1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
06.04.2020 № 326
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
08 травня 2020 р.
за № 421/34704
Про затвердження деяких нормативно-правових актів у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства внутрішніх справ № 947 від 16.12.2021 № 35 від 20.01.2022 )
Відповідно до абзацу другого пункту 3, абзацу п'ятого пункту 8 Порядку функціонування системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 листопада 2017 року № 833, підпункту 17 пункту 4 Положення про Міністерство внутрішніх справ України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року № 878, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити такі, що додаються:
1) Порядок технічної експлуатації системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі;
2) Порядок отримання автоматизованою системою обробки даних Міністерства внутрішніх справ України інформаційних файлів або метаданих від автоматичної системи виявлення та фіксації шляхом фотозйомки або відеозапису подій, що містять ознаки адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, за допомогою технічних засобів (приладів контролю).
2. Департаменту інформатизації Міністерства внутрішніх справ України (Бондаренко І.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Гончарова С.

Міністр

А. Аваков
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства внутрішніх
справ України
06 квітня 2020 року № 326
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
08 травня 2020 р.
за № 421/34704
ПОРЯДОК
технічної експлуатації системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі
I. Загальні положення
1. Цей Порядок установлює основні вимоги до організації та проведення (здійснення) технічної експлуатації системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі (далі - СФАП) з метою забезпечення її безперебійної роботи відповідно до вимог технічної та експлуатаційної документації, запобігання відмовам у роботі і передчасному зносу, а також послідовності дій (робіт) суб'єктів СФАП щодо підключення технічних засобів (приладів контролю) до автоматизованої системи обробки даних МВС (далі - АСОД).
2. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
технічна експлуатація - комплекс робіт, які виконуються на етапах використання СФАП за призначенням, приведення СФАП у готовність до застосування і підтримки в постійній готовності до застосування відповідно до вимог експлуатаційної документації постачальника;
технічне обслуговування - комплекс організаційних та технічних заходів, пов'язаних із забезпеченням працездатного стану СФАП та її складових частин, які здійснюються шляхом планування та виконання робіт з тестування, ремонту та заміни складових частин відповідно до експлуатаційної документації;
технічне обстеження - комплекс планових робіт з визначення технічного стану складових частин СФАП;
технічний (контрольний) огляд - комплекс робіт, які проводяться з метою нагляду за станом складових частин СФАП та перевірки готовності СФАП та її складових частин до використання за призначенням.
3. Цей Порядок поширюється на суб'єктів СФАП, що забезпечують функціонування СФАП та/або її складових частин:
центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами загального користування державного значення, органи місцевого самоврядування та уповноважений підрозділ Міністерства внутрішніх справ України (далі - балансоутримувачі приладів контролю), що забезпечують підключення та технічну експлуатацію стаціонарних технічних засобів (приладів контролю);
( Абзац другий пункту 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 947 від 16.12.2021 )
уповноважені підрозділи Національної поліції України, що забезпечують підключення та технічну експлуатацію пересувних та мобільних технічних засобів (приладів контролю);
уповноважений підрозділ Міністерства внутрішніх справ України, який забезпечує супроводження програмного забезпечення, збереження та захист даних СФАП, відповідає за її належне функціонування, надання доступу до системи та обмін даними з іншими інформаційними системами та реєстрами.
4. Технічна експлуатація СФАП передбачає виконання таких заходів:
цілодобовий моніторинг роботи складових частин СФАП;
технічні (контрольні) огляди;
технічні обстеження;
технічні обслуговування;
ремонти.
5. Планування технічної експлуатації здійснюється на основі технічної документації до складових частин СФАП.
6. Технічну експлуатацію СФАП та її складових частин здійснюють уповноважені кваліфіковані фахівці.
7. Під час робіт з технічної експлуатації використовуються запасні частини, матеріали, інструмент, обладнання та засоби вимірювань відповідно до технічної та експлуатаційної документації до СФАП та/або її складових частин.
8. Результати робіт та значення вимірюваних параметрів заносяться в журнали технічного стану СФАП та/або її складових частин.
9. Усі роботи з технічної експлуатації виконуються з дотриманням Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 09 січня 1998 року № 4, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 10 лютого 1998 року за № 93/2533, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 грудня 2014 року № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697 (із змінами), національних стандартів, експлуатаційної документації до СФАП та/або її складових частин та цього Порядку.
10. Планування дій на випадок виникнення аварій та інших небезпечних подій на об'єктах, де розміщується обладнання СФАП, здійснюється відповідно до вимог законодавства.
II. Режими функціонування СФАП
1. СФАП функціонує цілодобово сім днів на тиждень.
