- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
09.06.2020 № 281
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 червня 2020 р.
за № 549/34832
Про затвердження Порядку застосування заходів щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності та взаємодії митних органів з правовласниками, декларантами та іншими заінтересованими особами та Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України
Відповідно до частини першої
статті 397 Митного кодексу України,
Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375, з метою визначення єдиного порядку застосування заходів щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності, взаємодії митних органів з правовласниками, декларантами та іншими заінтересованими особами під час здійснення митного контролю та митного оформлення товарiв, що містять об’єкти права інтелектуальної власності, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок застосування заходів щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності та взаємодії митних органів з правовласниками, декларантами та іншими заінтересованими особами, що додається.
3. У заголовку та пунктах 1, 3 наказу Міністерства фінансів України від 15 червня 2012 року № 731 "Про затвердження Порядку відшкодування витрат за зберігання товарів та транспортних засобів на складах митниць ДФС, Порядку обчислення сум витрат у справах про порушення митних правил та їх відшкодування та Розмірів відшкодувань за зберігання на складах митниць ДФС товарів і транспортних засобів",
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 липня 2012 року за № 1140/21452 (із змінами), слово та абревіатуру "митниць ДФС" замінити словами "митних органів".
4. Визнати таким, що втратив чинність,
наказ Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 року № 647 "Про затвердження Порядку взаємодії підрозділів митниці при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, що містять об’єкти права інтелектуальної власності", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 22 червня 2012 року за № 1033/21345.
5. Державній митній службі України забезпечити до 01 липня 2020 року створення та доопрацювання відповідних програмно-інформаційних комплексів для реалізації положень цього наказу.
6. Департаменту митної політики Міністерства фінансів України в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
7. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
8. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою та покладаю на тимчасово виконуючого обов’язки Голови Державної митної служби України Муратова І.М.
ПОГОДЖЕНО: Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Перший заступник Міністра цифрової трансформації України В.о. Голови Державної митної служби України Т.в.о. Голови Державної регуляторної служби України | І. Петрашко О. Вискуб І. Муратов О. Мірошніченко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
09.06.2020 № 281
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 червня 2020 р.
за № 549/34832
ПОРЯДОК
застосування заходів щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності та взаємодії митних органів з правовласниками, декларантами та іншими заінтересованими особами
( У тексті Порядку слова "інформаційно-телекомунікаційних", "електронних довірчих послуг" замінено словами "інформаційно-комунікаційних", "електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг" відповідно, згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 422 від 02.09.2024 )
I. Загальні положення
1. Цей Порядок встановлює єдиний підхід та правила застосування заходів щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності (далі - ПІВ), передбачених
статтями 399,
400,
401-402 Митного кодексу України (далі - Кодекс), взаємодії митних органів з правовласниками, декларантами та іншими заінтересованими особами щодо практичної реалізації глави 57
Кодексу.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
дані митного реєстру - інформація, внесена до програмно-інформаційного комплексу "Митний реєстр об’єктів права інтелектуальної власності" Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби (далі - ЄАІС), за результатами реєстрації об’єкта ПІВ у митному реєстрі об’єктів ПІВ, які охороняються відповідно до закону (далі - митний реєстр);
заява про реєстрацію об’єкта ПІВ у митному реєстрі - заява про сприяння захисту належних правовласнику майнових прав на об’єкт ПІВ, яка подається відповідно до
статті 398 Кодексу з метою реєстрації такого об’єкта у митному реєстрi;
заява, яка подається відповідно до
статті 400 Кодексу,- заява про сприяння захисту належних правовласнику майнових прав на об’єкт ПІВ, яка подається після призупинення митного оформлення товарiв за iнiцiативою митного органу відповідно до статті 400 Кодексу;
заходи сприяння - передбачені частиною першою
статті 397 Кодексу заходи щодо сприяння захисту ПІВ, які застосовуються до товарiв, що підозрюються у порушенні ПІВ;
пред’явлені товари - товари, пред’явлені до митного контролю та митного оформлення;
призупинення митного оформлення товарів - призупинення виконання митних формальностей під час здійснення митного оформлення товарів із застосуванням митної декларації або призупинення виконання митних формальностей, які здійснюються щодо товарів без подання митної декларації, яке здійснюється на підставі рішення про призупинення митного оформлення товарів;
рішення про призупинення митного оформлення товарiв - документ за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку, який приймається у разі призупинення митного оформлення товарів відповідно до
статей 399,
400 та
401-1 Кодексу (далі - Рішення);
СП - спеціалізований структурний підрозділ митного органу, на який згідно з положенням покладено функцію організації застосування заходів сприяння.
