- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
N 267 від 08.07.98 м.Київ |
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 2 вересня 1998 р. за N 546/2986 |
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови
Національного банку
N 309 від 21.08.2002 )
Про порядок передачі інформації від установ банків до органів державної податкової служби електронними засобами
З метою оперативного контролю за повнотою сплати податків та платежів до бюджетів, вдосконалення системи обліку юридичних та фізичних осіб - платників податків і забезпечення виконання Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 05.02.98 N 83/98-ВР (стаття 11), Указів Президента України з фінансових питань, Правління
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Порядок передачі інформації від установ банків до органів державної податкової служби електронними засобами з питань проведення операцій відкриття, закриття рахунків; зарахування податків, повернення надмірно сплачених сум; реєстру розрахункових документів про сплату платежів до бюджету; щоденної банківської звітності за формою 412-Д (додається).
2. Постанова набуває чинності через 10 днів після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.
3. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на члена Правління - директора Департаменту інформатизації А.С.Савченка.
Затверджено
Наказ Державної податкової адміністрації
України 02.07.98 N 317 ( za546-98 )
Постанова Правління Національного банку
України 08.07.98 N 267
Порядок
передачі інформації від установ банків до органів державної податкової служби електронними засобами з питань проведення операцій відкриття, закриття рахунків; зарахування податків, повернення надмірно сплачених сум; реєстру розрахункових документів про сплату платежів до бюджету; щоденної банківської звітності за формою 412-Д
З метою оперативного контролю за повнотою сплати податків та платежів до бюджетів, удосконалення системи обліку юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, що є платниками податків, і забезпечення виконання Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 05.02.98 N 83/98-ВР (стаття 11), Указів Президента України:
від 16.03.95 N 227/95 "Про заходи щодо нормалізації платіжної дисципліни в народному господарстві України";
від 01.05.95 N 343/95 "Про заходи щодо зміцнення фінансової дисципліни при виконанні Державного бюджету України";
постанов Кабінету Міністрів України:
від 25.05.98
N 740 "Про порядок державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності";
від 22.01.96
N 118 "Про створення Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України".
1. Національний банк України, комерційні банки та їх установи зобов'язані:
1.1. Надавати інформацію відповідно до пунктів 1.2 - 1.4 в електронному вигляді засобами електронної пошти НБУ на адресу державних податкових адміністрацій (далі - ДПА) в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі з використанням засобів захисту Національного банку України (далі - НБУ).
1.2. Протягом 15 робочих днів після введення в дію цього Порядку провести суцільну інвентаризацію відкритих в установах банків рахунків клієнтів, включаючи філії, представництва, інші відокремлені підрозділи, забезпечити повноту та достовірність інформації про клієнтів і переформувати електронний реєстр клієнтів банку згідно з додатком 1. Перелік рахунків визначається ДПА України за погодженням з НБУ.
За рішенням ДПА України допускається в окремих випадках проведення додаткових інвентаризацій серед фінансового року.
1.3. Протягом 5 робочих днів після проведення інвентаризації сформувати електронні реєстри клієнтів банку, які мають рахунки, але не мають ідентифікаційного коду, ідентифікаційного номера або реєстраційного (облікового) номера (надалі - ідентифікаційний код) у відповідному реєстрі (Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України - ЄДРПОУ або в Державному реєстрі фізичних осіб - ДРФО, або в Тимчасовому реєстрі ДПА - ТРДПА), згідно з додатком 1.
1.4. У триденний строк з дня проведення операції відкриття, закриття та зміни реквізитів рахунків подавати відомості про це згідно з додатком 1.
1.5. Забезпечити контроль ідентифікаційного коду платника на розрахунковому документі, в якому один із рахунків бюджетний, на відповідність коду клієнта в електронному реєстрі клієнтів банку та формування програмним забезпеченням банку інформації (додаток 4).
1.6. За невиконання комерційними банками вимог, наведених у пунктах 1.2 - 1.4, до них застосовуватимуться санкції згідно з чинним законодавством.
