1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ
НАКАЗ
30.03.2015 № 65
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 квітня 2015 р.
за № 422/26867
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Національного агентства України з питань державної служби № 185-19 від 10.10.2019 )
Про затвердження Вимог до структури і змісту професійних програм підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби № 74 від 11.04.2016 )
Відповідно до абзацу сьомого пункту 9 Положення про систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 липня 2010 року № 564, Концепції реформування системи підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28 листопада 2011 року № 1198-р, підпункту 21 пункту 4 Положення про Національне агентство України з питань державної служби , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року № 500,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Вимоги до структури і змісту професійних програм підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад, що додаються.
2. Відділу організації професійного навчання Національного агентства України з питань державної служби в установленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Національного агентства України з питань державної служби відповідно до розподілу функціональних повноважень.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Голова К.О. Ващенко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національного
агентства України
з питань державної служби
30.03.2015 № 65
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 квітня 2015 р.
за № 422/26867
ВИМОГИ
до структури і змісту професійних програм підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад
1. Професійна програма підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад (далі - Професійна програма) є навчально-методичним документом, який визначає:
мету та завдання навчання;
зміст навчання;
вимоги до знань і умінь, які є результатом засвоєння навчального матеріалу;
орієнтовний розподіл навчального часу на проведення аудиторних занять і самостійної навчальної роботи із зазначенням кількості кредитів (враховуючи, що обсяг одного кредиту Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (далі - ЄКТС) становить 30 годин);
( Абзац п'ятий пункту 1 в редакції Наказу Національного агентства України з питань державної служби № 74 від 11.04.2016 )
рекомендації щодо впровадження сучасних освітніх технологій та інноваційних форм організації навчання;
перелік законодавчих та інших нормативно-правових актів, наукової, навчальної і методичної літератури для самостійного вивчення основного матеріалу та поглибленого опанування його змістом.
2. Підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад за Професійними програмами спрямовується на вироблення професійної компетентності та оновлення знань, умінь, навичок щодо ефективного виконання завдань та посадових обов’язків, необхідних для провадження слухачами професійної діяльності на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування.
В основу підвищення кваліфікації за Професійними програмами закладаються прогресивні освітні та управлінські технології, які стимулюють потреби слухачів щодо опанування новими теоретичними знаннями та передовим вітчизняним і зарубіжним досвідом, відображаються у формах і методах навчання, сприяють засвоєнню найбільш ефективних способів вирішення фахових проблем.
3. Розробка Професійної програми має здійснюватися з урахуванням вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів, які регламентують питання державного управління, організації і функціонування системи освіти в Україні, зокрема підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад.
4. Зміст Професійної програми повинен відповідати таким вимогам:
відображати сучасні потреби державотворення, враховувати тенденції соціально-економічного розвитку країни;
бути спрямованим на удосконалення професійної компетентності державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад;
мати практичну спрямованість на модернізацію державного управління, реалізацію реформ, забезпечення сталого розвитку, вирішення актуальних проблем державного управління та розвитку громадянського суспільства;
відповідати загальнодидактичним і андрагогічним принципам навчання;
відповідати законодавчим та іншим нормативно-правовим актам.
5. Зміст Професійної програми формується з урахуванням цілей, положень та заходів, визначених законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
6. Зміст Професійної програми структурується за модульним принципом та має бути спрямований на удосконалення системи знань, професійних умінь і навичок, які необхідні державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування та депутатам місцевих рад для здійснення управлінської діяльності, забезпечення високого рівня професійної компетентності, успішного виконання поточних і перспективних завдань і функцій, задоволення потреб щодо професійного розвитку.
7. Практична спрямованість змісту Професійної програми забезпечується шляхом його орієнтації на сучасні освітні та управлінські технології, ефективні методики опанування слухачами знань щодо організації професійної діяльності, що надасть можливість державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування та депутатам місцевих рад успішно виконувати посадові завдання і функції.
Забезпечувати практичну спрямованість змісту Професійної програми необхідно з урахуванням аналізу положень про державні органи, органи місцевого самоврядування та їх структурні підрозділи, професійно-кваліфікаційних характеристик посад, посадових інструкцій державних службовців, повноважень посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад.
8. Зміст Професійної програми має відповідати таким принципам: науковості, системності, комплексності, послідовності, прогностичності, інноваційності, індивідуалізації, диференціації, збалансованості теоретичного і практичного компонентів, врахування індивідуального досвіду й індивідуальних освітніх потреб, врахування вікових особливостей слухачів, зокрема їх пізнавальних психічних процесів, проблемно-ситуативного навчання, самостійності у навчанні, врахування їх прагнень щодо особистісного та кар’єрного розвитку, наявного рівня професійної компетентності, досвіду професійної діяльності і самоосвіти, актуалізації та практичного використання результатів навчання.
9. Зміст Професійної програми формується із загальної, функціональної та галузевої складових частин.