Інші терміни в цьому Порядку вживаються у значенні, наведеному у
Кодексі та інших нормативно-правових актах.
Організація роботи з документами здійснюється з дотриманням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року
№ 55 "Деякі питання документування управлінської діяльності".
3. Дія цього Порядку поширюється на товари, що підозрюються у порушенні ПІВ, та у разі якщо такі товари:
1) переміщуються громадянами на митну територію України або за її межі;
2) ввозяться підприємствами на митну територію України (у тому числi з метою транзиту) або вивозяться за межі митної території України;
3) поміщуються підприємствами або громадянами в митні режими імпорту, реімпорту, експорту, реекспорту, тимчасового ввезення, тимчасового вивезення, митного складу, вільної митної зони, переробки на митній території, переробки за межами митної території.
Такі товари можуть переміщуватися будь-яким видом транспорту (крім трубопровідного та ліній електропередачі) у вантажних відправленнях, супроводжуваному та несупроводжуваному багажі, ручній поклажі, міжнародних поштових та експрес-відправленнях.
4. Заходи сприяння не застосовуються до:
1) оригінальних товарів, тобто товарів, виготовлених за згодою правовласника, або товарів, виготовлених особою, належним чином уповноваженою правовласником на виробництво певної кількості товарів, у тому числі у кількості, що перевищує обумовлену між цією особою i правовласником;
2) особистих речей;
3) товарів, що ввозяться громадянами на митну територію України у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі для власного використання i не призначені для виробничої чи іншої підприємницької діяльності, сумарна фактурна вартість та/або вага яких не перевищує обмежень, встановлених частиною першою
статті 374 Кодексу.
5. Митний контроль та митне оформлення товарів, що містять об’єкт ПІВ та ввозяться на митну територію України або вивозяться з митної території України, здійснюються в порядку, встановленому законодавством, з урахуванням особливостей, визначених цим Порядком.
6. До товарів, що підозрюються у порушенні ПІВ та не підпадають під випадки, передбачені пунктом 4 цього розділу, митні органи застосовують заходи сприяння, у тому числі шляхом взаємодії з правовласниками, декларантами та іншими заінтересованими особами.
7. Митні органи застосовують заходи сприяння до товарів, що підозрюються у порушенні ПІВ, під час їх митного контролю та митного оформлення, у тому числі під час виконання митних формальностей без подання митної декларації.
8. Митні органи застосовують заходи сприяння до товарів, що підозрюються у порушенні ПІВ, на тому етапі виконання митних формальностей, на якому було виявлено і зафіксовано ознаки порушення ПІВ (під час виконання митних формальностей без подання митної декларації).
9. Для визначення форм та обсягів митного контролю з метою виявлення товарів, що підозрюються у порушенні ПІВ, митні органи застосовують систему управління ризиками у порядку, визначеному законодавством.
10. Виявлення товарів, що підозрюються у порушенні ПІВ, здійснює митний орган:
1) шляхом зіставлення інформації про пред’явлені товари з даними митного реєстру про ознаки:
товарів, що підозрюються у порушенні ПІВ, контрафактних, піратських товарів;
оригінальних товарів;
2) шляхом взаємодії з правовласником у разі застосування заходів сприяння відповідно до
статті 400 Кодексу;
3) шляхом використання додаткових інформаційних ресурсів у межах, що не суперечать законодавству.
11. Ознаки оригінальних товарів, внесені до митного реєстру, митні органи використовують для зіставлення з інформацією про пред’явлені товари з метою виявлення товарів, що підозрюються у порушенні ПІВ, та незастосування заходів сприяння до оригінальних товарів.
