- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ПО СТАНДАРТИЗАЦІЇ,
МЕТРОЛОГІЇ ТА СЕРТИФІКАЦІЇ
Н А К А З
N 186 від 07.04.97 м.Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22 вересня 1997 р. за N 415/2219 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства
економічного розвитку і торгівлі
N 316 від 27.03.2015 )
Про затвердження Правил обов'язкової сертифікації металообробного та деревообробного обладнання
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом
Держкомстандартизації
N 586 від 10.10.2000 )
Відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 10 травня 1993 р. N 46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Правила обов'язкової сертифікації металообробного та деревообробного обладнання (додаються).
2. Керівникам органів із сертифікації металообробного та деревообробного обладнання довести затверджені Правила до зацікавлених підприємств, організацій та установ, а також інших суб'єктів підприємницької діяльності незалежно від форм власності.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Першого заступника Голови Держстандарту України Рубана Ю.Г.
Голова Держстандарту України | Т.Кисільова |
Затверджено
наказом Держстандарту України
від 7 квітня 1997 року N 186
Правила обов'язкової сертифікації металообробного та деревообробного обладнання
1. Галузь застосування
1.1. Ці Правила встановлюють порядок та вимоги до проведення обов'язкової сертифікації металообробного та деревообробного обладнання (далі - продукція) в державній системі сертифікації продукції (далі - Система).
1.2. Правила є обов'язковими для органів із сертифікації металообробного та деревообробного обладнання (ОС), акредитованих випробувальних лабораторій, центрів (ВЛ, ВЦ), а також підприємств, установ, організацій та громадян - суб'єктів підприємницької діяльності незалежно від форм власності, в тому числі іноземних.
2. Терміни та визначення
2.1. Використані в документі поняття, терміни та їх визначення відповідають ДСТУ 2462-94 "Сертифікація. Основні поняття. Терміни та визначення", ДСТУ 3278-95 "Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Основні терміни та визначення", ДСТУ 3498-96 "Система сертифікації УкрСЕПРО. Бланки документів. Форма та опис".
3. Загальні положення
3.1. Сертифікацію продукції в Системі проводять ОС, що акредитовані в Системі в установленому порядку.
3.2. Об'єктами сертифікації в Системі є: металообробне та деревообробне обладнання та устаткування, комплекси обладнання, автоматичні лінії, роботи, засоби механізації та переносні електричні машини, які виготовлені в Україні або ввозяться на її територію.
( Пункт 3.2 в редакції Наказу Держкомстандартизації
N 586 від 10.10.2000 )
3.3. Обов'язкова сертифікація продукції в Системі проводиться на відповідність обов'язковим вимогам чинних в Україні нормативних документів щодо безпеки життя, здоров'я людей, захисту їх майна, охорони навколишнього природного середовища (далі - вимоги безпеки).
3.4. Обов'язкова сертифікація виконується за схемами, наведеними в додатку N 1.
3.5. Добровільна сертифікація продукції в Системі проводиться на відповідність вимогам, які за актами законодавства та нормативними документами не віднесені до обов'язкових.
3.6. Порядок обов'язкової сертифікації імпортної продукції в Системі встановлюється органом із сертифікації відповідно до цих Правил, Порядку митного оформлення імпортних товарів (продукції), що підлягають обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.97
N 1211, та Порядку проведення робіт із сертифікації продукції іноземного виробництва, що виготовляється серійно, затвердженого наказом Держстандарту України від 18.08.98
N 633 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.10.98 за N 657/3097.
( Пункт 3.6 в редакції Наказу Держкомстандартизації
N 586 від 10.10.2000 )
3.7. Порядок проведення сертифікації продукції передбачає:
- подання заявки на сертифікацію;
- розгляд та прийняття рішення за заявкою із зазначенням схеми сертифікації;
- відбір зразків продукції для випробувань;
- ідентифікацію та випробування зразків продукції;
- обстеження виробництва або атестацію виробництва, сертифікацію (оцінку) системи якості, якщо це передбачено схемою сертифікації;
( Абзац пункту 3.7 в редакції Наказу Держкомстандартизації
N 586 від 10.10.2000 )
- аналіз одержаних результатів випробувань та обстеження або атестації виробництва, сертифікації (оцінки) системи якості (якщо це передбачено схемою сертифікації), прийняття рішення про можливість видачі сертифіката відповідності і укладання угоди;
( Абзац пункту 3.7 в редакції Наказу Держкомстандартизації
N 586 від 10.10.2000 )
- реєстрацію та видачу сертифіката відповідності;
- технічний нагляд за сертифікованою продукцією під час її виробництва;
- визнання результатів сертифікації продукції, проведеної поза Системою;
- інформацію про результати робіт із сертифікації продукції.