10. Зміст навчального матеріалу загальної складової частини Професійної програми повинен забезпечувати фахове удосконалення та оновлення знань і набуття умінь, навичок державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування, які займають посади відповідних категорій в органах, на які поширюється дія Законів України "Про державну службу" та "Про службу в органах місцевого самоврядування", а також осіб, зарахованих до кадрового резерву, та повноважень депутатів місцевих рад.
Зміст загальної складової частини Професійної програми має сприяти засвоєнню питань, які необхідні для формування особистісних якостей державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад, не пов’язаних безпосередньо з механізмом реалізації завдань і виконанням функцій у певній галузі чи сфері діяльності на відповідній посаді, та забезпечувати:
розуміння сутності демократичного врядування і своєї діяльності щодо здійснення управління в умовах модернізації державного управління та реалізації реформ;
високий рівень освіченості, громадської відповідальності;
відповідність вимогам правил поведінки та етики державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад;
формування навичок сумлінного виконання посадових обов’язків.
11. Зміст навчального матеріалу функціональної складової частини Професійної програми має бути спрямований на здобуття додаткових знань, умінь і навичок відповідно до вимог професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування і повинен забезпечувати здатність виконувати визначені посадовими інструкціями та повноваженнями, визначеними законодавством, завдання і функції.
Зміст навчального матеріалу функціональної складової частини Професійної програми для депутатів місцевих рад спрямований на розвиток їх професійної компетентності.
Зміст функціональної складової частини Професійної програми має забезпечувати оволодіння технологією управлінської діяльності, методами розробки, прийняття, організації та контролю за виконанням управлінських рішень, основами управління персоналом.
Зміст функціональної складової частини Професійної програми осіб, які обіймають керівні посади в державних органах, органах місцевого самоврядування, та депутатів місцевих рад формується з урахуванням їх функціональних обов’язків та повноважень і повинен включати питання розвитку лідерства, стратегічного управління людськими ресурсами, психологічних засад управлінської діяльності.
Зміст функціональної складової частини Професійної програми державних службовців повинен забезпечувати їх підготовленість до здійснення відповідних функцій і має включати питання організації діяльності (планування, оцінка діяльності, організація робочого дня, організація робочого місця).
12. Зміст галузевої складової частини Професійної програми повинен забезпечувати здобуття слухачами додаткових знань у певній галузі державного управління чи сфері діяльності, умінь і навичок, необхідних для здійснення управлінської діяльності.
Зміст галузевої складової частини Професійної програми передбачає вивчення специфіки, особливостей, технологій, шляхів реалізації державної політики у відповідній сфері державного управління.
Галузева складова частина Професійної програми розробляється навчальним закладом спільно з державними органами та органами місцевого самоврядування, які є замовниками підвищення кваліфікації, з урахуванням особливостей сфери професійної діяльності слухачів.
13. Загальна і функціональна складові частини Професійної програми поділяються на нормативну і варіативну (вибіркову) частини. Галузева складова є варіативною (вибірковою) складовою частиною Професійної програми.
14. Нормативна частина включає матеріал, рекомендований для вивчення усіма слухачами.
Добір навчальних модулів до нормативних частин загальної і функціональної складових частин Професійної програми доцільно здійснювати з урахуванням того, що зміст навчальних модулів повинен забезпечувати:
формування системи знань, умінь та навичок, необхідних державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування на посадах відповідних категорій та депутатам місцевих рад незалежно від спеціальності, досвіду роботи, віку, професійних і особистісних якостей;
задоволення загальнодержавних інтересів у сфері підвищення кваліфікації кадрів, розвитку людського потенціалу (рівень професійної компетентності, патріотизму, культури, гуманності, етики, доброчесності).
15. Варіативні частини загальної, функціональної і галузевої складових частин Професійної програми повинні включати модулі, які обираються державними органами - замовниками навчання і навчальними закладами з урахуванням освітніх потреб відповідних категорій слухачів, змісту державної політики, змін у законодавстві, особливостей і завдань професійної діяльності, вимог до професійної компетентності.
Зміст навчального матеріалу варіативних модулів Професійної програми розробляється з урахуванням особливостей освітніх потреб слухачів, специфіки відповідної сфери діяльності.
16. Для осіб, вперше прийнятих на посади державної служби чи служби в органах місцевого самоврядування та вперше обраних депутатів місцевих рад, до варіативної частини Професійної програми доцільно включити модулі, які стосуються таких питань: конституційне право; законодавче забезпечення державного управління, державної служби, служби в органах місцевого самоврядування; порядок проходження державної служби та служби в органах місцевого самоврядування; організація управлінської діяльності, шляхи реалізації реформ.
Для осіб, призначених на керівні посади, депутатів місцевих рад у варіативні модулі Професійної програми доцільно включити такі питання: функції менеджменту; формування позитивного іміджу державних органів, органів місцевого самоврядування; керівництво і лідерство; управління людськими ресурсами; управління персоналом; розвиток персоналу, оцінювання діяльності підлеглих; делегування повноважень; конфлікти; стреси; технології маніпулювання; мистецтво ділового спілкування, комунікації, ведення переговорів, стратегічне управління з орієнтацією на досягнення очікуваних результатів діяльності.

................
Перейти до повного тексту