12. Митні органи ідентифікують пред’явлені товари як оригінальні, та заходи сприяння до таких товарів не застосовуються у разі, якщо:
1) їх переміщення через митний кордон України здійснює особа, визначена правовласником як учасник зовнішньоекономічної діяльності, який здійснює операції з оригінальними товарами, відповідно до даних митного реєстру;
2) до митного реєстру внесена інформація або правовласник письмово повідомив митний орган про те, що товари, які заплановано до переміщення або переміщуються через митний кордон України, є оригінальними товарами, та така інформація дозволяє митному органу ідентифікувати такі товари під час здійснення митного контролю та митного оформлення.
13. У разі якщо пред’явлені товари не ідентифіковані як оригінальні товари відповідно до пункту 12 цього розділу, митні органи ідентифікують такі товари як товари, що підозрюються в порушенні ПІВ, у разі, якщо відповідно до даних митного реєстру:
1) їх переміщення через митний кордон України здійснює особа, визначена правовласником як учасник зовнішньоекономічної діяльності, який здійснює операції з товарами, що підозрюються у порушенні ПІВ, або
2) виробник таких товарів визначений правовласником як виробник товарів, що підозрюються у порушенні ПІВ, або
3) їх характерні (типові) ознаки та/або їх пакування відповідають даним митного реєстру щодо характерних (типових) ознак та/або пакування товарів, що підозрюються у порушенні ПІВ, або
4) виробник таких товарів не визначений правовласником як виробник оригінальних товарів, або
5) їх характерні (типові) ознаки та/або їх пакування не відповідають даним митного реєстру щодо характерних (типових) ознак та/або пакування оригінальних товарів.
14. Крім випадків, передбачених пунктом 13 цього розділу, митні органи ідентифікують пред’явлені товари як такі, що підозрюються в порушенні ПІВ, за наявності у них підозри, що внаслідок переміщення через митний кордон України товарів, щодо яких правовласник не подав заяви про реєстрацію об’єкта ПІВ у митному реєстрі, можуть бути порушенi ПІВ та за умови, що такі товари не є швидкопсувними та наявні відомості про правовласника.
15. Заходи сприяння до товарів, що підозрюються у порушенні ПІВ, застосовує:
1) митний орган, що здійснює митне оформлення за митною декларацією під час поміщення товарів у митні режими імпорту, реімпорту, експорту, реекспорту, тимчасового ввезення, тимчасового вивезення, митного складу, вільної митної зони, переробки на митній території, переробки за межами митної території;
2) митний орган, що здійснює митні формальності щодо товарів, митні формальності щодо яких здійснюються без подання митної декларації;
3) митний орган відправлення, що здійснює митні формальності щодо товарів під час їх ввезення на митну територію України за попередньою чи періодичною митною декларацією для доставки таких товарів до митного органу призначення.
16. У разі прийняття Рішення щодо частини товарів, що підозрюються у порушенні ПІВ та входять до однієї партії разом із товарами, що не підозрюються у порушенні ПІВ, митний орган зобов’язаний забезпечити щодо товарів, що не підозрюються у порушенні ПІВ, можливість для завершення їх митного оформлення в обраний митний режим або завершення виконання митних формальностей без подання митної декларації.
17. Після забезпечення в установленому порядку зберігання товарів, що підозрюються у порушенні ПІВ, та митне оформлення яких призупинено, митні формальності щодо частини партії товарів, що не підозрюються у порушенні ПІВ, здійснюються шляхом подання нової митної декларації або завершення виконання митних формальностей без подання митної декларації.
18. Інформація про об’єкти ПІВ, зареєстровані в митному реєстрі, доводиться до митних органів через ЄАІС.
19. Для забезпечення ідентифікації товарів, що підозрюються у порушенні ПІВ, митні органи можуть використовувати додаткові інформаційні ресурси в межах, що не суперечать законодавству.
20. З метою підтвердження наявності у пред’явлених товарах ознак товарів, що підозрюються в порушенні ПІВ, та/або відсутності ознак оригінальних товарів можуть залучатися спеціалісти та експерти відповідно до
статті 327 Кодексу.
