1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ЗВ'ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 10 від 13.07.99
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 серпня 1999 р.
за N 584/3877
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства транспорту та зв'язку N 449 від 23.04.2009 )
Про затвердження Типового договору про надання послуг електрозв'язку
На виконання доручення прем'єр-міністра України від 06.03.99 N 4142/1 до Указу Президента України від 26.02.99 N 219/99 "Про Основні напрями конкурентної політики на 1999-2000 роки та заходи щодо їх реалізації", рішення спільної колегії Держспоживзахисту і Держкомзв'язку України від 24.06.98 N 5/24 та з метою удосконалення порядку надання послуг електрозв'язку
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Типовий договір про надання послуг електрозв'язку (далі - Договір), що додається, та ввести його в дію з 1 січня 2000 року.
2. Управлінню координації діяльності операторів зв'язку та ліцензування (Катасова Л.В.) організувати інформування операторів зв'язку недержавних форм власності, які надають послуги електрозв'язку, про введення в дію Договору.
3. Генеральному директору Українського державного підприємства електрозв'язку "Укртелеком" Нетудихаті Л.І.:
3.1. Довести Договір до відома підпорядкованих філіалів і структурних підрозділів з метою практичного його застосування.
3.2. Повідомити письмово всіх абонентів про введення в дію Договору нового зразка та можливість переукладення діючого Договору на надання послуг телефонного зв'язку, а також поінформувати про це споживачів через засоби масової інформації та реклами в місцях надання послуг.
3.3. Запровадити укладання Договорів за новим зразком із споживачами, які укладають його вперше, та забезпечити за зверненнями абонентів переукладення діючих Договорів.
У разі переукладення діючого Договору на надання послуг телефонного зв'язку та бажання абонента обмежити автоматичний вихід на міжміський та/або міжнародний зв'язок здійснювати заміну категорії апаратури визначення номера безплатно.
3.4. Забезпечити контроль за впровадженням і дотриманням положень Договору.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Орленка М.П.
Голова О.Б.Шевчук
Затверджено
Наказ Державного комітету зв'язку
та інформатизації України
13 липня 1999 року N 10
Типовий договір N _________
про надання послуг електрозв'язку
___________________ "___"__________ ____ р.
(населений пункт)
__________________________________________________________________
(повна назва оператора зв'язку, N та дата видачі ліцензій)
в особі ______________________ __________________________________,
(посада) (прізвище, ім'я та по батькові)
що діє на підставі _______________________________________________
(Статут або Положення)
(далі - Підприємство зв'язку), з одного боку, та _________________
______________________________________________, що діє на підставі
(повна назва підприємства або ПІБ фізичної особи)
__________________________________________________________________
(Статут або Положення, посвідчення для фізичної особи)
(далі - Споживач), з другого боку, уклали цей Договір про таке:
1. Предмет Договору
Підприємство зв'язку надає послуги електрозв'язку, перераховані в додатку 1, і безплатні послуги, перераховані в додатку 2.
2. Права та обов'язки Підприємства зв'язку
2.1. Підприємство зв'язку зобов'язане:
2.1.1. Забезпечувати безперебійне і якісне надання послуг телефонного зв'язку.
2.1.2. Проводити реєстрацію придбаних Споживачем абонентських пристроїв телематичних служб та передавання даних.
2.1.3. Здійснювати перевірку відповідності абонентських пристроїв технічним нормам, підключення телефонних апаратів та інших абонентських пристроїв, пломбувати діодні приставки (розетки).
2.1.4. Усувати пошкодження телефонного зв'язку та радіомережі в контрольні технологічні терміни.
2.1.5. Проводити перерахунок абонентної плати у разі пошкодження телефону не з вини Споживача протягом п'яти і більше діб, а також у разі відключення телефону для потреби в забезпеченні телефонним зв'язком проведення масових спеціальних заходів, у разі виникнення стихійного лиха або надзвичайних обставин.
