1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
N 35 від 24.02.2000
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 червня 2000 року
за N 370/4591
Про затвердження Положення про особливості ступеневої освіти медичного спрямування
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 20.01.98 р. N 65 "Про затвердження Положення про освітньо-кваліфікаційні рівні (ступеневу освіту)" та з метою подальшого вдосконалення системи медичної та фармацевтичної освіти в Україні, підвищення якості підготовки спеціалістів
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про особливості ступеневої освіти медичного спрямування, що додається.
Зазначене Положення є обов'язковим для всіх вищих медичних і фармацевтичних закладів освіти I-IV рівнів акредитації, незалежно від їх підпорядкування та форм власності.
2. Контроль за виконанням наказу покласти на начальника управління освіти та медичної науки Вороненка Ю.В.
Міністр В.Ф.Москаленко
Затверджено
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
24.02.2000 N 35
Положення про особливості ступеневої освіти медичного спрямування
1. Загальні положення
1.1. Положення, розроблене відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 20.01.98 N 65 "Про затвердження Положення про освітньо-кваліфікаційні рівні (ступеневу освіту)", визначає особливості освіти напрямів підготовки "медицина" і "фармація".
Відповідно до статті 30 Закону України "Про освіту" підготовка молодших спеціалістів (фахівців з повною загальною середньою освітою), бакалаврів (фахівців з базовою вищою медичною та фармацевтичною освітою), спеціалістів та магістрів (фахівців з повною вищою медичною та фармацевтичною освітою) здійснюється за освітньо-кваліфікаційними рівнями (ступеневою освітою) згідно з відповідними освітньо-професійними програмами.
Підготовка фахівців з повною загальною середньою, базовою та повною вищою медичною освітою проводиться за очною (стаціонарною) формою, а з базовою та повною вищою фармацевтичною освітою - за очною (стаціонарною) і заочною формами навчання.
Підвищення кваліфікації, перепідготовка фахівців з базовою та повною вищою медичною (фармацевтичною) освітою здійснюється за відповідними освітньо-професійними програмами післядипломної підготовки за очною та заочною формами навчання.
1.2. Вищі медичні (фармацевтичні) навчальні заклади незалежно від форм власності та джерел оплати за навчання здійснюють прийом громадян для навчання згідно з потребою охорони здоров'я в межах ліцензованого обсягу (на відповідний напрям підготовки чи спеціальність) на конкурсній основі відповідно до здібностей.
Правила прийому на навчання за освітньо-професійними програмами підготовки фахівців розробляються вищими медичними (фармацевтичними) навчальними закладами відповідно до Умов прийому на перший курс вищих навчальних закладів України, які погоджуються з Міністерством охорони здоров'я України та затверджуються Міністерством освіти і науки України. Вищі медичні (фармацевтичні) навчальні заклади, яким надано статус національних, затверджують Правила прийому самостійно.
1.3. Освітньо-професійні програми підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації фахівців з базовою та повною вищою медичною та фармацевтичною освітою відповідних освітньо-кваліфікаційних рівнів розробляються Центральним методичним кабінетом (центром) з вищої медичної освіти МОЗ України із залученням відомчих наукових лабораторій з підготовки медичних та фармацевтичних кадрів, кваліфікованих спеціалістів опорних кафедр вищих медичних (фармацевтичних) навчальних закладів, провідних фахівців галузі і затверджуються Міністерством освіти і науки України за узгодженням з Міністерством охорони здоров'я України в установленому порядку.
1.4. Вимоги до змісту і обсягу рівня освітньої та фахової підготовки визначаються в освітньо-кваліфікаційних характеристиках, інших актах органів управління освітою та змінюються відповідно до рівня розвитку науки, охорони здоров'я, суспільства.
Зміст освіти визначається освітньо-професійними програмами підготовки медичних та фамацевтичних фахівців певних освітньо-кваліфікаційних рівнів, структурно-логічними схемами підготовки, навчальними планами й програмами навчальних дисциплін.
1.5. Освітньо-професійні програми підготовки медичних та фармацевтичних фахівців певних освітньо-кваліфікаційних рівнів уміщують у себе перелік нормативних і вибіркових навчальних дисциплін із зазначенням обсягу годин для їх вивчення та форм підсумкового контролю.
Нормативна частина змісту освіти визначається відповідним державним стандартом з кожного освітньо-кваліфікаційного рівня.
Вибіркові навчальні дисципліни визначаються вищим медичним (фармацевтичним) навчальним закладом залежно від традицій цього закладу, досягнень провідних медичних (фармацевтичних) наукових шкіл та інших навчальних закладів галузі.
1.6. Вищі медичні та фармацевтичні навчальні заклади I-IV рівнів акредитації розробляють структурно-логічні схеми підготовки фахівців, робочі навчальні програми нормативних навчальних дисциплін та самостійно визначають перелік, зміст і робочі навчальні програми вибіркових навчальних дисциплін для кожного освітньо-кваліфікаційного рівня згідно з освітньо-професійними програмами.
1.7. Перелік напрямів і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка медичних і фармацевтичних фахівців у вищих навчальних закладах за відповідними освітньо-професійними рівнями, затверджується в установленому законодавством порядку.
2. Освітньо-кваліфікаційні рівні
2.1. Освітньо-кваліфікаційний рівень - молодший спеціаліст
2.1.1. Молодший спеціаліст - це освітньо-кваліфікаційний рівень фахівця, який на основі базової або повної загальної середньої освіти здобув загальнокультурну підготовку, спеціальні знання та уміння, має певний досвід їх застосування для розв'язання типових професійних завдань, передбачених для відповідних посад у галузі охорони здоров'я.
2.1.2. Освітньо-професійна програма підготовки молодшого спеціаліста складається з навчальних дисциплін гуманітарного, соціально-економічного, фахового спрямування та практичної підготовки.

................
Перейти до повного тексту