Адреси електронної пошти ДПА в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі для передання інформації відповідно до пп.1.2 - 1.4 наведено в додатку 5.
1.7. У разі несвоєчасного надання установами банків інформації згідно з п.1.4 винні посадові особи несуть відповідальність згідно з чинним законодавством.
1.8. Служба захисту інформації НБУ надає інформаційні послуги щодо визначення фактичного строку отримання інформації в ДПА.
2. Банківські установи, які обслуговують бюджетні рахунки, зобов'язані щодня подавати до відповідних місцевих органів державної податкової служби (податкових інспекцій в районах, містах, крім міст Києва та Севастополя, у районах міст):
відомості про зарахування податків, обов'язкових платежів та зборів, про повернення надмірно сплачених сум у вигляді електронного реєстру розрахункових документів, структуру якого наведено в додатку 2;
паперову копію електронного реєстру розрахункових документів про сплату платежів до бюджету за підписом відповідального працівника і відбитком печатки банку;
відомість відрахувань до бюджетів від загальнодержавних податків, зборів та інших обов'язкових платежів;
щоденну банківську звітність за формою 412-Д в електронному вигляді, що відображає надходження доходів на рахунки державного бюджету за символами звітності банку.
Порядок отримання в банку цієї інформації визначається на місцевому рівні з обов'язковим призначенням у податкових органах відповідальних осіб для її отримання.
При введенні в дію телекомунікаційної мережі ДПА України порядок передачі цієї інформації визначається спільними рішеннями ДПА України та НБУ.
3. Установи банків, що перераховують платежі до бюджету готівкою за квитанціями (супровідними листами), зобов'язані заповнювати реквізит "Призначення платежу" окремо за фізичними та за юридичними особами - платниками податків на підставі розрахункового документа, уточнюючи дані платника згідно з вимогами додатка 3.
При цьому програмне забезпечення банку має заповнювати ряд реквізитів електронного розрахункового документа згідно з додатком 4.
Термін введення в дію цього пункту визначається додатково спільним рішенням ДПА України та НБУ з урахуванням технічних можливостей вказаних у цьому пункті установ банків.
4. Державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі мають перевіряти інформацію з електронних реєстрів клієнтів, отриманих від установ банків, на повноту та відповідність до існуючої інформації у базах даних податкових адміністрацій та у Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України.
5. ДПА в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, установам НБУ, комерційним банкам постійно доводити до відома клієнтів банків - платників податків інформацію про порядок заповнення поля "Призначення платежу" платіжного доручення.
6. ДПА в Автономній Республіці Крим, областях, мм.Києві і Севастополі обладнати приміщення, де використовуватимуться та зберігатимуться засоби захисту інформації, відповідно до листа НБУ від 24.12.97 N 24-313/220 "Захист конфіденційної інформації, що передається від банківських установ регіонів до обласних установ ДПА України", та забезпечити виконання цих вимог.
7. Відповідальність за зберігання та нерозголошення конфіденційної банківської інформації в обчислювальних мережах ДПА покладається на податкові органи згідно з чинним законодавством.
8. Захист інформації, яка передається електронною поштою ДПА від обласних податкових органів місцевим податковим органам, здійснюється засобами захисту ДПА України.
9. Контроль за виконанням вимог цього Порядку покласти на ДПА в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі та на регіональні управління НБУ.
10. Порядок надання до органів державної податкової служби інформації від комерційних банків та їх установ про дебетові та кредитові обороти на рахунках платників податків визначається окремим нормативно-правовим актом згідно з чинним законодавством та здійснюється з використанням засобів електронної пошти і засобів захисту НБУ.
11. Можливі зміни у додатках до цього Порядку, які стосуються технічних або технологічних аспектів передавання інформації, повинні узгоджуватись та вводитись в дію спільними рішеннями НБУ та ДПА України.
12. Послідовність впровадження пункту 1.2 цього Порядку визначається окремими спільними рішеннями НБУ та ДПА України.
