантія діє не у всіх країнах, що беруть участь в операції режиму спільного транзиту (обмеження дії в країнах Європейського Союзу, обмеження дії в інших країнах - учасницях
Конвенції про процедуру спільного транзиту).
6. Митниця відправлення відмовляє у застосуванні звільнення від гарантії у разі, якщо:
реєстрацію звільнення від гарантії скасовано;
дію дозволу на застосування спеціального транзитного спрощення "звільнення від гарантії" зупинено або такий дозвіл анульовано;
в електронній системі управління гарантіями відсутні відомості про зареєстроване звільнення від гарантії;
частини базової суми звільнення від гарантії, доступної для резервування, недостатньо для поміщення товарів у режим спільного транзиту;
відомості про звільнення від гарантії не відповідають відомостям, зазначеним у митній декларації окремого типу;
відомості про суб’єкта режиму, якому надано дозвіл на застосування спеціального транзитного спрощення, не відповідають відомостям, зазначеним у митній декларації окремого типу;
звільнення від гарантії діє не у всіх країнах, що беруть участь в операції режиму спільного транзиту (обмеження дії в країнах Європейського Союзу, обмеження дії в інших країнах-учасницях
Конвенції про процедуру спільного транзиту).
7. У разі недостатності базової суми загальної фінансової гарантії або звільнення від гарантії для поміщення товарів у режим спільного транзиту суб’єкт режиму, якому надано дозвіл на застосування спеціального транзитного спрощення, має право додатково застосувати індивідуальну гарантію на суму, що не покривається базовою сумою загальної фінансової гарантії або звільнення від гарантії.
8. Застосування індивідуальної гарантії одночасно із застосуванням загальної фінансової гарантії або звільнення від гарантії здійснюється залежно від послідовності зазначення суб’єктом режиму в митній декларації окремого типу інформації про фінансову гарантію або звільнення від гарантії.
У разі зазначення суб’єктом режиму в митній декларації окремого типу індивідуальної гарантії основним способом забезпечення сплати митного боргу митниця відправлення спочатку застосовує індивідуальну гарантію, після чого здійснює розрахунок залишку суми, необхідної для поміщення товарів у режим спільного транзиту, та резервує відповідну суму з частини базової суми загальної фінансової гарантії або звільнення від гарантії, доступної для резервування.
У разі зазначення суб’єктом режиму в митній декларації окремого типу загальної фінансової гарантії або звільнення від гарантії основним способом забезпечення сплати митного боргу митниця відправлення спочатку резервує доступну для резервування суму частини базової суми загальної фінансової гарантії або звільнення від гарантії, після чого здійснює розрахунок залишку суми, необхідної для поміщення товарів у режим спільного транзиту, та застосовує індивідуальну гарантію.
9. У разі застосування індивідуальної гарантії одночасно із застосуванням загальної фінансової гарантії або звільнення від гарантії відповідно до пункту 7 цієї глави більше двох разів протягом 365 днів з дня першого такого застосування митниця гарантії рекомендує суб’єкту режиму, якому надано дозвіл на застосування спеціального транзитного спрощення, переглянути розмір базової суми загальної фінансової гарантії або звільнення від гарантії, зазначений у дозволі на застосування спеціального транзитного спрощення.
10. Індивідуальна гарантія вважається застосованою після випуску товарів у режим спільного транзиту.
Загальна фінансова гарантія або звільнення від гарантії вважаються застосованими після резервування частини базової суми загальної фінансової гарантії або звільнення від гарантії та випуску товарів у режим спільного транзиту.
3. Зміна відомостей про загальну фінансову гарантію або звільнення від гарантії
1. Зміну відомостей про загальну фінансову гарантію або звільнення від гарантії здійснює митниця гарантії шляхом внесення інформації в електронну систему управління гарантіями.
