1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ВИКОНАВЧА ДИРЕКЦІЯ ФОНДУ ГАРАНТУВАННЯ ВКЛАДІВ ФІЗИЧНИХ ОСІБ
РІШЕННЯ
30.03.2017 № 1302
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 квітня 2017 р.
за № 544/30412
Про створення комісії з розгляду скарг та підготовки пропозицій стосовно організації і проведення відкритих торгів (аукціонів) з продажу активів (майна) банків, що виводяться з ринку або ліквідуються
( Із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 3116 від 20.07.2017 № 430 від 12.02.2018 № 2665 від 17.10.2019 № 984 від 23.09.2021 № 205 від 29.03.2022 )
З метою вдосконалення процесу реалізації активів (майна) неплатоспроможних банків та керуючись пунктом 10 частини першої, пунктами 1-1 та 2 частини п’ятої, частиною шостою статті 12 Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб", а також реалізації вимог частини дев’ятої статті 38 та статті 51 Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" та забезпечення прав та охоронюваних законом інтересів потенційних покупців активів (майна) банків, що виводяться з ринку або ліквідуються, виконавча дирекція Фонду гарантування вкладів фізичних осіб ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Положення про комісію з розгляду скарг та підготовки пропозицій стосовно організації і проведення відкритих торгів (аукціонів) з продажу активів (майна) банків, що виводяться з ринку або ліквідуються, що додається.
2. Департаменту консолідованого продажу активів в 10-денний строк з дня набрання чинності цим рішенням підготувати проект наказу Фонду гарантування вкладів фізичних осіб про створення та затвердження складу комісії з розгляду скарг та підготовки пропозицій стосовно організації і проведення відкритих торгів (аукціонів) з продажу активів (майна) банків, що виводяться з ринку або ліквідуються.
3. Відділу стратегії та нормативно-методологічного забезпечення разом з юридичним департаментом забезпечити подання цього рішення до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
4. Відділу зв’язків з громадськістю та фінансової просвіти забезпечити розміщення цього рішення на офіційній сторінці Фонду у мережі Інтернет після його державної реєстрації.
5. Це рішення набирає чинності з дня, наступного за днем його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього рішення залишаю за собою.

Директор-розпорядник

К.М. Ворушилін
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення виконавчої дирекції
Фонду гарантування вкладів
фізичних осіб
30.03.2017 № 1302
(в редакції рішення
виконавчої дирекції
Фонду гарантування
вкладів фізичних осіб
20.07.2017 № 3116
)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 квітня 2017 р.
за № 544/30412
ПОЛОЖЕННЯ
про комісію з розгляду скарг та підготовки пропозицій стосовно організації і проведення відкритих торгів (аукціонів) з продажу активів (майна) банків, що виводяться з ринку або ліквідуються
I. Загальні положення
1. Це Положення розроблено відповідно до Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" (далі - Закон), нормативно-правових актів Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (далі - Фонд).
2. Це Положення визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісії з розгляду скарг та підготовки пропозицій стосовно організації і проведення відкритих торгів (аукціонів) з продажу активів (майна) банків, що виводяться з ринку або ліквідуються (далі - Комісія), а також права та обов’язки її членів, секретаря Комісії.
3. Комісія є постійно діючим колегіальним органом при Фонді, що створюється та ліквідується за рішенням виконавчої дирекції Фонду.
4. Матеріально-технічне забезпечення діяльності Комісії здійснює Фонд.
II. Основні завдання Комісії
1. Основними завданнями Комісії є:
1) розгляд скарг стосовно організації і проведення відкритих торгів (аукціонів) з продажу активів (майна) банків, що виводяться з ринку або ліквідуються, які надійшли до Фонду, та прийняття рішень за результатами розгляду таких скарг;
2) розробка рекомендацій з метою вдосконалення процесу організації і проведення відкритих торгів (аукціонів) та направлення їх виконавчій дирекції Фонду, структурним підрозділам Фонду, адміністратору електронної торгової системи (далі - адміністратор);
3) вжиття за результатами розгляду скарг (звернень) заходів з метою запобігання та усунення порушень нормативно-правових та внутрішніх документів Фонду, регламенту роботи електронної торгової системи щодо організації та проведення відкритих торгів (аукціонів) з продажу активів (майна) неплатоспроможних банків (далі - Регламент ЕТС).
2. Комісія виконує інші завдання, покладені на неї Регламентом ЕТС та/або нормативно-правовими актами Фонду.