4. Порядок сертифікації металообробного та деревообробного обладнання
4.1. Подання заявки на сертифікацію.
4.1.1. Для проведення сертифікації продукції в Системі заявник подає до ОС заявку (додаток N 2), яка реєструється в журналі обліку заявок.
При цьому заявник повинен надати органу із сертифікації письмову гарантію, що він не заявляв цю продукцію на сертифікацію іншим ОС. Заявником на сертифікацію одиничних виробів або партій продукції може бути будь-яка юридична чи фізична особа. Заявником на сертифікацію продукції, що виробляється серійно, може бути тільки виробник продукції як юридична особа, що діє від свого імені або через посередників. В останньому випадку посередник повинен одночасно із заявкою надати документи про те, що він уповноважений діяти від імені виробника і що виробник бере на себе ті самі обов'язки, що й заявник.
( Абзац другий підпункту 4.1.1 в редакції Наказу Держкомстандартизації
N 586 від 10.10.2000 )
4.1.2. До заявки, на вимогу ОС, додається інформація про заявника, виготовлювача та заявлену на сертифікацію продукцію, копія платіжного доручення про внесення на розрахунковий рахунок ОС заявочного збору.
4.2. Розгляд заявки та прийняття рішення за заявкою із зазначенням схеми сертифікації.
4.2.1. ОС під час розгляду заявки:
- аналізує надану заявником інформацію та документи;
- визначає схему сертифікації (додаток N 1);
- визначає акредитовані в Системі органи із сертифікації, випробувальні лабораторії, центри й інші організації, а також аудиторів Системи, які будуть виконувати роботи з перевірки виробництва, випробувань, технічного нагляду та інші роботи із сертифікації;
- узгоджує порядок, терміни та вартість проведення робіт із заявником і співвиконавцями робіт.
4.2.2. За результатами розгляду заявки ОС готує договір на проведення сертифікації та рішення за заявкою (додаток N 3) і надсилає їх заявнику.
Копії цього рішення надаються:
- ВЛ (ВЦ), які будуть проводити випробування;
- органам та особам, які будуть проводити перевірку виробництва;
- організаціям і особам, які будуть проводити технічний нагляд та інші роботи із сертифікації;
- територіальному центру стандартизації, метрології та сертифікації (ЦСМС) за місцем розташування заявника.
Термін розгляду заявки та прийняття рішення за нею не повинен бути більше одного місяця з дня одержання заявки та внесення плати згідно з договором.
4.2.3. Якщо на сертифікацію заявлені одиничний виріб або мала партія виробів імпортованої в Україну продукції, ОС надсилає до митниці, куди надійшла така продукція, листа (підписується керівником ОС і скріплюється печаткою) з проханням видати заявнику вироби для проведення їх монтажу та сертифікації. У листі зазначається перелік виробів і термін проведення сертифікації.
Зі свого боку заявник надає митниці гарантійного листа, в якому зобов'язується у визначений ОС термін надати митниці сертифікат відповідності на заявлену продукцію або, в разі відмови у видачі сертифіката відповідності, повернути її.
4.3. Відбір зразків продукції для випробувань.
4.3.1. Відбір зразків для випробувань здійснює ОС або, за його письмовим дорученням, уповноважений представник, незалежний від заявника.
4.3.2. Відбираються зразки з тих виробів, які пройшли приймальний контроль виготовлювача і готові до реалізації. Кількість зразків має відповідати кількості, зазначеній в рішенні ОС за заявкою на сертифікацію.
4.3.3. Відбір зразків проводиться у присутності представника заявника. Під час відбору зразків встановлюються походження продукції та належність зразків до відповідної партії.
Відібрані зразки на випробування ізолюються від решти продукції і тимчасово передаються на відповідальне зберігання заявнику (якщо відсутній заводський номер, зразки опломбовуються).
4.3.4. Відбір зразків оформлюється актом відбору зразків (додаток N 4). Один примірник акта залишається в заявника, другий - ОС, третій надсилається до ВЛ (ВЦ).
