1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 219 від 02.04.2002
м. Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
24 квітня 2002 р.
за N 390/6678
Про затвердження Правил визначення робочого часу та часу відпочинку екіпажів повітряних суден цивільної авіації України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку N 539 від 20.06.2007 Наказом Міністерства інфраструктури N 57 від 12.02.2015 )
Відповідно до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію, п. 2 Указу Президента України від 18 жовтня 2000 р. N 1143/2000 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 27 вересня 2000 року "Про стан авіаційного транспорту та авіаційної промисловості України" та з метою запровадження додаткових заходів, спрямованих на гарантування безпеки польотів та авіаційної безпеки, у тому числі при експлуатації українських повітряних суден за межами України, з урахуванням рекомендацій Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО)
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Правила визначення робочого часу та часу відпочинку екіпажів повітряних суден цивільної авіації України, що додаються.
2. Державному департаменту авіаційного транспорту (Укравіатранс) (Шкатюк А.Г.):
2.1. Забезпечити в установленому порядку подання до Міністерства юстиції України цих Правил для державної реєстрації.
2.2. Довести Правила до відома керівників структурних підрозділів Укравіатрансу та експлуатантів цивільних повітряних суден України.
( Пункт 3 втратив чинність на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 57 від 12.02.2015 )
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Державного секретаря Міністерства Демиденка А.Ф.
Міністр В. Пустовойтенко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту України
02.04.2002 N 219
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
24 квітня 2002 р.
за N 390/6678
Правила
визначення робочого часу та часу відпочинку екіпажів повітряних суден цивільної авіації України
1. Загальні положення
Ці Правила є обов'язковими для експлуатантів повітряних суден незалежно від їх форми власності та відомчої належності.
Правила використовуються експлуатантом цивільної авіації України при плануванні робочого часу та часу відпочинку членів екіпажів повітряних суден, з метою гарантування безпеки польоту при виконанні цивільними повітряними суднами регулярних, чартерних рейсів та всіх видів авіаційних робіт.
Експлуатант цивільної авіації України має упродовж шести місяців після доведення цих Правил до його відома розробити та затвердити в Державному департаменті авіаційного транспорту України розділ Керівництва з виконання польотів "Норми робочого часу та час відпочинку екіпажу повітряного судна", яке регламентуватиме норми та облік робочого часу членів екіпажів з урахуванням типу (типів) повітряних суден, регіонів, видів виконання польотів та авіаційних робіт.
2. Терміни та визначення
У цих Правилах використовуються терміни, які мають такі визначення:
Експлуатант - особа, організація або підприємство цивільної авіації, що експлуатують повітряні судна, пропонують послуги в галузі авіаційних перевезень і робіт.
Екіпаж повітряного судна (основний екіпаж) - авіаційний персонал, який у встановленому порядку виконує обов'язки з керування та обслуговування повітряного судна при здійсненні польотів.
Посилений екіпаж - екіпаж повітряного судна, до складу якого зараховано додатковий авіаційний персонал з метою тимчасової заміни в польоті кожного члена основного екіпажу для їх відпочинку та підтримання належної працездатності.
Подвійний екіпаж - екіпаж повітряного судна з подвійною кількістю його членів (ураховуючи бортпровідників).
Член екіпажу повітряного судна - особа, яка призначена експлуатантом для виконання певних обов'язків на борту повітряного судна впродовж польотного часу.
Льотний склад - частина екіпажу повітряного судна, на яку покладено обов'язки, пов'язані з керуванням повітряного судна та його системами впродовж польотного часу.
Кабінний склад - частина екіпажу повітряного судна, на яку покладено обов'язки з обслуговування пасажирів, гарантування безпеки перевезення пасажирів та вантажів, виконання авіаційних робіт на борту повітряного судна впродовж польотного часу.
Робочий час - час протягом якого екіпаж повітряного судна зобов'язаний виконувати роботу, визначену трудовим договором і правилами внутрішнього трудового розпорядку.
