1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ У СПРАВАХ ОХОРОНИ ДЕРЖАВНОГО КОРДОНУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 169 від 24.04.98


Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
4 червня 1998 р.
за N 365/2805
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства внутрішніх справ N 492 від 22.05.2013 )
Про затвердження Положення про службу безпеки дорожнього руху Держкомкордону України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Держкомкордону N 435 від 21.09.99 )
З метою виконання постанови Кабінету Міністрів України від 5 квітня 1994 року N 227 "Про затвердження Положення про службу безпеки дорожнього руху міністерств, інших центральних органів державної виконавчої влади, підприємств, їх об'єднань, установ і організацій" у Держкомкордоні створена служба безпеки дорожнього руху.
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про службу безпеки дорожнього руху Держкомкордону України (додається).
2. Скасувати наказ Голови Державного комітету у справах охорони державного кордону України - командуючого Прикордонними військами України від 4 квітня 1993 року N 82.
Наказ довести до особового складу Держкомкордону в частині, що його стосується.
Голова Держкомітету - командуючий
Прикордонними військами України
генерал-полковник


В.Банних
Затверджено
Наказ Голови Державного
комітету у справах охорони
державного кордону України
24.04.98 N 169
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
4 червня 1998 р.
за N 365/2805
Положення про службу безпеки дорожнього руху Держкомкордону України
( У Положенні слова "військова автомобільна інспекція - ВАІ" замінено словами "військова інспекція безпеки дорожнього руху - ВІБДР", слова "військова автомобільна інспекція" - вилучено згідно з Наказом Держкомкордону N 435 від 21.09.99 )
Розділ 1
Загальні положення
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 5 квітня 1994 року N 227 "Про затвердження Положення про службу безпеки дорожнього руху міністерств, інших центральних органів державної виконавчої влади, підприємств, їх об'єднань, установ і організацій " розроблено це Положення.
1.1. Служба безпеки дорожнього руху (далі - СБДР) є самостійним підрозділом Держкомкордону України.
1.2. СБДР безпосередньо підпорядковується:
- у Держкомкордоні - заступнику Голови Державного комітету у справах охорони державного кордону - командуючого Прикордонними військами України;
у напрямах військ - командуючим військами.
1.3. До організаційно-штатної структури СБДР входять:
- у Держкомкордоні: начальник СБДР - начальник ВІБДР; заступник начальника СБДР - голова військово-кваліфікаційної комісії (далі - ВКК);
- у напрямах військ: начальник служби безпеки руху ( далі - СБР) напряму військ - начальник ВІБДР; заступник начальника СБР напряму військ - голова ВКК.
1.4. Військова інспекція безпеки дорожнього руху - ВІБДР є структурним підрозділом СБДР Держкомкордону.
1.5. ВІБДР безпосередньо підпорядковується:
- у Київському гарнізоні - начальнику СБДР Держкомкордону, в інших гарнізонах - начальникам СБР військ напрямів, у військовій частині - командиру частини.
1.6. До організаційно-штатної структури ВІБДР входять:
- у гарнізонах: начальник ВІБДР гарнізону; заступник начальника ВІБДР гарнізону - голова ВКК або старший технік - помічник начальника ВІБДР - голова ВКК, старший технік - інспектор ВІБДР; старший технік - начальник лабораторії ВІБДР, старший технік - інспектор-секретар ВКК, старший водій або водій (тільки в Київському гарнізоні); спеціальні машини ВІБДР;
- у відділеннях: старший технік - начальник відділення ВІБДР, спеціальна машина ВІБДР;
- у частинах: начальник ВІБДР частини, спеціальна машина ВІБДР.
1.7. СБДР у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, постановами Кабінету Міністрів України, цим Положенням, наказами та розпорядженнями Держкомкордону щодо забезпечення безпеки дорожнього руху на транспорті.
1.8. Цим Положенням встановлені зони відповідальності для СБДР Держкомкордону та напрямів, ВІБДР гарнізонів та частин, а також перелік частин, які входять до встановленої зони відповідальності (додаток 1). Межі зон відповідальності мають бути добре відомі особовому складу СБДР і ВІБДР. Наказом командуючих військами напрямів організується несення служби по ВІБДР гарнізону в частинах, які не мають штатних посадових осіб СБДР і ВІБДР.
1.9. Методичне керівництво роботою СБР напрямів військ, ВІБДР гарнізонів та частин здійснює СБДР Держкомкордону, розпорядження та вказівки СБДР Держкомкордону щодо запобігання дорожньо-транспортним пригодам (далі - ДТП) та забезпечення безпеки руху обов'язкові для виконання нижчестоящими структурами СБДР, ВІБДР та посадовими особами частин. Усі посадові особи СБР і ВІБДР призначаються на посаду за погодженням з СБДР Держкомкордону, прізвища кандидатів повідомляються у Держкомкордон для розгляду.
1.10. Посадовим особам СБДР і ВІБДР відповідними органами Держкомкордону видаються посвідчення згідно із зразками, зазначеними у додатках 2 і 3, та нагрудні номерні знаки (додаток 4). Посвідчення посадових осіб СБДР підписуються заступником Голови Держкомкордону, а посвідчення посадових осіб ВІБДР підписується начальником ВІБДР і засвідчуються печаткою. Усі посадові особи СБДР і ВІБДР беруть участь у несенні дорожньо-патрульної служби (далі - ДПС) на постах і маршрутах руху транспортних засобів частин, у чергуванні по ВІБДР в гарнізонах і звільняються від несення служби в нарядах, не пов'язаних з несенням служби ВІБДР.
Розділ 2
Основні завдання СБДР
2.1. СБДР прирівнюється до основних технічних служб і у своїй діяльності взаємодіє з відповідними підрозділами Державтоінспекції МВС України (далі - ДАІ), інших міністерств та центральних органів державної виконавчої влади, що мають військові формування, діяльність яких пов'язана із забезпеченням безпеки дорожнього руху.
2.2. Усі документи, що розробляються структурними підрозділами Держкомкордону, погоджуються із службою безпеки дорожнього руху з питань її повноважень.
2.3. Основними завданнями СБДР є:
- проведення заходів, спрямованих на забезпечення безпеки дорожнього руху;
- здійснення контролю за додержанням у військових частинах вимог законодавчих актів, наказів та розпоряджень Держкомкордону з питань правил експлуатації транспортних засобів та забезпечення безпеки дорожнього руху;
- проведення аналізу стану аварійності та фактів порушення вимог безпеки дорожнього руху, розроблення разом з відповідними структурними підрозділами заходів щодо запобігання їм і контроль за проведенням цих заходів;
- ведення обліку та надання в установленому порядку відповідним органам Держкомкордону звітної інформації про ДТП та їх наслідки;
- виявлення та припинення фактів порушення безпеки дорожнього руху, а також причин і умов, що спричиняють їх вчинення;
- здійснення контролю за дотриманням установленого порядку розгляду матеріалів про порушення Правил дорожнього руху, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 31 грудня 1993 року N 1094 (далі - ПДР).
