1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національного агентства
з питань запобігання корупції
19 лютого 2021 року
№ 102/21
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 квітня 2021 р.
за № 508/36130
ПОРЯДОК
формування та ведення Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру формування та ведення Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру (далі - Реєстр).
2. Цей Порядок розроблено відповідно до Законів України "Про запобігання корупції", "Про політичні партії в Україні".
3. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
електронний кабінет - індивідуальна персоніфікована вебсторінка політичної партії у Реєстрі, за допомогою якої здійснюється подання звітів та інших електронних документів, обмін повідомленнями тощо;
електронні документи - Звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру (у тому числі її місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи) (далі - Звіт), у тому числі уточнюючий, висновок, підготовлений за результатами перевірки Звіту, та документи, подання яких передбачено статтею 17 Закону України "Про політичні партії в Україні";
офіційний вебсайт Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) - сукупність програмних засобів, розміщених за унікальними адресами в обчислювальній мережі, у тому числі в мережі Інтернет, разом з інформаційними ресурсами Національного агентства, через які здійснюється формування, ведення та оприлюднення Реєстру;
публічна частина Реєстру - частина даних Реєстру, яка складається з поданих до Реєстру електронних документів з вилученою з них інформацією з обмеженим доступом.
Інші терміни в цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у Цивільному кодексі України, а також у Законах України "Про політичні партії в Україні", "Про електронні довірчі послуги" та "Про електронні документи та електронний документообіг".
4. Обробка та захист даних, що містяться в Реєстрі, здійснюються відповідно до Законів України "Про політичні партії в Україні", "Про захист персональних даних" та "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", а також інших нормативно-правових актів у сфері захисту інформації.
II. Загальні вимоги до Реєстру
1. Формування та ведення Реєстру здійснює Національне агентство.
Програмне забезпечення Реєстру, база даних Реєстру є власністю держави в особі Національного агентства, яке є держателем Реєстру.
2. Національне агентство є адміністратором Реєстру та забезпечує супроводження програмного забезпечення Реєстру, його функціонування, збереження та захист даних Реєстру, надання доступу до нього та обмін даними з іншими інформаційними системами.
3. Реєстр ведеться в електронній формі українською мовою.
4. Функціональні можливості Реєстру забезпечують:
1) створення, збереження, подання та перегляд Звітів та додатків до них, інших електронних документів;
2) пошук інформації;
3) моніторинг відвідувань та дій з даними Реєстру його користувачами, крім осіб, які здійснюють доступ до публічної частини Реєстру;
4) захист даних (у тому числі персональних даних) від несанкціонованого доступу, знищення, зміни та блокування доступу до них шляхом здійснення організаційних і технічних заходів, впровадження засобів та методів технічного захисту інформації;
5) розмежування та контроль доступу до даних Реєстру згідно з повноваженнями користувачів;
6) наявність зручних для користувачів інтерфейсів та сервісів;
7) електронну ідентифікацію користувачів, крім користувачів публічної частини Реєстру;
8) відповідність електронних документів вимогам, встановленим законом;
9) інтеграцію та обмін даними з інформаційно-телекомунікаційними і довідковими системами, реєстрами, банками даних, у тому числі тими, що містять інформацію з обмеженим доступом, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування;
10) контроль строків зберігання електронних документів;
11) можливість формування статистичних даних Реєстру.
5. Захист інформації Реєстру забезпечується із застосуванням комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю. Підтвердження відповідності здійснюється за результатами державної експертизи в установленому законодавством порядку.
6. Технічне обслуговування Реєстру в робочий час не повинно тривати більше ніж 12 годин у період подання політичними партіями Звітів та більше ніж добу в інший час. Аварійно-відновлювальні роботи проводяться невідкладно.
7. Користувачами Реєстру є:
1) політичні партії, які пройшли процедуру реєстрації в Реєстрі через мережу Інтернет відповідно до цього Порядку та отримали доступ до електронного кабінету;
2) працівники Національного агентства, уповноважені мати доступ до повних даних Реєстру для реалізації Національним агентством повноважень та прав, передбачених Законами України "Про запобігання корупції" та "Про політичні партії в Україні";
3) адміністратори системи Реєстру, що здійснюють керування обліковими записами працівників Національного агентства, налаштування параметрів роботи Реєстру;
4) будь-які особи, які мають вільний доступ через мережу Інтернет до публічної частини Реєстру.