4.3.5. Доставку відібраних зразків продукції у ВЛ (ВЦ) і повернення їх після випробувань заявник здійснює за свій рахунок.
4.4. Ідентифікація та випробування зразків продукції.
4.4.1. Ідентифікація та випробування зразків продукції з метою сертифікації проводяться акредитованою ВЛ (ВЦ), визначеною в рішенні ОС за заявкою на сертифікацію. Під час проведення ідентифікації та випробувань за бажанням заявника може бути присутній його представник.
Ідентифікація продукції включає в себе звірення конструкції поданого для випробувань зразка та його технічного стану за змістом нормативних документів. Якщо виявлено невідповідності, роботи призупиняються, про що заявника письмово повідомляють протягом двох діб. Одночасно ця інформація доводиться до ОС. Якщо заявник у 10-денний термін після одержання повідомлення не поінформував про свої наміри щодо проведення коригувальних заходів, випробування продукції з метою сертифікації припиняються.
4.4.2. Разом із зразками до ВЛ (ВЦ) надаються:
- акт відбору зразків;
- комплект експлуатаційних документів;
- нормативні документи (крім державних стандартів України), згідно з вимогами яких проводяться випробування;
- комплект конструкторських документів - технічні умови, креслення загального виду, електричні та кінематичні схеми і т.ін. (на вимогу ОС).
4.4.3. ВЛ (ВЦ) проводить реєстрацію зразків та їх ідентифікацію відповідно до документів, які надані заявником.
Під час ідентифікації встановлюються:
- відповідність реєстраційних даних зразка, наведених в акті відбору, даним, зазначеним на фірмовій табличці виробу та в експлуатаційних документах;
- відповідність реєстраційних даних покупного повнокомплектного обладнання (наприклад, силова шафа, гідравлічна станція і т.ін.), наведених в акті відбору зразка, даним, зазначеним на фірмовій табличці цього обладнання та в експлуатаційних документах;
- комплектність постачання.
4.4.4. Зразки продукції, що не пройшли ідентифікації, на випробування не приймаються.
4.4.5. Експертиза експлуатаційних та конструкторських документів виконується згідно з вимогами чинних нормативних документів.
Експертизі підлягають:
- експлуатаційні документи;
- електричні та кінематичні схеми;
- технічні умови на продукцію або технічне завдання чи контракт (за наявності);
- креслення основних складальних одиниць (за необхідності).
У разі одержання негативних результатів експертизи, випробування з метою сертифікації не проводяться. ВЛ (ВЦ) надає інформацію про негативні результати експертизи заявнику та ОС. Випробування розпочинаються тільки після усунення невідповідностей, які виявлені під час експертизи.
4.4.6. Випробування зразків продукції проводяться згідно з нормативними документами, визначеними в рішенні ОС за заявкою на сертифікацію, і робочою програмою-методикою випробувань, яку розробляє ВЛ (ВЦ) за показниками безпеки на підставі типової програми та методики оцінки безпеки, а за іншими показниками - згідно з нормативними документами, визначеними в рішенні ОС за заявкою на сертифікацію, з урахування методів, що викладені в технічних умовах. Робоча програма-методика випробувань погоджується з ОС.
4.4.7. У разі одержання негативних результатів випробувань хоча б за одним з показників випробування з метою сертифікації припиняються; інформація про це надається заявнику та ОС. Повторні випробування можуть бути проведені після подання до ОС нової заявки та переконливих доказів про проведення заявником коригувальних заходів і усунення причин, що викликали невідповідність.
4.4.8. За рішенням ОС випробування продукції можуть бути проведені у виготовлювача, постачальника або споживача. У цьому випадку випробування виконуються фахівцями ВЛ (ВЦ) з використанням засобів випробувань та вимірювань, які належать ВЛ (ВЦ).
Якщо продукція є великогабаритною чи нетранспортабельною або потребує монтажу на місці експлуатації чи використання унікального випробувального обладнання тощо, то допускається сертифікаційні випробування проводити на підприємстві-виробнику з використанням його випробувального обладнання та засобів вимірювальної техніки, які відповідають установленим вимогам. Випробування повинні проводити фахівці акредитованої випробувальної лабораторії.