2.4. СБДР відповідно до покладених на них основних завдань проводить таку роботу:
- здійснює методичне керівництво діяльності частин Прикордонних військ, пов'язаної із запобіганням пригод з технікою;
- бере участь у розробленні нормативних актів та розпоряджень, пов'язаних із забезпеченням безпеки дорожнього руху, здійснює контроль за їх виконанням у частинах;
- здійснює нагляд за технічним станом та безпекою руху транспортних засобів, які належать Прикордонним військам України;
- веде облік та здійснює аналіз причин катастроф, аварій, інших подій, розробляє і контролює виконання заходів щодо їх запобігання;
- бере участь у службовому розслідуванні обставин і причин катастроф, аварій, інших пригод на транспорті, яке проводять посадові особи, призначені розпорядженням командуючих військами напрямів та командирів частин;
- перевіряє організацію роботи відповідних органів частин, діяльність яких пов'язана з експлуатацією транспортних засобів;
- організує перевірку рівня знань посадових осіб, що здійснюють нагляд за технічним станом транспортних засобів;
- здійснює контроль за дотриманням посадовими особами і водіями частин вимог Закону України "Про дорожній рух", правил, норм та стандартів з питань забезпечення безпеки дорожнього руху, нормативних актів, які регламентують вимоги щодо:
обов'язків водіїв та старших машин;
допуску водіїв до керування транспортними засобами відповідних категорій;
реєстрації та введення до експлуатації транспортних засобів у частинах;
перевезення надгабаритних, великовагових та небезпечних вантажів після отримання дозволу на перевезення від ДАІ;
переобладнання та експлуатації транспортних засобів;
підготовки та підвищення кваліфікації водіїв;
технічного стану транспортних засобів;
правил перевезення особового складу та обладнання транспортних засобів для цієї мети:
- організує супровід військових колон та забезпечує безпечний рух транспортних засобів, що використовуються у забезпеченні роботи делегацій з прикордонних питань;
- приймає іспити від водіїв після їх перепідготовки в частинах і дає дозвіл на право керування транспортними засобами інших марок, а також тих, що обладнані для перевезення особового складу;
- видає технічні талони та військові номерні знаки, а також веде облік цих документів та номерних знаків (додаток 5);
- проводить невідкладні дії на місцях вчинення ДТП, вживає у разі потреби заходів для евакуації людей, надання їм першої медичної допомоги та супроводу пошкоджених транспортних засобів;
- проводить заняття і здійснює роз'яснення законів, інших нормативних актів серед водіїв з питань забезпечення безпеки дорожнього руху;
- проводить у встановлені наказом Держкомкордону від 7 квітня 1997 року N 135 терміни технічний огляд транспортних засобів;
- дає суміжним підрозділам Держкомкордону, а також СБР напрямів військ та посадовим особам частин обов'язкові для виконання письмові приписи і вказівки з питань безпеки дорожнього руху та одержує від них звіти, довідки й іншу інформацію про стан роботи щодо запобігання ДТП;
- проводить наради, семінари, конференції та конкурси щодо вдосконалення роботи з питань забезпечення безаварійної роботи транспортних засобів;
- за розпорядженням Голови Держкомкордону або його заступників організує та бере участь у службових розслідуваннях ДТП з тяжкими наслідками для виявлення причин й обставин їх вчинення, подає в установленому порядку відповідні матеріали та пропозиції;
- організує роботу ВКК у напрямах, гарнізонах та частинах;
- щомісяця звіряє у відповідних територіальних органах ДАІ відомості про ДТП, до яких причетні транспортні засоби Прикордонних військ, і порушення ПДР водіями Прикордонних військ;
- забезпечує постійне функціонування класу безпеки дорожнього руху.
2.5. ВКК відповідно до основних завдань, покладених на СБДР, виконує таку роботу:
- здійснює контроль за технічною підготовкою водіїв у військових частинах та надає допомогу в її поліпшенні;
- організує перевірку знань ПДР водіями, які були попереджені за порушення ПДР, а також ухвалює рішення про можливість їх використання як водіїв;
- веде облік машин і документів, затриманих посадовими особами СБДР і ВІБДР;
- здійснює замовлення на виготовлення посвідчень, при наявності яких водіям строкової служби дозволяється перевезення особового складу на вантажних автомобілях та керування транспортними засобами, що обладнані звуковими та світловими сигналами, веде їх облік, зберігання і видачу;
- веде облік протоколів проведення засідань ВКК із розгляду порушень ПДР водіями;
- на ВІБДР гарнізонів та частин покладаються завдання, які виконує СБДР.
