1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОГО КАЗНАЧЕЙСТВА УКРАЇНИ
Н А К А З
N 63 від 11.08.98
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 вересня 1998 р.
за N 561/3001
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державного казначейства N 116 від 04.06.2007 )
Про затвердження Інструкції про порядок використання і обліку позабюджетних коштів бюджетних установ та звітності про них
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 114 від 10.12.99 )
З метою встановлення єдиних вимог до порядку використання, обліку позабюджетних коштів бюджетних установ та звітності про них
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію про порядок використання і обліку позабюджетних коштів бюджетних установ та звітності про них, що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади здійснювати використання, облік позабюджетних коштів бюджетних установ та звітність про них відповідно до даної Інструкції з моменту набрання нею чинності. Привести в повну відповідність до даної Інструкції всі галузеві інструкції.
3. Вважати такою, що не застосовується на території України, "Инструкцию о порядке планирования, использования и учета внебюджетных средств, а также отчетности по ним", яка затверджена наказом Міністерства фінансів СРСР від 12 червня 1981 р. N 120.
В.о.начальника Головного управління
Державного казначейства України

В.П.Левченко
Затверджено
Наказ Головного управління
Державного казначейства
України від 11.08.98 N 63
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 вересня 1998 р.
за N 561/3001
Інструкція про порядок використання і обліку позабюджетних коштів бюджетних установ та звітності про них
( Інструкція зберігає свою чинність у частині, що не суперечить вимогам Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, затвердженого Наказом Державного казначейства N 114 від 10.12.99 згідно з Наказом Державного казначейства N 114 від 10.12.99 )
З метою встановлення єдиних вимог до порядку використання, обліку позабюджетних коштів бюджетних установ та звітності про них, відповідно до завдань, покладених на Головне управління Державного казначейства України Указом Президента України "Про Державне казначейство України" від 27.04.95 N 335/95 та Положенням про Державне казначейство, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 31.07.95 N 590, розроблена дана Інструкція.
1. Визначення термінів
1.1. Позабюджетні кошти - кошти, які бюджетні установи та організації отримують понад асигнування, що виділяються їм з державного та/або місцевих бюджетів.
Позабюджетні кошти поділяються за принципом походження та використання на спеціальні кошти, суми за дорученнями, депозитні кошти та інші позабюджетні кошти. Вони використовуються суворо за цільовим призначенням.
1.2. Спеціальні кошти - доходи бюджетних установ і організацій, які вони отримують від надання платних послуг, виконання робіт, реалізації продукції чи іншої діяльності, яка здійснюється відповідно до затверджених нормативно-правових актів, і використовують за цільовим призначенням згідно з єдиним кошторисом доходів та видатків установи.
1.3. Суми за дорученнями - кошти, які бюджетні установи та організації отримують від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб та благодійних фондів для виконання певних доручень.
1.4. Депозитні суми - кошти, які надходять у тимчасове розпорядження бюджетних установ та організацій і з настанням відповідних умов підлягають поверненню.
1.5. Інші позабюджетні кошти - позабюджетні кошти, які не входять до складу спеціальних коштів, сум за дорученнями та депозитних сум.
1.6. Розпорядники позабюджетних коштів - керівники бюджетних установ та організацій, яким надано право розпоряджатися бюджетними асигнуваннями.
1.7. Основна діяльність бюджетних установ та організацій - діяльність відповідно до потреб суспільства, що здійснюється у загальнодержавних інтересах.
1.8. Позабюджетна діяльність бюджетних установ та організацій - надання платних послуг, виконання робіт чи здійснення іншої діяльності, пов'язаної з основною діяльністю установ та організацій, доходи від якої спрямовані на здійснення видатків, передбачених в єдиному кошторисі, і не мають на меті отримання прибутку.
1.9. Госпрозрахунок - діяльність, заснована на самоокупності та самофінансуванні. Самоокупність - покриття витрат за рахунок власних доходів від реалізації товарів і послуг. Самофінансування - здійснення розширеного відтворення за рахунок чистого прибутку без залучення бюджетних асигнувань та основних засобів і матеріальних цінностей, придбаних за цей рахунок.