2.1.6. За місяць до початку робіт попереджати Споживача про заміну номера телефону у разі введення в дію нових АТС, реконструкції телефонних мереж, переключення діючих квартирних телефонів за спареною схемою або із застосуванням апаратури ущільнення ліній.
2.1.7. За три дні до відключення телефону, у разі потреби в забезпеченні телефонним зв'язком проведення масових спеціальних заходів, повідомляти про це Споживача.
2.1.8. З виїздом Споживача з телефонізованої квартири зберігати протягом одного місяця з дати подання заяви про відмову від телефону технічну можливість відновлення роботи телефону до пред'явлення прав на користування телефоном її новим наймачем (власником).
2.1.9. Кожен випадок пошкодження телефонного обладнання, проводового мовлення та ліній, які перебувають на балансі Підприємства зв'язку, оформляти актом за підписами представників Підприємства зв'язку та Споживача.
2.1.10. Мати книгу скарг та пропозицій і видавати її на першу вимогу.
2.1.11. Розглядати скарги та заяви Споживача у терміни, передбачені чинним законодавством, та інформувати його про результати розгляду.
2.1.12. Працівники Підприємства зв'язку, які прибули за викликом Споживача для огляду та ремонту телефонних апаратів і абонентських пристроїв, а також виконання інших робіт, зобов'язані пред'явити посвідчення з фотокарткою, скріплене печаткою, та наряд на виконання робіт.
2.1.13. Вживати заходів з захисту абонентських ліній від сторонніх підключень.
2.1.14. Задовольняти потребу Споживача у послугах проводового мовлення.
2.1.15. Забезпечувати якісну роботу мереж проводового мовлення.
2.1.16. Проводити перерахунок абонентної плати за користування радіоточкою за весь час пошкодження у разі порушення контрольного терміну (п'ять діб).
2.1.17. Сповіщати Споживача про перерву у роботі мережі проводового мовлення під час капітального ремонту чи проведення реконструкції ліній електропостачання зі спільним використанням опор для підвішення проводів проводового мовлення.
2.1.18. Інформувати Споживача про порядок та умови надання послуг проводового мовлення.
2.1.19. Приймати і реєструвати заяви від Споживача про пошкодження мережі проводового мовлення.
2.1.20. Інформувати Споживача про перелік сертифікованих абонентських пристроїв, які можна підключати до мережі загального користування.
2.1.21. Не менше одного разу на місяць повідомляти абонентів про належну суму платежу за міжміські та міжнародні телефонні розмови.
2.1.22. Підприємство зв'язку може розширювати або змінювати перелік послуг, перерахованих у додатках 1, 2, залежно від технічних можливостей автоматичних телефонних станцій з програмним управлінням та наявності довідково-інформаційних служб.
2.2. Підприємство зв'язку має право:
2.2.1. Відключати несертифіковані і незареєстровані абонентські пристрої телематичних служб і передавання даних.
2.2.2. Відключати абонентські пристрої, самовільно підключені сторонніми особами до діючого телефону.
2.2.3. Надсилати Споживачеві у разі несплати заборгованості понад один місяць письмове попередження про призупинення надання послуг, якщо заборгованість не буде погашено протягом місяця. Попередження вручається Споживачеві під розписку.
2.2.4. Якщо зазначене попередження вручити Споживачеві неможливо через його відсутність (перебування в лікарні, відрядження), тимчасово відключити телефон до звернення Споживача до бюро ремонту для з'ясування обставин, але не більше ніж на місяць.
2.2.5. Якщо Споживач, у місячний термін після одержання письмового попередження або тимчасового відключення телефону через його відсутність, не погасив заборгованості, Підприємство зв'язку має право призупинити йому надання послуг.
Повторне включення телефону здійснюється протягом доби (за винятком вихідних та святкових днів) після погашення заборгованості та внесення плати за включення телефону.
2.2.6. Призупиняти надання послуг телефонного зв'язку, проводового мовлення або припинити дію Договору у разі порушення Споживачем договірних зобов'язань, передбачених пунктом 3.2 цього Договору.