Розділ 3
Права СБДР
3.1. Посадові особи СБДР під час виконання службових обов'язків та завдань мають право:
- здійснювати контроль за використанням транспортних засобів у частинах Прикордонних військ;
- давати посадовим особам частин та водіям обов'язкові для виконання розпорядження щодо усунення порушень правил експлуатації транспортних засобів, а в разі невиконання таких вказівок - притягувати винних осіб до відповідальності;
- зупиняти транспортні засоби в разі порушення водіями правил безпеки дорожнього руху і ПДР, а також при виявленні ознак технічної несправності транспортних засобів або забруднення ними довкілля. У разі наявності даних про те, що транспортний засіб використовується з протиправною метою, затримувати його;
- оглядати транспортні засоби і перевіряти у водіїв документи на право керування ними, шляхові листи та відповідність вантажів, що перевозяться і зазначені в шляхових документах;
- забороняти продовжувати рух та відстороняти від керування транспортними засобами водіїв у випадках, передбачених п.28 ПДР;
- направляти чи доставляти водіїв до медичних установ для визначення наявності в їх організмі алкоголю, наркотичних, психотропних або токсичних речовин;
- використовувати в установленому порядку спеціальні технічні і транспортні засоби для виявлення і фіксації порушень ПДР та перевірки технічного стану транспортних засобів;
( Абзац 9 пункту 3.1 вилучено на підставі Наказу Держкомкордону N 435 від 21.09.99 )
- забороняти перевезення надгабаритних, великовагових та небезпечних вантажів у разі невиконання водіями і посадовими особами правил, норм і стандартів, передбачених законодавчими актами;
- виступати замовником виготовлення військових номерних знаків і технічних талонів на право експлуатації транспортних засобів;
- розглядати справи про вчинені водіями транспортних засобів Прикордонних військ правопорушення, передбачені першою і другою частинами статті 121, статтею 121.1, частинами першою, другою і третьою статті 122, статтею 122.3, частинами першою і другою статті 123, статтею 125, частиною другою статті 132, частиною четвертою статті 133 Кодексу України про адміністративні правопорушення. До водіїв строкової служби як захід адміністративного стягнення застосовується тільки попередження; таке право надається начальнику СБДР - начальнику військової інспекції безпеки дорожнього руху Держкомкордону, напряму військ, начальнику військової інспекції безпеки дорожнього руху гарнізону, їхнім заступникам, головам військових кваліфікаційних комісій Держкомкордону, напрямів військ, гарнізонів;
( Абзац одинадцятий пункту 3.1 в редакції Наказу Держкомкордону N 435 від 21.09.99 )
- посадова особа військової інспекції безпеки дорожнього руху після розгляду справи про правопорушення, які визначені тими статтями Кодексу України про адміністративні правопорушення, що вказані в пункті 2 цього наказу, може накласти на винних адміністративне стягнення у вигляді попередження або передати матеріали про ці порушення командирам відповідних частин і з'єднань для вирішення питання про притягнення винних до відповідальності за Дисциплінарним статутом Збройних Сил України;
( Пункт 3.1 доповнено абзацом дванадцятим згідно з Наказом Держкомкордону N 435 від 21.09.99 )
- протоколи про вчинені водіями транспортних засобів Прикордонних військ порушення правил дорожнього руху, за які може бути накладено адміністративне стягнення у вигляді позбавлення права керування транспортним засобом, разом із вилученим у водія посвідченням передаються військовою інспекцією безпеки дорожнього руху у відповідні відділи Державтоінспекції МВС України за місцем дислокації військових частин для прийняття рішення. Матеріали про порушення водіями правил дорожнього руху, передбачені статтями 126, 128, 128.1, частинами першою і другою статті 129 Кодексу України про адміністративні правопорушення, передаються військовою інспекцією безпеки дорожнього руху командирам частин і з'єднань для вирішення питання про притягнення винних до відповідальності за Дисциплінарним статутом Збройних Сил України";
( Пункт 3.1 доповнено абзацом тринадцятим згідно з Наказом Держкомкордону N 435 від 21.09.99 )
- забороняти експлуатацію транспортних засобів, якщо їх технічний стан загрожує безпеці руху, життю та здоров'ю людей;
- робити в шляхових листах записи про порушення водіями ПДР та експлуатації машин;
- узгоджувати проекти документів, підготовлених іншими підрозділами, в частині, що стосується безпеки дорожнього руху;
- безперешкодно в будь-який час перевіряти у військових частинах правила експлуатації транспортних засобів та порядок несення внутрішньої паркової служби;
- скасовувати в установленому порядку вказівки посадових осіб, якщо вони суперечать вимогам безпеки руху транспортних засобів;
- вносити пропозиції про відсторонення від роботи осіб, дії яких можуть спричинити катастрофи, аварії та інші пригоди або створити загрозу їх виникнення.
3.2. ВКК під час виконання завдань, покладених на СБДР, має право:
- видавати посвідчення водіям на право керування транспортними засобами, обладнаними для перевезення особового складу та спеціальними звуковими і світловими сигналами;
- на засіданнях приймати рішення про усунення водіїв від керування транспортними засобами, а щодо водіїв строкової служби - тимчасово вилучати посвідчення водія і талона до посвідчення водія;
- повідомляти командирів частин про допущені порушення ПДР та правил експлуатації транспортних засобів для направлення водіїв і посадових осіб, які відповідають за експлуатацію машин у частинах, на засідання ВКК у встановлений термін (додаток 6).
3.3. Посадовим особам СБДР під час виконання своїх обов'язків забороняється порушувати вимоги законодавчих та нормативних актів, які визначають порядок і правила експлуатації транспортних засобів та забезпечення безпеки дорожнього руху.
3.4. Посадовим особам ВІБДР гарнізонів і частин при виконанні своїх обов'язків надаються такі ж права, що і посадовим особам СБДР.
Розділ 4
Обов'язки посадових осіб СБДР і ВІБДР Держкомкордону
4.1. Начальник СБДР - начальник ВІБДР Держкомкордону відповідає за організацію роботи СБДР і ВІБДР Прикордонних військ щодо запобігання ДТП під час експлуатації транспортних засобів Прикордонних військ на території України.
Він зобов'язаний:
- керувати роботою СБДР і ВІБДР Прикордонних військ України;
- брати участь у доборі, навчанні та вихованні особового складу СБДР і ВІБДР;
- здійснювати контроль за виконанням у частинах вимог законодавчих та нормативних актів щодо забезпечення безпеки дорожнього руху;
- систематично проводити вивчення та аналіз причин ДТП на транспорті, розробляти та вживати заходів щодо запобігання пригодам з технікою під час її експлуатації;
- брати участь в опрацюванні нормативних актів, погоджувати нормативні акти щодо безпеки дорожнього руху, розроблені іншими структурними підрозділами;
- своєчасно організовувати розробку річних та місячних планів роботи СБДР і ВІБДР та подавати на затвердження заступнику Голови Держкомкордону України;
- організовувати проведення методичних зборів з посадовими особами СБДР і ВІБДР, а також семінарів, конференцій з водіями і посадовими особами частин, які відповідають за організацію експлуатації транспортних засобів;
- керувати роботою ВКК;
- негайно доповідати заступнику Голови Держкомкордону - командуючого Прикордонними військами України про всі пригоди з автомобільною технікою, що потягли за собою нещасні випадки з людьми або пошкодження транспортних засобів;
- здійснювати контроль за правильністю розгляду матеріалів про порушення ПДР водіями та розбору ДТП, до яких причетні транспортні засоби, що належать Прикордонним військам;
- особисто брати участь у розслідуванні особливо тяжких пригод з автомобільною технікою;
- вживати заходів щодо відшкодування матеріальних збитків, завданих державі внаслідок ДТП;
- організовувати облік порушень ПДР та вжитих заходів до порушників ПДР;
- проводити роботу щодо роз'яснення чинного законодавства про забезпечення безпеки дорожнього руху;
- здійснювати контроль за обладнанням доріг навчальних центрів і територій військових частин засобами регулювання дорожнього руху, дорожніми знаками, світлофорною технікою;
- організовувати облік номерних знаків автомобільної техніки;
- знати і вміло використовувати технічні засоби ВІБДР, організовувати їх облік, правильне використання, зберігання та обслуговування;
- розглядати скарги на дії посадових осіб ВІБДР та з інших питань роботи ВІБДР, вживати щодо них потрібних заходів.