2. Загальні положення
2.1. Планування і напрямки використання спеціальних коштів бюджетних установ та організацій (надалі - установ) здійснюється згідно з порядком, встановленим постановою Кабінету Міністрів України від 16.02.98 N 164 "Про Положення про порядок складання єдиного кошторису доходів і видатків бюджетної установи та організації".
Планування сум за дорученнями та депозитних сум не проводиться.
Витрачання сум за дорученнями, депозитних сум та інших позабюджетних коштів визначається даною Інструкцією.
2.2. Бухгалтерський облік операцій з позабюджетними коштами здійснюється на єдиному балансі за планом рахунків, передбаченим "Инструкцией по бухгалтерскому учету в учреждениях и организациях, состоящих на Государственном бюджете СССР", затвердженою наказом Міністерства фінансів СРСР від 10.03.87 N 61, з наступними змінами. Аналітичний облік позабюджетних коштів (записи в картках, відомостях, меморіальних ордерах тощо) здійснюється згідно з вищезазначеною Інструкцією, але в окремих бухгалтерських реєстрах.
2.3. Для зберігання позабюджетних коштів та проведення операцій за ними установам відкриваються поточні рахунки тільки в тих установах уповноважених банків, в яких їм відкриті бюджетні рахунки або реєстраційні рахунки на Єдиному казначейському рахунку відповідного органу Державного казначейства (за винятком дипломатичних представництв України за кордоном, всі кошти яких зберігаються на поточних банківських рахунках країни перебування цих установ). Рахунки відкриваються за балансовим рахунком "Інші кошти клієнтів, які утримуються з державного бюджету" або "Інші кошти клієнтів, які утримуються з місцевих бюджетів". Після переведення на обслуговування позабюджетних коштів до органів Державного казначейства поточні рахунки установ закриваються і відкриваються аналогічні їм реєстраційні рахунки.
2.4. Тимчасово вільні позабюджетні кошти можуть спрямовуватися на видатки, передбачені розділом "Бюджетні асигнування" єдиного кошторису доходів і видатків установи, на здійснення видатків за захищеними статтями, з наступним відшкодуванням, якщо іншого не встановлено нормативно-правовими актами Міністерства фінансів України та Головного управління Державного казначейства України.
Рішення про спрямування позабюджетних коштів на бюджетні видатки і їх відшкодування приймається розпорядником позабюджетних коштів самостійно і оформляється наказом установи. Про це розпорядник коштів зобов'язаний письмово повідомити відповідний орган Державного казначейства або місцевий фінансовий орган, на території якого він знаходиться.
2.5. Кореспонденція рахунків основних бухгалтерських операцій з позабюджетними коштами наводиться у додатку 1 до цієї Інструкції.
2.6. Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади розробляють, у разі необхідності, на підставі даної Інструкції галузеві інструкції про порядок використання та обліку позабюджетних коштів і узгоджують їх з Головним управлінням Державного казначейства України.
3. Спеціальні кошти
3.1. До спеціальних коштів належать доходи від позабюджетної діяльності установ, одержання яких передбачено відповідними нормативно-правовими актами, зокрема: орендна, квартирна плата та інші доходи від будинків, які належать установам; доходи від експлуатації транспорту установ; доходи від лекцій, вечорів, концертів; плата за навчання на контрактній основі в навчальних закладах усіх рівнів акредитації; вхідна плата в музеї та виставки; доходи від підсобних негосподарських підприємств; плата за навчання учнів у гуртках при школах; інші кошти від надання послуг, виконання робіт, здійснення іншої діяльності.
3.2. Право мати спеціальні кошти надається за умови, якщо відсутня можливість організувати на засадах господарського розрахунку реалізацію продукції, виконання робіт, надання послуг або здійснення іншої діяльності, а також якщо видатки, пов'язані зі здійсненням вказаної діяльності, повністю забезпечуються одержуваними доходами.
3.3. Доходи спеціальних коштів установи на звітний рік складаються із залишку коштів відповідного виду на початок року та їх надходження в плановому періоді.
