1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА
ТА ЯДЕРНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 115 від 03.08.98
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 серпня 1998 р.
за N 516/2956
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Мінекоресурсів N 48 від 31.01.2002 )
Про затвердження Положення про Головну державну екологічну інспекцію Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 2 березня 1998 р. N 244 "Про затвердження Положення про Державну екологічну інспекцію Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України" та згідно з Положенням про Міністерство охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України, затвердженим Указом Президента України від 10.02.95 N 120/95,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Головну державну екологічну інспекцію Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України (додається).
2. Юридичному управлінню (М.Коваленко) в 5-денний термін подати в установленому порядку наказ на державну реєстрацію в Міністерство юстиції України.
3. Скасувати наказ Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 17 січня 1994 р. N 3 "Про Головну екологічну інспекцію Міністерства охорони навколишнього природного середовища України".
Перший заступник Міністра В.Братішко
Затверджено
Наказ Міністерства охорони навколишнього
природного середовища та ядерної безпеки
України 03.08.98 N 115
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 серпня 1998 р.
за N 516/2956
Положення про Головну державну екологічну інспекцію Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України
1. Головна державна екологічна інспекція Мінекобезпеки України (далі - Головдержекоінспекція) є органом виконавчої влади в системі Державної екологічної інспекції Мінекобезпеки, що організує і забезпечує здійснення державного контролю в галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів та радіаційної безпеки на території України.
2. Головдержекоінспекція у своїй діяльності керується законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства в галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів та радіаційної безпеки, нормативними актами і стандартами щодо екологічної та радіаційної безпеки, наказами Мінекобезпеки України та цим Положенням.
3. Головдержекоінспекція узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до її компетенції, розробляє і вносить на розгляд керівництва Мінекобезпеки пропозиції щодо його вдосконалення.
4. Основним завданням Головдержекоінспекції є здійснення:
державного контролю в галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів та радіаційної безпеки;
методичного забезпечення діяльності регіональних і територіальних органів Державної екологічної інспекції;
відомчого контролю за дотриманням метрологічних норм і правил під час проведення хіміко-аналітичного контролю об'єктів навколишнього природного середовища органами Державної екологічної інспекції;
контролю за виконанням вимог та додержанням установлених Мінекобезпеки регламентів, правил, інструкцій тощо в галузі охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання природних ресурсів;
внутрішнього контролю інспекційної діяльності регіональних і територіальних органів Державної екологічної інспекції.
5. Головдержекоінспекція відповідно до покладених на неї завдань:
1) здійснює державний контроль за:
додержанням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища та радіаційної безпеки центральними органами виконавчої влади, а в разі потреби місцевими органами виконавчої влади, виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади щодо контролю за дотриманням природоохоронного законодавства, використанням і охороною природних ресурсів підприємствами, установами та організаціями, незалежно від форм власності та господарювання, громадянами, а також іноземними юридичними і фізичними особами;
додержанням стандартів та нормативів у галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів та радіаційної безпеки, встановлених лімітів (квот) використання і добування всіх видів природних ресурсів;
додержанням норм, правил, стандартів, інших нормативних документів з питань забезпечення радіаційної безпеки об'єктів навколишнього природного середовища, в тому числі в санітарно-захисних зонах та зонах спостережень атомних електростанцій, на об'єктах, що використовують джерела іонізуючого випромінювання та відкриті радіоактивні джерела, і в процесі поводження з радіоактивними відходами;
додержанням вимог екологічної безпеки, в тому числі:
у процесі проведення наукових, науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт, упровадження відкриттів, винаходів, застосування нової техніки, імпортного устаткування, технологій і систем;
на військових та оборонних об'єктах, об'єктах органів внутрішніх справ, органів СБУ та прикордонних військ, а також під час передислокації військових частин, проведення військових навчань, маневрів, переміщення військ і військової техніки;
2) здійснює методичне забезпечення діяльності регіональних і територіальних органів Державної екологічної інспекції шляхом:
проведення єдиної науково-технічної політики в здійсненні основних завдань органів Державної екологічної інспекції;
упровадження в практику роботи органів Державної екологічної інспекції передового світового досвіду та досвіду інших вітчизняних інспекційних організацій в галузі контролю за охороною навколишнього природного середовища;
довгострокового планування і постійного проведення аналізу діяльності органів Державної екологічної інспекції;
розробки та впровадження інструктивно-нормативної документації (методик, інструкцій, правил, норм, стандартів тощо) щодо організації та проведення державного контролю за додержанням вимог природоохоронного законодавства;
створення єдиної комп'ютерної мережі Державної екологічної інспекції та підключення і роботи з державними і світовими комп'ютерними мережами;
створення мережі інформаційного забезпечення діяльності органів Державної екологічної інспекції, участі громадських організацій, взаємодії із засобами масової інформації;