4.2. Заступник начальника СБДР - Голова ВКК Держкомкордону підпорядковується начальнику СБДР - начальнику ВІБДР Держкомкордону і відповідає за організацію роботи ВКК у Прикордонних військах.
Він зобов'язаний:
- організовувати роботу ВКК у Прикордонних військах;
- брати участь в організації і проведенні заходів щодо запобігання ДТП;
- проводити профілактичні заходи з водіями, які порушують ПДР та вимоги нормативних актів з організації і порядку експлуатації транспортних засобів;
- організовувати проведення іспитів водіїв після їх перепідготовки з метою допуску їх для роботи на машинах інших марок, обладнаних для перевезення особового складу або спеціальними світловими та звуковими сигналами;
- контролювати організацію і проведення у військах занять з ПДР і практичного водіння машин, наявність і стан класів з технічної підготовки та ПДР й автодромів;
- вести облік бланків суворої звітності (свідоцтв, посвідчень, протоколів засідань ВКК), організовувати їх виготовлення, зберігання і видачу;
- брати участь у проведенні навчально-методичних зборів з посадовими особами СБДР і ВІБДР Прикордонних військ;
- виконувати завдання відповідно до плану роботи СБДР і вказівок начальника СБДР - начальника ВІБДР Держкомкордону з питань служби, за відсутності начальника СБДР - начальника ВІБДР Держкомкордону виконувати його обов'язки;
- особисто брати участь у розслідуванні пригод з технікою.
4.3. Начальник СБР - начальник ВІБДР напряму військ відповідає за організацію роботи СБР і ВІБДР у напрямі військ щодо запобігання ДТП під час експлуатації транспортних засобів.
Він зобов'язаний:
- керувати роботою СБР і ВІБДР у напрямі військ;
- брати участь у доборі, навчанні та вихованні особового складу СБР і напряму військ;
- доповідати в СБДР Держкомкордону щомісяця про результати аналізу причин пригод з автомобільною технікою, про її технічний стан та стан дисципліни серед водіїв;
- щокварталу аналізувати й узагальнювати дані про пригоди з автомобільною технікою у частинах напряму військ та проведену роботу і зведені дані доповідати в СБДР Держкомкордону не пізніше 5 днів по закінченні кварталу (додаток 7);
- організовувати і проводити навчально-методичну роботу з підлеглим особовим складом СБР і ВІБДР;
- керувати роботою ВКК напряму військ;
- негайно доповідати командуючому військами напряму і в СБДР Держкомкордону про пригоди з технікою, особисто брати участь у їх розслідуванні;
- здійснювати контроль за правильністю розгляду матеріалів порушення ПДР;
- здійснювати тісну взаємодію з СБДР МО України, військовою прокуратурою, обласними, районними і міськими управліннями ДАІ з питань забезпечення безпеки дорожнього руху;
- вживати заходів щодо відшкодування матеріальних збитків, завданих державі внаслідок ДТП;
- організовувати облік ДТП, порушень ПДР, вжитих заходів до порушників ПДР;
- здійснювати контроль за обладнанням доріг навчальних центрів і територій військових частин напряму військ засобами регулювання дорожнього руху , дорожніми знаками, світлофорною технікою;
- знати і вміло використовувати технічні засоби ВІБДР, організовувати їх облік, зберігання й обслуговування.
4.4. Заступник начальника СБР - Голова ВКК напряму військ підпорядковується начальнику СБР - начальнику ВІБДР напряму військ і відповідає за організацію ВКК напряму військ.
Він зобов'язаний:
- організовувати роботу ВКК напряму військ;
- брати участь в організації і проведенні заходів щодо запобігання ДТП у військах напряму;
- проводити профілактичні заходи з водіями, які порушують ПДР та нормативні акти, що регламентують порядок експлуатації транспортних засобів у частинах;
- організовувати проведення іспитів водіїв після їх перепідготовки з метою допуску їх для роботи на машинах інших марок, обладнаних для перевезення особового складу або спеціальними звуковими та світловими сигналами;
- контролювати організацію і проведення у напрямі військ занять з ПДР і практичного водіння машин, наявність і стан класів з технічної підготовки та ПДР й автодромів;
- брати участь у проведенні навчально-методичної роботи серед підлеглих;
- виконувати завдання відповідно до плану роботи і вказівок начальника СБР напряму військ, за відсутності начальника СБР напряму військ виконувати його обов'язки;
- особисто брати участь у розслідуванні пригод з технікою у напрямах військ.
4.5. Начальник ВІБДР гарнізону безпосередньо підпорядковується начальнику СБДР Держкомкордону (СБР напряму військ) і відповідає за організацію роботи ВІБДР гарнізону щодо запобігання пригодам з автомобільною технікою в зоні відповідальності.
Він зобов'язаний:
- організовувати та проводити роботу ВІБДР гарнізону щодо запобігання ДТП;
- організовувати навчання та виховання особового складу ВІБДР гарнізону;
- здійснювати контроль за виконанням у частинах гарнізону вимог наказів щодо забезпечення безаварійної експлуатації автотранспорту, порядку його використання та дотримання водіями ПДР;
- організовувати раптові перевірки правил та порядку експлуатації транспортних засобів у частинах гарнізону;
- організовувати несення ДПС на постах ВІБДР і маршрутах руху транспортних засобів;
- вивчати та аналізувати причини пригод з автомобільною технікою, розробляти і подавати в установленому порядку пропозиції щодо запобігання ДТП;
- керувати роботою ВКК гарнізону;
- вивчати і впроваджувати передовий досвід роботи щодо запобігання пригодам з автомобільною технікою, проводити роз'яснювальну роботу серед водіїв та старших машин;
- брати участь у проведенні в частинах гарнізону технічних конференцій, занять, зборів водіїв для обміну досвідом безаварійної експлуатації машин;
- особисто брати участь у розслідуванні особливо тяжких подій з автомобільною технікою;
- вживати заходів до відшкодування матеріальних збитків, завданих державі внаслідок ДТП;
- здійснювати тісну взаємодію з прокуратурою та органами ДАІ з питань дотримання нормативних актів, які регламентують порядок експлуатації автотранспорту в частинах гарнізону та забезпечення безпеки дорожнього руху;
- вести облік порушень ПДР, ДТП, ужитих заходів до порушників;
- здійснювати контроль за обладнанням доріг навчальних центрів і територій військових частин засобами регулювання дорожнього руху;
- організовувати облік номерних знаків автотранспорту, технічних талонів, здійснювати їх видачу;
- знати і вміло використовувати технічні засоби ВІБДР, організовувати їх облік, обслуговування та зберігання;
- розглядати скарги на дії посадових осіб ВІБДР гарнізону та з інших питань роботи ВІБДР, вживати щодо них потрібних заходів;
- доповідати начальнику СБДР Держкомкордону (напряму військ) про проведену роботу в частинах гарнізону за тиждень та основні заходи на наступний тиждень.