3.4. За основу розрахунків доходів беруться показники, які характеризують обсяги наданих платних послуг, а також інші розрахункові показники (площа приміщень, вартість обладнання чи іншого майна, яке здають в оренду, кількість відвідувань музеїв, виставок тощо) та розмір плати за одиницю показника, який повинен встановлюватися відповідно до чинного законодавства України з питань ціноутворення. На підставі перелічених показників визначається сума доходів на плановий період з кожного джерела доходів. Під час формування показників, на підставі яких визначаються доходи планового періоду, обов'язково враховується рівень фактичних надходжень доходів за останній звітний рік та очікуваний рівень за період, що передує плановому. Розрахункові показники повинні грунтуватися на даних бухгалтерської звітності за відповідні періоди з урахуванням змін податкового законодавства, інфляції, інших чинників.
3.5. Видатки установ за рахунок спеціальних коштів плануються відповідно до кодів економічної класифікації видатків, передбачених наказом Міністерства фінансів України від 03.12.97 N 265 "Про затвердження нової бюджетної класифікації України", зі змінами і доповненнями.
Витрачання спеціальних коштів провадиться у суворій відповідності з їхніми цілями.
Зі спеціальних коштів, не зазначених в кошторисі, видатки проводити не дозволяється, крім тимчасового спрямування коштів на покриття дефіциту бюджетних асигнувань.
3.6. Затвердження обсягів спеціальних коштів здійснюється у порядку, передбаченому постановою Кабінету Міністрів України від 16.02.98 N 164 "Про Положення про порядок складання єдиного кошторису доходів і видатків бюджетної установи та організації".
3.7. Доходи і видатки, затверджені в єдиному кошторисі доходів і видатків установи, вважаються, відповідно, валовими доходами і валовими видатками установи.
3.8. Спеціальні кошти оподатковуються у випадках, коли це передбачено відповідно до чинного законодавства України, і з урахуванням особливостей галузі.
Сума, яка підлягає оподаткуванню, відображається у меморіальному ордері. Згідно зі зробленим розрахунком, заповнюються податкові декларації. На суми розрахунків за звітний податковий період бухгалтерські проводки щодо списання доходів в рахунок проведених видатків не здійснюються.
3.9. Для зберігання спеціальних коштів в установі уповноваженого банку відкривається окремий поточний рахунок для всіх видів спеціальних коштів, належних установі. За централізації бухгалтерського обліку для всіх установ та всіх видів спеціальних коштів відкривається один поточний рахунок.
3.10. Відкриття поточних рахунків для спеціальних коштів здійснюється на підставі документів, визначених нормативно-правовими актами Національного банку України.
До зазначених документів додається довідка про затверджені обсяги доходів і видатків за спеціальними коштами.
3.11. Довідки складаються строком на один календарний рік за формою згідно з додатком 2 і з дотриманням наступних правил:
3.11.1. Кожній установі, незалежно від кількості видів спеціальних коштів, видається одна довідка.
3.11.2. В довідці установи, яка обслуговується централізованою бухгалтерією, вказуються загальні суми доходів і видатків за спеціальними коштами всіх підпорядкованих їй установ.
Продовження терміну дії рахунків на новий рік здійснюється на підставі довідок про затвердження обсягів спеціальних коштів на цей рік.
Установи, що перебувають на державному бюджеті, повідомляють про відкриття поточних рахунків за спеціальними коштами відповідний орган Державного казначейства.
3.12. Довідки про затверджені обсяги спеціальних коштів видаються такими органами:
3.12.1. Міністерством фінансів України - щодо головних розпорядників коштів.
3.12.2. Органами, які затвердили кошториси доходів та видатків - щодо установ - розпорядників коштів другого та третього ступенів, які утримуються за рахунок державного бюджету.
3.12.3. Місцевими фінансовими органами - щодо установ, які утримуються за рахунок місцевих бюджетів.
Щодо установ, які обслуговуються централізованими бухгалтеріями, довідки видаються для відома.
3.13. Останній термін подання довідок про затверджені обсяги спеціальних коштів для продовження терміну дії відкритого поточного рахунку за спеціальними коштами настає не пізніше ніж через місяць після встановленого чинним законодавством строку затвердження для відповідної установи єдиного кошторису доходів і видатків.
3.14. У разі зміни напрямків і сум витрачання спеціальних коштів, затверджених в кошторисі, подається нова довідка згідно з порядком, зазначеним у пункті 3.13 даної Інструкції.