2.2.7. У встановленому порядку прокладати кабельні та повітряні лінії проводового мовлення і встановлювати пристрої, які забезпечують їх надійне функціонування.
2.2.8. Здійснювати відключення телефону Споживача, квартира якого підключена до охоронної сигналізації, через місяць після письмового попередження з повідомленням про вручення.
2.2.9. Встановлювати в установленому порядку нетарифіковані інтервали при користуванні міжміським та міжнародним телефонним зв'язком.
2.2.10. У випадках, коли з телефону різко зростає обсяг споживання послуг і поточна сума рахунка значно перевищує середній, виставити терміновий рахунок.
3. Права та обов'язки Споживача
3.1. Споживач має право:
3.1.1. Ознайомитись в Підприємстві зв'язку з вимогами Законів України "Про зв'язок" та "Про захист прав споживачів", Правил користування місцевим телефонним зв'язком, Правил користування міжміським та міжнародним телефонним зв'язком, Правил користування проводовим мовленням, Граничних тарифів на основні послуги електрозв'язку, інших нормативних документів, які регламентують надання послуг електрозв'язку.
3.1.2. У разі відсутності потреби в послугах електрозв'язку відмовитись від їх отримання та припинити дію Договору. Дату відмови повідомити Підприємству зв'язку письмовою заявою не пізніше ніж за десять днів.
3.1.3. Користуватися додатковими (сервісними) видами послуг, які надаються по телефону.
3.1.4. Користуватися телефонним зв'язком із спецслужбами (міліція, пожежна охорона, швидка медична допомога, аварійна служба газу).
3.1.5. Внести або вилучити свій номер телефону зі списків абонентів довідково-інформаційної служби та телефонного довідника.
3.1.6. Переоформити договір на ім'я одного з членів своєї сім'ї.
3.1.7. На перестановлення телефону індивідуального користування в зоні дії однієї АТС, спареного телефону - в межах одного під'їзду за наявності технічної можливості протягом місяця.
3.1.8. На збереження за Споживачем номера телефону на термін, зазначений у заяві на тимчасове відключення телефону, за умови внесення ним абонентної плати за період відключення.
3.1.9. Не вносити абонентної плати за весь час пошкодження телефону не з вини Споживача, яке тривало протягом п'яти і більше діб з моменту подання ним заяви до бюро ремонту.
3.1.10. З переїздом у межах дії однієї телефонної мережі до телефонізованої квартири - переоформити Договір.
3.1.11. Користуватися автоматичним міжміським та міжнародним телефонним зв'язком, якщо це передбачено технічними можливостями обладнання АТС.
3.1.12. Користуватися міжміським та міжнародним телефонним зв'язком за допомогою оператора за попереднім замовленням.
3.1.13. До моменту встановлення з'єднання за попереднім замовленням:
змінити номер телефону, за яким повинна бути надана послуга;
зазначити інший номер телефону абонента, який викликається, чи інший номер телефону і прізвище іншої особи, яка викликається;
змінити вид тарифу (звичайний, терміновий) замовленої розмови;
змінити призначений час розмови;
зазначити додаткові послуги.
3.1.14. Користуватися додатковими радіоточками безплатно.
3.1.15. Перереєструвати радіоточку на одного з членів своєї сім'ї.
3.1.16. Самостійно підключати до радіоточки придбані ним абонентські гучномовці, приймачі трипрограмного мовлення, що відповідають вимогам нормативних документів.
3.1.17. Відмовитися від послуг проводового мовлення.
3.1.18. Оскаржити неправомірні дії працівників Підприємства зв'язку згідно з чинним законодавством.
3.2. Споживач зобов'язаний:
3.2.1. Не допускати підключення телефонних апаратів, абонентських пристроїв телематичних служб і передавання даних, які не мають сертифіката відповідності.
3.2.2. Не допускати самовільного підключення до телефонних ліній незареєстрованих абонентських пристроїв телематичних служб і передавання даних.
3.2.3. Не допускати використання телефону з метою, що суперечить інтересам безпеки держави, порушує громадський порядок та посягає на честь і гідність громадян.