21. Ідентифікація наявності у пред’явлених товарах об’єкта ПIВ, зареєстрованого у митному реєстрі, здійснюється шляхом перевірки даних митної декларації, доданих до неї документів або товаросупровідних документів та/або під час проведення митного огляду таких товарів, у тому числі за допомогою:
перевірки відповідності кодів товарів згідно з
УКТ ЗЕД, їх опису та інших даних про пред’явлені товари даним митного реєстру;
використання запропонованих правовласником методів ідентифікації наявності об’єкта ПIВ у товарах.
22. Для цілей ідентифікації наявності у пред’явлених товарах об’єкта ПIВ декларант та правовласник мають право надавати митному органу додаткові відомості про товари, щодо яких здійснюється така ідентифікація.
23. У разі якщо за результатами ідентифікації наявності у пред’явлених товарах об’єкта ПIВ, зареєстрованого у митному реєстрі, встановлено, що пред’явлені товари не містять такого об’єкта ПІВ, за відсутності підстав для застосування заходів сприяння відповідно до
статті 400 Кодексу товари не вважаються такими, що підозрюються у порушенні ПІВ.
24. Посадові особи СП:
забезпечують взаємодію митного органу з правовласниками, декларантами, власниками товарів та іншими заінтересованими особами під час застосування заходів сприяння та інших дій, передбачених законодавством, з метою сприяння захисту ПІВ;
надають інформаційну та методологічну допомогу під час здійснення посадовими особами митного органу ідентифікації наявності у пред’явлених товарах об’єкта ПIВ, встановлення наявності ознак товарів, що підозрюються у порушенні ПІВ, та/або відсутності ознак оригінальних товарів;
здійснюють моніторинг митного оформлення товарів, за результатами якого можуть ініціювати та особисто брати участь у здійсненні митного огляду та переогляду товарів;
забезпечують збір, оброблення, узагальнення та аналіз інформації з питань, пов’язаних зі сприянням захисту ПІВ, у тому числі з метою подальшого інформування посадових осіб митного органу, інших митних органів та Держмитслужби;
забезпечують внесення інформації щодо призупинення митного оформлення товарів відповідно до
статей 399,
400 та
401-1 Кодексу, у тому числі початок такого призупинення та його результат, до програмно-інформаційного комплексу "Призупинення митного оформлення товарів, що підозрюються у порушенні ПІВ" ЄАІС;
виконують митні формальності у випадках, передбачених законодавством.
25. Поза робочим часом СП посадова особа підрозділу митного оформлення (далі - ПМО) не здійснює повідомлення СП відповідно до пункту 5 розділу II, пункту 2 розділу V цього Порядку та не направляє запитів, передбачених пунктом 7 розділу II, пунктом 5 розділу III цього Порядку.
Поза робочим часом СП підготовку проєкту Рішення відповідно до пункту 9 розділу II, пункту 6 розділу III та пункту 2 розділу V цього Порядку, а також направлення повідомлень відповідно до пункту 10 розділу II, пункту 7 розділу III та пункту 3 розділу V цього Порядку здійснює посадова особа ПМО з наступним інформуванням СП про такі дії не пізніше наступного робочого дня.
II. Призупинення митного оформлення товарів на підставі даних митного реєстру
1. Після реєстрації об’єкта ПІВ у митному реєстрі митний орган застосовує заходи сприяння на підставі даних такого реєстру.
2. Митний орган на підставі даних митного реєстру здійснює ідентифікацію наявності у пред’явлених товарах об’єкта ПIВ, зареєстрованого у митному реєстрі, відповідно до пункту 21 розділу I цього Порядку.
3. У разі якщо за результатами ідентифікації наявності у пред’явлених товарах об’єкта ПIВ, зареєстрованого у митному реєстрі, встановлено, що пред’явлені товари містять такий об’єкт ПІВ, посадова особа ПМО здійснює ідентифікацію пред’явлених товарів відповідно до пунктів 12, 13 розділу I цього Порядку.
4. У разі якщо пред’явлені товари не були ідентифіковані як оригінальні товари відповідно до пункту 12 розділу І цього Порядку та/або було встановлено, що такі товари мають ознаки товарів, що підозрюються в порушенні ПІВ, посадова особа ПМО інформує керівника ПМО, або особу, яка виконує його обов’язки, для прийняття рішення про проведення митного огляду з метою перевірки ознак, передбачених підпунктами 2-5 пункту 13 розділу I цього Порядку, у пред’явлених товарах.
