1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ ТА З ПИТАНЬ
ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
16.03.2005 N 62
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 квітня 2005 р.
за N 438/10718
Про затвердження Методики визначення критеріїв євроінтеграційної складової державних цільових програм
З метою впорядкування роботи, спрямованої на здійснення моніторингу виконання та аналізу стану фінансування центральними органами виконавчої влади заходів із забезпечення інтеграції України до Європейського Союзу,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методику визначення критеріїв євроінтеграційної складової державних цільових програм, що додається.
2. Департаменту європейської інтеграції:
подати цей наказ у десятиденний термін на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
довести цей наказ разом з адміністративно-господарським департаментом до відома міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади для використання у роботі.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на директора департаменту європейської інтеграції Рябцеву Н.В.
Виконуючий обов'язки Міністра
ПОГОДЖЕНО:
Міністерство фінансів України
Заступник Міністра
С.Романюк


В.В.Лісовенко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства економіки
та з питань європейської
інтеграції України
16.03.2005 N 62
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 квітня 2005 р.
за N 438/10718
МЕТОДИКА
визначення критеріїв євроінтеграційної складової державних цільових програм
1. Загальні положення
1.1. Ця Методика визначає основні засади і вимоги щодо організації і проведення аналізу державних цільових програм (далі - ДЦП) та їх проектів на наявність євроінтеграційної складової (далі - аналіз).
1.2. Методика розроблена з метою застосування єдиних підходів до визначення відповідності положень ДЦП критеріям євроінтеграційної складової, а також для проведення замовниками та виконавцями ДЦП аналізу забезпечення фінансування євроінтеграційної складової.
1.3. Органи державної влади, керуючись цією Методикою, визначають євроінтеграційну складову ДЦП, за якими вони є виконавцями/співвиконавцями, та забезпечують проведення їх аналізу. Результати аналізу викладаються в письмовій формі і підписуються керівником органу державної влади.
1.4. Про результати аналізу органи державної влади інформують Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерство юстиції України та Міністерство фінансів України.
2. Терміни, що вживаються у цій Методиці, мають таке значення:
євроінтеграційна складова - частина програмного документа (його окремі дії, проекти) або проекту, що належить до сфери питань євроінтеграції;
євроінтеграційні заходи - дії, кінцевою метою яких є правове, економічне, інституційне тощо наближення України до Європейського Союзу (далі - ЄС);
адаптація законодавства (зближення) - це процес приведення законів України та інших нормативно-правових актів у відповідність із acquis communautaire;
acquis communautaire - правова система ЄС, яка включає акти законодавства ЄС (але не обмежується ними), прийняті в рамках ЄС, спільної зовнішньої політики та політики безпеки, співпраці у сфері юстиції та внутрішніх справ;
гармонізація (приведення у відповідність) - це процес приведення національних стандартів у відповідність із стандартами ЄС;
імплементація - здійснення, виконання державою міжнародних правових норм;
діяльність у сфері євроінтеграції - сукупність дій, пов'язаних із створенням умов інтеграції України до ЄС;
інституційне забезпечення - утворення нових або реорганізація (удосконалення) існуючих інституцій (структур), а також дії щодо кадрової підготовки з метою організаційного забезпечення діяльності цих інституцій та процесу євроінтеграції в цілому;
інформаційна підтримка - комплекс інформаційно-просвітницьких заходів, спрямованих на взаємопроникнення в інформаційний простір України та ЄС з метою формування в українському суспільстві проєвропейської, а в європейському - проукраїнської більшості, а також спрямованих на підтримку євроінтеграційного курсу України громадськістю;
Копенгагенські критерії - критерії вступу країн Центральної та Східної Європи до ЄС, які були прийняті у червні 1993 року на засіданні Європейської Ради в Копенгагені і підтверджені в грудні 1995 року на засіданні Європейської Ради в Мадриді.
3. Критерії визначення євроінтеграційної складової ДЦП
Критерії євроінтеграційної складової визначаються відповідно до передбачених ДЦП дій за такими напрямами:
3.1. Створення нормативно-правової бази, адаптованої до норм ЄС (адаптація законодавства України до законодавства ЄС та гармонізація вітчизняних технічних стандартів із світовими та європейськими)
У рамках цього напряму передбачається:
здійснення перекладу актів acquis communautaire українською мовою;
проведення порівняльного аналізу регулювання правовідносин у відповідних сферах в Україні та ЄС;
підготовка рекомендацій щодо приведення законодавства України у відповідність із acquis communautaire та розроблення на їх підставі проектів нормативно-правових актів;
проведення експертизи щодо відповідності проектів законів України та інших нормативно-правових актів, які за предметом правового регулювання належать до сфер, правовідносини в яких регулюються, acquis communautaire;
розроблення проектів законів, інших нормативно-правових актів, спрямованих на адаптацію законодавства України до acquis communautaire;
залучення юридичних радників;
відрядження з відповідною метою;
організація і проведення семінарів, конференцій, симпозіумів тощо.
3.2. Політичні, економічні та соціальні перетворення і структурні реформи, спрямовані на досягнення Україною Копенгагенських критеріїв
Діяльність у цьому напрямі передбачає реалізацію чинних та розроблення нових програмних документів, кінцевою метою яких відповідно до Копенгагенських критеріїв є:
1) стабільність інститутів, які гарантують демократію, верховенство права, дотримання прав людини та захист прав національних меншин (політичні критерії):

................
Перейти до повного тексту