- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
27.03.2018 № 238
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 квітня 2018 р.
за № 475/31927
Про затвердження Порядку взаємодії кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг — акредитованого центру сертифікації ключів Міністерства внутрішніх справ України та Державної міграційної служби України під час надання кваліфікованих електронних довірчих послуг з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм
( Заголовок із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 844 від 19.12.2024 )
Відповідно до пункту 4 Порядку внесення засобів кваліфікованого електронного підпису до безконтактного електронного носія, що міститься в паспорті громадянина України, та надання кваліфікованих електронних довірчих послуг з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2016 року № 869, та з метою забезпечення ефективної взаємодії кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг — акредитованого центру сертифікації ключів Міністерства внутрішніх справ України та Державної міграційної служби України під час надання послуг електронного цифрового підпису з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм НАКАЗУЮ:
( Преамбула із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 844 від 19.12.2024 )
1. Затвердити Порядок взаємодіїкваліфікованого надавача електронних довірчих послуг — акредитованого центру сертифікації ключівМіністерства внутрішніх справ України та Державної міграційної служби України під час наданнякваліфікованих електронних довірчих послугз використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм, що додається.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 844 від 19.12.2024 )
2. Визначити відповідальними за здійснення взаємодії кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг — акредитованого центру сертифікації ключів Міністерства внутрішніх справ України та Державної міграційної служби України під час надання кваліфікованих електронних довірчих послуг з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм Департамент інформатизації Міністерства внутрішніх справ України (Бондаренко І.П.) та Департамент інформатизації, телекомунікацій та захисту інформації Державної міграційної служби України (Двойленко І.В.).
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 844 від 19.12.2024 )
3. Департаменту інформатизації Міністерства внутрішніх справ України (Бондаренко І.П.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України генерал-лейтенант Голова Державної міграційної служби України | Л.О. Євдоченко М.Ю. Соколюк |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства внутрішніх
справ України
27.03.2018 № 238
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 квітня 2018 р.
за № 475/31927
ПОРЯДОК
взаємодії кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг — акредитованого центру сертифікації ключів Міністерства внутрішніх справ України та Державної міграційної служби України під час надання кваліфікованих електронних довірчих послуг з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм
( Заголовок із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 844 від 19.12.2024 )
( У тексті Порядку слова "засіб електронного цифрового підпису" у всіх відмінках і числах замінено словами "засіб кваліфікованого електронного підпису" у відповідних відмінках і числах; слова "послуга електронного цифрового підпису" у всіх відмінках і числах замінено словами "кваліфікована електронна довірча послуга" у відповідних відмінках і числах; слова "посилений сертифікат відкритого ключа", "сертифікат відкритого ключа" у всіх відмінках і числах замінено словами "кваліфікований сертифікат відкритого ключа" у відповідних відмінках і числах згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 844 від 19.12.2024 )
І. Загальні положення
1. Цей Порядок розроблено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2016 року
№ 869 "Про затвердження Порядку внесення засобів кваліфікованого електронного підпису до безконтактного електронного носія, що міститься в паспорті громадянина України, та надання кваліфікованих електронних довірчих послуг з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм" у частині здійснення Державною міграційною службою України представництва акредитованого центру сертифікації ключів Міністерства внутрішніх справ України (далі - Центр).
2. Цей Порядок визначає умови, підстави та процедуру взаємодії Центру з ДМС під час надання кваліфікованих електронних довірчих послуг з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм, обов'язки суб'єктів, які є учасниками зазначеної процедури.
3. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
автентифікація - процес, у тому числі електронний, який дає змогу підтвердити належність ідентифікаційних даних фізичній особі;
ідентифікаційні дані особи - унікальний набір даних, який дає змогу однозначно встановити фізичну особу;
реєстрація - встановлення особи підписувача та перевірка наданих даних, що включаються в кваліфіковані сертифікати відкритих ключів.
( Абзац п'ятий пункту 3 розділу I в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ
№ 844 від 19.12.2024 )
4. Взаємодія Центру з ДМС полягає у:
запровадженні та підтримці спеціального програмного забезпечення для взаємодії Центру з ДМС щодо реалізації функцій надання кваліфікованих електронних довірчих послуг з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм;
відкритті в Головному обчислювальному центрі Єдиного державного демографічного реєстру відокремленого пункту реєстрації Центру;
забезпеченні здійснення уповноваженими працівниками ДМС представництва Центру під час надання кваліфікованих електронних довірчих послуг з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм;
запровадженні формування та надсилання з ДМС до Центру запитів на скасування чинних кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів в разі закінчення строку дії паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм, його повернення державі, визнання недійсним та знищення;
( Абзац п'ятий пункту 4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 844 від 19.12.2024 )
обслуговуванні Центром кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, сформованих для підписувачів - володільців паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм.
5. Представництво Центру під час надання кваліфікованих електронних довірчих послуг з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм здійснюють:
1) працівники територіальних органів та територіальних підрозділів ДМС, які здійснюють оформлення та видачу паспорта громадянина України;
2) працівники Головного обчислювального центру Єдиного державного демографічного реєстру.
6. Центр забезпечує проведення на безоплатній основі інструктажу з питань надання кваліфікованих електронних довірчих послуг працівників ДМС, зазначених у підпункті 1 пункту 5 цього розділу, а також навчання роботі зі спеціальним програмним забезпеченням для взаємодії Центру та ДМС відповідно до функціональних обов’язків адміністратора реєстрації відокремленого пункту реєстрації Центру (далі - віддалений адміністратор реєстрації) та проведення інструктажу з питань надання кваліфікованих електронних довірчих послуг працівників ДМС, зазначених у підпункті 2 пункту 5 цього розділу.
