- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ ТА
СЕРТИФІКАЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 298 від 20.05.2002 м. Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 11 липня 2002 р. за N 578/6866 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства
економічного розвитку і торгівлі
N 1323 від 10.08.2016 )
Про затвердження Типового положення про технічний комітет стандартизації
Відповідно до статті
9 Закону України "Про стандартизацію" від 17.05.2001
N 2408-III НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Типове положення про технічний комітет стандартизації (додається).
2. Визнати таким, що втратив чинність КНД 50-010-93 "Типове положення про технічний комітет з стандартизації".
3. Управлінню стандартизації (А.Нелепов) у п'ятиденний термін після прийняття забезпечити подання на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України наказу "Про затвердження Типового положення про технічний комітет стандартизації".
4. Українському науково-дослідному інституту стандартизації, сертифікації та інформатики (В.Камінський) після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України цього наказу забезпечити його публікацію в черговому випуску "Інформаційного покажчика стандартів".
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Першого заступника Голови Держстандарту України Г.Миронюка.
Голова Держстандарту | П.Кабан |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Держстандарту України
20.05.2002 N 298
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 липня 2002 р.
за N 578/6866
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
ПРО ТЕХНІЧНИЙ КОМІТЕТ СТАНДАРТИЗАЦІЇ
1. Загальні положення
1.1. Це Типове положення установлює порядок створення, визначення структури та сфери діяльності технічного комітету стандартизації (далі - ТК) у національній стандартизації.
1.2. Типове положення застосовують центральні органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, суб'єкти господарювання та їх об'єднання, науково-технічні та інженерні товариства (спілки), товариства (спілки) споживачів, відповідні громадські організації, провідні науковці і фахівці, які виконують роботи із стандартизації, беручи участь у діяльності ТК.
1.3. ТК створює центральний орган виконавчої влади у сфері стандартизації (далі - Держстандарт) за погодженням з центральним органом виконавчої влади, до компетенції якого належить сфера діяльності створюваного ТК.
У галузі будівництва та промисловості будівельних матеріалів ТК створює центральний орган виконавчої влади з будівництва та архітектури (далі - Держбуд).
Держстандарт (Держбуд) приймає рішення щодо створення та припинення діяльності ТК, визначає їх повноваження та порядок створення.
1.4. На підставі цього Типового положення конкретний ТК розробляє своє положення, яке затверджує Держстандарт (Держбуд).
1.5. На ТК покладають функції розроблення, розгляду та погодження національних стандартів, участь у роботі споріднених ТК міжнародних та регіональних організацій і формування позиції України щодо розроблюваних нормативних документів цих організацій.
1.6. Організаційне забезпечення діяльності ТК покладається на їх секретаріати. Будь-яка організація, яка офіційно заявить про намір здійснювати функції секретаріату і підтвердить спроможність організаційно, технічно та фінансово забезпечити його діяльність, може бути уповноважена на виконання таких функцій.
1.7. Організація, яку вповноважено на здійснення функцій секретаріату ТК, має бути юридичною особою.
1.8. ТК не може мати на меті одержання прибутку від своєї діяльності.
1.9. ТК - це суб'єкт національної системи стандартизації, який реалізує встановлені завдання державної політики в закріпленій сфері діяльності та стосовно певних об'єктів стандартизації.
1.10. ТК діє згідно з законодавством України, керується нормативно-правовими актами, які поширюються на цю діяльність, стандартами національної системи стандартизації, нормативними та організаційно-розпорядчими документами Держстандарту (Держбуду).
1.11. При виконанні робіт, пов'язаних з інформацією, що містить державну таємницю та є власністю держави, посадові особи, які входять до складу ТК, повинні дотримуватись вимог чинного законодавства України щодо захисту державної таємниці.
2. Порядок створення і припинення діяльності технічного комітету
2.1. ТК створюють за наказом Держстандарту (Держбуду) з урахуванням принципу представництва всіх заінтересованих сторін.
2.2. До роботи в ТК залучаються на добровільних засадах уповноважені представники органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання та їх об'єднань, науково-технічних та інженерних товариств (спілок), товариств (спілок) споживачів, відповідних громадських організацій, провідні науковці і фахівці.
2.3. Основними критеріями для прийняття рішення про створення ТК є:
- наявність суспільної потреби щодо виконання робіт із стандартизації;
- спроможність певних суб'єктів стандартизації (членів ТК) виконувати роботи із стандартизації відповідно до встановлених вимог;
- відповідність сфери діяльності ТК та об'єктів стандартизації діяльності міжнародних та регіональних організацій із стандартизації;
- наявність організації, спроможної здійснювати функції секретаріату ТК.