( Підпункт 4.4.8 доповнено абзацом згідно з Наказом Держкомстандартизації
N 586 від 10.10.2000 )
4.4.9. За результатами випробувань складаються протоколи випробувань відповідно до вимог чинних нормативних документів.
Протоколи випробувань підписуються виконавцями робіт і затверджуються керівником ВЛ (ВЦ). Один примірник протоколів випробувань залишається у ВЛ (ВЦ), другий надається заявнику, третій - ОС.
4.4.10. Зразки продукції, що пройшли випробування (у тому числі руйнівні), повертаються заявнику протягом одного місяця після прийняття рішення про видачу (відмову у видачі) сертифіката відповідності.
4.5. Обстеження виробництва, атестація виробництва, сертифікація (оцінка) системи якості.
( Пункт 4.5 в редакції Наказу Держкомстандартизації
N 586 від 10.10.2000 )
4.5.1. Обстеження, атестацію виробництва чи сертифікацію (оцінку) системи якості виготовлювача проводить орган із сертифікації і/або за його дорученням, акредитовані в Системі органи із сертифікації систем якості, що визначені в рішенні органу із сертифікації за заявкою на сертифікацію.
( Підпункт 4.5.1 в редакції Наказу Держкомстандартизації
N 586 від 10.10.2000 )
4.5.2. У разі наявності у виготовлювача виданих у Системі атестата виробництва або сертифіката на систему якості, які поширюються на продукцію, заявлену на сертифікацію, роботи за пунктом 4.5.1 цих Правил не виконуються.
4.5.3. Обстеження виробництва здійснюється з метою встановлення відповідності виробництва вимогам документації, підтвердження можливості підприємства виготовляти продукцію відповідно до вимог чинних нормативних документів, видачі рекомендацій щодо періодичності та форм проведення технічного нагляду за виробництвом сертифікованої продукції.
( Підпункт 4.5.3 в редакції Наказу Держкомстандартизації
N 586 від 10.10.2000 )
4.5.4. Необхідність проведення обстеження виробництва визначає ОС за згодою заявника під час прийняття рішення за заявкою на сертифікацію продукції. Порядок проведення обстеження виробництва встановлюється ОС з урахуванням особливостей виробництва конкретної продукції згідно з вимогами ДСТУ 3957-2000.
( Підпункт 4.5.4 в редакції Наказу Держкомстандартизації
N 586 від 10.10.2000 )
4.5.5. Для виконання робіт з обстеження виробництва наказом керівника ОС призначається комісія в складі, як правило, не більше 3 фахівців. Програма з обстеження виробництва затверджується керівником ОС.
( Підпункт 4.5.5 в редакції Наказу Держкомстандартизації
N 586 від 10.10.2000 )
4.5.6. Порядок виконання робіт з обстеження виробництва повинен передбачати:
- попередню оцінку готовності підприємства до обстеження виробництва на підставі наданої ним інформації;
- перевірку й оцінку виробництва безпосередньо на підприємстві;
- оформлення результатів обстеження виробництва.
( Підпункт 4.5.6 в редакції Наказу Держкомстандартизації
N 586 від 10.10.2000 )
4.5.7. У разі негативних результатів обстеження виробництва ОС припиняє роботи за заявкою на термін проведення підприємством-заявником коригувальних дій щодо усунення невідповідностей.
( Підпункт 4.5.7 в редакції Наказу Держкомстандартизації
N 586 від 10.10.2000 )
4.5.8. Повторне обстеження виробництва проводиться за рішенням ОС за повною або скороченою процедурою.
( Підпункт 4.5.8 в редакції Наказу Держкомстандартизації
N 586 від 10.10.2000 )
4.5.9. Атестація виробництва проводиться з метою оцінки технічних можливостей підприємства-виробника для забезпечення стабільного відтворення показників продукції, що підтверджуються під час сертифікації.
4.5.10. Атестація виробництва проводиться за ініціативою заявника або за рішенням ОС і виконується ОС. Порядок проведення атестації виробництва встановлюється ОС з урахуванням особливостей виробництва конкретної продукції згідно з вимогами ДСТУ 3414-96.
4.5.11. Порядок проведення робіт з атестації виробництва повинен передбачати:
- попередню оцінку;
- складання програми та методики атестації;
- перевірку виробництва і атестацію його технічних можливостей;
- технічний нагляд за атестованим виробництвом.
4.5.12. Результати атестації оформляються атестатом виробництва, який видається заявнику.