7. Списки працівників ДМС, уповноважених здійснювати представництво Центру під час надання кваліфікованих електронних довірчих послуг з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм, у тому числі працівників, які виконуватимуть обов’язки керівника відокремленого пункту реєстрації та відповідального за захист інформації на відокремленому пункті реєстрації, затверджуються наказом ДМС та надсилаються до Центру для складання графіків проведення їх інструктажу з питань надання кваліфікованих електронних довірчих послуг та навчання роботі зі спеціальним програмним забезпеченням для взаємодії Центру та ДМС відповідно до функціональних обов’язків віддаленого адміністратора реєстрації. Зазначені графіки погоджуються з ДМС у триденний строк з дня отримання Центром відповідних списків.
8. Проходження працівниками ДМС інструктажу з питань надання кваліфікованих електронних довірчих послуг та навчання роботі зі спеціальним програмним забезпеченням для взаємодії Центру та ДМС відповідно до функціональних обов’язків віддаленого адміністратора реєстрації підтверджується письмовим повідомленням керівника Центру до ДМС.
Такі працівники ДМС уповноважуються виконувати визначені цим Порядком функції віддалених адміністраторів реєстрації під час надання кваліфікованих електронних довірчих послуг з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм та здійснювати відповідно до законодавства процедури, визначені цим Порядком та нормативно-технічними документами, що регулюють діяльність Центру, зокрема регламентом роботи Центру (далі - регламент).
9. Керівник та відповідальний за захист інформації на відокремленому пункті реєстрації призначаються наказом ДМС з числа працівників, уповноважених на виконання функцій віддалених адміністраторів реєстрації, Головного обчислювального центру Єдиного державного демографічного реєстру.
10. Уповноважені на виконання функцій віддалених адміністраторів реєстрації працівники ДМС, зазначені в підпункті 2 пункту 5 цього розділу, самостійно виконують генерацію особистих ключів віддалених адміністраторів реєстрації на робочих станціях адміністраторів реєстрації в службових приміщеннях Центру.
Запити на формування кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів віддалених адміністраторів реєстрації, що містять відкриті ключі, передаються до Центру. Відомості про генерацію особистих ключів віддалених адміністраторів реєстрації заносяться до журналу роботи з ключовими даними.
У процесі генерації особистий ключ віддаленого адміністратора реєстрації зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису, виданому Центром відповідному працівникові ДМС, уповноваженому на виконання функцій віддаленого адміністратора реєстрації.
( Абзац третій пункту 10 розділу I в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ
№ 844 від 19.12.2024 )
11. Облік Центром та експлуатація працівниками ДМС, уповноваженими на виконання функцій віддаленого адміністратора реєстрації, засобів криптографічного захисту інформації, зазначених у пункті 10 цього розділу, здійснюються відповідно до вимог, визначених у розділі IV Положення про порядок розроблення, виробництва та експлуатації засобів криптографічного захисту інформації, затвердженого наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України від 20 липня 2007 року № 141,
зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 30 липня 2007 року за № 862/14129 (зі змінами).
12. Взаємодія програмного комплексу віддаленого адміністратора реєстрації Центру, розміщеного в Головному обчислювальному центрі Єдиного державного демографічного реєстру, з Центром здійснюється комунікаційними мережами загального користування із застосуванням спеціалізованих захищених протоколів передачі даних.
( Пункт 12 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 844 від 19.12.2024 )
13. Під час обробки та обміну даними Центр та ДМС забезпечують захист інформації з обмеженим доступом, що передається, у тому числі персональних даних осіб, які виявили бажання отримувати кваліфіковані електронні довірчі послуги з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм (далі - заявники-підписувачі), згідно із Законами України
"Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах" та
"Про захист персональних даних".
( Пункт 13 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 844 від 19.12.2024 )
14. Працівники ДМС, уповноважені на виконання функцій віддаленого адміністратора реєстрації Центру, відповідають за належне виконання своїх обов’язків щодо надання кваліфікованих електронних довірчих послуг, нерозголошення конфіденційної інформації, зокрема персональних даних заявників-підписувачів Центру, згідно із законодавством у сферах надання кваліфікованих електронних довірчих послуг та захисту персональних даних.
15. Надання кваліфікованих електронних довірчих послуг особам з інвалідністю в разі неможливості надання їм таких послуг у приміщеннях територіальних підрозділів ДМС здійснюється за їх місцезнаходженням з використанням програмних засобів мобільної робочої станції для оформлення та видачі паспортних документів.
ІІ. Виконання працівниками ДМС, уповноваженими на виконання функцій віддаленого адміністратора реєстрації, процедур, необхідних для надання кваліфікованих електронних довірчих послуг з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм
1. У межах представництва Центру основними обов'язками працівників територіальних органів та територіальних підрозділів ДМС, які здійснюють оформлення та видачу паспорта громадянина України, як віддалених адміністраторів реєстрації є:
1) приймання від заявників-підписувачів заяв про реєстрацію в Центрі як підписувачів, що містять підтвердження укладення ними з Центром договору про надання кваліфікованих електронних довірчих послуг шляхом приєднання до нього;
2) проведення ідентифікації та автентифікації заявників-підписувачів;
3) облік бланків паспортів громадянина України із внесеними до імплантованого безконтактного електронного носія засобами кваліфікованого електронного підпису та засобами шифрування, наданих заявникам-підписувачам;
4) надання заявникам-підписувачам допомоги під час генерації пар ключів з використанням паспорта громадянина України з імплантованим безконтактним електронним носієм;
( Підпункт 4 пункту 1 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 844 від 19.12.2024 )
................Перейти до повного тексту