1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА ТУРИСТИЧНА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
16.03.2004 N 19
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
2 квітня 2004 р.
за N 413/9012
Про затвердження Правил користування готелями й аналогічними засобами розміщення та надання готельних послуг
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства культури і туризму N 46 від 19.10.2009 N 43 від 18.10.2010 )
На виконання "Заходів щодо розвитку іноземного і внутрішнього туризму" (п.2, частина 2), затверджених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 червня 2003 р. N 390-р,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Правила користування готелями й аналогічними засобами розміщення та надання готельних послуг (додаються).
2. Управлінню стратегічного планування розвитку курортів та туристично-рекреаційної сфери (Шенін А.О.) у п'ятиденний термін подати наказ на державну реєстрацію Міністерству юстиції України.
3. Управлінню рекламно-інформаційної та інноваційної діяльності (Вакуленко О.Г.) забезпечити публікацію наказу в засобах масової інформації після його державної реєстрації у Міністерстві юстиції України.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Держтурадміністрації Самарцева Є.В.
Голова Держтурадміністрації В.Цибух
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної туристичної
адміністрації України
16.03.2004 N 19
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
2 квітня 2004 р.
за N 413/9012
ПРАВИЛА
користування готелями й аналогічними засобами розміщення та надання готельних послуг
1. Загальні положення
1.1. Ці Правила регламентують основні вимоги щодо користування готелями та аналогічними засобами розміщення (далі - готелі) усіх форм власності, що здійснюють діяльність на території України у сфері надання послуг розміщення (готельних послуг) споживачам, і регулюють відносини між споживачами (фізичними особами, які проживають у готелях або мають намір скористатися готельними послугами) та готелями, виконавцями цих послуг.
1.2. У своїй діяльності готелі керуються чинним законодавством України та цими Правилами.
1.3. У Правилах терміни вживаються в такому значенні:
( Абзац другий пункту 1.3 глави 1 виключено на підставі Наказу Міністерства культури і туризму N 43 від 18.10.2010 )
готель - підприємство будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, що складається із шести і більше номерів та надає готельні послуги з тимчасового проживання з обов'язковим обслуговуванням;
( Абзац другий пункту 1.3 глави 1 в редакції Наказу Міністерства культури і туризму N 43 від 18.10.2010 )
аналогічні засоби розміщення - підприємства будь-якої організаційно-правової форми власності, що складаються з номерів і надають обмежені готельні послуги, включно з щоденним заправлянням ліжок, прибиранням кімнат та санвузлів;
( Абзац третій пункту 1.3 глави 1 в редакції Наказу Міністерства культури і туризму N 43 від 18.10.2010 )
споживач - фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити товари, роботи, послуги для власних (побутових) потреб;
замовник - фізична або юридична особа, в тому числі суб'єкт туристичної діяльності, яка укладає відповідний договір на надання готельних послуг від імені та на користь споживача та здійснює оплату за цим договором (надає гарантії щодо оплати за цим договором);
готельна послуга - дії (операції) підприємства з розміщення споживача шляхом надання номера (місця) для тимчасового проживання в готелі, а також інша діяльність, пов'язана з розміщенням та тимчасовим проживанням. Готельна послуга складається з основних та додаткових послуг, що надаються споживачу відповідно до категорії готелю;
( Абзац шостий пункту 1.3 глави 1 в редакції Наказу Міністерства культури і туризму N 43 від 18.10.2010 )
основні послуги - обсяг послуг готелю (проживання, харчування тощо), що включається до ціни номера (місця) і надається споживачу згідно з укладеним договором;
додаткові послуги - обсяг послуг, що не належать до основних послуг готелю, замовляються та сплачуються споживачем додатково за окремим договором;
місце (ліжко-місце) - частина площі номера з ліжком, постільною білизною, рушниками та іншим інвентарем відповідно до категорії готелю, призначена та придатна для проживання однієї особи;
номер - окреме вмебльоване приміщення, що складається з однієї або декількох кімнат, обладнаних для тимчасового проживання;
штрафні санкції - штраф, який сплачується договірною стороною у випадку порушення нею вимог, обумовлених договором або чинним законодавством;
бронювання - процес замовлення замовником готелю основних і/або додаткових послуг у певному обсязі, з метою використання послуг в обумовлені терміни конкретним споживачем або групою споживачів;
підтвердження заброньованих послуг - згода готелю щодо виконання замовленого обумовленого переліку основних і додаткових послуг згідно з заявкою;
відмова в бронюванні послуг - відмова готелю в бронюванні основних і додаткових послуг готелю у визначений договором термін;
анулювання - відмова замовника від заброньованих послуг. Анулювання поділяється на три види: своєчасне анулювання, пізнє анулювання, неприбуття. В разі пізнього анулювання або неприбуття готель стягує штраф з замовника згідно з умовами, викладеними в договорі;
своєчасне анулювання - відмова замовника від використання заброньованих послуг не пізніше ніж за три доби до дати запланованого заїзду або в обумовлені договором терміни;
пізнє анулювання - анулювання у термін не пізніше, ніж за одну добу до дати запланованого заїзду або в обумовлені договором терміни;
неприбуття - фактичне неприбуття споживача, групи споживачів до готелю у день заїзду або ануляція заброньованих послуг менше ніж за 24 години до вказаної дати поселення;
дата заїзду - дата прибуття споживача до готелю;
дата виїзду - дата виїзду споживача із готелю;
ранній заїзд - заїзд споживача до готелю до розрахункової години;
пізній виїзд - виїзд споживача з готелю після розрахункової години в день виїзду;
розрахункова година - година, яка встановлена у готелі і при настанні якої споживач повинен звільнити номер у день виїзду і після якої здійснюється заселення у готель.
