- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Н А К А З
N 1732 від 18.08.2000 м.Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 6 вересня 2000 р. за N 585/4806 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Фонду
державного майна
N 108 від 25.01.2017 )
Про затвердження Порядку захисту закріплення пакетів акцій у державній власності
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Фонду
державного майна
N 2041 від 06.11.2001
N 434 від 25.03.2011 )
На виконання пункту 30 Державної програми приватизації на 2000-2002 роки, затвердженої Законом України
"Про Державну програму приватизації", та доручення Кабінету Міністрів України від 29.07.2000 N 10601/1
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок захисту закріплення пакетів акцій у державній власності (додається).
2. Директору Департаменту систем продажу акцій В.Красовському:
2.1. Забезпечити у п'ятиденний термін з дня затвердження цього наказу подання його на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
2.2. Забезпечити у десятиденний термін з дня державної реєстрації цього наказу публікацію його в газеті "Відомості приватизації".
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Фонду Лєдомську С.Ю.
Затверджено
Наказ Фонду державного
майна України
18.08.2000 р. N 1732
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
6 вересня 2000 р.
за N 585/4806
Порядок
захисту закріплення пакетів акцій у державній власності
( У тексті Порядку та в додатку до нього абревіатуру "ВАТ" замінено абревіатурою "АТ", слова "статутного фонду" замінено словами "статутного капіталу" згідно з Наказом Фонду державного майна
N 434 від 25.03.2011 )
1. Порядок захисту закріплення пакетів акцій у державній власності (далі - Порядок) розроблений відповідно до пункту 30
Державної програми приватизації на 2000-2002 роки і визначає процедуру проведення Фондом державного майна України (далі - Фонд) захисту закріплення у державній власності пакетів акцій акціонерних товариств (далі - АТ), які створюються на базі державних підприємств.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Фонду державного майна
N 434 від 25.03.2011 )
2. Державний орган приватизації у 5-денний термін з дня прийняття рішення про приватизацію підприємства групи Г повідомляє про це орган виконавчої влади, який був уповноважений управляти державним майном до прийняття рішення про приватизацію цього підприємства (далі - орган виконавчої влади) з метою отримання від цього органу обгрунтування доцільності (недоцільності) закріплення в державній власності пакета акцій АТ, яке створюється на базі державного підприємства.
3. Зазначений у пункті 2 цього Порядку орган виконавчої влади у 15-денний термін з дня отримання рішення державного органу приватизації про приватизацію підприємства подає до Фонду обгрунтування доцільності закріплення у державній власності пакета акцій за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Невисловлення у визначений термін органом виконавчої влади позиції щодо закріплення пакета акцій вважається рівнозначним тому, що закріплення пакета акцій у державній власності стосовно даного підприємства не потрібно. У цьому випадку, а також у разі отримання Фондом від органу виконавчої влади пропозиції про недоцільність закріплення в державній власності пакета акцій, Фонд зобов'язує відповідний державний орган приватизації забезпечити включення в проект плану приватизації вимог щодо незакріплення пакета акцій у державній власності.
4. Після надходження від органу виконавчої влади обгрунтування доцільності закріплення в державній власності пакета акцій Фонд у тижневий термін здійснює попередній аналіз обгрунтування доцільності закріплення пакета акцій у державній власності.
Якщо подане обгрунтування та визначена в обгрунтуванні мета передбачає втручання у господарську діяльність товариства або є можливість реалізувати її через договірні відносини, а також через економічні, непрямі механізми впливу на роботу АТ, або якщо вона не може бути досягнута через механізм корпоративного управління або суперечить державній політиці у сфері реформування власності, то Фонд відмовляє у закріпленні пакета акцій у державній власності, про що у 5-денний термін інформує Кабінет Міністрів України.