Додаток 1
до Порядку передачі інформації
від установ банків до органів
державної податкової служби
електронними засобами
Опис структур файлів для формування інформації про відкриття та закриття рахунків в установах банків
1. Найменування файлів формуються згідно з додатком 5.
2. Функціональний підтип файла - F.
3. Файли формуються банком, який веде рахунки клієнтів.
4. Файл складається з інформаційних рядків, структура яких наведена в такій таблиці:
Структура інформаційного рядка файла
---------------------------------------------------------
| N | Найменування | Тип | Довжина | Позиції |
| п/п | реквізиту | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 1 |МФО банку, в якому | N | 9 | 1-9 |
| |ведеться рахунок | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 2 |Ідентифікаційний | c | 14 | 10-23 |
| |код клієнта згідно | | | |
| |з Державним | | | |
| |реєстром, тип | | | |
| |якого визначений у | | | |
| |реквізиті 3 | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 3 |Тип Державного | N | 1 | 24-24 |
| |реєстру: | | | |
| |1 - реєстр ЄДРПОУ | | | |
| |2 - Державний | | | |
| |реєстр фізичних | | | |
| |осіб (ДРФО) | | | |
| |3 - Тимчасовий | | | |
| |реєстр ДПА (ТРДПА) | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 4 |Тип операції: | N | 1 | 25-25 |
| |1 - відкрито | | | |
| |рахунок | | | |
| |2 - модифіковано | | | |
| |реєстраційний | | | |
| |запис | | | |
| |3 - закрито | | | |
| |рахунок | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 5 |Дата операції | D | 6 | 26-31 |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 6 |Рахунок клієнта | N | 14 | 32-45 |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 7 |Ознака основного | N | 1 | 46-46 |
| |рахунку: | | | |
| |1 - основний | | | |
| |2 - неосновний | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 8 |Валюта рахунку | N | 3 | 47-49 |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 9 |Резидентність | N | 1 | 50-50 |
| |клієнта | | | |
| |1 - резидент | | | |
| |2 - нерезидент | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 10 |Скорочена назва | C | 38 | 51-88 |
| |клієнта згідно із | | | |
| |свідоцтвом про | | | |
| |реєстрацію | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 11 |Код області, в | N | 2 | 89-90 |
| |якій | | | |
| |зареєстрований | | | |
| |клієнт як платник | | | |
| |податків | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 12 |Номер податкової | N | 2 | 91-92 |
| |адміністрації в | | | |
| |області | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 13 |Порядковий номер | N | 6 | 93-98 |
| |інформаційного | | | |
| |рядка | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 14 |CRLF | B | 2 | 99-100 |
---------------------------------------------------------
5. Правила заповнення реквізитів та їх формати відповідають документам "Опис інтерфейсу між системою автоматизації банку (САБ) та системою електронних платежів (СЕП) НБУ" та "Опис інтерфейсу між системою автоматизації банку (САБ) та елетронним реєстром власників рахунків".
Додаток 2
до Порядку передачі інформації
від установ банків до органів
державної податкової служби
електронними засобами
Опис структур файлів для формування реєстру розрахункових документів у випадку сплати платежів до бюджету та повернення надмірно сплачених сум
1. Найменування файлів формуються згідно з додатком 5.
2. Функціональний підтип файла - B.
3. Файли формуються банком, у якому розміщені бюджетні рахунки.