4.6. Заступник начальника (помічник начальника) ВІБДР гарнізону - голова ВКК гарнізону безпосередньо підпорядковується начальнику ВІБДР гарнізону і відповідає за організацію роботи ВКК гарнізону.
Він зобов'язаний:
- організовувати роботу ВКК гарнізону;
- здійснювати контроль за професійною підготовкою водіїв, проводити конференції в частинах, збори водіїв і заняття з ними щодо запобігання пригодам з автомобільною технікою;
- проводити заняття з водіями щодо виконання вимог Закону України "Про дорожній рух" та ПДР;
- контролювати організацію і проведення у частинах гарнізону занять водіїв з ПДР та практичного водіння, стан навчальних класів, автодромів та іншої навчально-матеріальної бази;
- організовувати замовлення на виготовлення службової документації ВІБДР гарнізону, вести її облік та зберігання;
- здійснювати контроль за проведенням у частинах гарнізону перепідготовки водіїв для допуску їх до керування транспортними засобами інших марок, а також тих, що обладнані для перевезення особового складу:
- брати участь у розробці основних заходів та планів роботи ВІБДР гарнізону, виконувати вказівки начальника ВІБДР гарнізону щодо їх виконання;
- організовувати й особисто брати участь у проведенні раптових перевірок використання транспортних засобів у частинах гарнізону, несення внутрішньої паркової служби та роботи контрольно-технічних пунктів;
- проводити за вказівкою начальника ВІБДР гарнізону розгляд учинених ДТП;
- щотижня доповідати начальнику ВІБДР гарнізону про проведену роботу щодо запобігання подіям з технікою.
4.7. Старший технік - начальник лабораторії ВІБДР гарнізону підпорядковується начальнику ВІБДР гарнізону і відповідає за зберігання обладнання рухомої автомобільної лабораторії, його справність і готовність до використання.
Він зобов'язаний:
- знати будову, технічні можливості, правила експлуатації закріпленої за ним техніки та обладнання, своєчасно проводити обслуговування;
- знати і вміло виконувати роботу відповідно до призначення рухомої автомобільної лабораторії гарнізону;
- вживати заходів до утримання рухомої автомобільної лабораторії, укомплектованої належним обладнанням, у готовності до використання;
- чергувати згідно з графіком чергувань у місцях, визначених начальником ВІБДР гарнізону;
- під час несення ДПС виконувати обов'язки інспектора ВІБДР гарнізону.
4.8. Старший технік - інспектор-секретар ВКК гарнізону підпорядковується начальнику ВІБДР гарнізону і відповідає за своєчасну підготовку матеріалу для проведення засідань ВКК гарнізону та ведення її документації.
Він зобов'язаний:
- брати участь в організації і проведенні у військових частинах гарнізону занять з вивчення ПДР та практичного водіння машин, перевіряти стан класів технічної підготовки водіїв;
- брати участь у прийманні теоретичних і практичних екзаменів від водіїв частин гарнізону;
- брати участь у розробці планів роботи ВКК гарнізону;
- чергувати згідно з графіком чергувань у місцях, визначених начальником ВІБДР гарнізону;
- під час несення ДПС виконувати обов'язки інспектора ВІБДР гарнізону.
4.9. Старший технік - інспектор ВІБДР гарнізону підпорядковується начальнику ВІБДР гарнізону.
Він зобов'язаний:
- чергувати згідно з графіком чергувань у місцях, визначених начальником ВІБДР гарнізону;
- під час чергування бути в установленій формі одягу, мати посвідчення посадової особи ВІБДР і спеціальний нагрудний знак;
- знати обов'язки та права інспектора ВІБДР, вимоги ПДР, будову та правила експлуатації транспортних засобів, обов'язки і права водія та старшого машини;
- вміло використовувати технічні засоби контролю при несенні служби, правильно застосовувати свої права, бути при цьому об'єктивним, вимогливим та ввічливим;
- здійснювати невідкладні заходи на місцях ДТП, робити огляд місця пригоди, в межах своєї компетенції складати потрібні документи, негайно доповідати у ВІБДР гарнізону про вчинене ДТП;
- надавати необхідну допомогу водіям та потерпілим під час ДТП;
- перевіряти транспортні засоби Прикордонних військ згідно з правилами, зазначеними в цьому Положенні;
- взаємодіяти із співробітниками ДАІ МВС України, надавати їм допомогу в питаннях із службової діяльності;
- у разі прибуття прямих начальників на місце чергування зустрічати їх та доповідати про результати чергування;
- після закінчення чергування подати рапорт начальнику ВІБДР гарнізону, доповісти про результати чергування та здати вилучені документи і матеріали на затримані транспортні засоби.
4.10. Старший технік - начальник ВІБДР частини безпосередньо підпорядковується командиру частини і відповідає за організацію роботи щодо запобігання ДТП у частині.
Він зобов'язаний:
- доповідати щомісяця про результати аналізу причин пригод з автомобільною технікою, стан організації її експлуатації та дисципліни водіїв частин;
- регулярно проводити перевірку технічного стану та правил експлуатації транспортних засобів частини;
- узагальнювати матеріали порушень водіями ПДР, аналізувати порушення правил експлуатації транспортних засобів, про результати доповідати командиру частини для вжиття заходів;
- розробляти та погоджувати з місцевими органами ДАІ маршрути руху транспортних засобів військової частини і подавати їх на затвердження командиру частини;
- складати і подавати командиру частини для затвердження план роботи на місяць та графік несення служби ВІБДР в зоні відповідальності ВІБДР частини, щотижня доповідати про виконану роботу;
- проводити технічний огляд транспортних засобів частини згідно з інструкцією про порядок проведення технічного огляду транспортних засобів у Прикордонних військах;
- брати участь у розгляді органами ДАІ ДТП та порушень ПДР, учинених водіями військової частини на службовому транспорті;
- проводити з водіями частини заходи щодо запобігання пригодам з автомобільною технікою;
- подавати до СБДР Держкомкордону (СБР напряму військ) щомісяця звіт про роботу ВІБДР частини (додаток 7);
- організовувати несення служби на постах і маршрутах руху транспортних засобів частини в зоні відповідальності згідно із затвердженим графіком;
- вести облік номерних знаків і технічних талонів транспортних засобів частини;
- готувати матеріали на порушників ПДР та правил експлуатації транспортних засобів і брати участь у засіданнях ВКК частини під час розгляду цих порушень;
- брати участь у прийманні іспитів від водіїв після проведення допідготовки та перепідготовки їх для роботи на машинах інших марок і тих, що обладнані для перевезення особового складу, та контролювати допуск водіїв до самостійного керування транспортними засобами після складання іспитів;
- вести за встановленою формою книгу обліку катастроф, аварій, нещасних випадків і поломок;
- негайно доповідати командиру частини та в СБДР Держкомкордону (СБР напряму військ) про вчинення ДТП військовослужбовцями частини;
- вживати заходів до відшкодування матеріальних збитків, завданих державі внаслідок ДТП;
- знати будову, технічні можливості, правила експлуатації транспортних засобів, технічних засобів ВІБДР та доцільно використовувати їх під час несення служби;
- здійснювати супровід колон автотранспорту військової частини;
- здійснювати взаємодію з органами ДАІ, СБДР МО, військової прокуратури з питань забезпечення безпеки дорожнього руху.