4.5.13. Сертифікат відповідності, виданий за схемою, що передбачає атестацію виробництва, має термін дії не більше трьох років.
4.5.14. Сертифікація (оцінка) систем якості проводиться органами, що акредитовані в Системі на право проведення цих робіт. Порядок проведення сертифікації встановлюється органом із сертифікації систем якості згідно з вимогами ДСТУ 3419-96.
( Підпункт 4.5.14 в редакції Наказу Держкомстандартизації
N 586 від 10.10.2000 )
4.5.15. Сертифікація систем якості виконується з ініціативи заявника або за рішенням ОС, якщо це передбачено схемою сертифікації.
( Підпункт 4.5.15 в редакції Наказу Держкомстандартизації
N 586 від 10.10.2000 )
4.5.16. Сертифікація системи якості стосовно виробництва визначеної продукції проводиться з метою засвідчення відповідності системи якості вимогам ДСТУ ІSО 9001, ДСТУ ІSО 9002, ДСТУ ІSО 9003 і забезпечення впевненості в тому, що виробник здатний постійно випускати продукцію, яка відповідає вимогам нормативних документів, що продукція незадовільної якості своєчасно виявляється, а виробник уживає заходів щодо вироблення такої продукції на постійній основі.
( Підпункт 4.5.16 в редакції Наказу Держкомстандартизації
N 586 від 10.10.2000 )
4.5.17. Порядок сертифікації систем якості повинен передбачати:
- попередню оцінку системи якості;
- остаточну перевірку і оцінку системи якості;
- оформлення результатів перевірки;
- технічний нагляд за сертифікованою системою якості протягом терміну дії сертифіката.
4.5.18. Результати сертифікації системи якості оформлюються сертифікатом на систему якості, який видається заявнику, а його копія - ОС.
4.5.19. У разі наявності сертифіката на систему якості, яка поширюється на виробництво продукції, заявленої на сертифікацію, заявник додає до заявки копію цього сертифіката.
4.5.20. ОС після одержання заявки і копії сертифіката на систему якості надсилає до органу із сертифікації систем якості запит щодо документального підтвердження задовільного функціонування на підприємстві системи якості. Після одержання документів, що підтверджують функціонування системи якості відповідно до вимог нормативних документів, які поширюються на систему, і позитивних результатів їх аналізу ОС визначає схему сертифікації продукції, що передбачає сертифікацію системи якості.
4.5.21. Сертифікат відповідності, виданий за схемою, що передбачає сертифікацію системи якості, має термін дії не більше трьох років.
4.6. Аналіз одержаних результатів і прийняття рішення про можливість видачі сертифіката відповідності.
4.6.1. На підставі позитивного рішення за результатами аналізу протоколів випробувань, які надаються акредитованими ВЛ (ВЦ), та (якщо це передбачено схемою сертифікації) акта обстеження виробництва, атестата виробництва або сертифіката на систему якості виготовлювача ОС готує рішення про видачу сертифіката відповідності і повідомляє про своє рішення заявника.
4.6.2. У разі сертифікації серійної продукції на підставі позитивного рішення щодо видачі сертифіката відповідності ОС готує і підписує із заявником угоду, у якій:
( Абзац підпункту 4.6.2 в редакції Наказу Держкомстандартизації
N 586 від 10.10.2000 )
- заявнику надається право застосування знака відповідності та маркування ним кожної одиниці сертифікованої продукції;
- встановлюються терміни дії сертифікатів відповідності на всі сертифіковані види обладнання та інструменту;
- обумовлюються умови контролю, який забезпечується виготовлювачем, і умови технічного нагляду, який забезпечується ОС;
- встановлюється порядок інформування про внесення змін до конструкції;
- встановлюються вартість та порядок оплати робіт з технічного нагляду;
- встановлюються умови припинення або зупинення дії сертифіката відповідності;
- установлюється термін дії угоди та інші умови.
( Абзац підпункту 4.6.2 в редакції Наказу Держкомстандартизації
N 586 від 10.10.2000 )
4.7. Оформлення сертифіката відповідності згідно з ДСТУ 3498-96, його реєстрація і видача.
4.7.1. За наявності позитивного рішення (пункт 4.6.1 цих Правил) і укладеної із заявником угоди ОС оформляє сертифікат відповідності, реєструє його в Реєстрі Системи та видає оригінал заявнику. Копія сертифіката надсилається до Держстандарту України.