4. Файл складається з інформаційних рядків, структура яких наведена в такій таблиці:
Структура інформаційного рядка файла:
---------------------------------------------------------
| N | Найменування | Тип | Довжина | Позиції |
| п/п | реквізиту | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 1 |МФО банку А | N | 9 | 1-9 |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 2 |Рахунок клієнта | N | 14 | 10-23 |
| |банку А | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 3 |МФО банку Б | N | 9 | 24-32 |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 4 |Рахунок клієнта | N | 14 | 33-46 |
| |банку Б | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 5 |Ознака | C | 1 | 47-47 |
| |"дебет/кредит" | | | |
| |платежу | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 6 |Сума платежу | N | 16 | 48-63 |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 7 |Вид документа | N | 2 | 64-65 |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 8 |Номер | C | 10 | 66-75 |
| |(операційний) | | | |
| |платежу | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 9 |Валюта платежу | N | 3 | 76-78 |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 10 |Дата платіжного | D | 6 | 79-84 |
| |документа | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 11 |Дата надходження | D | 6 | 85-90 |
| |документа | | | |
| |в банк А | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 12 |Найменування | C | 38 | 91-128 |
| |платника (клієнта | | | |
| |А) | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 13 |Найменування | C | 38 | 129-166 |
| |одержувача | | | |
| |(клієнта Б) | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 14 |Призначення | C | 160 | 167-326 |
| |платежу | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 15 |Допоміжні | C | 60 | 327-386 |
| |реквізити | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 16 |Код призначення | C | 3 | 387-389 |
| |платежу | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 17 |Спосіб заповнення | C | 2 | 390-391 |
| |реквізитів 14-16 | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 18 |Ідентифікаційний | c | 14 | 392-405 |
| |код клієнта А | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 19 |Резерв | C | 14 | 406-419 |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 20 |Ідентифікатор | N | 9 | 420-428 |
| |документа | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 21 |Дата прийняття | D | 6 | 429-434 |
| |документа в АРМ-2 | | | |
| |СЕП | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 22 |Дата зарахування | D | 6 | 435-440 |
| |коштів на рахунок | | | |
| |Б | | | |
|------+-------------------+------+----------+----------|
| 23 |CRLF | B | 2 | 441-442 |
---------------------------------------------------------
5. Правила заповнення реквізитів та їх формати відповідають документу "Опис інтерфейсу між системою автоматизації банку (САБ) та системою електронних платежів (СЕП) НБУ".
6. У випадку списання коштів з бюджетного рахунку клієнтом банку А виступає власник бюджетного рахунку, з якого списано кошти. Реквізит 22 в цьому випадку заповнюється "пропусками".
Додаток 3
до Порядку передачі інформації
від установ банків до органів
державної податкової служби
електронними засобами
Пам'ятка про порядок заповнення розрахункових документів у випадку сплати платежів до бюджету
1. Поле "Призначення платежу" слід заповнювати таким чином (у разі сплати за квитанцією див.п.8):
друкується службовий код (знак) "*" (ознака бюджетного платежу);
друкується розділовий знак ";";
друкується ідентифікаційний код платника згідно з одним із державних реєстрів України:
а) ідентифікаційний код клієнта згідно ЄДРПОУ (завжди має 8 цифр);
б) номер згідно з Державним реєстром фізичних осіб ДРФО (завжди має 10 цифр);
в) номер згідно з Тимчасовим реєстром ДПА (завжди має 9 цифр);
друкується розділовий знак ";";
друкується код платежу згідно з класифікацією доходів бюджету;
друкується розділовий знак ";";
друкується код виду сплати;
друкується розділовий знак ";";
друкується роз'яснювальна інформація про призначення платежу.
2. Приклад заповнення поля "Призначення платежу" в платіжному документі:
*;12345678;11020100;04; податок на прибуток за 1-й квартал
|_||______| |______| |_||_________________________________|
1 2 3 4 5
1 - службовий код;
2 - ідентифікаційний код відправника платежу;
3 - код платежу згідно з класифікацією доходів бюджету;
4 - код виду сплати;
5 - текст призначення платежу.
Якщо коди виду сплати 12, 13, 15, 24, 25, 29, то між кодом виду сплати та знаком розділення друкується додаткова інформація, яка розміщується між знаками "<" та ">".
У разі сплати дебіторської заборгованості (код виду сплати 15 або 29) після коду виду сплати друкуються:
знак "<";
ідентифікаційний код платника (згідно з відповідними реєстрами), за якого сплачується сума;
знак ">";
розділовий знак ";".
Наприклад, у разі сплати підприємством "Фенікс", яке має код 67115678, податку на прибуток за підприємство "Прилад" - код 30110239, поточний рахунок 246788123456 в банку МФО 322001, поле "Призначення платежу" в платіжному дорученні буде таким:
*;67115678;11020100;15<30110239>; Податок на прибуток за "Прилад" р/р 246788123456 МФО 322001.