Польотний час, або час польоту - загальний час з початку руху повітряного судна (за рахунок власної тяги з метою зльоту) до його зупинки (після закінчення польоту). Повний польотний час чи час від забирання до встановлення колодок вимірюється від початку руху повітряного судна з пункту завантаження до його зупинки в пункті вивантаження. Обертання несучих гвинтів гелікоптера включається в повний польотний час.
Час відпочинку - час, протягом якого член екіпажу звільняється експлуатантом від своїх службових обов'язків.
Час перебування у резерві - визначений період часу, упродовж якого екіпаж повітряного судна має виконати політ на перший виклик.
Час естафети - час, протягом якого екіпаж повітряного судна перебуває за межами базового аеропорту (у місці тимчасового проживання), чекаючи продовження польоту.
Трансмеридіанний політ - політ, що пов'язаний з перетинанням п'яти і більше часових поясів за період щоденного робочого часу.
3. Позначення та скорочення
У цьому розділі наведені позначення та скорочення, які використовуються у тексті Правил:
ЦА - цивільна авіація.
ПС - повітряне судно.
КПС - командир повітряного судна.
КВП - керівництво з виконання польотів.
КЛЕ - керівництво льотної експлуатації.
4. Загальні вимоги
4.1. Укравіатранс здійснює контроль над експлуатантами й екіпажами ПС України за виконанням ними норм, що встановлені цими Правилами.
4.2. Експлуатант цивільної авіації України не має права покласти на екіпаж ПС обов'язки, що суперечать КВП.
4.3. Мінімальний склад екіпажу ПС установлюється з урахуванням вимог КЛЕ та КВП залежно від типу ПС, виду польотів або авіаційних робіт.
4.4. Технологія роботи посиленого та подвійного екіпажу ПС розроблюється експлуатантом та узгоджується з Укравіатрансом.
4.5. Кількість бортпровідників на борту ПС регламентується КВП, але не може бути менше кількості, передбаченої КЛЕ ПС.
4.6. Членам екіпажу ПС обов'язково надається час відпочинку перед запланованим польотом з метою підтримки необхідного рівня своїх психофізіологічних функцій, гарантування надійної професійної діяльності і безпеки польоту. Час відпочинку між рейсами (польотами) надається члену екіпажу ПС після завершення ним польотного завдання для відновлення психофізіологічних функцій організму.
4.7. Місця та приміщення для відпочинку екіпажу ПС мають бути зручними та ізольованими від пасажирів, розраховані не більше як на двох осіб, максимально захищені від впливу зовнішніх шумів, із засобами контролю за рівнем освітлення та температури. У всіх випадках КПС повинен відпочивати окремо від інших членів екіпажу ПС.
4.8. Відпочинок під час польоту надається одному чи декільком членам посиленого або подвійного екіпажу ПС у спеціально відведеному, ізольованому від пасажирів місці ПС або на вільних місцях у салоні бізнес-класу (першого класу) ПС для їх підтримки й поновлення необхідного рівня психофізіологічних функцій.
4.9. Члени екіпажу ПС не повинні залучатись експлуатантом до виконання будь-яких обов'язків у період їх відпочинку.
4.10. Членам екіпажу ПС під час проведення авіаційних робіт надається перерва для харчування, яка не включається в робочий час. Тривалість та час надання цієї перерви встановлюються правилами внутрішнього трудового розпорядку експлуатанта.
5. Робочий час екіпажів повітряних суден
5.1. Тривалість робочого часу для екіпажу ПС установлюється відповідно до вимог чинного законодавства України.
5.2. Робота понад установлену тривалість робочого часу є надурочною. Надурочні роботи можуть застосовуватись лише як виняток і для кожного члена екіпажу ПС не повинні перевищувати норм, установлених чинним законодавством України.
5.3. Робочий час включає:
польотний час (BLOCK TIME);
передпольотну підготовку;
час післяпольотної роботи;
час очікування вильоту з незалежних від екіпажу ПС причин в аеропортах, на оперативних точках та в інших місцях його перебування у разі ненадання умов для відпочинку, зазначених у пункті 4.7 цих Правил;
час перебування на різних чергуваннях або в резерві;

................
Перейти до повного тексту