1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
28.03.2012 № 254
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
9 квітня 2012 р.
за № 513/20826
Про затвердження Положення про порядок розгляду запитів та звернень народних депутатів України в Міністерстві внутрішніх справ України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 472 від 18.05.2013 )
Відповідно до Законів України "Про статус народного депутата України" , "Про Кабінет Міністрів України" , а також підпункту 78 пункту 4 Положення про Міністерство внутрішніх справ України , затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 383, та з метою вдосконалення роботи із запитами і зверненнями народних депутатів України в Міністерстві внутрішніх справ України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок розгляду запитів та звернень народних депутатів України в Міністерстві внутрішніх справ України, що додається.
2. Скасувати розпорядження МВС України від 18 березня 2010 року № 163 та доручення МВС України від 28 квітня 2011 року № 6884/Мг.
3. Цей наказ надіслати за належністю.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра - керівника апарату Лекаря С.І. та керівника Служби Міністра Євграфова Л.О.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр
генерал внутрішньої
служби України

В.Ю. Захарченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МВС України
28.03.2012 № 254
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
9 квітня 2012 р.
за № 513/20826
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок розгляду запитів та звернень народних депутатів України в Міністерстві внутрішніх справ України
І. Загальні положення
1.1. Цим Положенням установлено порядок розгляду запитів та звернень народних депутатів України в Міністерстві внутрішніх справ України, головних управліннях, управліннях МВС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, на транспорті та у вищих навчальних закладах МВС України.
1.2. Порядок прийому, реєстрації, зберігання запитів і звернень народних депутатів України, відправлення відповідей на них, а також здійснення контролю за їх виконанням установлено наказами Міністерства внутрішніх справ від 10 жовтня 2004 року № 1177 "Про затвердження Положення про порядок роботи зі зверненнями громадян і організації їх особистого прийому в системі Міністерства внутрішніх справ України", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26 жовтня 2004 року за № 1361/9960, від 23 квітня 2012 року № 350 "Про затвердження Інструкції з організації контролю за виконанням документів у системі МВС України", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21 травня 2012 року за № 805/21118, та від 19 листопада 2012 року № 1050 "Про затвердження Інструкції про порядок ведення єдиного обліку в органах і підрозділах внутрішніх справ України заяв і повідомлень про вчинені кримінальні правопорушення та інші події та положень про комісії", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17 грудня 2012 року за № 2095/22407.
( Пункт 1.2 розділу I в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 472 від 18.05.2013 )
1.3. Терміни, що використовуються в цьому Положенні, мають таке значення:
депутатське звернення - викладена в письмовій формі пропозиція народного депутата, звернена до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, керівників підприємств, установ і організацій, об'єднань громадян, здійснити певні дії, дати офіційне роз'яснення чи викласти позицію з питань, віднесених до їх компетенції;
депутатський запит - вимога народного депутата, народних депутатів чи комітету Верховної Ради України, яка заявляється на сесії Верховної Ради України до Президента України, до органів Верховної Ради України, до Кабінету Міністрів України, до керівників інших органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також до керівників підприємств, установ і організацій, розташованих на території України, незалежно від їх підпорядкування і форм власності, дати офіційну відповідь з питань, віднесених до їх компетенції.
1.4. Дія цього Положення поширюється на письмові запити і звернення народних депутатів України, отримані поштою або безпосередньо посадовою особою, якій вони адресовані.
1.5. Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 20.03.2002 № 4-рп/2002 у разі надходження до органів внутрішніх справ і посадових осіб, які здійснюють функції дізнання та досудового слідства, вимог і пропозицій народних депутатів України із питань, що стосуються проведення дізнання та досудового слідства в конкретних кримінальних справах, керівники відповідних органів, слідчі і посадові особи, які здійснюють дізнання, повинні діяти з дотриманням вимог, передбачених Кримінально-процесуальним кодексом України .
Авторам таких звернень у 10-денний строк надаються роз’яснення щодо неприпустимості втручання в діяльність органів досудового розслідування органів внутрішніх справ з посиланням на вищезазначене Рішення Конституційного Суду України та кримінальне процесуальне законодавство.
( Абзац другий пункту 1.5 розділу I в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 472 від 18.05.2013 )
1.6. Згідно зі статтями 5 і 8 Закону України "Про звернення громадян" звернення громадянина, що надійшло разом зі зверненням або запитом народного депутата України, групи народних депутатів, комітету Верховної Ради України, не підлягає розгляду та вирішенню в разі, якщо:
у ньому не зазначено місце проживання заявника, а також таке, з якого неможливо встановити авторство (анонімне);
повторне звернення від одного і того самого громадянина з одного й того самого питання, якщо перше вирішено по суті;
звернення надійшло від особи, визнаної судом недієздатною.
Про прийняте рішення за таким запитом або зверненням вмотивована відповідь надається в 10-денний строк, а у випадку надання відповіді на депутатський запит - народному депутату України, голові комітету Верховної Ради України та Голові Верховної Ради України.
