1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 87 від 12.06.97
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
12 вересня 1997 року
за N 398/2202
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства транспорту та зв'язку N 1536 від 22.12.2008 )
Про затвердження Інструкції з технічного утримання і розвитку поштового абонентського господарства
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Держкомзв'язку N 73 від 29.04.98 )
Відповідно до Закону України "Про зв'язок", з метою визначення порядку технічного утримання та розвитку поштового абонентського господарства
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію з технічного утримання і розвитку поштового абонентського господарства (додається).
2. Українському об'єднанню поштового зв'язку "Укрпошта" (Гомон М.Н.):
2.1. Прийняти до виконання цей наказ, довести до відома підпорядкованих підприємств і філіалів поштового зв'язку.
2.2. Забезпечити контроль за виконанням вимог Інструкції.
3. Вважати такою, що не застосовується на території України, Інструкцію з технічного утримання і розвитку поштового абонентського господарства, затверджену ГУПЗ Міністерства зв'язку СРСР 01.08.87.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на УКО (Буряк В.Г.).
Міністр Д.А.ХУДОЛІЙ
Затверджено
наказом Міністерства
зв'язку України
від 12 червня 1997 року
N 87
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
12 вересня 1997 року
за N 398/2202
Інструкція з технічного утримання і розвитку поштового абонентського господарства
Інструкція розроблена відповідно до Закону України "Про зв'язок", регламентує порядок встановлення, розвитку та технічного утримання абонентського господарства.
1. Загальні положення
1.1. Відповідальність за утримання в справному і естетичному стані поштових абонентських шаф, у тому числі тих, які знаходяться на балансі житлово-експлуатаційних організацій, житлово-будівельних кооперативів (далі - ЖБК), об'єднань (товариств) співвласників багатоповерхових будинків, а також за стан шаф опорних пунктів повністю покладається на підприємства поштового зв'язку і філіали. З цією метою у підприємствах (філіалах) поштового зв'язку створюються спеціальні групи, які комплектуються за рахунок виробничого штату, що розраховується відповідно до нормативів.
1.2. Технічне обслуговування, ремонт, фарбування і заміна шаф, які встановлені у під'їздах і дворах житлових будинків і знаходяться на балансі житлово-експлуатаційних організацій, об'єднань (товариств) співвласників багатоповерхових будинків, ЖБК, здійснюються засобами підприємств (філіалів) поштового зв'язку.
При проведенні капітального ремонту та реконструкції будинків заміна шаф проводиться за рахунок коштів, виділених на капітальний ремонт житла.
При поточному ремонті будинків виконуються роботи з ремонту і фарбування шаф.
Вартість та порядок взаєморозрахунків між підприємствами (філіалами) поштового зв'язку і вищезазначеними організаціями обумовлюються договорами.
( Пункт 1.2 в редакції Наказу Держкомзв'язку N 73 від 29.04.98 )
1.3. Житлово-експлуатаційні організації, ЖБК, об'єднання (товариства) співвласників багатоповерхових будинків несуть відповідальність за обладнання місць розміщення шаф належним електричним освітленням, а також за зручність розміщення шаф, чистоту і безпеку підходів до них.
1.4. Керівник підприємства (філіалу) поштового зв'язку зобов'язаний укомплектувати штат групи з технічного утримання і розвитку абонентського господарства відповідно до затверджених нормативів і створити відповідні умови для роботи (виділити приміщення, інструмент, матеріали і транспорт).
1.5. Загальне керівництво і контроль за роботою групи здійснює керівник підприємства (філіалу) поштового зв'язку або технічний директор чи заступник.
1.6. При оформленні замовлень на виготовлення типових абонентських шаф і шаф опорних пунктів необхідно користуватися технічною документацією, яка погоджена з Міністерством зв'язку України.
1.7. Кожне підприємство (філіал) поштового зв'язку повинно мати оборотний фонд поштових абонентських шаф і шаф опорних пунктів, з якого проводиться установлення і заміна шаф.