2.4. Організація, що може бути вповноважена на здійснення функцій секретаріату ТК, повинна:
- офіційно заявити про намір здійснювати функції секретаріату;
- висловити бажання активної роботи у сфері стандартизації;
- підтвердити спроможність утримання секретаріату та організаційно-технічного забезпечення діяльності ТК.
2.5. Для готування матеріалів стосовно створення ТК представники сторін, заінтересованих виконувати роботи із стандартизації та застосувати їх результати у сфері діяльності створюваного ТК, формують, як добровільне об'єднання, оргкомітет.
Оргкомітет вибирає зі свого складу голову оргкомітету.
2.6. Оргкомітет розробляє та подає до Держстандарту (Держбуду) матеріали згідно з додатками 1, 2, 3.
Оргкомітет пропонує кандидатури голови ТК, заступника голови та відповідального секретаря ТК.
2.7. У разі наявності розбіжностей між заінтересованими сторонами, які залучені до роботи із створення ТК, щодо доцільності та сфери його діяльності ТК, Держстандарт (Держбуд) мають право вимагати від оргкомітету проведення додаткового опитування заінтересованих сторін щодо цього питання.
2.8. При створенні ТК номенклатуру та сферу його діяльності гармонізують з номенклатурою та сферою діяльності міжнародних та регіональних організацій стандартизації з урахуванням пріоритетних напрямів розвитку вітчизняної економіки та наявності науково-технічної бази.
Створюючи ТК, що діють у національній стандартизації, треба забезпечувати чітку розмежованість сфер діяльності і об'єктів стандартизації, не допускати їх дублювання.
2.9. Держстандарт (Держбуд) за результатами розгляду поданої оргкомітетом пропозиції приймає рішення:
- про створення ТК;
- про доопрацювання матеріалів;
- про відхил пропозиції.
2.10. Створеному ТК надають черговий реєстраційний номер. Номер ТК, діяльність якого припинено, не надають новоствореному ТК.
2.11. ТК може мати власний бланк з потрібними реквізитами.
2.12. Сфера діяльності ТК, закріплені об'єкти стандартизації, структура підкомітетів визначаються рішенням Держстандарту (Держбуду).
2.13. Зміну структури ТК здійснюють згідно з правилами, встановленими для створення ТК. Функції оргкомітету виконує діючий ТК.
2.14. Пропозиції щодо припинення діяльності ТК можуть уносити Держстандарт (Держбуд), заінтересовані центральні органи виконавчої влади, члени ТК за таких умов:
у разі, якщо на засіданні ТК 2/3 членів ТК приймають рішення про припинення його діяльності;
- сфера діяльності ТК і об'єкти стандартизації втратили актуальність;
- діяльність ТК не дає задовільних результатів і немає заінтересованості користувачів у роботах ТК або ТК фактично не виконує робіт;
- існує нагальна потреба вдосконалити систему ТК та оптимізувати сферу його діяльності.
2.15. Стосовно припинення діяльності ТК Держстандарт (Держбуд) видає відповідний наказ.
2.16. Якщо ТК або оргкомітет не згоден з рішенням Держстандарту (Держбуду), то він має право подавати апеляцію до Ради стандартизації.
2.17. Інформацію про ТК та організації, які вповноважено на здійснення функцій секретаріату певних ТК, а також зміни, що стосуються ТК, публікують в офіційних виданнях Держстандарту (Держбуду).
3. Членство в технічному комітеті, його структура і склад
3.1. Членство в ТК може бути колективне або індивідуальне.
Колективні члени беруть участь у роботі комітету через своїх уповноважених представників, які діють від їх імені.
Індивідуальними членами ТК можуть бути провідні вчені та фахівці, які бажають брати участь у роботі комітету та які діють від свого імені.
3.2. Рішення щодо прийняття в члени ТК приймають на засіданні ТК згідно з заявою, поданою в ТК, та повідомляють про це рішення Держстандарт (Держбуд).
3.3. У структурі ТК можуть створюватись підкомітети (ПК) для певної частини робіт за визначеними об'єктами стандартизації (сферами діяльності), закріпленими за ТК з відповідним розподілом компетенції між ПК.
3.4. ТК (ПК) може створювати постійні або тимчасові робочі групи (РГ) для виконання конкретних завдань.