1.7. Якщо вирішення питань, порушених у запиті або зверненні народного депутата України, не належить до компетенції органів внутрішніх справ, протягом 5 днів народному депутату України, голові комітету Верховної Ради України та Голові Верховної Ради України у випадку надходження депутатського запиту надається вмотивована відповідь з відповідним роз'ясненням і пропозицією звернутися до органу, до компетенції якого належить вирішення цього питання.
ІІ. Організація попереднього розгляду запитів і звернень народних депутатів України
2.1. Забезпечення своєчасного і якісного розгляду запитів та звернень народних депутатів України покладається на першого заступника Міністра, заступника Міністра, заступника Міністра - керівника апарату, начальників головних управлінь, управлінь МВС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, на транспорті, структурних підрозділів апарату Міністерства, ректорів вищих навчальних закладів МВС України, керівників інших підрозділів, підпорядкованих МВС України.
2.2. Запити і звернення народних депутатів України, що адресовані Міністерству внутрішніх справ або Міністру внутрішніх справ України (далі - Міністр), після реєстрації підрозділом документального забезпечення та перевірки щодо повторного їх надходження того самого дня передаються до підрозділу забезпечення діяльності Міністра.
( Пункт 2.2 розділу II в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 472 від 18.05.2013 )
2.3. Працівниками підрозділу забезпечення діяльності Міністра після попереднього розгляду запиту або звернення народного депутата України готується проект резолюції з визначенням виконавця (виконавців), строку виконання, необхідних дій для вирішення порушених питань, який подається на підпис Міністрові.
( Пункт 2.3 розділу II в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 472 від 18.05.2013 )
2.4. Після підписання резолюцій Міністром запити або звернення народних депутатів України того самого дня повертаються працівниками підрозділу забезпечення діяльності Міністра до підрозділу документального забезпечення. Посадовими особами підрозділу документального забезпечення оригінали запитів або звернень народних депутатів України з резолюціями до них передаються головному виконавцю для їх розгляду.
Співвиконавцям та підрозділу документального забезпечення надаються копії запитів або звернень народних депутатів України та резолюцій до них.
У разі викладення в запитах або зверненнях народних депутатів України обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, такі звернення або запити народних депутатів України розглядаються відповідно до кримінального процесуального законодавства та в порядку, визначеному наказом Міністерства внутрішніх справ від 19 листопада 2012 року № 1050 "Про затвердження Інструкції про порядок ведення єдиного обліку в органах і підрозділах внутрішніх справ України заяв і повідомлень про вчинені кримінальні правопорушення та інші події та положень про комісії", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17 грудня 2012 року за № 2095/22407, про що письмово інформуються народні депутати України, а в разі розгляду депутатських запитів - і Голова Верховної Ради України.".
( Пункт 2.4 розділу II в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 472 від 18.05.2013 )
2.5. Запити або звернення народних депутатів України, адресовані першому заступнику Міністра, заступнику Міністра, заступнику Міністра - керівнику апарату, після реєстрації в підрозділі документального забезпечення та перевірки щодо повторного надходження впродовж робочого дня надаються їх помічникам для попереднього розгляду та підготовки проектів резолюцій.
2.6. Запити або звернення народних депутатів України, адресовані керівникам структурних підрозділів апарату Міністерства, головного управління, управління МВС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, на транспорті та вищих навчальних закладів МВС України, розглядаються безпосередньо ними після реєстрації та відповідної перевірки документів щодо їх повторного надходження в підрозділі документального забезпечення підпорядкованого підрозділу.
2.7. Забороняється доручати розгляд запитів і звернень народних депутатів України тим органам внутрішніх справ або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються, а також тим, які не мають повноважень для їх розгляду.
2.8. Для своєчасного розгляду запитів і звернень народних депутатів України строк їх надходження від керівництва Міністерства до безпосередніх виконавців не повинен перевищувати два календарні дні.
2.9. У разі коли розгляд запиту або звернення народного депутата України доручено кільком посадовим особам і не визначено безпосереднього виконавця, головним виконавцем є посадова особа, зазначена в резолюції першою. Інші виконавці зобов’язані на вимогу головного виконавця надавати необхідні матеріали та однаковою мірою відповідають за своєчасне, повне і якісне його виконання.
2.10. Якщо вирішення порушених у запиті або зверненні народного депутата України питань не належить до компетенції визначеного в резолюції структурного підрозділу (посадової особи), а також у разі необхідності залучення до вирішення питань інших структурних підрозділів (посадових осіб), документ упродовж робочого дня доповідається посадовій особі, яка вчинила резолюцію, для внесення необхідних змін. Після розгляду документ з новою резолюцією через підрозділ документального забезпечення передається до підрозділів, яким доручено його виконання та здійснення контролю.
2.11. Визначений працівник підрозділу документального забезпечення оформлює контрольні картки та передає їх до підрозділу, якому доручено розгляд запиту або звернення. За два дні до закінчення терміну виконання документа цей працівник інформує керівника підрозділу, якому доручено розгляд запиту або звернення, про дату перебігу строків розгляду.
ІІІ. Розгляд та прийняття рішення за запитами і зверненнями народних депутатів України
3.1. Розгляд питань, порушених у запитах та зверненнях народних депутатів України, повинен бути повним, оперативним і кваліфікованим.

................
Перейти до повного тексту