3.15. Спеціальні кошти, що знаходяться в розпорядженні виконавчих комітетів, а також установ, бухгалтерський облік яких централізовано сільською, селищною, міською (в місті районного підпорядкування) радою, зберігаються на поточному рахунку, відкритому відповідному виконавчому комітету. На цьому поточному рахунку зберігаються й інші позабюджетні кошти (крім сум за дорученнями, для яких відкривається окремий поточний рахунок) вказаних виконавчих комітетів рад і підвідомчих їм установ (бухгалтерський облік яких централізовано).
Поточні рахунки за спеціальними та іншими позабюджетними коштами відкриваються виконавчим комітетам рад сільських, селищних, міських (міст районного підпорядкування) в установах банків, що здійснюють касове виконання сільських, селищних і міських бюджетів.
Для відкриття названих вище поточних рахунків виконавчі комітети рад сільських, селищних, міських (міст районного підпорядкування) подають установі банку документи, визначені нормативно-правовими актами Національного банку України. Довідки про затвердження кошторисів спеціальних коштів на відкриття поточних рахунків і на продовження строку їх дії не подаються.
Установи, що знаходяться на сільських, селищних, міських (міст районного підпорядкування) бюджетах, бухгалтерський облік яких не централізовано, зберігають спеціальні кошти на поточних рахунках, що відкриваються у встановленому порядку.
3.16. Зарахування спеціальних коштів на поточні рахунки здійснюється шляхом безготівкових розрахунків або шляхом внесення платежів готівкою.
Прийом готівкових коштів до каси та їх облік проводиться відповідно до порядку ведення касових операцій у національній валюті України, встановленого нормативно-правовими актами Національного банку України (за винятком дипломатичних служб, вимоги до яких встановлюються країною перебування).
3.17. Готівкова виручка за спеціальними коштами, що надійшла до каси установи, здається на поточний рахунок по спеціальних коштах. Використання цих коштів без попереднього зарахування на поточний рахунок забороняється.
3.18. Операції на поточних рахунках спеціальних коштів проводяться у загальновстановленому порядку та в межах залишку коштів на цих рахунках.
3.19. Для обліку спеціальних коштів і операцій з ними в бухгалтерському обліку установ використовуються субрахунки 111 "Поточний рахунок по спеціальних коштах", 172 "Розрахунки по спеціальних видах платежів", 211 "Видатки по спеціальних коштах", 212 "Видатки по спеціальних коштах на капітальні вкладення і придбання обладнання", 400 "Доходи по спеціальних коштах", 401 "Доходи по наступних витратах" та 409 "Перевищення доходів над видатками".
Облік операцій на поточному рахунку за спеціальними коштами ведеться на субрахунку 111.
Суми, що надійшли на поточний рахунок, записуються у дебет субрахунку 111 і кредит відповідних субрахунків рахунків 03, 05, 10, 12, 13, 16, 17, 28 і 40.
Суми, сплачені з поточного рахунку шляхом безготівкових розрахунків, і суми, одержані готівкою до каси установи з цього рахунку, відображаються за кредитом субрахунку 111 і дебетом відповідних субрахунків рахунків 01, 04, 06, 07, 08, 12, 13, 16, 17, 21.
Операції по руху коштів на поточному рахунку відображаються в накопичувальній відомості ф. 381 (меморіальний ордер 3).
На субрахунку 172 обліковуються кошти розрахунків за навчання учнів у гуртках при школах. За дебетом субрахунку 172 проводиться запис на суму нарахованої плати, за кредитом субрахунку 172 відображаються суми отриманих коштів.
Видатки за рахунок спеціальних коштів установ обліковуються на субрахунку 211.
На суми витрачених матеріалів, коштів та інших проведених видатків здійснюються записи в дебет субрахунку 211 і кредит відповідних субрахунків рахунків 03, 04, 05, 06, 11, 12, 13, 16, 17, 18, 19.
Після закінчення року сума проведених за рік видатків списується з кредиту субрахунку 211 в дебет субрахунку 400.
На субрахунку 212 "Видатки по спеціальних коштах на капітальні вкладення і придбання обладнання" враховуються:
- витрати на нове будівництво, реконструкцію і придбання обладнання, що проводяться за рахунок спеціальних коштів;
- витрати виробничих (навчальних) майстерень, підсобних сільських і учбово-дослідних господарств, що не підлягають віднесенню на собівартість продукції, що випускається (придбання обладнання й інвентарю, капітальні вкладення в будівництво).