Роботи з технічного обслуговування та ремонту СФАП плануються так, щоб усі заходи проводилися без зупинки роботи СФАП за рахунок перемикання на резервні частини з можливою втратою стану користувальницьких і службових сесій.
2. СФАП функціонує в таких режимах:
штатний режим - основний режим функціонування, у якому виконується повний набір необхідних функцій з максимальною продуктивністю;
режим системного адміністрування - режим, який використовується для технічного супроводу, у тому числі для змін конфігурації, параметрів роботи, налаштувань, виконання регламентного обслуговування програмно-технічних засобів;
аварійний режим - режим, у якому один або декілька компонентів СФАП обмежують функціональність у разі виявлення помилок, які не обов'язково призводять до повної зупинки обслуговування (наприклад, недоступність будь-якої з некритичних баз даних або зовнішніх систем).
Штатний режим функціонування є основним під час експлуатації СФАП. У штатному режимі забезпечується виконання всіх заявлених функцій. Запуск і зупинка роботи серверів, технічних засобів (приладів контролю), загальносистемного і спеціалізованого програмного забезпечення у штатному режимі проводяться відповідно до експлуатаційної документації СФАП та/або її складових частин.
Режим системного адміністрування використовується для виконання операцій з підготовки та проведення випробувань або налаштування компонентів СФАП. У цьому режимі СФАП в цілому або окремі її компоненти та/або функції можуть бути недоступні для реєстраторів. У режимі системного адміністрування здійснюються технічне обслуговування, модернізація, удосконалення компонентів, підключення нових вузлів, оновлення або скасування оновлення програмного забезпечення (далі - ПЗ) та регламентні роботи відповідно до технічної та експлуатаційної документації. Оновлення та скасування ПЗ відбуваються послідовно на резервній, а потім на основній частинах СФАП.
Аварійний режим ініціюється в разі виходу обладнання з ладу та виникнення інших ситуацій, які перешкоджають повноцінній роботі СФАП. У цьому режимі допускається обмеження об'єму даних, які може опрацювати СФАП. Система моніторингу забезпечує автоматичне інформування персоналу про критичні помилки та загрози збоїв у роботі ПЗ. Про перехід в аварійний режим роботи негайно повідомляється власнику (розпоряднику) СФАП для організації та вжиття заходів з відновлення роботи. Після усунення недоліків у роботі, через які було ініційовано аварійний режим, відбувається перехід СФАП у штатний режим або режим системного адміністрування.
3. СФАП під час виникнення аварійних ситуацій чи проведення технічного обслуговування автоматично переключається з основної робочої частини на резервну з можливою втратою стану користувальницьких і службових сесій.
4. Під час відновлення функціональності та переходу з аварійного режиму у штатний режим забезпечується збереження даних або відновлення даних до несуперечливого стану під час програмно-апаратних збоїв (відключення електричного живлення, зброї операційної системи тощо) обчислювально-операційного середовища функціонування.
5. Для забезпечення збереження інформації в СФАП виконується резервне копіювання операційних систем, баз даних, програмних і завантажувальних файлів, метаописів інформаційних систем, ресурсів та інших даних, необхідних для відновлення роботи СФАП.
III. Цілодобовий моніторинг роботи складових частин СФАП
1. Цілодобовий моніторинг роботи складових частин СФАП (далі - цілодобовий моніторинг) проводиться в усіх режимах роботи.
2. Цілодобовий моніторинг проводить обслуговуючий персонал з метою оперативного відстеження помилок і збоїв.
3. Цілодобовий моніторинг проводиться із застосуванням автоматизованих механізмів тестових сценаріїв роботи за всіма основними функціями СФАП.
IV. Технічні (контрольні) огляди
1. Перелік робіт з технічних (контрольних) оглядів визначається відповідно до вимог експлуатаційної документації.
2. Періодичність проведення технічних (контрольних) оглядів установлюється відповідно до експлуатаційної документації до СФАП та/або її складових частин.
3. У разі виявлення під час технічних (контрольних) оглядів дефектів, пошкоджень, несправностей, які не загрожують життю або здоров'ю людей, не завдають шкоди навколишньому середовищу та не впливають на штатний режим функціонування СФАП, експлуатація СФАП продовжується з параметрами, дозволеними на час підготовки та проведення робіт з усунення виявлених недоліків.
4. Посадові особи, відповідальні за експлуатацію СФАП або її складових частин, за результатами проведення технічних (контрольних) оглядів за необхідності вживають заходів для забезпечення подальшої безпечної експлуатації СФАП.
V. Технічні обстеження
1. Технічні обстеження складаються з комплексу робіт з визначення технічного стану, умов і можливості подальшої експлуатації СФАП, а також потреб у проведенні ремонту, модернізації, реконструкції або виведенні з експлуатації.
2. Технічні обстеження можуть бути планові або позапланові.
Планові технічні обстеження проводяться не рідше 1 разу на місяць перед виконанням робіт з технічного обслуговування.
Позапланові технічні обстеження проводяться у випадках, коли за результатами цілодобового моніторингу роботи складових частин СФАП або під час технічних (контрольних) оглядів виявлено пошкодження або зміни в роботі СФАП поза допустимими параметрами штатної роботи (аварійні сигнали, дані моніторингу про аварії та збої, зниження швидкості обробки даних нижче допустимих параметрів).
3. Роботи з технічних обстежень складових частин СФАП визначаються відповідно до експлуатаційної документації.
4. Технічні обстеження проводяться в кілька етапів:
вивчення технічної та експлуатаційної документації;

................
Перейти до повного тексту