2. Підставою зміни відомостей про загальну фінансову гарантію є:
1) зміна відомостей, що містяться в дозволі на застосування спеціального транзитного спрощення, щодо:
розміру базової суми;
відсотка забезпечення базової суми;
валюти;
територіальної чинності;
2) зміна відомостей, що містяться в Реєстрі фінансових гарантів, щодо:
місцезнаходження;
контактної інформації фінансового гаранта;
3. У разі змін, передбачених підпунктом 1 пункту 2 цієї глави, митниця гарантії перевіряє достатність розміру зареєстрованої загальної фінансової гарантії для забезпечення базової суми загальної фінансової гарантії з урахуванням відповідних змін.
Якщо митницею гарантії встановлено, що у разі внесення відповідних змін розміру зареєстрованої загальної фінансової гарантії буде недостатньо, такі зміни можуть бути внесені лише після отримання митницею гарантії додаткового або нового зобов’язання фінансового гаранта.
4. Зміна відомостей про загальну фінансову гарантію здійснюється шляхом:
оновлення інформації про зареєстровану загальну фінансову гарантію; або
заміни зареєстрованої загальної фінансової гарантії новою загальною фінансовою гарантією.
5. Зміну відомостей про загальну фінансову гарантію у випадку, визначеному підпунктом 1 пункту 2 цієї глави, митниця гарантії здійснює шляхом оновлення інформації про зареєстровану загальну фінансову гарантію після отримання:
1) електронного повідомлення структурного підрозділу апарату Держмитслужби, на який покладено здійснення моніторингу відповідності підприємств умовам для надання дозволу на застосування спеціального транзитного спрощення, у разі:
зменшення розміру базової суми;
зміни відсотка забезпечення базової суми;
обмеження територіальної чинності;
2) електронного повідомлення фінансового гаранта, який видав зареєстровану фінансову гарантію, яке містить набір даних про додаткове зобов’язання фінансового гаранта для забезпечення базової суми загальної фінансової гарантії з урахуванням відповідних змін, у разі:
збільшення розміру базової суми;
розширення територіальної чинності.
6. Зміну відомостей про загальну фінансову гарантію у випадку, визначеному підпунктом 1 пункту 2 цієї глави, митниця гарантії здійснює шляхом заміни зареєстрованої загальної фінансової гарантії новою загальною фінансовою гарантією після отримання електронного повідомлення фінансового гаранта, яке містить набір даних про нову загальну фінансову гарантію з урахуванням відповідних змін, зазначених у підпункті 1 пункту 2 цієї глави.
Митниця гарантії приймає рішення про скасування реєстрації зареєстрованої фінансової гарантії, що набирає чинності на наступний робочий день з дня прийняття такого рішення. У день набрання чинності рішенням про скасування реєстрації зареєстрованої фінансової гарантії митниця гарантії реєструє нову загальну фінансову гарантію в порядку, визначеному главою 1 цього розділу.
7. Зміну відомостей про загальну фінансову гарантію у випадку, визначеному підпунктом 2 пункту 2 цієї глави, митниця гарантії здійснює шляхом оновлення інформації про зареєстровану загальну фінансову гарантію протягом трьох робочих днів з дня внесення відповідних змін до Реєстру фінансових гарантів.
8. Зміна відомостей про звільнення від гарантії здійснюється у разі зміни відомостей, що містяться в дозволі на застосування спеціального транзитного спрощення, щодо:
розміру базової суми;
валюти;
територіальної чинності.
9. Зміну відомостей про звільнення від гарантії митниця гарантії здійснює шляхом оновлення інформації про звільнення від гарантії після отримання електронного повідомлення структурного підрозділу апарату Держмитслужби, на який покладено здійснення моніторингу відповідності підприємств умовам для надання дозволу на застосування спеціального транзитного спрощення, щодо відповідних змін.
10. У випадках, визначених підпунктом 1 пункту 2 та пунктом 8 цієї глави, після внесення відповідних змін використання попередньо виданих сертифікатів загальної фінансової гарантії або звільнення від гарантії забороняється. Повернення попередньо виданих сертифікатів здійснюється відповідно до глави 6 розділу IV цього Порядку.
За зверненням суб’єкта режиму, якому надано дозвіл на застосування спеціального транзитного спрощення, митниця гарантії видає один або декілька нових сертифікатів загальної фінансової гарантії або звільнення від гарантії.
