1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
РІШЕННЯ
26.03.2024 № 352
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 квітня 2024 р.
за № 584/41929
Про внесення змін до Порядку надання адміністративних послуг Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку
( Із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 503 від 24.04.2024 )
Відповідно до пункту 37-23 частини другої статті 7 та пункту 13 частини першої статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку ВИРІШИЛА:
1. Внести зміни до Порядку надання адміністративних послуг Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 17 листопада 2021 року № 1124, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 03 лютого 2022 року за № 147/37483, виклавши його в новій редакції, що додається.
2. Юридичному департаменту (Мартиненко І.) забезпечити:
подання цього рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього рішення на офіційному вебсайті Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
3. Це рішення набирає чинності з дня, наступного за днем його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Лібанова М.

Голова Комісії

Р. Магомедов
Протокол засідання Комісії
від 26.03.2024 № 56

ПОГОДЖЕНО:

Перший заступник
Міністра цифрової трансформації України




О. Вискуб
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії
з цінних паперів
та фондового ринку
17 листопада 2021 року № 1124
(у редакції рішення
Національної комісії
з цінних паперів
та фондового ринку
від 26 березня 2024 року № 352)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 квітня 2024 р.
за № 584/41929
ПОРЯДОК
надання адміністративних послуг Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку
1. Цей Порядок визначає процедуру надання Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - НКЦПФР) адміністративних послуг на ринках капіталу та організованих товарних ринках.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
адміністративна послуга на ринках капіталу та організованих товарних ринках (далі - адміністративна послуга) - результат вчинення НКЦПФР реєстраційної дії та/або інших дій, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків, на підставі поданої фізичною або юридичною особою (далі - заявник) заяви та всіх необхідних документів відповідно до нормативно-правових актів НКЦПФР;
адміністративна справа - справа щодо вчинення реєстраційної дії та/або інших дій, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи, розгляд якої здійснюється НКЦПФР;
адміністративне провадження - сукупність процедурних дій та процедурних рішень, що вчиняються НКЦПФР при наданні адміністративної послуги;
адміністративний акт - рішення НКЦПФР, розпорядження уповноваженої особи НКЦПФР, наказ Голови НКЦПФР або юридично значуща дія НКЦПФР, прийняті (вчинені) НКЦПФР за результатами розгляду справи про надання адміністративної послуги.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі України "Про адміністративну процедуру".
3. Порядок надання адміністративних послуг НКЦПФР здійснюється у відповідності до наступних принципів:
1) верховенство права, у тому числі законності та юридичної визначеності;
2) рівність перед законом;
3) обґрунтованість;
4) безсторонність (неупередженість);
5) добросовісність і розсудливість;
6) пропорційність;
7) відкритість;
8) своєчасність і розумний строк;
9) ефективність;
10) презумпція правомірності дій та вимог особи;
11) офіційність;
12) гарантування права особи на участь в адміністративному провадженні;
13) гарантування ефективних засобів правового захисту.
4. Перелік адміністративних послуг, що надаються НКЦПФР затверджується рішенням НКЦПФР.
5. НКЦПФР розміщує на своєму офіційному вебсайті перелік адміністративних послуг, інформацію про порядок надання адміністративних послуг, документ нормативно-технічного характеру, що регулює порядок взаємодії заявника та НКЦПФР під час подання та обробки документів, поданих в електронній формі, для отримання адміністративних послуг засобами комплексної інформаційної системи (далі - КІС), графік роботи НКЦПФР. НКЦПФР також забезпечує вільний доступ до приміщення НКЦПФР у робочий час, у тому числі належні умови для доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями, зокрема, шляхом залучення відповідальних працівників для здійснення супроводження таких осіб у приміщенні НКЦПФР.
( Пункт 5 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 503 від 24.04.2024 )
6. На кожну адміністративну послугу НКЦПФР затверджує інформаційну і технологічну картки:
1) інформаційна картка адміністративної послуги містить інформацію про:
суб’єкта надання адміністративної послуги (найменування, місцезнаходження, режим роботи, телефон, адресу електронної пошти, вебсайту та посилання на засоби КІС);
перелік документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, порядок та спосіб їх подання, а у разі потреби - інформацію про умови чи підстави отримання адміністративної послуги;
платність або безоплатність адміністративної послуги, розмір та порядок внесення плати за платну адміністративну послугу;
строк надання адміністративної послуги;
результат надання адміністративної послуги;
можливі способи отримання відповіді (результату);
акти законодавства, що регулюють порядок та умови надання адміністративної послуги.
Інформаційна картка адміністративної послуги оприлюднюється (розміщується) на офіційному вебсайті НКЦПФР;
2) у технологічній картці адміністративної послуги зазначаються:
етапи опрацювання звернення про надання адміністративної послуги;
відповідальна посадова особа;
структурні підрозділи, відповідальні за етапи (дію, рішення);
строки виконання етапів (дії, рішення).
7. Заява та документи для надання адміністративної послуги подаються до НКЦПФР відповідно до нормативно-правових актів НКЦПФР разом із описом переліку поданих документів:
у паперовій формі - на адресу: вул. Князів Острозьких, 8, корпус 30, м. Київ, 01010;
у електронній формі - засобами КІС за покликанням: kis.nssmc.gov.ua.
У випадках подання заяви та документів засобами КІС взаємодія між НКЦПФР і заявником здійснюється засобами КІС відповідно до документу нормативно-технічного характеру затвердженого НКЦПФР.