3.2.4. Не допускати використання телефону для навмисного створення незручностей іншим Споживачам, перешкод у нормальному користуванні телефоном абонентові спареного телефону.
3.2.5. Не перешкоджати виконанню робіт, пов'язаних з підключенням спарених телефонів або встановленням обладнання систем ущільнення, та проведенню ремонтних робіт.
3.2.6. У місячний термін повідомляти Підприємству зв'язку про свій виїзд із квартири, продаж телефонізованої квартири, про призначення нової особи, відповідальної за телефон, зміну назви або розрахункового рахунка організації тощо.
3.2.7. Не допускати самовільного передавання телефонів в оренду підприємствам, установам, організаціям та громадянам. У разі здавання телефонізованих приміщень, квартир в оренду або найм Споживач повинен протягом місяця повідомити про це Підприємству зв'язку.
3.2.8. Своєчасно вносити плату за користування телефоном, міжміські та міжнародні телефонні розмови, подані в кредит телеграми та інші послуги, надані по телефону.
3.2.9. Повідомляти до Підприємства зв'язку дані, які необхідні для розрахункових документів.
3.2.10. Не допускати самовільного підключення радіоточки до мережі проводового мовлення.
3.2.11. Не допускати підключення до радіоточок гучномовців, приймачів трипрограмного мовлення, без документів, що засвідчують їх відповідність нормативним вимогам (керівництво з технічної документації, технічний паспорт тощо).
3.2.12. Погоджувати з Підприємством зв'язку підключення абонентських гучномовців потужністю понад 1 Вт.
3.2.13. Не допускати використання радіоточки не за призначенням або з метою зловмисного заподіяння шкоди іншим Споживачам мережі проводового мовлення.
3.2.14. Забезпечувати збереження квартирної проводки, а власники та орендарі будинків (будівель) - всього майна та обладнання мереж телефонного зв'язку та проводового мовлення, що є в межах будинку (будівлі) та в межах земельних ділянок, які надано у власність, постійне або тимчасове користування.
3.2.15. У місячний термін повідомляти Підприємству зв'язку про зміну місця постійного проживання (фізична особа) або банківських реквізитів (юридична особа).
3.2.16. Своєчасно вносити плату за користування радіоточкою.
3.2.17. Не виконувати самостійно ремонт мереж проводового мовлення.
3.2.18. Споживачі (власники та орендарі будинків (будівель), на території яких прокладені кабельні чи повітряні лінії телефонного зв'язку, проводового мовлення, повинні вживати запобіжних заходів під час ремонту, надбудови, знесення і спорудження будинків (будівель) та інших робіт, своєчасно сповіщати Підприємству зв'язку про ці роботи.
3.2.19. Повідомляти Підприємству зв'язку про зміну поштових або платіжних реквізитів (відповідно до вимог НБУ), зміну назви, форму власності тощо.
3.2.20. Споживачі (юридичні особи) при укладенні Договору про надання послуг електрозв'язку розділ 8 заповняють в редакції, викладеній в додатку 3.
4. Оплата та порядок розрахунків
4.1. Послуги, які надаються Підприємством зв'язку, оплачуються за тарифами, затвердженими згідно з чинним законодавством.
4.2. Споживач сплачує послуги електрозв'язку за спільно
погодженою _______________________________________________________
(вказати - кредитна та/або авансова, безквитанційна, з
поданням рахунків, за абонентською книжкою)
системою оплати.
4.3. Споживач повинен своєчасно оплачувати надані послуги. Розрахунок абонплати за користування місцевим телефонним зв'язком здійснюється за сталою (без почасової оплати) або за змінною (з почасовою) величиною, якщо остання передбачена технічними можливостями обладнання АТС.
4.4. Підприємство зв'язку у відповідності з нормативними документами приймає від Споживача оплату послуг електрозв'язку або доручає провадити приймання оплати іншим організаціям та установам (відділенням зв'язку, касам Ощадбанку, комерційним банкам тощо), з якими укладені відповідні договори. Підприємство зв'язку інформує Споживача про перелік та місцезнаходження (адресу) пунктів приймання платежів.