Розділ 5
Організація роботи СБДР
5.1. СБДР організує свою роботу в тісній взаємодії з органами ДАІ, СБДР, військових формувань, військової прокуратури з нагляду за дотриманням у військах законодавчих та нормативних актів, що визначають порядок і правила експлуатації транспортних засобів та забезпечення безпеки руху на транспорті.
5.2. Взаємодія СБДР з органами ДАІ здійснюється з питань:
- участі в заходах, які проводяться ДАІ щодо забезпечення безпеки дорожнього руху;
- надання інформації про нормативні документи щодо забезпечення безпеки дорожнього руху;
- надання інформації про порушення ПДР, ДТП, вчинені з вини водіїв транспортних засобів, які належать Прикордонним військам, та військовослужбовців Прикордонних військ - власників особистого транспорту;
- організації спільного несення ДПС;
- подання допомоги в організації супроводу та ескортування військових колон, а також руху колон транспортних засобів Прикордонних військ через населені пункти;
- участь у проведенні профілактичних заходів щодо пропаганди безпеки дорожнього руху в військових частинах з водіями та військовослужбовцями - власниками особистого транспорту;
- подання допомоги в організації розшуку та затримання викрадених транспортних засобів;
- розгляду матеріалів про порушення ПДР водіями Прикордонних військ;
- забезпечення за узгодженням з органами ДАІ оперативно-технічними засобами ведення контролю та забезпечення безпеки руху;
5.3. Взаємодія з СБДР інших структур, які мають військові формування, здійснюється з питань контролю за виконанням правил експлуатації транспортних засобів у військових частинах, додержання водіями ПДР і розгляду матеріалів про порушення.
5.4. У кожному гарнізоні (частині) для підтримання порядку в організації використання транспортних засобів, військової дисципліни серед водіїв, контролю за технічним станом машин, дотримання водіями ПДР у зоні відповідальності на контрольних постах і маршрутах руху машин військових частин організовується несення ДПС згідно з графіком, який затверджує начальник СБДР Держкомкордону (СБР напряму військ). Несення ДПС навколо будинку Держкомкордону інспекторами ВІБДР дозволяється у формі одягу встановленого зразка, перелік предметів форми одягу визначається цим Положенням (додаток 8).
5.5.Місця розташування постів та чергувань на маршрутах руху погоджуються з місцевими органами адміністративної влади та органами ДАІ і наносяться на схему зони відповідальності, яку затверджує безпосередній начальник, якому підпорядковується СБДР (СБР).
5.6. Контрольні пости для несення ДПС організовуються у рухомому варіанті з використанням транспортних засобів або без них, в останньому разі інспектори ВІБДР здійснюють патрулювання на зазначених контрольних постах. Черговий інспектор ВІБДР під час несення ДПС забезпечується документами та приладдям відповідно до переліку (додаток 9). Напередодні несення ДПС інспектор ВІБДР проходить інструктаж у начальника ВІБДР гарнізону (його заступника) або командира частини. Перебуваючи на посту, виконує обов'язки та завдання, одержані під час проведення інструктажу.
5.7. Правила перевірки автомобільної техніки та документів водіїв інспектором ВІБДР.
Перевірці підлягають усі транспортні засоби Прикордонних військ та документи водіїв.
5.8. Порядок затримання транспортних засобів.
Затримання транспортних засобів проводиться у таких випадках:
- вчинення пригоди під час користування транспортним засобом;
- перебування водія або старшого машини в нетверезому стані;
- невиконання вимог статті 37 Закону України "Про дорожній рух", пп. 31.6 і 31.7 ПДР, якщо недоліки, виявлені під час перевірки, не можуть бути усунені на місці;
- самовільного виїзду з парку або використання транспортного засобу не за призначенням;
- відсутності у водія посвідчення водія, талона до посвідчення водія або технічного талона транспортного засобу і шляхових документів;
- керування транспортним засобом особою, яка не зазначена в шляховому листі як водій;
- відсутності у військовому квитку водія відмітки про проходження допідготовки (перепідготовки) або керування транспортним засобом категорії, що не відповідає відмітці в посвідченні водія.
Затриманий транспортний засіб залежно від характеру порушень направляється на гарнізонний майданчик тимчасово затриманих машин або у військову частину, якій він належить.
5.9. У всіх випадках затримання транспортних засобів вилучається технічний талон транспортного засобу, якщо його немає - шляховий лист. Номерні знаки вилучаються у разі невідповідності вимогам п.31 ПДР. Посвідчення водія тимчасово вилучається у разі вчинення водієм ДТП, порушення ПДР або керування транспортним засобом у нетверезому стані.
5.10. Про затримання транспортного засобу, вилучення номерних знаків, технічного талона, шляхового листа, посвідчення водія або талона до посвідчення водія інспектор ВІБДР складає у двох примірниках протокол (додаток 10), у якому зазначає дату і час прибуття водія з посадовою особою, відповідальною за організацію експлуатації транспортних засобів у частині (підрозділі), на засідання ВКК для розгляду порушення.
5.11. Повернення військовій частині затриманих транспортних засобів, тимчасово вилучених документів, номерних знаків посадовими особами СБДР і ВІБДР проводиться після усунення недоліків, надання витягу з наказу командира частини про накладення стягнення на порушників правил експлуатації транспортних засобів, ПДР і після розгляду порушення на засіданні ВКК за рішенням начальника СБДР Держкомкордону (СБР напряму військ) або осіб, які тимчасово виконують їх обов'язки, або начальника ВІБДР гарнізону (частини).
5.12. При прийнятті рішення на засіданні ВКК про тимчасове позбавлення водія права на керування транспортним засобом на період проходження строкової служби посвідчення водія зберігається у ВІБДР гарнізону (частини) до закінчення ним строкової служби; органи ВІБДР видають водію протокол про тимчасове вилучення посвідчення водія і талона до посвідчення водія, при пред'явленні якого по закінченні строкової служби особа знову їх отримує. Зберігання тимчасово вилучених документів, їх облік та повернення покладається на начальника ВІБДР гарнізону (частини).