5. У разі прийняття рішення про проведення митного огляду з метою перевірки ознак, передбачених підпунктами 2-5 пункту 13 розділу I цього Порядку, у пред’явлених товарах посадова особа ПМО повідомляє про це СП, який за потреби має право доповнити перелік завдань для митного огляду та навести перелік питань, відповіді на які мають бути обов’язково зазначені в акті про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу.
6. Посадова особа ПМО, яка проводить митний огляд, здійснює фотографування пред’явлених товарів з метою підтвердження наявності або відсутності ознак, передбачених підпунктами 2-5 пункту 13 розділу I цього Порядку.
Такі електронні цифрові фотографії мають бути належної якості та долучаються до електронної митної декларації або у разі здійснення митних формальностей без подання митної декларації направляються електронною поштою до СП.
7. У разі встановлення у пред’явлених товарах наявності ознак, передбачених підпунктами 2-5 пункту 13 розділу I цього Порядку, посадова особа ПМО готує і направляє в установленому законодавством порядку до СП запит на призупинення митного оформлення таких товарів.
8. Направлення запиту до СП здійснюється після виконання митних формальностей в обсязі, необхідному для ідентифікації наявності у пред’явлених товарах об’єкта ПIВ, зареєстрованого у митному реєстрі, встановлення наявності ознак товарів, що підозрюються у порушенні ПІВ, та/або відсутності ознак оригінальних товарів на підставі даних митного реєстру.
9. Після отримання запиту від ПМО у разі, якщо за результатами перевірки документів та відомостей, які відповідно до
статті 335 Кодексу надаються митним органам, та/або проведення митного огляду встановлено, що у пред’явлених товарах наявні ознаки товарів, що підозрюються в порушенні ПІВ, та/або відсутні ознаки оригінальних товарів, внесені до митного реєстру, СП готує проєкт Рішення для прийняття керівником митного органу або його заступником.
Митне оформлення призупиняється з дня прийняття Рішення на строк до 10 робочих днiв.
У разi призупинення митного оформлення швидкопсувних товарiв строк призупинення становить 3 робочі дні та не може бути продовжений.
10. У день прийняття Рішення посадова особа СП надсилає:
правовласнику - повідомлення за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку у вигляді сканованої копії засобами електронного зв’язку або в електронній формі за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних систем Держмитслужби з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації, електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг та електронного документообігу,
декларанту - повідомлення за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку у вигляді сканованої копії засобами електронного зв’язку або в електронній формі за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних систем Держмитслужби з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації, електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг та електронного документообігу.
За наявності в митному реєстрі інформації про номер факсу правовласника та/або декларанта такі повідомлення також можуть надсилатися засобами факсимільного зв’язку.
Датою отримання таких повідомлень правовласником та декларантом вважається день, коли митним органом таке повідомлення надіслано засобами електронного зв’язку або за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних систем Держмитслужби.
11. Повідомлення, передбачені пунктом 10 цього розділу, заповнюються із дотриманням коментарів, зазначених у формі згідно з додатком 2 до цього Порядку.
12. Правовласник надає відповідь на повідомлення митного органу, надіслане у порядку, передбаченому пунктом 10 цього розділу, шляхом зазначення варіанта рішення, передбаченого у додатку 2 до такого повідомлення, надання інформації та/або відповідних документів у передбачених випадках та надсилання додатка 2 до такого повідомлення у вигляді сканованої копії на електронну адресу митного органу засобами електронного зв’язку або в електронній формі за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних систем Держмитслужби з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації, електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг та електронного документообігу.
Для рішення, передбаченого пунктом 1 додатка 2 до повідомлення, допускається зазначення правовласником більше одного варіанта такого рішення, передбаченого підпунктами 1.1-1.7 додатка 2 до повідомлення.
13. Для продовження строку призупинення митного оформлення товарів відповідно до частини восьмої
статті 399 Кодексу правовласник у додатку 2 до повідомлення, передбаченого пунктом 10 цього розділу, зазначає строк, на який він бажає продовжити призупинення митного оформлення товарів, та надає письмове вмотивоване обґрунтування необхідності такого продовження.