5. Якщо подане обгрунтування відповідає відповідним вимогам, Фонд у двотижневий термін забезпечує публікацію в газеті "Відомості приватизації" про проведення публічного захисту закріплення пакета акцій. У публікації надається інформація про обгрунтування доцільності закріплення пакета акцій у державній власності разом з даними про фінансово-економічний стан підприємства, місце і дату захисту. Ця інформація може розповсюджуватися також в інших засобах масової інформації.
6. Захист доцільності закріплення пакета акцій у державній власності, який передбачає розгляд пропозицій органу виконавчої влади, проводиться Фондом за участю представників цього органу та підприємства, що приватизується.
Для забезпечення публічності та прозорості прийняття відповідного рішення під час захисту можуть бути присутні потенційні покупці, що виявили бажання взяти участь у приватизації відповідного підприємства, народні депутати України, представники секретаріату Кабінету Міністрів України, органів державного контролю, прокуратури, Міністерства фінансів України, Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, громадськості, засобів масової інформації.
Під час захисту Фонд обгрунтовує свою позицію аналізом фінансового стану підприємства, прогнозом грошових надходжень від продажу акцій, аналізом кон'юнктури ринку та прогнозом додаткових витрат з державного бюджету в разі закріплення пакета акцій у державній власності.
При розгляді пропозицій органів виконавчої влади щодо закріплення у державній власності пакетів акцій Фонд державного майна України враховує, у тому числі, такі критерії, за якими може бути прийнято рішення про закріплення у державній власності пакетів акцій акціонерних товариств:
( Пункт 6 доповнено абзацом згідно з Наказом Фонду державного майна
N 2041 від 06.11.2001; із змінами, внесеними згідно з Наказом Фонду державного майна
N 434 від 25.03.2011 )
об'єкти приватизації є суб'єктами природної монополії (у цьому разі пропонується закріпляти в державній власності контрольний пакет акцій у розмірі 50% плюс одна акція статутного капіталу);
( Пункт 6 доповнено абзацом згідно з Наказом Фонду державного майна
N 2041 від 06.11.2001 )
об'єкти приватизації належать до науково-дослідних (проектних) підприємств оборонно-промислового комплексу;
( Пункт 6 доповнено абзацом згідно з Наказом Фонду державного майна
N 2041 від 06.11.2001 )
головним споживачем продукції об'єкта приватизації є держава (з підприємством укладено державні контракти на поставку продукції, виконання робіт, надання послуг для державних потреб);
( Пункт 6 доповнено абзацом згідно з Наказом Фонду державного майна
N 2041 від 06.11.2001 )
об'єкти приватизації належать до підприємств оборонно-промислового комплексу, у яких результати фінансово-економічної діяльності за останній період не погіршуються і показники діяльності підприємства свідчать про ефективність їх роботи;
( Пункт 6 доповнено абзацом згідно з Наказом Фонду державного майна
N 2041 від 06.11.2001 )
об'єкти приватизації повинні бути фінансово стабільними, і показники діяльності свідчити про ефективність їх роботи;
( Пункт 6 доповнено абзацом згідно з Наказом Фонду державного майна
N 2041 від 06.11.2001 )
кон'юнктура на ринку цінних паперів не дозволяє в процесі приватизації підприємства отримати від продажу пакета акцій очікуваних коштів.
( Пункт 6 доповнено абзацом згідно з Наказом Фонду державного майна
N 2041 від 06.11.2001 )
7. За результатами захисту Фонд у 5-денний термін інформує Кабінет Міністрів України про результати проведеного захисту щодо доцільності закріплення пакета акцій у державній власності.
8. Фонд у 5-денний термін після проведення захисту зобов'язує відповідний державний орган приватизації забезпечити включення у проект плану приватизації (плану розміщення акцій) вимог щодо закріплення (незакріплення) пакета акцій у державній власності.
При розробці проектів планів приватизації (планів розміщення акцій) підприємств уключення до них вимог щодо закріплення пакетів акцій у державній власності може бути тільки стосовно підприємств, щодо яких був проведений публічний захист закріплення і щодо яких Фондом було прийнято відповідне рішення.
................Перейти до повного тексту