Підтвердженням отримання заявником повідомлень, листів, адміністративних актів НКЦПФР засобами КІС є відображення реєстраційних реквізитів (номер та дата) у журналі КІС, що є доступним заявнику та ведеться відповідно до документу нормативно-технічного характеру затвердженого НКЦПФР.
8. Заява, документи та опис переліку поданих документів, подані у паперовій або електронній формі, повинні містити підпис заявника.
Підпис електронних документів, створених заявником в електронній формі або створених заявником як електронна копія паперового документа (сканкопія), здійснюється із застосуванням електронного підпису заявника:
1) для юридичної особи - що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, який повинен містити ідентифікаційні дані юридичної особи - заявника, представником якого є уповноважена особа (повне або офіційне скорочення найменування та ідентифікаційний код юридичної особи);
2) для фізичної особи - що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, який повинен містити ідентифікаційні дані фізичної особи.
У разі якщо кваліфікований сертифікат відкритого ключа заявника не містить даних, зазначених цим пунктом, такі електронні документи не приймаються НКЦПФР.
Електронний підпис заявника, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, має міститись на заяві та кожному окремому електронному документі, подання якого передбачено нормативно-правовими актами НКЦПФР, а також на описі переліку поданих документів.
9. Перелік документів, необхідних для отримання кожної адміністративної послуги, та вимоги до їх оформлення, встановлюються відповідним нормативно-правовим актом НКЦПФР.
Не допускається вимагання від заявника документів, не визначених нормативно-правовими актами НКЦПФР або у формі, не встановленій нормативно-правовими актами НКЦПФР, крім випадків визначених законом та/або нормативно-правовими актами НКЦПФР.
10. При наданні адміністративних послуг (окрім тих, за отримання яких справляється державне мито відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 21 січня 1993 року № 7-93 "Про державне мито") справляється плата, розмір якої, визначається окремим нормативно-правовим актом НКЦПФР.
11. Плата за надання адміністративної послуги вноситься заявником одноразово за весь комплекс дій НКЦПФР, необхідних для отримання адміністративної послуги.
( Пункт 11 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 503 від 24.04.2024 )
12. Заява реєструється НКЦПФР в день її надходження.
Відмова в реєстрації заяви не допускається.
НКЦПФР у день надходження заяви, на вимогу заявника або його представника, але не пізніше трьох робочих днів, надсилає (надає) йому письмове підтвердження реєстрації такої заяви із зазначенням дати та номера реєстрації.
Реєстрація заяви, поданої в електронній формі, здійснюється у журналі КІС, що супроводжується автоматично надісланим електронним повідомленням на зазначену заявником електронну адресу.
13. У разі якщо вирішення порушених у заяві питань не належить до компетенції НКЦПФР, заява невідкладно, а за наявності обґрунтованих причин - не пізніше п’яти робочих днів, надсилається уповноваженою особою НКЦПФР за належністю до іншого адміністративного органу для розгляду по суті, про що в той самий день письмово повідомляється заявник.
14. У разі якщо заяву та документи подано з порушенням встановлених нормативно-правовими актами НКЦПФР вимог уповноважена особа НКЦПФР приймає рішення про залишення заяви без руху, про що заявнику протягом трьох робочих днів за підписом такої особи надсилається письмове повідомлення з обґрунтуванням.
У повідомленні про залишення заяви без руху зазначаються виявлені недоліки з посиланням на порушені вимоги законодавства, спосіб та строк усунення недоліків, а також способи, порядок та строки оскарження рішення про залишення заяви без руху.
У повідомленні НКЦПФР встановлює строк, достатній для усунення заявником виявлених недоліків, але не менший ніж три робочі дні.
За клопотанням заявника НКЦПФР може продовжити строк усунення виявлених недоліків.
У разі якщо заявник усунув виявлені недоліки у строк, встановлений НКЦПФР, заява та документи вважаються поданими в день їх первинного подання. При цьому строк розгляду справи продовжується на строк залишення заяви без руху, оплата за надання адміністративної послуги додатково не вноситься.
Повторне залишення без руху заяви, в якій усунуто виявлені недоліки, не допускається.
У випадку надсилання повідомлення засобами КІС, таке повідомлення вважається доведеним до відома заявника з моменту відображення реєстраційних реквізитів (номер та дата) у журналі КІС, що є доступним заявнику та ведеться відповідно до документу нормативно технічного характеру затвердженого НКЦПФР.
15. Заява не підлягає розгляду з підстав, передбачених статтею 45 Закону України "Про адміністративну процедуру".
Про відмову у прийнятті заяви та документів, що не підлягають розгляду уповноважена особа НКЦПФР невідкладно повідомляє заявника, але не пізніше трьох робочих днів.
У випадку надсилання повідомлення засобами КІС, таке повідомлення вважається доведеним до відома особи з моменту відображення реєстраційних реквізитів (номер та дата) у журналі КІС.
16. Строк надання адміністративної послуги не може перевищувати строку, встановленого законом або відповідним нормативно-правовим актом НКЦПФР.
Якщо протягом встановленого строку надання адміністративної послуги неможливе, такий строк може бути одноразово продовжений, але не більше ніж на п’ятнадцять календарних днів, якщо інше не передбачено законом або нормативно-правовим актом НКЦПФР, про що заявник повідомляється у письмовій формі з обґрунтуванням прийнятого рішення не пізніше ніж за три робочі дні до завершення встановленого строку.
17. Адміністративне провадження про надання адміністративної послуги починається з дати реєстрації заяви, про що заявник повідомляється не пізніше трьох робочих днів після його початку.
У повідомленні зазначаються права та обов’язки заявника, у тому числі порядок ознайомлення з матеріалами, а також способи подання ним своїх пояснень та зауважень у справі та строк, протягом якого особа має право їх подати.
Про початок адміністративного провадження повідомляються заінтересовані особи, шляхом розміщення повідомлення на офіційному вебсайті НКЦПФР.

................
Перейти до повного тексту