- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
23.03.2011 N 888/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 березня 2011 р.
за N 406/19144
Про затвердження Положення про вимоги до робочого місця (контори) приватного нотаріуса та здійснення контролю за організацією нотаріальної діяльності
1. Затвердити Положення про вимоги до робочого місця (контори) приватного нотаріуса та здійснення контролю за організацією нотаріальної діяльності, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства юстиції України від 12.06.98
N 36/5 "Про затвердження Положення про вимоги до робочого місця (контори) приватного нотаріуса та здійснення контролю за їх дотриманням", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12.06.98 за N 376/2816 (із змінами).
3. Департаменту нотаріату, фінансового моніторингу юридичних послуг та реєстрації адвокатських об'єднань (Чижмарь К.І.):
3.1. Подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03.10.92
N 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади" (із змінами).
3.2. Довести цей наказ до відома начальників Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі.
4. Департаменту нотаріату, фінансового моніторингу юридичних послуг та реєстрації адвокатських об'єднань (Чижмарь К.І.), начальнику Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, начальникам головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі забезпечити належне виконання цього наказу.
5. Робочі місця (контори) приватних нотаріусів, які були сертифіковані до набрання чинності цим наказом, новій сертифікації не підлягають.
6. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Єфіменка Л.В.
Міністр Олександр Лавринович
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства юстиції
України
23.03.2011 N 888/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 березня 2011 р.
за N 406/19144
ПОЛОЖЕННЯ
про вимоги до робочого місця (контори) приватного нотаріуса та здійснення контролю за організацією нотаріальної діяльності
( У тексті Положення слова "Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі (далі - управління юстиції)", "управління юстиції", "Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головні управліннями юстиції в областях, містах Києві та Севастополі" в усіх відмінках і числах замінено словами "територіальний орган Міністерства юстиції" у відповідних відмінках і числах згідно з Наказом Міністерства юстиції
N 700/5 від 27.02.2020}
1. Це Положення встановлює єдиний підхід до організації нотаріальної діяльності для покращення якості обслуговування населення, вільного доступу до приміщення, що є робочим місцем приватного нотаріуса (контори), неухильного забезпечення дотримання нотаріальної таємниці при вчиненні нотаріальних дій, суворої схоронності нотаріальних документів, печатки та штампів приватного нотаріуса, спеціальних бланків нотаріальних документів та архіву нотаріуса.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
N 1025/5 від 26.06.2014 )
2. Вимоги до робочого місця (контори) приватного нотаріуса установлюються в рамках реалізації Міністерством юстиції України повноважень, передбачених статтями
2-1,
24 Закону України
"Про нотаріат" (далі - Закон), виходячи з переліку умов, визначених статтею 25 Закону.
3. Сертифікація робочого місця (контори) - перевірка приміщення на предмет відповідності робочого місця (контори) приватного нотаріуса умовам, передбаченим статтею
25 Закону, та визнання його придатним для використання як робоче місце приватного нотаріуса з метою учинення нотаріальних дій.
4. Акт про сертифікацію відповідності робочого місця (контори) містить відомості про приміщення, у якому приватний нотаріус (особа, яка має намір зареєструвати приватну нотаріальну діяльність) організовує (планує організувати) роботу з обслуговування учасників правовідносин (відвідувачів), та висновок уповноваженої особи територіального органу Міністерства юстиції, яка проводила сертифікацію відповідності робочого місця (контори), про можливість його використання для розташування в ньому робочого місця (контори) та здійснення приватної нотаріальної діяльності.
( Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
N 3860/5 від 05.11.2020 )
5. Акт про відмову у сертифікації відповідності робочого місця (контори) приватного нотаріуса повинен містити обґрунтований висновок про невідповідність робочого місця (контори) приватного нотаріуса умовам, встановленим статтею
25 Закону.
( Пункт 5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
N 3860/5 від 05.11.2020 )
6. Проведення сертифікації приміщення, в якому розташоване робоче місце (контора) приватного нотаріуса, та перевірка його відповідності вимогам
Закону та цього Положення проводяться уповноваженими працівниками територіальних органів Міністерства юстиції:
а) при реєстрації приватної нотаріальної діяльності;
б) у разі зміни адреси розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса.
Сертифікація приміщення, в якому розташоване робоче місце (контора) приватного нотаріуса, та перевірка його відповідності вимогам
Закону та цього Положення не проводиться при реєстрації нотаріусом приватної нотаріальної діяльності у нотаріальному окрузі, утвореному в результаті зміни адміністративно-територіального поділу України, в результаті якого розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса увійшло до такого нотаріального округу.
( Пункт 6 доповнено абзацом четвертим згідно з Наказом Міністерства юстиції
N 1911/5 від 31.05.2021 )( Пункт 7 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції
N 1025/5 від 26.06.2014 )
7. З метою дотримання умов робочого місця (контори) приватного нотаріуса, встановлених
Законом, це робоче місце (контора) має відповідати таким вимогам:
7.1. Щодо забезпечення нотаріальної таємниці:
7.1.1 у приміщенні не можуть перебувати, здійснювати професійну діяльність особи, діяльність яких не пов'язана з учиненням нотаріальних дій чи наданням додаткових послуг правового чи технічного характеру, пов'язаних з ними, крім осіб, які за договорами (угодами, контрактами) з приватним нотаріусом виконують роботи із забезпечення діяльності приватного нотаріуса (установлення та обслуговування оргтехніки, охоронного обладнання тощо);
( Підпункт 7.1.1 підпункту 7.1 пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
N 1025/5 від 26.06.2014 )
7.1.2 приватний нотаріус, який займає приміщення на підставі договору про співпрацю з іншим нотаріусом, не вправі працювати в одній кімнаті з особами, які працюють з приватним нотаріусом на підставі цивільно-правових, трудових договорів (помічники) та з особами, діяльність яких не пов'язана з учиненням нотаріальних дій;
( Підпункт 7.1.2 підпункту 7.1 пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
N 1025/5 від 26.06.2014 )
7.1.3 якщо стіни робочого кабінету зроблені з металопластикових або інших конструкцій, вони повинні бути непрозорими.
7.2. Щодо можливості кожного приватного нотаріуса, який здійснює нотаріальну діяльність, одночасно та незалежно від іншого приватного нотаріуса здійснювати нотаріальну діяльність:
7.2.1 приватний нотаріус має право мати лише одне приміщення для розміщення робочого місця (контори), яке повинно знаходитись у межах нотаріального округу, в якому здійснюється нотаріальна діяльність.
Доступ до приміщення приватного нотаріуса має бути вільним для відвідувачів.
Не допускається розміщення робочого місця (контори) приватного нотаріуса у підвальних приміщеннях, кіосках чи інших тимчасових спорудах.
( Підпункт 7.2.1 підпункту 7.2 пункту 7 в редакції Наказу Міністерства юстиції
N 1025/5 від 26.06.2014 )
7.2.2 приватний нотаріус має здійснювати прийом фізичних осіб в окремому робочому кабінеті. Прийом фізичних осіб проводиться не менше п'яти годин на день і п'яти робочих днів на тиждень;
( Підпункт 7.2.2 підпункту 7.2 пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
N 3860/5 від 05.11.2020 )
................Перейти до повного тексту