III. Склад Комісії, права, обов'язки та відповідальність її членів, секретаря Комісії
1. До складу Комісії входять голова Комісії, його заступник та члени Комісії.
2. Персональний та кількісний склад Комісії затверджується наказом Фонду та формується з урахуванням основних завдань Комісії. Зміни до кількісного та персонального складу Комісії вносяться наказом Фонду.
3. Головуючим на засіданнях Комісії є голова, а у разі його відсутності - заступник голови або особа, яка за наказом виконує обов’язки заступника голови Комісії.
4. У разі відсутності одного з членів Комісії - представників Фонду (відпустка, відрядження, період тимчасової непрацездатності, простій) виконання його обов’язків (з правом голосу) покладається на його заступника (особу, уповноважену виконувати його обов’язки відповідно до наказу Фонду).
( Пункт 4 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 205 від 29.03.2022 )
5. Відповідальною особою за організацію діяльності Комісії є секретар Комісії, який визначається у наказі Фонду одночасно із затвердженням персонального та кількісного складу Комісії. У разі відсутності секретаря Комісії (відпустка, відрядження, період тимчасової непрацездатності, простій) виконання його обов’язків покладається на особу, визначену наказом Фонду про затвердження персонального та кількісного складу Комісії.
( Пункт 5 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 205 від 29.03.2022 )
6. До повноважень Комісії належить:
( Абзац перший пункту 6 розділу III в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 2665 від 17.10.2019 )
1) звернення в установленому законодавством порядку для отримання консультацій та експертних висновків до державних органів, експертів та спеціалістів, які володіють спеціальними знаннями, через відповідних координаторів у Фонді (за наявності). Висновки та консультації таких органів, експертів та спеціалістів, оформлені у письмовій формі, долучаються до інформаційних матеріалів щодо розгляду питань порядку денного засідань Комісії;
2) за результатами прийнятих на засіданнях Комісії рішень направлення відповідним супровідним документом пропозицій, оформлених у вигляді витягів з протоколів, структурним підрозділам Фонду, виконавчій дирекції Фонду, а також адміністратору;
3) за результатами розгляду скарг, звернень або подання надання виконавчій дирекції Фонду рекомендацій про прийняття рішень щодо:
( Абзац перший підпункту 3 пункту 6 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 2665 від 17.10.2019 )
виключення оператора з переліку осіб, які можуть виконувати роботи (надавати послуги) неплатоспроможним банкам або банкам, що ліквідуються, з одночасним припиненням доступу такого оператора електронного майданчика до електронної торгової системи. Відповідне рішення Комісії направляється структурному підрозділу Фонду, що відповідає за організацію кваліфікаційного відбору осіб, які можуть виконувати роботи (надавати послуги) неплатоспроможним банкам або банкам, що ліквідуються, та ведення переліку осіб, відібраних Фондом за напрямами діяльності, для забезпечення його розгляду виконавчою дирекцією Фонду;
застосування до оператора електронного майданчика заходів у порядку, визначеному Регламентом ЕТС, із наступним направленням копії такого рішення оператору електронного майданчика та структурним підрозділам Фонду, що відповідають за консолідацію та продаж активів (майна) банків, що виводяться з ринку або ліквідуються, не пізніше двох робочих днів з дати прийняття такого рішення;
( Абзац третій підпункту 3 пункту 6 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 2665 від 17.10.2019 )
4) ініціювання висвітлення в засобах масової інформації загального змісту скарг (звернень) та допущених порушень під час проведення відкритих торгів (аукціонів) із дотриманням вимог законодавства щодо захисту банківської таємниці, конфіденційної інформації та персональних даних;
5) розгляд внесених на розгляд Комісії членами Комісії та/або керівниками структурних підрозділів Фонду пропозицій щодо вдосконалення процесу організації продажу активів (майна) банків, що виводяться з ринку або ліквідуються. Такі пропозиції надаються секретарю Комісії у письмовій формі та розглядаються Комісією у строк, що не перевищує 30 календарних днів. У разі схвалення Комісією внесеної пропозиції така пропозиція без оприлюднення на сайті Фонду направляється відповідним структурним підрозділам Фонду для розгляду і вжиття відповідних заходів та/або виноситься на розгляд виконавчої дирекції Фонду;
( Підпункт 5 пункту 6 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 2665 від 17.10.2019 )
6) за результатами розгляду обґрунтованого подання від банку або структурного підрозділу Фонду (якщо Фонд здійснює повноваження ліквідатора безпосередньо), за наявності об’єктивних підстав та у разі надходження на рахунок банку від переможця відкритих торгів (аукціону) повної оплати коштів за лот до кінця вісімнадцятого робочого дня з дня формування протоколу або відкриття в цей же строк переможцем відкритих торгів (аукціону) безвідкличного акредитиву на користь банку відповідно до умов, визначених у рішенні Фонду,- надання виконавчій дирекції Фонду рекомендацій щодо прийняття рішення про продовження строку, встановленого Регламентом ЕТС для укладення банком з переможцем відкритих торгів (аукціону) договорів купівлі-продажу майна (відступлення права вимоги) за результатами відкритих торгів (аукціону), до 132 робочих днів з дня, наступного за днем формування протоколу відкритих торгів (аукціону), але не більше ніж до завершення строку ліквідації банку.