11. Митниця гарантії повідомляє суб’єкта режиму, якому надано дозвіл на застосування спеціального транзитного спрощення, та у разі зміни відомостей про загальну фінансову гарантію - фінансового гаранта про зміни, внесені в електронну систему управління гарантіями.
4. Скасування реєстрації фінансових гарантій або звільнення від гарантії
1. У разі прийняття рішення про скасування реєстрації фінансової гарантії митниця гарантії невідкладно:
вносить в електронну систему управління гарантіями інформацію про скасування реєстрації фінансової гарантії із зазначенням дати набрання чинності рішенням про скасування реєстрації фінансової гарантії;
надсилає фінансовому гаранту та суб’єкту режиму, якому видано фінансову гарантію, відповідне електронне повідомлення.
2. Зобов’язання фінансового гаранта за фінансовою гарантією щодо товарів, випущених у режим спільного транзиту, на момент набрання чинності рішенням про скасування реєстрації відповідної фінансової гарантії продовжують бути чинними та підлягають виконанню до моменту погашення митного боргу відповідно до
статті 52 Закону або до вивільнення фінансової гарантії відповідно до
статті 24 Закону.
3. Після зняття з контролю всіх операцій режиму спільного транзиту, щодо яких застосовано фінансову гарантію, зобов’язання фінансового гаранта за такою фінансовою гарантією припиняються.
4. Митниця гарантії невідкладно, але не пізніше ніж на наступний робочий день після зняття з контролю всіх операцій режиму спільного транзиту, щодо яких застосовано фінансову гарантію, повідомляє фінансового гаранта про припинення зобов’язань за наданою фінансовою гарантією шляхом надсилання відповідного електронного повідомлення.
5. Скасування реєстрації звільнення від гарантії митниця гарантії здійснює шляхом внесення інформації про скасування реєстрації звільнення від гарантії в електронну систему управління гарантіями невідкладно після набрання чинності рішенням про зупинення дії або анулювання дозволу на застосування спеціального транзитного спрощення "звільнення від гарантії".
Митниця гарантії невідкладно надсилає суб’єкту режиму, якому надано дозвіл на застосування спеціального транзитного спрощення, відповідне електронне повідомлення.
5. Відкликання фінансових гарантій
1. У разі отримання митницею гарантії повідомлення фінансового гаранта про відкликання фінансової гарантії митниця гарантії невідкладно, але не пізніше ніж на наступний робочий день з дня отримання такого повідомлення:
вносить в електронну систему управління гарантіями інформацію про відкликання фінансової гарантії із зазначенням дати набрання чинності рішенням про відкликання фінансової гарантії;
надсилає фінансовому гаранту та суб’єкту режиму, якому видано фінансову гарантію, відповідне електронне повідомлення.
2. Зобов’язання фінансового гаранта за фінансовою гарантією щодо товарів, випущених у режим спільного транзиту, на момент набрання чинності рішенням про відкликання відповідної фінансової гарантії продовжують бути чинними та підлягають виконанню до моменту погашення митного боргу відповідно до
статті 52 Закону або до вивільнення фінансової гарантії відповідно до
статті 24 Закону.
3. Після зняття з контролю всіх операцій режиму спільного транзиту, щодо яких застосовано фінансову гарантію, зобов’язання фінансового гаранта за такою фінансовою гарантією припиняються.
4. Митниця гарантії невідкладно, але не пізніше ніж на наступний робочий день після зняття з контролю всіх операцій режиму спільного транзиту, щодо яких застосовано фінансову гарантію, повідомляє фінансового гаранта про припинення зобов’язань за наданою фінансовою гарантією шляхом надсилання відповідного електронного повідомлення.
6. Вивільнення індивідуальної гарантії, базової суми загальної фінансової гарантії або звільнення від гарантії
1. Після зняття з контролю операції режиму спільного транзиту митниця відправлення невідкладно надсилає митниці гарантії відповідне електронне повідомлення.
................Перейти до повного тексту