5.13. Дії посадових осіб СБДР і ВІБДР на місці вчинення ДТП
Посадові особи СБДР і ВІБДР беруть участь у розгляді або проводять розгляд ДТП, учинених за участю транспортних засобів Прикордонних військ.
Якщо до пригоди, крім транспортного засобу, який належить Прикордонним військам, причетні транспортні засоби громадян чи інших відомств, посадові особи СБДР і ВІБДР беруть участь у розгляді ДТП, який проводять співробітники ДАІ, а в разі загибелі або поранення людей - працівники слідчих органів. Посадові особи СБДР і ВІБДР зобов'язані подавати допомогу в оформленні матеріалів ДТП, при цьому посадова особа СБДР і ВІБДР за результатами розслідування ДТП складає довідку за встановленою формою (додаток 11) і схему ДТП (додаток 12).
5.14. У разі прибуття на місце ДТП до приїзду оперативної групи ДАІ МВС України чи слідчих органів посадові особи СБДР і ВІБДР зобов'язані:
- вжити заходів щодо подання допомоги потерпілим або доставки їх до лікарні, з'ясувати прізвища потерпілих, а якщо вони вже відправлені, то куди і яким транспортом;
- забезпечити охорону місця пригоди, організувати об'їзд. Якщо рух інших транспортних засобів став неможливим, зафіксувати в присутності двох понятих і учасників ДТП розміщення транспортних засобів, потерпілих осіб та інших предметів чи доказів, після чого звільнити проїжджу частину;
- установити марку і номерні знаки транспортних засобів, водіїв та інших осіб, причетних до пригоди, вилучити у військових водіїв посвідчення водія та інші дорожні документи і забезпечити присутність учасників ДТП на місці його вчинення;
- установити свідків пригоди, їх прізвища та адреси, опитати їх про обставини пригоди;
- якщо водій зник з місця пригоди, з'ясувати вірогідність напрямку його руху, марку транспортного засобу, його номерний знак, колір та особливі прикмети, а також прикмети водія і передати інформацію в ДАІ МВС України;
- з прибуттям на місце пригоди співробітників ДАІ МВС України чи слідчих органів проінформувати про вжиті заходи та проведену роботу, передати зібрані документи;
- якщо вчинено пригоду тільки водіями транспортних засобів, що належать Прикордонним військам, які пошкодили машини, вантажі, споруди або інше майно, посадова особа СБДР і ВІБДР проводить розслідування ДТП, складає довідку про ДТП, схему ДТП, бере пояснення учасників пригоди і свідків, складає акт огляду та перевірки технічного стану транспортного засобу (додаток 13).
5.15. Після проведення розгляду ДТП начальник СБДР Держкомкордону (СБР напряму військ), начальник ВІБДР частини доповідає про його результати безпосередньому начальнику та направляє матеріали розгляду командиру частини для проведення службового розслідування і притягнення винних до відповідальності.
5.16. Органи СБДР і ВІБДР здійснюють облік ДТП у книзі обліку катастроф, аварій, поломок та нещасних випадків (додаток 14), а також проводять класифікацію ДТП згідно з розділом 6 цього Положення. Книга обліку катастроф, аварій, поломок і нещасних випадків ведеться у кожному гарнізоні (частині), напрямі і Держкомкордоні посадовими особами СБДР або ВІБДР.
5.17. Органи СБДР і ВІБДР гарнізонів і частин щомісяця проводять звірку за обліком ДТП органів ДАІ МВС України з усіх пригод, вчинених за участю транспортних засобів Прикордонних військ та військовослужбовців - власників особистого транспорту незалежно від вини його учасників та підпорядкування їх військових частин. У разі виявлення ДТП, не облікованих у СБДР, начальник СБДР Держкомкордону (СБР напряму військ) доповідає про них безпосередньому начальнику для вжиття потрібних заходів щодо винних осіб, які приховали факт вчинення пригоди. Командири військових частин зобов'язані про всі пригоди, пов'язані з експлуатацією транспортних засобів, інформувати органи СБДР і ВІБДР.
5.18. Порядок розгляду матеріалів про порушення ПДР та правил експлуатації транспортних засобів Прикордонних військ
Матеріали про порушення водієм ПДР і правил експлуатації транспортних засобів розглядаються начальником СБДР Держкомкордону (СБР напряму військ), у разі їх відсутності - його заступником або начальником ВІБДР гарнізону (частини) на засіданнях ВКК, у зоні відповідальності яких вони вчинені або в зоні відповідальності яких стоїть на обліку транспортний засіб. Розгляд матеріалів про порушення може провадитись посадовими особами СБДР і ВІБДР у військових частинах на загальних зборах водіїв.
5.19. За результатами розгляду матеріалів начальник СБДР Держкомкордону (СБР напряму військ), у разі його відсутності його заступник приймає одне з таких рішень:
- направляє матеріали в органи ДАІ за місцем обліку транспортного засобу, розгляд яких належить до компетенції посадових осіб ДАІ МВС України;
- подає матеріали до військової прокуратури, якщо в діях водія містяться ознаки злочину;
- дає зауваження про недопущення порушень ПДР і правил експлуатації транспортних засобів;
- звільняє водія від керування транспортним засобом на термін від трьох місяців до кінця проходження строкової служби.
5.20. Матеріали про порушення ПДР та правил експлуатації транспортних засобів розглядаються у присутності особи, яка вчинила це порушення, та посадової особи частини, відповідальної за експлуатацію автомобільної техніки. Рішення про притягнення винного до відповідальності за порушення ПДР чи правил експлуатації транспортних засобів оформляється письмовою постановою, яка надсилається командиру частини.
5.21. Начальник СБДР (його заступник) або начальник ВІБДР гарнізону має право прийняти рішення про перевірку знання водієм ПДР, навичок водіння, результати перевірки додаються до матеріалів справи про порушення. У разі виявлення недостатнього рівня знань ПДР або навичок водіння особою, яка допустила порушення, начальник СБДР (його заступник) або начальник ВІБДР гарнізону може прийняти рішення про надання порушникові додаткового часу для вивчення ПДР, після повторної перевірки рівня знань ПДР результати додаються до матеріалів справи про порушення і приймається остаточне рішення.
5.22. При розгляді матеріалів про порушення та прийнятті рішення про притягнення особи до відповідальності (за винятком випадків керування транспортним засобом у стані сп'яніння) враховується особа порушника, ступінь його провини, характер порушення, пом'якшувальні чи обтяжливі, а також інші обставини, які мають значення для об'єктивного вирішення справи. Особа, притягнута до відповідальності, може ознайомитися з матеріалами справи, дати пояснення. Якщо при розгляді справи встановлено, що особа не винна, то в протоколі зазначається підстава такого рішення.