14. Шляхом надання відповіді на повідомлення, надіслане у порядку, передбаченому пунктом 10 цього розділу, відповідно до пункту 12 цього розділу правовласник:
1) підтверджує висновок митного органу, що товари є такими, що підозрюються у порушенні ПІВ, та свій намір застосувати заходи сприяння або інші дії, передбачені законодавством, або
2) підтверджує висновок митного органу, що товари є такими, що підозрюються у порушенні ПІВ, але повідомляє про відсутність у нього наміру щодо застосування заходів сприяння або інших дій, передбачених законодавством, та надає згоду на поновлення митного оформлення товарів, або
3) не підтверджує висновку митного органу, що товари є такими, що підозрюються у порушенні ПІВ, та повідомляє, що такі товари є оригінальними, а також надає згоду на поновлення їх митного оформлення, або
4) не підтверджує висновку митного органу, що товари є такими, що підозрюються у порушенні ПІВ, та повідомляє, що такі товари не містять об’єкта ПІВ, майнові права на який належать правовласнику, а також надає згоду на поновлення їх митного оформлення.
15. Отримання митним органом інформації, зазначеної у підпунктах 2-4 пункту 14 цього розділу, є підставою для невідкладного поновлення митного оформлення товарів, про що СП інформує ПМО.
16. Декларант надає відповідь на повідомлення, надіслане у порядку, передбаченому пунктом 10 цього розділу, шляхом зазначення варіанта рішення, передбаченого у додатку 2 до такого повідомлення, надання інформації та/або відповідних документів у передбачених випадках та надсилання додатка 2 до такого повідомлення у вигляді сканованої копії на електронну адресу митного органу засобами електронного зв’язку або в електронній формі за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних систем Держмитслужби з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації, електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг та електронного документообігу.
17. Заперечення власника товарів щодо їх знищення або згода власника товарів на їх знищення надається за формою згідно з додатком 4 до цього Порядку.
Таке заперечення або згоду декларант надсилає разом із додатком 2 до повідомлення, надісланого у порядку, передбаченому пунктом 10 цього розділу, у вигляді сканованої копії на електронну адресу митного органу засобами електронного зв’язку або в електронній формі за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних систем Держмитслужби з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації, електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг та електронного документообігу.
Відповідно до частини третьої
статті 401 Кодексу в разі, якщо декларант не надасть митному органу, який призупинив митне оформлення, заперечення власника товарів щодо їх знищення, митний орган вправі вважати, що тим самим надано згоду власника товарів на їх знищення.
18. У разі підтвердження правовласником висновку митного органу, що товари підозрюються у порушенні ПІВ, митний орган забезпечує сприяння застосуванню заходів сприяння або здійсненню інших дій, передбачених законодавством, з урахуванням рішень правовласника та декларанта, зазначених ними у відповідях на повідомлення, надісланих відповідно до пункту 10 цього розділу.
19. За результатами застосування заходів сприяння або здійснення інших дій, передбачених законодавством, а також у разі поновлення митного оформлення товарів посадова особа СП митного органу, який призупинив митне оформлення таких товарів, вносить до Рішення відповідний фактичний результат такого призупинення.
III. Призупинення митного оформлення товарiв за ініціативою митного органу
1. У разі підозри, що внаслідок переміщення через митний кордон України товарів, щодо яких правовласник не подав заяви про реєстрацію об’єкта ПІВ у митному реєстрі, можуть бути порушені ПІВ, митний орган може за власною ініціативою призупинити митне оформлення зазначених товарів за умови, що такі товари не є швидкопсувними та наявні відомості про правовласника.
2. Відомості про правовласників збираються в програмно-інформаційному комплексі ЄАІС.
Інформацію щодо об’єктів ПІВ, не зареєстрованих у митному реєстрі, правовласники можуть направляти до Держмитслужби та/або безпосередньо до митних органів для подальшого її використання.
З метою отримання відомостей про правовласників митні органи можуть використовувати додаткові інформаційні ресурси в межах, що не суперечать законодавству.
3. Перед повідомленням правовласника про можливе порушення його ПІВ митний орган може запросити у такого правовласника будь-яку інформацію, яка може допомогти у підтвердженні або спростуванні наявності ознак порушення ПІВ.