4.5. Розрахунки за фактично отримані в кредит послуги електрозв'язку за кожний попередній місяць проводяться Споживачем протягом десяти днів з дня одержання рахунка, але не пізніше 20-го числа місяця, наступного за розрахунковим.
За отримані в кредит послуги міжміського та міжнародного телефонного зв'язку справляється додаткова плата в розмірі двох відсотків вартості наданих послуг.
4.6. У разі застосування авансової системи оплати Споживач для одержання послуг електрозв'язку проводить щомісячно, до 20 числа поточного місяця, попередню оплату їх вартості в розмірі не менше суми послуг, наданих у попередньому розрахунковому періоді, з подальшим перерахунком (до 10 числа місяця, що настає після розрахункового періоду) виходячи з фактично наданих послуг.
4.7. Встановлені згідно з чинним законодавством пільги щодо абонентної плати за користування квартирним телефоном і почасової оплати місцевих телефонних розмов надаються з дня звернення Споживача.
4.8. Плата за встановлення телефону та інших абонентських пристроїв вноситься Споживачем під час оформлення замовлення на виконання відповідної послуги.
4.9. Нарахування плати за користування телефоном та іншими абонентськими пристроями здійснюється з дня їх включення.
4.10. Плата за автоматичну міжміську чи міжнародну телефонну розмову обчислюється з моменту відповіді абонента, який викликається, за винятком визначеного нетарифікованого інтервалу часу.
4.11. Плата за міжміську чи міжнародну телефонну розмову з допомогою оператора обчислюється із зафіксованого початку розмови з абонентом, який викликається, на термін, визначений Споживачем.
4.12. Якщо після набирання номера телефону, який викликається, з'єднання здійснюється з телефоністом комутаторної установки чи з технічним пристроєм, підключеним до абонентської лінії (факсимільним апаратом, автовідповідачем, телефонним апаратом з автоматичним визначником номера, міні-АТС тощо), то тривалість розмови, яка підлягає оплаті, обчислюється з моменту з'єднання з оператором чи пристроєм.
5. Відповідальність сторін
5.1. Підприємство зв'язку несе матеріальну відповідальність перед Споживачем за невиконання чи неналежне виконання послуг електрозв'язку.
5.2. Абонентна плата за весь час пошкодження телефонного зв'язку чи проводового мовлення не нараховується:
у разі усунення пошкоджень з порушенням контрольного терміну (п'ять діб);
за весь час пошкодження у разі порушення Підприємством зв'язку контрольних термінів усунення пошкоджень, що виникли не з вини Споживача, - згідно з нормативними документами;
за період отримання послуг електрозв'язку з якістю, яка не відповідає чинним стандартам та іншим нормативно-технічним вимогам.
Крім цього, Підприємство зв'язку сплачує Споживачеві пеню в розмірі 25% добової абонентної плати за кожну добу перевищення контрольного терміну (п'ять діб), але не більш як за три місяці. Якщо з вини Підприємства зв'язку пошкодження не усунуто, то Споживач може доручити усунення недоліків третій особі за рахунок Підприємства зв'язку. За період проведення реконструкції ліній енергопостачання зі спільним використанням опор для підвішення проводів проводового мовлення пеня абонентам не сплачується.
Період, протягом якого Споживачеві не надавались чи неналежно надавались послуги зв'язку, визначається з часу звернення до бюро ремонту до часу одержання якісної послуги.
5.3. Підприємство зв'язку не несе матеріальної відповідальності перед Споживачем за невиконання чи неналежне виконання обов'язків унаслідок дії непереборної сили (землетрус, повінь, ураган тощо) або з вини Споживача та у випадках, передбачених чинним законодавством.
5.4. У разі виявлення пошкодження, яке сталося з вини Споживача, усі витрати Підприємства зв'язку з відшкодування покладаються на Споживача.

................
Перейти до повного тексту