В кінці року витрати за закінченими і зданими в експлуатацію об'єктами, а також інші витрати, що не підлягають віднесенню на собівартість продукції, що випускається, списуються з кредиту субрахунку 212 в дебет субрахунку 400. Витрати за незакінченими і закінченими, але не зданими в експлуатацію об'єктами будівництва і реконструкції, залишаються на балансі на субрахунку 212.
Доходи установи за спеціальними коштами обліковуються на субрахунку 400.
У кредит субрахунку 400 записуються суми нарахованої орендної і квартирної плати, плати за роботу транспорту та суми надходжень доходів від інших видів спеціальних коштів. При цьому дебетується субрахунок 178.
У дебет субрахунку 400 після закінчення року записуються видатки за спеціальними коштами, проведені протягом року (з кредиту субрахунку 211) та невикористані доходи (в кредит субрахунків 401 та 409).
Суми коштів за договорами з фізичними або юридичними особами за надані послуги (навчання, медичне обслуговування тощо), що надійшли у звітному році і не використані, але які будуть витрачені в наступному році на видатки, передбачені договорами, обліковуються на субрахунку 401.
У кредит субрахунку 401 з дебета субрахунку 400 записуються суми, які залишилися на кінець року, відповідно до договорів, на видатки наступного року.
У дебет субрахунку 401 і кредит субрахунку 211, після закінчення року, записуються суми проведених видатків.
Результати, одержані від реалізації випущеної продукції, виробів і надання послуг, обліковуються на субрахунку 409.
Аналітичний облік за цим субрахунком ведеться в багатографній картці ф. 283.
Облік операцій при нарахуванні доходів ведеться в накопичувальній відомості ф. 409 (меморіальний ордер 14).
Аналітичний облік доходів та видатків ведеться за кожним видом спеціальних коштів (а в централізованих бухгалтеріях також і по кожній установі, що обслуговується) у книзі ф. 297-б або на багатографних картках ф. 283.
4. Суми за дорученнями
4.1. Сумами за дорученнями вважаються кошти, які отримані установами для виконання певних доручень:
4.1.1. Для проведення розрахунків: з молодими фахівцями; на виплату студентам стипендій, матеріальної допомоги та доплат до державних стипендій за рахунок коштів замовників; на придбання методичної літератури і навчальних посібників для студентів заочної форми навчання.
4.1.2. На придбання замовлених централізованим порядком бланків документації з бухгалтерського обліку, звітності, статистики.
4.1.3. На придбання путівок.
4.1.4. Для створення фонду преміювання науково-дослідних установ, в окремих випадках, передбачених чинним законодавством.
4.1.5. Кошти, що, відповідно до рішення Уряду, надійшли на ім'я установи для виконання певних доручень.
4.1.6. Добровільні компенсації хворих за надані їм інші медичні послуги лікувально- та санітарно-профілактичними закладами.
4.1.7. Інші кошти, які установи отримують від підприємств, установ, організацій та приватних осіб для виконання окремих доручень.
Кошти, що надходять як благодійні та спонсорські внески, належать до сум за дорученнями. Такі надходження повинні мати письмове підтвердження мети внесків (лист або заява, або відповідні записи спонсора на розрахункових документах тощо).
4.2. Суми за дорученнями зберігаються на окремому поточному рахунку "Суми за дорученнями", відкритому в установі уповноваженого банку, на підставі документів, визначених нормативно-правовими актами Національного банку України, та дозволів органу Державного казначейства, в якому обслуговується установа, що утримується за рахунок коштів державного бюджету, або фінансового органу, якщо установа утримується за рахунок місцевого бюджету.
4.3. У дозволах про відкриття поточних рахунків "Суми за дорученнями" вказується джерело надходження коштів, цілі, на які вони використовуються, номери та дати рішень Уряду України, рішень місцевих органів виконавчої влади або інших нормативно-правових актів, відповідно до яких установам надано право отримувати кошти для виконання відповідних доручень.
За коштами, що надходять як благодійні та спонсорські внески, зазначення нормативно-правових актів не потрібно. В орган Державного казначейства або фінансовий орган подається заява розпорядника коштів.
Дозволи підписуються вищестоящою установою та органом, що видає дозвіл.