4. У запиті митного органу, який надсилається правовласнику у порядку, передбаченому пунктом 3 цього розділу, може міститися виключно інформація щодо фактичної або очікуваної кількості товарів, що підозрюються у порушенні ПІВ, їх характеру, походження, а також зображення таких товарів.
5. Після виконання митних формальностей в обсязі, необхідному для ідентифікації наявності у пред’явлених товарах об’єкта ПIВ, щодо якого не подано заяви про реєстрацію об’єкта ПІВ у митному реєстрі, встановлення наявності ознак товарів, що підозрюються у порушенні ПІВ, у тому числі, на підставі отримання інформації від правовласника на запит, надісланий у порядку, передбаченому пунктом 3 цього розділу, та/або проведення митного огляду посадова особа ПМО готує та направляє в установленому законодавством порядку до СП запит на призупинення митного оформлення таких товарів.
6. Після отримання запиту від ПМО у разі, якщо за результатами перевірки документів та відомостей, які відповідно до
статті 335 Кодексу надаються митним органам, та/або отримання інформації від правовласника на запит, надісланий у порядку, передбаченому пунктом 3 цього розділу, та/або проведення митного огляду встановлено, що у пред’явлених товарах наявні ознаки товарів, що підозрюються в порушенні ПІВ, та/або відсутні ознаки оригінальних товарів, СП готує проєкт Рішення для прийняття керівником митного органу або його заступником.
Митне оформлення призупиняється з дня прийняття Рішення на строк до 3 робочих днів.
7. У день прийняття Рішення посадова особа СП надсилає:
правовласнику - повідомлення за формою згідно з додатком 5 до цього Порядку у вигляді сканованої копії засобами електронного зв’язку або в електронній формі за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних систем Держмитслужби з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації, електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг та електронного документообігу,
декларанту - повідомлення за формою згідно з додатком 6 до цього Порядку у вигляді сканованої копії засобами електронного зв’язку або в електронній формі за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних систем Держмитслужби з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації, електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг та електронного документообігу.
За наявності в ЄАІС інформації про номер факсу правовласника та/або декларанта такі повідомлення також можуть надсилатися засобами факсимільного зв’язку.
Датою отримання таких повідомлень правовласником та декларантом вважається день, коли митний орган надіслав таке повідомлення засобами електронного зв’язку або за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних систем Держмитслужби.
8. Правовласник надає відповідь на повідомлення митного органу, надіслане у порядку, передбаченому пунктом 7 цього розділу, шляхом подання митному органу заяви, яка подається відповідно до
статті 400 Кодексу, у вигляді сканованої копії засобами електронного зв’язку або в електронній формі за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних систем Держмитслужби з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації, електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг та електронного документообігу.
Під час заповнення граф заяви, яка подається відповідно до
статті 400 Кодексу, правовласник має дотримуватися порядку заповнення граф заяви про реєстрацію об’єкта ПІВ у митному реєстрі, визначеного у розділі III Порядку реєстрації, за винятком заповнення граф 10-16, які можуть не заповнюватися за бажанням правовласника.
10. Якщо правовласник протягом 3 робочих днiв у відповідь на повідомлення митного органу, надіслане у порядку, передбаченому пунктом 7 цього розділу, не подасть митному органу заяви, яка подається відповідно до
статті 400 Кодексу, такi товари підлягають митному оформленню відповідно до частини сьомої
статті 400 Кодексу.
11. Якщо правовласник протягом 3 робочих днiв у відповідь на повідомлення митного органу, надіслане у порядку, передбаченому пунктом 7 цього розділу, подасть митному органу заяву, яка подається відповідно до
статті 400 Кодексу, митне оформлення таких товарiв призупиняється на строк до 10 робочих днів та посадова особа СП надсилає:
правовласнику - повідомлення за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку у вигляді сканованої копії засобами електронного зв’язку або в електронній формі за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних систем Держмитслужби з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації, електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг та електронного документообігу,
декларанту - повідомлення за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку у вигляді сканованої копії засобами електронного зв’язку або в електронній формі за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних систем Держмитслужби з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації, електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг та електронного документообігу.
................Перейти до повного тексту