У разі повернення коштів платнику фінансовими органами за платіжними дорученнями, виписаними на підставі висновків (код виду сплати 12, 24, 25), після коду виду сплати друкуються:
знак "<";
ідентифікаційний код платника (згідно з відповідним реєстром), якому повертається сума;
розділовий знак ";";
номер висновку;
знак ">";
розділовий знак ";".
Приклад заповнення поля "Призначення платежу" у разі повернення платнику з ідентифікаційним кодом 12345678 коштів, сплачених за податком на прибуток (код 11020100). Фінорган, що виписує платіжне доручення на повернення, має ідентифікаційний код 87654321. Платіжне доручення виписується на підставі висновку N 254:
*;87654321;11020100;12<12345678;254>; повернення надмірно сплаченої суми за податком на прибуток
У разі перерахування коштів з одного бюджетного рахунку на інший фінансовими органами за платіжними дорученнями, виписаними на підставі висновків (код виду сплати 13), після коду виду сплати друкуються:
знак "<";
ідентифікаційний код платника (згідно з відповідним реєстром), за платежами якого проводиться перерахування;
розділовий знак ";";
номер висновку;
розділовий знак ";";
код платежу згідно з класифікацією доходів бюджету, з якого проводиться перерахування коштів;
знак ">";
розділовий знак ";".
Приклад заповнення поля "Призначення платежу" у разі перерахування коштів, сплачених за податком на прибуток (код 11020100), у рахунок сплати акцизного збору (код 14020300) для платника з ідентифікаційним кодом 12345678. Фінорган, що виписує платіжне доручення на перерахування, має ідентифікаційний код 87654321. Платіжне доручення виписується на підставі висновку N 623:
*;87654321;14020300;13<12345678;623;11020100>; перерахування надмірно сплаченої суми за податком на прибуток в рахунок сплати акцизного збору.
3. У полі "Текст призначення платежу" слід додатково вказувати:
у разі сплати податків за актами документальних перевірок - номер та дату акта;
у разі сплати податків за митною декларацією - номер митної декларації та дату митного контролю (або номер та дату контракту, за якими імпортується продукція);
у разі сплати дебіторської заборгованості - номер рахунку, МФО банку та скорочену назву платника, за якого йде сплата.
4. У разі сплати за квитанцією платник має вказувати ідентифікаційний код платника з відповідного реєстру.
5. Організації, які ще не отримали власного коду в ЄДРПОУ, заповнюють платіжні документи з кодом, наданим довідкою ДПА про взяття на облік платника податку.
6. Підприємці, які мають власний рахунок в установі банку, заповнюють платіжні документи з кодом платника згідно з Державним реєстром фізичних осіб платників податків.
7. Сплата за кожним видом податку та за кожною операцією має оформлятися окремим платіжним документом.
8. У разі сплати за квитанцією
8.1. Платник податку:
- заповнює всі поля на квитанції відповідно до своїх реквізитів;
- у поле "Призначення платежу" на квитанції вписує вид сплати.
8.2. Установа банку заповнює поле "Призначення платежу" на загальних засадах.
8.3. Інші поля платіжного документа заповнюються за існуючим порядком.
9. У разі виникнення будь-яких питань за довідками потрібно звертатися до місцевих податкових адміністрацій.
10. Список кодів видів сплати, які вказуються в полі "Призначення платежу":
------------------------------------------------------------------
| Код сплати | Вид сплати |
|---------------------+------------------------------------------|
| 01 |Платіж |
|---------------------+------------------------------------------|
| 02 |Донарахування за платежем за поточний рік |
|---------------------+------------------------------------------|
| 03 |Донарахування за платежем за минулий рік |
|---------------------+------------------------------------------|
| 04 |Донарахування за платежем за позаминулий |
| |рік |
|---------------------+------------------------------------------|
| 05 |Фінансова санкція за актом документальної |
| |перевірки |
................Перейти до повного тексту