( Підпункт 6 пункту 6 розділу III в редакції Рішень Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 430 від 12.02.2018, № 2665 від 17.10.2019, № 984 від 23.09.2021 )
7. Голова Комісії має право:
1) приймати рішення про запрошення на засідання Комісії осіб, які не є її членами;
2) приймати рішення про призначення засідання Комісії та включення відповідних питань до порядку денного;
3) зобов’язувати членів Комісії забезпечувати підготовку матеріалів, потрібних для прийняття рішень згідно з порядком денним засідань;
4) переглядати до початку засідань підготовлені для розгляду на засіданні Комісії матеріали та приймати рішення щодо їх повноти та якості, у разі неякісної та неповної підготовки матеріалів повертати їх на доопрацювання або знімати питання з порядку денного засідання, якщо є потреба в отриманні додаткових документів.
8. Голова Комісії зобов’язаний:
1) дотримуватися вимог законодавства України, у тому числі нормативно-правових актів Фонду, та цього Положення під час підготовки та проведення засідань Комісії;
2) забезпечувати реалізацію завдань та повноважень, покладених на Комісію, організовувати її роботу відповідно до засад цього Положення;
3) забезпечувати організацію підготовки, підписання та ініціювання оприлюднення витягів протоколів засідань Комісії;
4) проводити засідання Комісії відповідно до порядку денного;
6) здійснювати контроль за виконанням рішень Комісії;
7) координувати та контролювати роботу підрозділів Фонду щодо своєчасної та якісної підготовки матеріалів для розгляду на засіданні Комісії;
8) підписувати протоколи засідань Комісії.
( Підпункт 8 пункту 8 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 2665 від 17.10.2019 )
9. Члени Комісії мають право:
1) уносити пропозиції про проведення засідання Комісії та включення додаткових питань до порядку денного;
2) ознайомлюватися із скаргами (зверненнями), поданими на розгляд Комісії;
3) брати участь у перевірці інформації, що наведена у скаргах (зверненнях);
4) висловлювати свою думку щодо питань порядку денного під час їх обговорення та голосування;
5) викладати у письмовій формі свою думку в разі незгоди з рішенням Комісії.
10. Члени Комісії зобов'язані:
1) особисто брати участь у засіданнях Комісії;
2) реалізовувати свої повноваження шляхом голосування у формі та у спосіб, передбачені цим Положенням;
3) дотримуватись вимог законодавства України та цього Положення;
4) бути неупередженими та об’єктивними, сумлінно виконувати свої обов’язки;
5) ознайомлюватися з матеріалами щодо питань, уключених до порядку денного засідання Комісії;
6) не допускати розголошення конфіденційної інформації, банківської таємниці, персональних даних та інших відомостей, що стали їм відомі під час виконання ними своїх обов’язків згідно з цим Положенням, та не використовувати їх у своїх інтересах або в інтересах третіх осіб;
7) повідомити голову Комісії (у разі його відсутності - заступника голови Комісії) про наявність конфлікту інтересів із скаржниками (заявниками) або особами, дії/бездіяльність яких є предметом розгляду Комісії;
8) виконувати в межах, визначених цим Положенням, письмові та/або усні доручення голови Комісії (у разі його відсутності - заступника голови Комісії), рішення Комісії;
9) засвідчувати результати особистого голосування з питань, що розглядаються на засіданнях Комісії, шляхом підписання протоколу.
11. Секретар Комісії має право:
1) підписувати протоколи, витяги з протоколів засідань Комісії;
( Підпункт 1 пункту 11 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 2665 від 17.10.2019 )

................
Перейти до повного тексту