1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
15.06.2010 N 280
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
6 липня 2010 р.
за N 472/17767
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Національного банку N 75 від 04.07.2018 )
Про затвердження Змін до Положення про організацію операційної діяльності в банках України
Відповідно до статті 41 Закону України "Про Національний банк України" та статті 68 Закону України "Про банки і банківську діяльність" Правління Національного банку України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Зміни до Положення про організацію операційної діяльності в банках України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 18.06.2003 N 254, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.07.2003 за N 559/7880 (зі змінами) (далі - Зміни до Положення), що додаються.
2. Департаменту бухгалтерського обліку (Ричаківська В.І.) після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України довести зміст цієї постанови до відома структурних підрозділів центрального апарату, територіальних управлінь Національного банку України та банків України для керівництва і використання в роботі.
3. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на територіальні управління Національного банку України.
4. Ця постанова набирає чинності через 10 днів після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України, крім абзацу другого пункту 1 та пункту 6 Змін до Положення, що набирають чинності з 01.01.2011.
Голова В.С.Стельмах
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
15.06.2010 N 280
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
6 липня 2010 р.
за N 472/17767
ЗМІНИ
до Положення про організацію операційної діяльності в банках України
1. У главі 1:
доповнити пункт 1.4 новим реченням такого змісту: "Оброблення інформації про операції та її зберігання мають виконуватися на серверах та/або іншій комп'ютерній техніці, які/яка повинні/а фізично розташовуватися на території України";
в абзаці третьому пункту 1.8 слово "балансі" замінити словами "регістрах бухгалтерського обліку";
у пункті 1.10:
у першому реченні абзацу дванадцятого слово "балансі" замінити словами "регістрах бухгалтерського обліку";
доповнити пункт з урахуванням алфавітного порядку терміном такого змісту:
"сховище даних - це предметно орієнтована, інтегрована система накопичення та розрахунку економічних показників, що призначена для формування інформації для аналізу діяльності банку".
2. У главі 2:
у третьому реченні пункту 2.5 слово "балансі" замінити словами "регістрах бухгалтерського обліку";
пункт 2.11 після слів "та відображені" доповнити словами "в регістрах бухгалтерського обліку".
3. У главі 3:
пункт 3.5 викласти в такій редакції:
"3.5. Виконувати функції фронт-офісу банку можуть працівники казначейства, кредитного підрозділу, підрозділу, що здійснює операції з цінними паперами, а також інших підрозділів банку, які відповідають за ініціювання операцій з клієнтами банку, у тому числі здійснюють оцінку активів та зобов'язань банку (визначають їх справедливу вартість та зменшення корисності), розраховують ефективну ставку відсотка за фінансовими інструментами тощо";
в абзаці другому пункту 3.7 слово "достовірності" замінити словом "відповідності";
в абзаці третьому пункту 3.8 слова "законодавству України та" виключити.
4. Пункт 4.10 глави 4 доповнити новим першим абзацом такого змісту:
"4.10. Первинні документи складаються на бланках форм, затверджених відповідно до законодавства України. Документування операцій може здійснюватися з використанням бланків, виготовлених банками самостійно, які повинні містити обов'язкові реквізити чи реквізити форм, затверджених відповідно до законодавства України".
У зв'язку з цим абзаци перший - сьомий уважати відповідно абзацами другим - восьмим.
В абзаці другому цифри "4.10" виключити.
5. У главі 8:
в абзацах другому та третьому пункту 8.14 слово "початку" замінити словом "ініціювання";
в абзаці третьому пункту 8.16 слово "балансі" замінити словами "регістрах бухгалтерського обліку".
6. Главу 9 викласти в такій редакції:
"9. Вимоги до інформаційного забезпечення операційної діяльності банків
9.1. Інформаційне забезпечення операційної діяльності банків включає програмно-технічні комплекси автоматизації банківської діяльності, взаємозв'язки для обміну інформацією між ними, телекомунікаційну інфраструктуру, внутрішні нормативні документи та інструкції щодо їх застосування.
9.2. Банки розробляють вимоги до інформаційного забезпечення з урахуванням потреб бізнес-процесів, які забезпечують операційну діяльність відповідно до кращого світового досвіду управління інформаційними технологіями та нормативно-правових актів Національного банку.
9.3. Керівник банку має забезпечити контроль за надійним та безперервним функціонуванням інформаційного забезпечення та виконанням вимог інформаційної безпеки. Заходи контролю за інформаційним забезпеченням операційної діяльності банків мають передбачати перевіряння:
відповідності інформаційного забезпечення операційної діяльності банків вимогам нормативно-правових актів Національного банку;
виконання вимог розробників систем автоматизації банківської діяльності щодо технічного та технологічного забезпечення;
виконання розробниками систем автоматизації банківської діяльності вимог законодавства України, у тому числі нормативно-правових актів Національного банку щодо технологічного забезпечення бухгалтерського обліку операцій банку;
виконання вимог щодо організації захисту інформації згідно з нормативно-правовими актами Національного банку та вимогами розробників систем захисту інформації.
9.4. За допомогою інформаційного забезпечення операційної діяльності має забезпечуватися:
хронологічне та систематичне відображення всіх операцій у регістрах бухгалтерського обліку на підставі первинних документів;
своєчасне та повне відображення всіх операцій банку та його відділень у регістрах бухгалтерського обліку банку (філії);
складання звітності (фінансової, статистичної, управлінської, податкової тощо);
взаємозв'язок даних синтетичного та аналітичного обліку. Банк у разі невідповідності структури рахунків аналітичного і синтетичного обліку забезпечує їх взаємозв'язок за допомогою перехідних таблиць;

................
Перейти до повного тексту