8. Вимоги до користувачів Реєстру, процедури реєстрації користувачів у Реєстрі, опис функціональних можливостей електронного кабінету під час роботи із Реєстром визначаються відповідними інструкціями користувачів, які розміщуються на офіційному вебсайті Національного агентства та офіційній сторінці Реєстру.
III. Організація доступу політичної партії до Реєстру
1. Для отримання доступу до Реєстру політична партія надсилає Національному агентству лист-звернення довільної форми, в якому обов’язково зазначаються такі відомості:
повне найменування та ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ політичної партії;
фактичне місцезнаходження політичної партії;
прізвище, ім’я, по батькові керівника політичної партії та осіб, яких уповноважено в установленому порядку на подання Звіту (далі - уповноважена особа), а також відомості про реєстраційний номер облікової картки платника податків керівника (уповноважених осіб) політичної партії, контактний номер телефону, адреса електронної пошти для надсилання повідомлень;
власне ім’я та прізвище працівника, який підготував лист-звернення, і номер його службового телефону;
поштова адреса та/або адреса електронної пошти політичної партії.
До листа-звернення додаються:
належним чином завірені копії статуту політичної партії та документів (довіреність, наказ, розпорядження, протокол тощо), що підтверджують повноваження керівника (уповноважених осіб) політичної партії на подання Звіту;
згода керівника (уповноважених осіб) політичної партії на обробку персональних даних відповідно до Закону України "Про захист персональних даних".
2. Після надходження листа-звернення Національне агентство приймає одне з таких рішень:
створити обліковий запис політичної партії в Реєстрі;
відмовити у створенні облікового запису політичної партії в Реєстрі.
3. Підставою для відмови у створенні облікового запису політичної партії в Реєстрі є:
1) подання політичною партією неповного пакета документів, перелік яких визначений пунктом 1 цього розділу;
2) виявлення в документах, поданих політичною партією, недостовірних відомостей та/або відомостей, які не підтверджують повноваження вказаних у листі-зверненні керівника (уповноважених осіб) політичної партії на подання Звіту.
4. Про результати розгляду листа-звернення Національне агентство повідомляє політичну партію протягом трьох робочих днів з дня надходження відповідного листа-звернення шляхом надсилання листа поштою, а також на адресу електронної пошти політичної партії.
5. У разі відмови у створенні облікового запису політичної партії в Реєстрі в листі, що надсилається політичній партії, наводяться обґрунтування причин прийняття вказаного рішення.
6. У разі відмови Національного агентства у створенні облікового запису політичної партії в Реєстрі, політичною партією надсилається повторно лист-звернення в порядку та спосіб, що визначені пунктом 1 цього розділу.
7. Після створення облікового запису політичної партії керівник та/або уповноважена особа наповнюють Реєстр даними, що ним передбачені, про політичну партію та її місцеві організації, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи.
8. Керівник (уповноважена особа) політичної партії, обліковий запис якої створено у Реєстрі, має право:
1) доступу до електронного кабінету після автентифікації з використанням особистого ключа та кваліфікованого сертифіката відкритого ключа керівника (уповноваженої особи) політичної партії;
2) додавати користувачів електронного кабінету, створювати електронні кабінети місцевих організацій політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи;
3) змінювати реєстраційні дані, а також адресу електронної пошти політичної партії;
4) створювати, змінювати, зберігати чернетки електронних документів в електронному кабінеті;
5) подавати документи у випадках, передбачених Законом України "Про політичні партії", переглядати подані ними документи;
6) отримувати в електронному кабінеті та на адресу електронної пошти політичної партії, зазначену в електронному кабінеті, електронні повідомлення про підтвердження подання електронних документів, попередження про необхідність подання електронних документів до Реєстру, інші повідомлення.

................
Перейти до повного тексту