3) виконує функції головної організації аналітичної мережі з питань забезпечення єдності вимірювань, а саме:
здійснює відомчий контроль за дотриманням метрологічних норм і правил при проведенні хіміко-аналітичного контролю об'єктів навколишнього природного середовища органами Державної екологічної інспекції;
упроваджує в органах Державної екологічної інспекції методики виконання вимірювань та нормативну документацію;
бере участь у проведенні атестації підрозділів аналітичного контролю територіальних органів Мінекобезпеки України;
4) організовує і здійснює контроль за виконанням вимог та додержанням установлених Мінекобезпеки регламентів, правил, інструкцій тощо в галузі охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання природних ресурсів, а саме:
дозволів спеціального водокористування;
лімітів скидів і викидів забруднюючих речовин;
лімітів використання природних ресурсів;
норм техногенно-екологічної безпеки;
здійснює інструментально-лабораторний контроль для визначення:
рівня забруднення стічних вод, що скидаються підприємствами у водні об'єкти, викидів стаціонарних і пересувних джерел забруднення атмосфери, складу виробничих, побутових та інших видів відходів;
стану забруднення навколишнього природного середовища, в тому числі радіоактивного, при виникненні надзвичайних ситуацій і екстремально високому забрудненні;
виконує арбітражний відбір та аналіз проб поверхневих, стічних вод, промислових викидів в атмосферу, грунтів та відходів виробництва при виникненні конфліктних ситуацій між органами Державної екологічної інспекції та природокористувачами;
5) організовує екологічний контроль при транспортуванні вантажів у пунктах пропуску через державний кордон України і при потребі здійснює його на місці формування вантажів;
6) здійснює контроль за організацією природоохоронної діяльності в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади та її станом в установах, організаціях, на підприємствах;
7) координує, відповідно до законодавства, діяльність органів контролю спеціально уповноважених державних органів у галузі охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання природних ресурсів;
8) здійснює внутрішній контроль та перевірку інспекційної діяльності регіональних і територіальних органів Державної екологічної інспекції;
9) взаємодіє з органами МВС, Держкомкордону, Держмитслужби, СБУ, прокуратури, місцевого самоврядування при здійсненні контролю за охороною та раціональним використанням природних ресурсів;
10) погоджує структуру, штатні розписи та плани роботи державних інспекцій охорони Чорного і Азовського морів, державних екологічних інспекцій Республіканського комітету охорони навколишнього середовища та природних ресурсів Автономної Республіки Крим, державних управлінь екологічної безпеки в областях, містах Києві та Севастополі;
11) координує роботу органів Державної екологічної інспекції з питань контролю за виконанням міждержавних, загальнодержавних, регіональних та галузевих програм і заходів у частині додержання законодавства про охорону навколишнього природного середовища, раціональне використання природних ресурсів та радіаційну безпеку;
12) готує для затвердження Головним державним інспектором України з охорони навколишнього природного середовища потрібні матеріали щодо:
організації і порядку здійснення державного та громадського екологічного контролю;
переліку екологічно небезпечних об'єктів;
переліку службових осіб, яким надається право носіння вогнепальної зброї та засобів самооборони;
надання прав державних інспекторів з охорони навколишнього природного середовища посадовим особам інших міністерств та центральних органів виконавчої влади, що здійснюють контроль у галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів та радіаційної безпеки;
13) надає допомогу регіональним і територіальним органам Державної екологічної інспекції у здійсненні ними контролю на особливо складних об'єктах, у випадках надзвичайних екологічних ситуацій тощо;
14) проводить аналіз, систематизацію, узагальнення матеріалів щодо забруднення навколишнього природного середовища (кількість та склад стічних вод, викидів в атмосферу, утворення і складування відходів, рівень забруднення грунтів, ефективність роботи природоохоронних споруд та ін.);
15) узагальнює та аналізує результати діяльності органів Державної екологічної інспекції і подає керівництву Мінекобезпеки інформацію з цих питань та пропозиції щодо підвищення ефективності роботи. Готує матеріали з цього питання до Національної доповіді;
16) забезпечує використання бюджетних асигнувань за цільовим призначенням, складає і подає в установленому порядку звітність;
17) готує пропозиції щодо міжнародного співробітництва в галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів та радіаційної безпеки, організовує контроль за виконанням міждержавних програм та вимог міжнародних договорів і угод України щодо охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів та радіаційної безпеки;
18) розглядає спірні питання, які виникають унаслідок рішень головних державних інспекторів з охорони навколишнього природного середовища відповідних територій;
19) забезпечує діяльність колегії Державної екологічної інспекції;
20) організовує і здійснює професійну підготовку та перепідготовку кадрів органів Державної екологічної інспекції, бере участь у підготовці, перепідготовці та атестації спеціалістів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів та радіаційної безпеки;
21) організовує забезпечення органів Державної екологічної інспекції форменим одягом установленого зразка, вогнепальною зброєю та контролює їх використання.
6. Головдержекоінспекція та її посадові особи мають право:
1) обстежувати в установленому порядку підприємства, установи та організації, незалежно від форм власності і видів господарської діяльності, військові і оборонні об'єкти, а також об'єкти органів внутрішніх справ і органів СБУ в будь-який час з метою перевірки додержання вимог екологічної та радіаційної безпеки, виконання заходів щодо охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів та радіаційної безпеки;

................
Перейти до повного тексту