Інформація про видачу сертифіката на серійну продукцію надсилається до ЦСМС за місцем розташування заявника. Сертифікат відповідності набирає чинності з дня його реєстрації.
4.7.2. Термін дії сертифіката відповідності визначається ОС з урахуванням визначеної схеми сертифікації та терміну дії атестата виробництва або сертифіката на систему якості, однак не може бути більше трьох років.
Термін дії сертифіката, встановлений угодою, не продовжується. Порядок укладення нової угоди і надання сертифіката відповідності визначає ОС в кожному конкретному випадку з урахуванням результатів технічного нагляду.
4.7.3. На підставі сертифіката відповідності та укладеної угоди заявник має право маркувати кожний виріб, документацію, упаковку знаком відповідності згідно з ДСТУ 2296-93 та видає покупцеві продукції (на його вимогу) копії сертифіката відповідності.
4.8. Технічний нагляд за сертифікованою продукцією під час її виробництва.
4.8.1. Технічний нагляд за сертифікованою продукцією під час її виробництва виконується ОС або, за його дорученням, іншими організаціями та особами, що визначені в рішенні за заявкою на сертифікацію. Технічний нагляд проводиться в тому разі, коли він передбачений схемою сертифікації.
4.8.2. Залежно від схеми (моделі) сертифікації застосовують такі види технічного нагляду:
- проведення контрольних випробувань зразків продукції, що відбираються з виробництва або в постачальника, з торгівлі в порядку, терміни та в кількості, установлені у програмі технічного нагляду і проведення перевірки виробництва (за потреби);
- проведення контрольних випробувань зразків продукції, що відбираються з виробництва або в постачальника, з торгівлі в порядку, терміни та в кількості, установлені у програмі технічного нагляду;
- проведення контрольних випробувань зразків продукції, що відбираються з виробництва або в постачальника, з торгівлі в порядку, терміни та в кількості, установлені у програмі технічного нагляду, а також технічний нагляд за системою якості підприємства-виробника продукції.
( Підпункт 4.8.2 в редакції Наказу Держкомстандартизації
N 586 від 10.10.2000 )
4.8.3. За результатами технічного нагляду ОС вживає заходів відповідно до підпунктів 6.9.3 - 6.9.7 ДСТУ 3413-96.
( Підпункт 4.8.3 в редакції Наказу Держкомстандартизації
N 586 від 10.10.2000 )
4.8.4. Порушенням вимог, що ставляться до продукції під час сертифікації, вважається виявлення в результаті технічного нагляду:
- невідповідності продукції вимогам нормативних документів, щодо яких проводилась сертифікація;
- відсутності умов для забезпечення випуску продукції з показниками (характеристиками), що підтверджені під час сертифікації;
- порушення правил застосування сертифіката та знака відповідності.
( Підпункт 4.8.4 в редакції Наказу Держкомстандартизації
N 586 від 10.10.2000 )
4.8.5. Рішення про зупинку дії угоди і/або сертифіката відповідності може бути прийняте в разі:
- наявності рекламацій та претензій до сертифікованої продукції;
- невиконання заявником пропозицій ОС за результатами технічного нагляду;
- відсутності виробництва сертифікованої продукції протягом більш як 6 місяців;
- невиконання заявником умов угоди.
( Підпункт 4.8.5 в редакції Наказу Держкомстандартизації
N 586 від 10.10.2000 )
4.8.6. Для проведення технічного нагляду ОС затверджує програму та встановлює терміни нагляду.
Технічний нагляд проводиться безпосередньо у виготовлювача, який повинен забезпечити виконавцям цього нагляду умови для проведення робіт, доступ до необхідної документації та виробничих приміщень і т.ін.
Після закінчення роботи виконавець складає звіт за результатами технічного нагляду (один примірник звіту надсилається заявнику, другий - ОС).
4.8.7. Обсяг, порядок і періодичність технічного нагляду в кожному конкретному випадку встановлюються договором та зазначаються у програмі технічного нагляду.
ОС може прийняти рішення про позачергове проведення технічного нагляду на підставі інформації про стан продукції, яка надходить від споживачів та органів контролю. Обсяг та порядок такого нагляду визначається ОС у кожному конкретному випадку.
................Перейти до повного тексту