5.23. Рішення командира військової частини про притягнення до дисциплінарної відповідальності винних осіб чи усунення від керування транспортним засобом згідно з протоколом про порушення водієм ПДР оголошується наказом по частині. Витяг з наказу подається посадовою особою військової частини на розгляд матеріалів про порушення начальнику СБДР (його заступнику) або начальнику ВІБДР гарнізону.
5.24. Тимчасово вилучені шляхові документи (номерні знаки) та затримані транспортні засоби повертаються після розгляду матеріалів про порушення ПДР чи правил експлуатації транспортних засобів, усунення виявлених недоліків та проведення командиром військової частини відповідних заходів, а за потреби - після повторного огляду транспортного засобу.
Розділ 6
Класифікація дорожньо-транспортних пригод та основні заходи щодо запобігання пригодам з автомобільною технікою
6.1. Усі пригоди з транспортними засобами Прикордонних військ, пов'язані з їх експлуатацією, поділяються на катастрофи, аварії, поломки і нещасні випадки.
Пригоди з технікою, які трапились у місцях дії дорожніх знаків, є ДТП, які класифікуються на:
Катастрофи - пригоди з транспортним засобом, що спричинили загибель людей незалежно від пошкодження транспортного засобу.
Аварії - пригоди з транспортним засобом, що спричинили тілесні ушкодження людей незалежно від пошкодження транспортного засобу, а також пригоди, при яких транспортний засіб пошкоджено і підлягає списанню або для його відновлення потрібен капітальний чи середній ремонт.
Поломки - пригоди з транспортним засобом, при яких транспортний засіб пошкоджено і для його відновлення потрібен поточний ремонт без зміни або капітального ремонту основних агрегатів.
Нещасні випадки - пригоди з транспортним засобом, що спричинили загибель або тілесні ушкодження людей і сталися не з вини водія, посадових осіб чи осіб добового наряду військової частини.
6.2. Основними заходами щодо запобігання пригодам з автомобільною технікою є:
- підтримання у військових частинах та підрозділах статутного порядку, організованості і належної відповідальності всього особового складу за закріплену техніку;
- систематичне вивчення особовим складом автомобільної техніки, правил її експлуатації і ремонту;
- постійне вдосконалення навичок водіння машин водійським складом;
- точне дотримання ПДР та правил водіння машин і колон;
- досконала організація маршів, підготовка й обладнання маршрутів, облік особливостей руху вночі;
- проведення якісного інструктажу водіїв і старших машин перед виконанням завдань;
- належна вимогливість командирів і начальників, постійний контроль за дотриманням правил експлуатації та ремонту машин і за роботою водіїв на лінії;
- суворе дотримання установленого порядку експлуатації машин і вимог добової служби в парках;
- обмеження використання машин у святкові та вихідні дні;
- своєчасне та якісне обслуговування і ремонт машин;
- систематичне узагальнення і впровадження передового досвіду експлуатації машин без пригод;
- прийняття конкретних заходів щодо кожного випадку пригод, старанний розгляд їх з особовим складом;
- проведення комплексних перевірок водіїв та відсторонення від керування транспортними засобами недисциплінованих і погано підготовлених, а також тих, що за висновком медичних працівників за станом здоров'я не можуть керувати транспортними засобами;
- заохочення особового складу за успіхи, досягнуті в експлуатації машин без пригод;
- правильна організація роботи контрольно-технічного пункту військової частини та комплектування його технічно грамотними і вимогливими спеціалістами;
- систематична виховна робота з водіями, спрямована на підвищення їх дисципліни і свідомості високої особистої відповідальності за доручену їм техніку і безпеку перевезення на машинах людей, озброєння, вантажів;
- проведення зборів, технічних конференцій з обговоренням передових методів використання, технічного обслуговування машин, безаварійної роботи та інші заходи.
6.3. Командири і начальники не мають права залишати безкарно жодної провини, в результаті якої вчинено пригоду з автомобільною технікою. На основі матеріалів розслідування командир частини в установленому порядку зобов'язаний вжити заходів до відшкодування винними особами завданого державі матеріального збитку.
6.4. Порядок проведення комплексної перевірки водійського складу в частинах
Комплексна перевірка водійського складу в частинах проводиться двічі на рік, як правило, в період переходу на сезонну експлуатацію транспортних засобів. Для проведення комплексної перевірки водіїв наказами командирів частин створюються комісії із спеціалістів автомобільної служби, медичних працівників, посадових осіб інших відділів та служб, головою таких комісій призначаються заступники командирів частин з озброєння і техніки. Посадові особи ВІБДР гарнізонів і частин беруть участь у проведенні комплексної перевірки з таких питань:
- приймання іспитів від водіїв з правил дорожнього руху, експлуатації транспортних засобів, правил водіння та практичного водіння машин. Посадові особи ВІБДР гарнізонів і частин мають право робити висновки на підставі результатів іспитів та результатів медичного огляду водіїв про їх професійну придатність та допуск для подальшого керування транспортними засобами. Висновки посадових осіб ВІБДР щодо професійної придатності водіїв є пріоритетними. Посадові особи СБДР, відділів бронетанкової та автомобільної техніки, інших відділів і служб Держкомкордону (напряму військ) мають право брати участь у проведенні комплексної перевірки та контролювати хід її проведення. Комісії, створені для проведення комплексної перевірки водійського складу, проводять перевірку з таких питань:
- приймання іспитів зі знань водіїв технічної характеристики, правил технічного обслуговування та ремонту закріпленого автомобіля;
- приймання іспитів з правил експлуатації та будови транспортних засобів, а також правил техніки безпеки при їх використанні;
- проведення медичного огляду водіїв;
- приймання заліків зі знань обов'язків водія.
По закінченні проведення комплексної перевірки складають відомості за встановленою формою (додаток 15).
Розділ 7
Організація матеріально-технічного забезпечення СБДР і ВІБДР, обладнання приміщень та фінансування служби
7.1. Матеріально-технічне забезпечення СБДР і ВІБДР здійснюється з розрахунком забезпечення повного і своєчасного виконання покладених на них завдань відповідними структурними підрозділами Держкомкордону, напряму військ або частин, організаційно-штатною структурою, де передбачено підрозділи СБДР і ВІБДР. Наказами Голови Держкомкордону - командуючого Прикордонними військами України (його заступників, командуючих військами напрямів) підрозділи ВІБДР прикріплюються на всі види матеріально-технічного та фінансового забезпечення до військових частин за місцем їх дислокації.

................
Перейти до повного тексту