1.8. При обслуговуванні населення через поштові абонентські шафи пошта доставляється безпосередньо в будинки (квартири) одержувачам у випадках їх хвороби, інвалідності чи похилого віку, з умовою відсутності в будинках (квартирах) інших членів сім'ї, які можуть самостійно одержувати пошту.
Періодичні видання і кореспонденцію необхідно доставляти безпосередньо в будинки (квартири) самотнім інвалідам Великої Вітчизняної війни, які за станом здоров'я не можуть користуватися шафами. Такий порядок доставки установлюється при обстеженні дільниці чи у разі наявності відповідних заяв одержувачів у підприємстві (філіалі, структурному підрозділі) поштового зв'язку.
1.9. Класти пошту слід тільки у справні скриньки. В разі пошкодження шаф пошта доставляється безпосередньо в будинки (квартири).
2. Функції групи
2.1. На групу з технічного утримання і розвитку поштового абонентського господарства покладаються такі функції:
установлення поштових абонентських шаф у під'їздах житлових багатоповерхових будинків, що раніше не були обладнані шафами, а також у дворах та на вулицях у районах із малоповерховою забудовою і шаф опорних пунктів - відповідно до планів організації і розвитку служби доставки; заміна шаф застарілої конструкції або непридатних до експлуатації. Доцільність заміни поштових абонентських шаф, що встановлені в під'їздах житлових багатоповерхових будинків та у дворах у районах із малоповерховою забудовою, визначається працівниками поштового зв'язку разом з представниками житлово-експлуатаційних організацій, об'єднань (товариств) співвласників багатоповерхових будинків або ЖБК;
проведення профілактичних обстежень стану абонентського господарства, облік і усунення у встановлені терміни пошкоджень шаф, фарбування шаф, нанесення номерів квартир, поштового індексу, часу розкладки пошти;
задоволення заяв громадян щодо встановлення нових секційних замків, про заміну несправних з попередньою оплатою вартості замка і роботи за діючими тарифами;
узагальнення досвіду експлуатації шаф різних типів, подання до Українського об'єднання поштового зв'язку "Укрпошта" пропозицій щодо вдосконалення конструкції шаф;
своєчасне подання в службу матеріально-технічного забезпечення підприємства поштового зв'язку заявок на шафи, запчастини і матеріали до них;
контроль за якістю і укомплектуванням шаф, які поступають у підприємство (філіал) поштового зв'язку, підготовка, в разі необхідності, рекламаційних актів на адреси заводів-виробників;
підготовка потрібних вихідних матеріалів для наступних розрахунків із житлово-експлуатаційними організаціями, об'єднаннями (товариствами), співвласниками багатоповерхових будинків і ЖБК за виконані роботи в абонентському господарстві;
участь у роботі комісій з приймання від будівельних організацій житлових будинків щодо обладнання їх абонентськими шафами.
3. Організація робіт з розвитку поштового абонентського господарства
3.1. У будинках на три і більше поверхів абонентські шафи слід розміщувати на першому поверсі у визначених місцях. При встановленні шаф у сходових клітках житлових будинків не повинна зменшуватись нормативна ширина проходу по сходових площадках та маршах.
Поштові абонентські шафи встановлюються тільки у тих сходових клітках, які забезпечують пожежну безпеку.
При узгодженні з архітектурними управліннями місцевих держадміністрацій поштові абонентські шафи в районах із малоповерховою забудовою встановлюються групами в дворах, на вулицях або навішуються на стіни будинків. Поштові абонентські шафи, встановлені в дворах і на вулицях, повинні бути надійно захищені від впливу атмосферних опадів. Шафи поштових опорних пунктів можуть бути встановлені на стінах житлових будинків і адміністративних будівель.
3.2. Місця встановлення шаф у під'їздах і дворах будинків визначаються працівниками підприємств (філіалів, структурних підрозділів) поштового зв'язку разом із представниками житлово-експлуатаційних організацій, об'єднань (товариств) співвласників багатоповерхових будинків, ЖБК з урахуванням конкретних умов, конструктивних та інших особливостей будівель. При встановленні шаф повинна бути досягнута, по можливості, їх максимальна однотипність. Шафи встановлюються в місцях, зручних і безпечних для роботи листонош, під'їзду автотранспорту і користування населенням, на площадках з твердим покриттям, освітлених природним або електричним освітленням.
