1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ЯДЕРНОГО РЕГУЛЮВАННЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
21.02.2005 N 21
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
7 квітня 2005 р.
за N 372/10652
Про затвердження Порядку проведення державної експертизи ядерної та радіаційної безпеки
Відповідно до Законів України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку", "Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії" та з метою встановлення порядку проведення державної експертизи ядерної та радіаційної безпеки
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок проведення державної експертизи ядерної та радіаційної безпеки, що додається.
2. Юридичному управлінню (Новак Н.Ю.) забезпечити подання цього наказу в п'ятиденний термін на державну реєстрацію у Міністерство юстиції України.
3. Державному науково-технічному центру з ядерної та радіаційної безпеки (Васильченко В.М.) у місячний термін після державної реєстрації забезпечити тиражування Порядку проведення державної експертизи ядерної та радіаційної безпеки.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Бикова В.О.
Голова
ПОГОДЖЕНО:
Міністр охорони здоров'я України
Міністр охорони навколишнього
природного середовища України
Заступник Міністра палива
та енергетики України
Голова Державного комітету
України з будівництва та архітетури
Голова Державного комітету
України з питань регуляторної
політики та підприємництва
В.В.Грищенко

М.Є.Поліщук

П.М.Ігнатенко

В.Ф.Редько

В.І.Череп


Ю.А.Авксентьєв
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
ядерного регулювання України
21.02.2005 N 21
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
7 квітня 2005 р.
за N 372/10652
ПОРЯДОК
проведення державної експертизи ядерної та радіаційної безпеки
Цей Порядок розроблено відповідно до Законів України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку", "Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії", а також постанов Кабінету Міністрів України від 6 грудня 2000 року N 1782 "Про затвердження Порядку ліцензування окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії" (із змінами) (далі - Порядок ліцензування окремих видів діяльності) та від 11 квітня 2002 року N 483 "Про порядок затвердження інвестиційних програм і проектів будівництва та проведення їх комплексної державної експертизи" (із змінами) (далі - Порядок затвердження інвестиційних програм).
Порядок установлює мету, завдання, порядок та процедури проведення державної експертизи ядерної та радіаційної безпеки.
Дія Порядку поширюється на відносини, що виникають у зв'язку з проведенням державної експертизи ядерної та радіаційної безпеки між її суб'єктами.
Вимоги Порядку обов'язкові для виконання суб'єктами експертизи: Державним комітетом ядерного регулювання України (далі - Держатомрегулювання України), місцевими органами виконавчої влади, відповідальною експертною організацією та експертами, які залучаються до виконання експертизи, а також замовниками проектів.
1. Загальні положення
1.1. У цьому Порядку використовуються такі терміни та визначення:
Державна експертиза ядерної та радіаційної безпеки - комплекс організаційної, науково-технічної та експертно-аналітичної діяльності, яка проводиться спеціально вповноваженим органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки - Держатомрегулюванням України з метою незалежної оцінки рівня технічної безпеки у сфері використання ядерної енергії, з урахуванням усіх факторів, що спричиняють ядерну та радіаційну небезпеку для здоров'я людини та довкілля, включаючи забезпечення фізичного захисту. Ця експертиза проводиться зокрема при здійсненні:
дозвільної діяльності;
комплексної державної експертизи інвестиційних програм і проектів будівництва.
Відповідальна експертна організація - державне підприємство "Державний науково-технічний центр з ядерної та радіаційної безпеки", що перебуває у сфері управління Держатомрегулювання України та призначене для здійснення науково-технічної та експертно-аналітичної підтримки регулювальної діяльності.
Експерт - юридична або фізична особа, що залучається до виконання державної експертизи ядерної та радіаційної безпеки Держатомрегулюванням України, має необхідні ресурси, кваліфікацію та досвід науково-технічної діяльності у відповідній спеціалізації з оцінки факторів, які впливають на безпеку у сфері використання ядерної енергії, відповідальна за якість та результати експертизи.
Замовник проекту (далі - замовник) - суб'єкт діяльності у сфері використання ядерної енергії, який згідно з установленими вимогами подає для проведення державної експертизи ядерної та радіаційної безпеки або комплексної державної експертизи відповідну документацію.
Інші терміни використовуються у значеннях, установлених Законами України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку" і "Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії".
1.2. Об'єктом державної експертизи ядерної та радіаційної безпеки є документація замовника, яка за складом, змістом та обсягом відповідає вимогам чинних законодавчих та нормативно-правових актів з ядерної та радіаційної безпеки, а проекти будівництва - також державним будівельним нормам і правилам.
1.3. Обов'язковій державній експертизі ядерної та радіаційної безпеки підлягають:
техніко-економічні обґрунтування і проекти будівництва, реконструкції, зняття з експлуатації; матеріали, які містять обґрунтування, аналіз та оцінки рівня безпеки визначених чинним законодавством етапів життєвого циклу ядерних установок та сховищ для захоронення радіоактивних відходів, а також об'єктів для поводження з радіоактивними відходами;
документація, що стосується змін вимог, лімітів та критеріїв безпеки, виконання певних видів робіт, операцій, процедур на етапах життєвого циклу ядерних установок та сховищ для захоронення радіоактивних відходів, а також забезпечення фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів та інших джерел іонізуючого випромінювання.
Документація на об'єкти з переробки уранових руд та інші джерела іонізуючого випромінювання підлягає обов'язковій державній експертизі радіаційної безпеки у випадках, визначених Порядком ліцензування окремих видів діяльності.
1.4. Основними завданнями державної експертизи ядерної та радіаційної безпеки є:
оцінка відповідності проекту фундаментальним принципам і критеріям ядерної та радіаційної безпеки;
оцінка відповідності запропонованих рішень вимогам Законів України, нормативно-правових актів і стандартів з ядерної та радіаційної безпеки;
визначення повноти, достатності та обґрунтованості організаційних і технічних заходів, спрямованих на забезпечення неперевищення основних дозових меж опромінення персоналу, населення та радіаційного впливу на довкілля;
підготовка об'єктивного та обґрунтованого висновку державної експертизи ядерної та радіаційної безпеки.
1.5. До виконання експертизи ядерної та радіаційної безпеки, в залежності від процедур її проведення, викладених у розділах 2, 3 та 4 цього Порядку, Держатомрегулюванням України можуть залучатися відповідальна експертна організація та експерти.
Відбір експертів проводиться з урахуванням таких критеріїв:
спроможність експерта забезпечити комплексне, ефективне й якісне проведення аналізу та підготовку об'єктивних, вичерпних і конкретних оцінок;
наявність в експерта, який здійснює експертизу фізичного захисту, відповідного допуску до інформації з обмеженим доступом;
непричетність експерта до розроблення проекту, що подається замовником.
Держатомрегулювання України складає та щорічно переглядає перелік експертів, що можуть залучатися до виконання державної експертизи ядерної та радіаційної безпеки.
1.6. Відповідальна експертна організація та експерт зобов'язані:
забезпечувати якісне, комплексне та ефективне виконання експертизи і надавати об'єктивні неупереджені експертні оцінки;
дотримуватись порядку, строків та договірних умов проведення експертизи;

................
Перейти до повного тексту