1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
20.03.2025 м. Київ № 474
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
03 квітня 2025 р. за № 519/43925
Про затвердження Положення про асистента дитини з особливими освітніми потребами в закладі дошкільної освіти
Відповідно до абзацу четвертого частини третьої статті 19 Закону України "Про дошкільну освіту", пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, з метою забезпечення прав дітей з особливими освітніми потребами
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про асистента дитини з особливими освітніми потребами в закладі дошкільної освіти, що додається.
2. Внести до наказу Міністерства освіти і науки України від 17 листопада 2021 року № 1236 "Про затвердження Умов допуску асистента учня (дитини) до освітнього процесу для виконання його функцій та вимог до нього", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 січня 2022 року за № 73/37409, такі зміни:
1) у заголовку, пункті 1 цього наказу слова "учня (дитини)" замінити словом "учня";
2) в Умовах допуску асистента учня (дитини) до освітнього процесу для виконання його функцій та вимог до нього, затверджених цим наказом:
у пункті 1 слова "дошкільної та" виключити;
у пункті 2 слова ""Про дошкільну освіту"," виключити;
абзац другий підпункту 1 пункту 4 викласти в такій редакції: "Підготовка соціальних робітників, які надають соціальну послугу супроводу під час інклюзивного навчання, організовується та / або проводиться обласними, Київським міським центрами соціальних служб, громадськими об'єднаннями, міжнародними, благодійними та іншими неурядовими організаціями, що мають досвід надання соціальної послуги супроводу під час інклюзивного навчання, та підтверджується документом про проходження такої підготовки;";
в абзаці сьомому слово "навчання;" замінити словом "навчання.";
абзац восьмий пункту 5 виключити;
у заголовку та тексті цих Умов слова "учня (дитини)" замінити словом "учня".
3. Директорату дошкільної та інклюзивної освіти (Лотоцька Алевтина) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому законодавством порядку.
4. Департаменту забезпечення документообігу, контролю та інформаційних технологій (Єрко Інна) в установленому порядку зробити відмітку у справах архіву.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
 

Міністр

Оксен ЛІСОВИЙ

ПОГОДЖЕНО:

 

Міністр соціальної
політики України

Оксана ЖОЛНОВИЧ

Голова Державної
регуляторної служби України

Олексій КУЧЕР

Уповноважений Верховної
Ради України з прав людини

Дмитро ЛУБІНЕЦЬ

Генеральний секретар Громадської
спілки "Всеукраїнське громадське
об'єднання "Національна асамблея
людей з інвалідністю України"

Вікторія НАЗАРЕНКО
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки України
20 березня 2025 року № 474
Положення
про асистента дитини з особливими освітніми потребами в закладі дошкільної освіти
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає принципи діяльності, основні функції (обов'язки) асистента дитини з особливими освітніми потребами, порядок та умови його допуску до освітнього процесу, вимоги до нього, а також основні правила перебування асистента дитини з особливими освітніми потребами в закладі дошкільної освіти та його участі в освітньому процесі.
Дія цього Положення поширюється також на дошкільні підрозділи юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.
Норми цього Положення, що стосуються керівника (директора) закладу дошкільної освіти, поширюються також на керівників дошкільних підрозділів інших юридичних осіб, а також на фізичних осіб-підприємців або осіб, найнятих фізичними особами-підприємцями для виконання обов'язків керівника.
2. У цьому Положенні терміни вживаються у значеннях, наведених у Законах України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", "Про повну загальну середню освіту", "Про охорону дитинства", "Про соціальні послуги" та інших нормативно-правових актах у сфері освіти.
3. Норми цього Положення щодо батьків стосуються також інших законних представників дитини з особливими освітніми потребами.
4. Асистентом дитини з особливими освітніми потребами може бути один із батьків такої дитини, соціальний робітник або уповноважена батьками / одним із батьків особа.
II. Принципи діяльності та основні функції (обов'язки) асистента дитини з особливими освітніми потребами
1. Основними принципами діяльності асистента дитини з особливими освітніми потребами є:
1) діяльність в інтересах дитини з особливими освітніми потребами;
2) повага до гідності дитини з особливими освітніми потребами та урахування її індивідуальних особливостей розвитку;
3) взаємодія з працівниками закладу дошкільної освіти та батьками дитини з особливими освітніми потребами в межах своїх повноважень;
4) недопущення дискримінації та порушення прав дитини з особливими освітніми потребами;
5) недопущення будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою;
6) повага до гідності, прав, свобод і законних інтересів усіх учасників освітнього процесу;
7) конфіденційність та дотримання етичних норм.
2. Основними функціями (обов'язками) асистента дитини з особливими освітніми потребами є:
1) забезпечення участі дитини з особливими освітніми потребами в освітньому процесі шляхом надання підтримки та допомоги в пересуванні, орієнтуванні у просторі, самообслуговуванні, комунікації, харчуванні, організації денного відпочинку (сну), а також виконання інших обов'язків, встановлених договором про участь асистента дитини з особливими освітніми потребами в освітньому процесі в закладі дошкільної освіти (далі - договір про участь асистента дитини з особливими освітніми потребами в освітньому процесі);
2) спостереження за станом здоров'я дитини з особливими освітніми потребами та надання за потреби допомоги медичному працівнику під час проведення необхідних процедур.
У разі погіршення або будь-яких змін у стані здоров'я дитини з особливими освітніми потребами асистент дитини з особливими освітніми потребами своєчасно інформує керівника (директора) закладу дошкільної освіти, медичного працівника закладу дошкільної освіти (у разі наявності) або іншу, визначену керівником (директором) закладу дошкільної освіти, особу та одного з батьків;
3) надання дитині з особливими освітніми потребами допомоги під час ігрової діяльності, інших видів діяльності під час освітнього процесу;
4) забезпечення безпеки дитини з особливими освітніми потребами під час освітнього процесу;
5) своєчасне інформування керівника (директора) закладу дошкільної освіти або іншої, визначеної ним, особи про потреби такої дитини, зокрема про потребу в придбанні необхідного обладнання, тощо;
6) участь у роботі команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами;
7) невідкладне інформування керівника (директора) закладу дошкільної освіти про факти булінгу (цькування), свідком якого він був особисто або інформацію про які отримав від інших осіб, вживання невідкладних заходів для припинення цькування;

................
Перейти до повного тексту