3.5. Підкомітети і робочі групи формують на засіданнях ТК. Структуру та склад ПК та РГ приймає і схвалює голова ТК.
3.6. ТК (ПК) може створювати спільні РГ із представників заінтересованих ТК (ПК) для робіт стосовно пов'язаних між собою об'єктів стандартизації.
3.7. До складу робочих груп голова ТК (ПК) може запрошувати провідних спеціалістів та вчених заінтересованих підприємств (організацій) - замовників, розробників, виробників продукції, органів і організацій із стандартизації, метрології і сертифікації, громадських організацій споживачів, науково-технічних і інженерних товариств.
3.8. Порядок взаємодії ТК з ПК та РГ, які входять до його складу, визначають у положенні про конкретний ТК.
3.9. За невиконання обов'язків, передбачених у положенні про конкретний ТК, члена ТК можна вивести зі складу комітету. Рішення про це ухвалюють на засіданні ТК 2/3 членів ТК.
4. Основні напрями діяльності технічного комітету
4.1. У сфері стандартизації ТК організовує та здійснює такі роботи:
- розробляє, розглядає, погоджує і готує до затвердження проекти державних (ДСТУ) і міждержавних (ГОСТ) стандартів;
- переглядає і перевіряє стандарти, готує зміни до них і пропозиції щодо скасування ДСТУ та ГОСТ, а також, за дорученням Держстандарту, готує пропозиції для голосування щодо проектів міжнародних і регіональних стандартів;
- сприяє застосуванню національних стандартів інших країн як державних стандартів;
- розробляє державні і міждержавні стандарти, гармонізовані з міжнародними і регіональними;
- визначає пріоритетність прямого впровадження в Україні міжнародних та регіональних стандартів;
- співпрацює з ТК в суміжних сферах діяльності;
- співпрацює з підприємствами (організаціями) - користувачами стандартів, зокрема з об'єднаннями споживачів, випробувальними центрами (лабораторіями) і органами сертифікації, іншими зацікавленими сторонами;
- розробляє частину програми робіт із стандартизації за закріпленими об'єктами стандартизації або сферами діяльності;
- розглядає пропозиції щодо внесення змін до чинних НД або їх перегляд чи скасування.
4.2. Відносини ТК із суб'єктами господарювання, органами державної влади та громадськими організаціями регулюються на підставі договорів (контрактів) і угод про співробітництво, що укладаються з організаціями, які вповноважено на здійснення функцій секретаріату, якщо інше не передбачено чинним законодавством.
4.3. Бюджетне фінансування робіт із стандартизації забороняється використовувати на інші потреби.
4.4. ТК може розробляти й інші нормативні документи із стандартизації, метрології і сертифікації.
4.5. ТК створює і веде фонди нормативних документів та нормативно-правових актів для забезпечення своєї діяльності.
4.6. ТК надає науково-методичну і консультативну допомогу іншим суб'єктам стандартизації та користувачам стандартів, споживачам за погодженими з ними умовами.
4.7. ТК за наявності замовлення організовує виконання науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт, щоб виявити потреби в розробленні нових вимог до об'єктів стандартизації та розвитку стандартизації в закріпленій за ним сфері діяльності.
4.8. ТК готує пропозиції щодо виконавців робіт у закріпленій сфері діяльності за конкретними робочими темами та пропонує їх замовникові робіт, організовує технічний нагляд за розробленням цих тем, надає організаційно-методичну допомогу виконавцю.
4.9. ТК організовує та проводить семінари, науково-практичні конференції тощо.
4.10. ТК може видавати і розповсюджувати власні інформаційні матеріали та документи, що стосуються його діяльності, у друкованих і електронних засобах масової інформації.
5. Повноваження голови, відповідального секретаря і членів технічного комітету
5.1. Голова ТК виконує такі функції:
- розробляє технічну політику діяльності ТК відповідно до мети та завдань стандартизації;
- організовує та керує роботами ТК;
- проводить робочі засідання ТК;
- готує документи й матеріали щодо діяльності ТК для розгляду Держстандартом (Держбудом);
- залучає експертів і фахівців з інших організацій для роботи в ТК (в тимчасових робочих групах).
5.2. Заступник голови ТК виконує делеговані головою ТК функції, а також функції голови, за його відсутності.
5.3. Секретаріат ТК виконує такі функції:
- готує і забезпечує проведення засідань ТК;
- координує роботу підкомітетів і робочих груп, що входять до ТК;
- готує плани робіт ТК і його робочих органів (підкомітетів і робочих груп);
................Перейти до повного тексту