1.4. Категорія готелю встановлюється відповідно до чинного законодавства України.
1.5. Використання "зірок" як знака відповідності готелю певній категорії без підтвердження її у встановленому чинним законодавством порядку забороняється.
1.6. Посадові особи, які безпосередньо здійснюють керівництво готелем та його персоналом, повинні мати вищу фахову освіту або вищу освіту та спеціальну професійну підготовку чи стаж керівної роботи у сфері надання готельних послуг не менш трьох років.
1.7. Режим роботи готелю цілодобовий.
1.8. Персонал, який бере безпосередню участь у прийманні та обслуговуванні споживачів, повинен мати відповідну професійну підготовку, володіти іноземними мовами в необхідному обсязі в залежності від категорії готелю, додержуватись правил службового етикету (бути ввічливим, люб'язним, мати охайний вигляд).
1.9. Персонал, який бере безпосередню участь у прийманні та обслуговуванні споживачів, повинен проходити медичне обстеження, результати якого відображаються в особових медичних книжках. Особова медична книжка пред'являється для контролю на вимогу представників установ державної санітарно-епідеміологічної служби.
1.10. У готелі повинні використовуватись мийні засоби, що дозволені Міністерством охорони здоров'я України та мають сертифікат відповідності.
1.11. Матеріально-технічне оснащення та мінімальний перелік послуг, що надаються готелем, повинні відповідати вимогам, установленим стандартами та іншими нормативно-правовими документами для категорії одна "зірка".
1.12. Готель повинен мати внутрішні правила проживання у готелі, які не суперечать цим Правилам, а також книгу відгуків та пропозицій.
1.13. Готель повинен мати журнал реєстрації вступного інструктажу працівників з питань охорони праці та журнал реєстрації інструктажів з питань охорони праці.
1.14. Готель повинен відвести не менше ніж 50 відсотків номерів та (або) місць розміщення для осіб, які не курять.
( Розділ 1 доповнено пунктом 1.14 згідно з Наказом Міністерства культури і туризму N 46 від 19.10.2009 )
2. Інформація про послуги
2.1. Готель зобов'язаний довести до відома споживача найменування та місцезнаходження юридичної особи, категорію готелю при її наявності.
Фізична особа - суб'єкт господарювання зобов'язаний надати споживачу інформацію про свою державну реєстрацію та найменування органу, що його зареєстрував.
2.2. Готель зобов'язаний надати споживачу необхідну, достовірну, доступну та своєчасну інформацію про готельні послуги.
Інформація доводиться до відома споживача у доступній наочній формі і розміщується у приміщенні, що призначене для оформлення розміщення споживача, у зручному для огляду місці та повинна включати таке:
зазначення нормативних документів, вимогам яких повинні відповідати готельні послуги;
ці Правила;
свідоцтво про присвоєння готелю відповідної категорії (якщо вона присвоєна);
копію сертифіката на послуги, що підлягають обов'язковій сертифікації;
копію ліцензії, якщо даний вид діяльності підлягає ліцензуванню;
ціну номера (місця в номері);
перелік основних послуг, що входять у ціну номера (місця в номері);
перелік і ціну додаткових послуг, що надаються за окрему плату;
відомості про форму та порядок оплати послуг;
перелік категорій осіб, що мають право на отримання пільг, а також перелік пільг, що надаються при наданні послуг у відповідності до законодавства;
відомості про роботу закладів (підприємств) громадського харчування, торгівлі, зв'язку, побутового обслуговування та інших, що розташовані в готелі. У разі їх відсутності - дані про місцезнаходження та режим роботи найближчих до готелю підприємств харчування, зв'язку та побутового обслуговування;
відомості про органи, що здійснюють захист прав споживачів.

................
Перейти до повного тексту