3.3. Поштові абонентські шафи можуть бути встановлені в пунктах зв'язку самообслуговування. Форма організації пунктів зв'язку самообслуговування вибирається, виходячи з місцевих умов. Доставка пошти через пункти самообслуговування може здійснюватися тільки за згодою адресата.
3.4. При встановленні абонентських шаф на вулицях та у дворах будинків відстань від групової шафи до крайнього будинку адресата, який користується шафою, не повинна перевищувати: в містах - 200 м, в сільській місцевості - 300 м. При розміщенні шаф у пунктах зв'язку самообслуговування ця відстань повинна бути не більше 300 м.
3.5. При встановленні шаф треба забезпечити їх надійне кріплення. Відстань між дверцятами нижньої секції поштової абонентської шафи і рівнем підлоги (перекриттям), покриттям дороги не повинна бути менше ніж 600 мм. Відстань між підлогою (перекриттям), покриттям дороги і верхнім краєм шафи не повинна перевищувати 1650 мм.
3.6. Перед установленням поштових абонентських шаф слід ретельно перевірити їх технічний стан, наявність комплекту ключів, впевнитись у неможливості використання одного ключа для декількох секцій.
На кожних секційних дверцятах шафи з обов'язковим застосуванням трафарету наносяться відповідні номери квартир, а на лицевій стороні корпусу шафи - поштовий індекс відділення зв'язку, що обслуговує даний будинок, та час розкладки пошти. Якщо в під'їзді встановлено декілька шаф, то індекс і час розкладки пошти можна зазначити тільки на одній із них з умовою її розміщення в найбільш зручному для огляду клієнтури місці. При встановленні шаф на вулицях потрібно також зазначати назву вулиці і номер будинку. В разі, коли шафи належать підприємствам (філіалам) поштового зв'язку, на них повинні бути також зазначені їх інвентарні номери. Відтиски трафарету повинні бути чіткими і чистими.
3.7. Поштові абонентські шафи в кожному під'їзді будинку встановлюються із таким розрахунком, щоб забезпечити кожного квартиронаймача незалежно від того, займає він окрему квартиру чи кімнату в ній. За письмовою згодою всіх квартиронаймачів комунальної квартири про користування однією секцією, кожному з них вручається окремий ключ. У такому разі на дверцятах виділеної секції зазначається тільки номер квартири. Якщо для обслуговування комунальної квартири виділено більше однієї секції, то на кожній з них вказується прізвище квартиронаймача або через дріб номер кімнати.
4. Облік і технічне утримання
4.1. У кожному підприємстві (філіалі і структурному підрозділі) поштового зв'язку в спеціально заведених книгах повинен вестись облік усіх поштових абонентських шаф і шаф опорних пунктів, що знаходяться в експлуатації, незалежно від їх належності.
4.2. При централізованому обліку шаф у підприємстві (філіалі) поштового зв'язку в книзі обліку вказується:
на території обслуговування якого структурного підрозділу встановлені шафи;
адреса будинку та його відомча належність, а для шаф, установлених в під'їздах, - номер під'їзду;
дата встановлення шафи;
кількість і тип шаф.
При децентралізованому обліку заповнення першої графи не потрібно.
4.3. Листоноша при роботі на дільниці доставки повинен звертати увагу на стан шаф. Заявки про пошкодження шаф, виявлені листоношами або працівниками, які розвозять пошту по опорних пунктах, в той же день або не пізніше ранку наступного дня передаються по телефону або в письмовому вигляді у групу з технічного утримання і розвитку поштового абонентського господарства, де вони фіксуються в журналі обліку несправностей.
4.4. Заявки від населення, житлово-експлуатаційних організацій, об'єднань (товариств) співвласників багатоповерхових будинків і ЖБК повинні без перешкод прийматися як відповідними відділеннями зв'язку, так і безпосередньо групою з технічного утримання і розвитку поштового абонентського господарства, а також працівниками, які доставляють пошту.
4.5. У журналі обліку несправностей вказується:

................
Перейти до повного тексту