4.4. Дозволи на відкриття поточних рахунків "Суми за дорученнями" видаються на період, необхідний для виконання відповідних операцій на рахунку, і діють протягом строку, вказаного в дозволах. Для всіх видів сум за дорученнями відкривається один поточний рахунок. Якщо термін дії поточного рахунку не обмежується, то в дозволі вказується, що він є дійсним до відміни.
У разі потреби виконання установами операцій, не передбачених у дозволах про відкриття поточного рахунку "Суми за дорученнями", або продовження строку дії того чи іншого виду сум за дорученнями подається додатковий дозвіл.
На додачу до дозволів за декількома видами сум за дорученнями з різними строками їх чинності вказується термін дії кожного виду сум за дорученнями.
Форма дозволу на відкриття поточних рахунків "Суми за дорученнями", на продовження терміну їх дії, на проведення додаткових операцій за цими рахунками наведена в додатку 3 до цієї Інструкції.
4.5. Грошові кошти, які зараховуються на поточні рахунки "Суми за дорученнями", витрачаються установами суворо за призначенням, вказаним у відповідному дорученні.
4.6. Для операцій з коштами "Суми за дорученнями" передбачені субрахунки 110 "Поточний рахунок сум за дорученнями" та 176 "Розрахунки по коштах, одержаних на видатки за дорученням".
Облік коштів, що надходять на поточний рахунок "Суми за дорученнями", ведеться на субрахунку 110.
Надходження на поточний рахунок сум за дорученнями (крім премій) відображається за дебетом субрахунку 110 і кредитом субрахунку 176. На витрачені суми проводиться запис в дебет субрахунку 176 і кредит субрахунку 110.
Придбання матеріальних цінностей відображається в бухгалтерському обліку за допомогою субрахунка 178 "Розрахунки з іншими дебіторами і кредиторами".
Аналітичний облік за субрахунком 110 ведеться за окремими видами сум за дорученнями на картках ф. 292-а або в книгах ф. 292 у розрізі установ, від яких отримані кошти.
5. Депозитні суми
5.1. Відкриття поточних рахунків за депозитними сумами здійснюється на підставі документів, визначених нормативно-правовими актами Національного банку України.
Депозитні суми - це кошти, що надходять до установи і не мають відношення до виконання єдиного кошторису доходів і видатків установи.
Депозитні суми зберігаються на окремих поточних рахунках установ в установах уповноважених банків. Кошти з рахунків за депозитними сумами видаються установами за іменними чеками або перераховуються платіжними дорученнями на ім'я тих осіб чи організацій, які їх отримують.
Відповідальність за правильність перерахування і видачу депозитних сум покладається на керівника установи.
5.2. Збереження на поточних рахунках депозитних сум обмежується строками, встановленими законодавчими актами України.
5.3. Незатребувані депозитні суми, що знаходяться на поточному рахунку установи, після закінчення строків їх зберігання підлягають перерахуванню установою, на поточному рахунку якої зберігаються ці кошти, в доход того бюджету, за рахунок якого вона утримується.
5.4. Порядок зберігання і використання установами депозитних сум в іноземній валюті, що знаходяться як на території України, так і за кордоном, встановлюється їх міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади, за погодженням з Міністерством фінансів України.
5.5. Облік депозитних сум в установах ведеться на субрахунку 174 "Розрахунки по депозитних сумах".
У кредит субрахунку 174 записуються суми, що надійшли в тимчасове розпорядження установи. При цьому дебетується субрахунок 112 "Поточний рахунок по інших позабюджетних коштах", а до дебету субрахунку 174 записуються суми, видані або перераховані з поточного рахунку за призначенням.
Аналітичний облік депозитних сум провадиться за кожним одержувачем на картках ф. 292-а (у книзі ф. 292).
6. Інші позабюджетні кошти
6.1. До інших позабюджетних коштів належать:
6.1.1. Плата за утримання дітей в дошкільних закладах.
6.1.2. Плата за навчання у державних школах естетичного виховання дітей.
6.1.3. Кошти, з яких утворено фонд загального обов'язкового навчання (фонд "всеобучу") в загальноосвітніх школах для надання матеріальної допомоги учням, які її потребують.
6.1.4. Кошти, які надходять на харчування дітей в інтернатах при школах та в групах продовженого дня.
6.1.5. Плата студентів за користування гуртожитком при вищих і середніх спеціальних навчальних закладах.
6.1.6. Кошти, які залишаються навчальним закладам професійно-технічної освіти з сум, що надійшли за роботи, виконані учнями, і за договорами на підготовку кадрів та підвищення кваліфікації робітників.
6.1.7. Кошти працівників за харчування, отримане за місцем роботи.
6.1.8. Кошти за розрахунками за формений одяг, який видають працівникам деяких міністерств (інших центральних органів виконавчої влади) і підвідомчих їм бюджетних установ.
6.1.9. Кошти, що надходять, у відповідності з чинним законодавством України, від штрафів та інших фінансових санкцій які є результатом контрольно-економічної роботи міністерств, інших центральних органів виконавчої влади і їхніх підвідомчих установ та спрямовуються, у встановлених законодавством відсотках, на зміцнення матеріально-технічної бази та/або матеріальне заохочення працівників.
6.1.10. Збір за виконання робіт, пов'язаних з наданням послуг під час здійснення екологічного контролю в пунктах пропуску через державний кордон.
6.1.11. Грошові надходження від реалізації продукції та послуг установами державної сортовипробовувальної мережі, державними проектно-розвідувальними станціями хімізації сільського господарства та машиновипробувальними станціями.
6.1.12. Кошти, отримані від реалізації ліцензій користувачам мисливських угідь, а також за видачу посвідчення мисливця.
6.2. Кошти, перелічені в підпунктах "6.1.1", "6.1.2", "6.1.5" та "6.1.7", зараховуються на реєстраційні/бюджетні рахунки, перелічені в підпунктах "6.1.3" та "6.1.4", зберігаються на поточних рахунках по спеціальних коштах, а вказані в підпунктах "6.1.6", "6.1.8", "6.1.9", "6.1.10", "6.1.11" та "6.1.12" - на окремих поточних рахунках, які відкриваються в установах уповноважених банків.
6.3. Порядок відкриття поточних рахунків по обліку спеціальних коштів установ обумовлено в розділі 3 даної Інструкції.
Відкриття окремих поточних рахунків здійснюється на підставі документів, передбачених нормативно-правовими актами Національного банку України.
6.4. Кошти, що зараховуються на реєстраційні/бюджетні рахунки установ, витрачаються наступним чином:
6.4.1. Передбачені підпунктами "6.1.1" та "6.1.7" п.6.1 - на відновлення касових видатків за кодом 1133 "Продукти харчування" економічної класифікації видатків.
6.4.2. Передбачені підпунктом "6.1.2" п.6.1 - на відновлення касових видатків за кодом 1110 "Оплата праці працівників бюджетних установ" економічної класифікації видатків.
6.4.3. Передбачені підпунктом "6.1.5" п.6.1 - на відновлення касових видатків за кодом 1150 "Оплата послуг з утримання бюджетних установ" та 1160 "Оплата комунальних послуг та енергоносіїв" економічної класифікації видатків - пропорційно від фактичних видатків установи на утримання гуртожитку.
6.5. Кошти, передбачені підпунктами "6.1.3" та "6.1.4" пункту 6.1, що зберігаються на поточних рахунках за спеціальними коштами, зараховуються до складу розділу II "Інші кошти" Єдиного кошторису доходів і видатків установи і витрачаються суворо у відповідності до цілей, передбачених кошторисом.
6.6. По коштах, що передбачені підпунктами "6.1.6", "6.1.8", "6.1.9", "6.1.10", "6.1.11" та "6.1.12" пункту 6.1 і зараховуються на окремі поточні рахунки, складаються окремі кошториси, що затверджуються органами, які затверджують Єдині кошториси доходів і видатків. Витрачання коштів здійснюється у відповідності з кошторисом.
6.7. Для обліку інших позабюджетних коштів і операцій з ними в бухгалтерському обліку установ використовуються субрахунки Плану рахунків бухгалтерського обліку виконання кошторисів видатків установ і виконання сільських, селищних, міських і районних у містах бюджетів відповідно до видів рахунків, на які зараховуються ці кошти (реєстраційні/бюджетні, поточні).

................
Перейти до повного тексту