- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
31 березня 2006 р.
за N 363/12237
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державного комітету
України з питань регуляторної політики
та підприємництва
N 353/548 від 11.11.2010 )
Про затвердження Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг, пов'язаних з охороною державної та іншої власності, надання послуг з охорони громадян
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного
комітету України з питань регуляторної політики
та підприємництва
N 17/24 від 19.02.2007 )
1. Затвердити Порядок контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг, пов'язаних з охороною державної та іншої власності, надання послуг з охорони громадян (додається).
2. Департаменту реєстрації та ліцензування Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва (Барбелюк О.Б.), Міністерству внутрішніх справ України (Рудік В.М.) у встановленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Департаменту зв'язків з громадськістю (Кисіль І.В.) Міністерства внутрішніх справ України забезпечити публікацію цього наказу в засобах масової інформації в установленому порядку.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Голови Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва Ващенка К.О. і першого заступника Міністра внутрішніх справ України Бондаренка О.І.
Голова Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва Міністр внутрішніх справ України | А.В.Дашкевич Ю.В.Луценко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
України з питань
регуляторної політики
та підприємництва,
Міністерства внутрішніх
справ України
13.03.2006 N 24/238
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
31 березня 2006 р.
за N 363/12237
ПОРЯДОК КОНТРОЛЮ
за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг, пов'язаних з охороною державної та іншої власності, надання послуг з охорони громадян
Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України
"Про ліцензування певних видів господарської діяльності", Указів Президента України від 25 травня 2000 року
N 721 "Питання Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва", від 17 жовтня 2000 року
N 1138 "Про Положення про Міністерство внутрішніх справ України", постанови Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2000 року
N 1698 "Про затвердження переліку органів ліцензування", а також спільного наказу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва і Міністерства внутрішніх справ України від 14 грудня 2004 року
N 145/1501 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг, пов'язаних з охороною державної та іншої власності, надання послуг з охорони громадян", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2004 року за N 1678/10277.
Контроль за додержанням ліцензіатами
Ліцензійних умов у межах своїх повноважень здійснюють такі органи контролю:
орган ліцензування - Міністерство внутрішніх справ України (далі - МВС України) і підпорядковані йому територіальні органи - головні управління МВС України в Автономній Республіці Крим, місті Києві та Київській області, управління МВС України в областях і місті Севастополі (далі - ГУМВС, УМВС України);
спеціально вповноважений орган з питань ліцензування - Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва (далі - Держпідприємництво України) і його територіальні органи (далі - територіальні органи Держпідприємництва України).
1. Організація перевірок
1.1. Контроль за додержанням ліцензіатом
Ліцензійних умов здійснюється шляхом проведення планових і позапланових перевірок за місцезнаходженням ліцензіата та безпосередньо у місцях здійснення ним заходів охорони.
1.2. Планові перевірки додержання ліцензіатом
Ліцензійних умов проводяться згідно з річними планами перевірок, які затверджуються наказом відповідного ГУМВС, УМВС України, та погоджуються із територіальними органами Держпідприємництва України з урахуванням того, що планова перевірка ліцензіата проводиться не частіше одного разу на рік.
Перевірки діяльності ліцензіатів щодо додержання
Ліцензійних умов, які здійснюються органом ліцензування, проводяться комісіями, які створюються територіальними ГУМВС, УМВС України.
1.3. Позапланові перевірки здійснюються органами контролю за таких підстав:
1.3.1. Надходження до органу контролю в письмовій формі заяви (повідомлення) про порушення ліцензіатом
Ліцензійних умов.
1.3.2. З метою перевірки виконання розпорядження про усунення порушень
Ліцензійних умов.
1.4. Проведення позапланової перевірки не впливає на строк проведення планової перевірки.
1.5. Для проведення перевірки МВС України або ГУМВС, УМВС України видає посвідчення про право перевірки ліцензіата, яке підписується керівником (його заступником) і засвідчується печаткою (додаток 1).
Для проведення перевірки Держпідприємництво України або його територіальний орган видає розпорядчий документ про створення комісії з перевірки та посвідчення про право перевірки ліцензіата, яке підписується керівником (його заступником) і засвідчується печаткою (додаток 1).
Посвідчення реєструється в окремому журналі обліку посвідчень про право перевірки (додаток 2), сторінки якого мають бути пронумеровані, прошиті та скріплені печаткою.
1.6. Орган контролю не менше ніж за десять робочих днів до початку проведення перевірки письмово або телефонограмою повідомляє ліцензіата про здійснення планової перевірки.
У разі неможливості проведення планової перевірки у визначений органом контролю час перевірка на письмове клопотання ліцензіата може бути перенесена на інший термін за згодою керівника ГУМВС, УМВС України.
Про проведення позапланової перевірки ліцензіат завчасно не повідомляється.
1.7. Термін проведення перевірки становить не більше п'яти робочих днів. За рішенням керівника відповідного органу контролю в разі великого обсягу робіт термін перевірки може бути продовжено до 10 робочих днів, про що в посвідченні робиться відповідний запис.
2. Права та обов'язки працівників, які здійснюють перевірку діяльності ліцензіата
2.1. Працівники органу контролю, які здійснюють перевірку діяльності ліцензіата, мають право:
2.1.1. Доступу в приміщення за місцезнаходженням ліцензіата, а також на території та в приміщення об'єкта, де розташовані пости, щодо яких ліцензіат здійснює заходи охорони.
2.1.2. Ознайомлюватися з необхідними для проведення перевірки документами, що стосуються охоронної діяльності.
2.1.3. Отримувати копії (ксерокопії) необхідних документів, які мають відношення до охоронної діяльності.
2.1.4. Отримувати від ліцензіата письмові пояснення з питань, що виникають під час перевірки.
2.2. Працівники органу контролю, які здійснюють перевірку діяльності ліцензіата, зобов'язані:
2.2.1. Керуватися у своїй роботі виключно нормами законодавства.
2.2.2. Об'єктивно відображати в акті перевірки стан додержання ліцензіатом
Ліцензійних умов.
2.2.3. Забезпечувати додержання державної, комерційної та інших передбачених законодавством таємниць.
3. Права та обов'язки ліцензіата
3.1. Ліцензіат має право надавати письмові пояснення з питань, що виникають під час проведення перевірки, подавати скарги до експертно-апеляційної ради при Держпідприємництві України чи оскаржувати в судовому порядку рішення органів контролю.
3.2. Ліцензіат зобов'язаний забезпечити умови для проведення перевірки та надавати всі необхідні документи, що підтверджують додержання ним вимог
Ліцензійних умов.
4. Порядок проведення перевірки
4.1. Для проведення перевірки працівники органу контролю повинні пред'явити керівнику ліцензіата (юридичній особі), ліцензіату (фізичній особі - підприємцю) або їх уповноваженим представникам посвідчення про право проведення перевірки та документи, що засвідчують їх особу.
У журналі відвідання ліцензіата (у разі його наявності) зазначаються строки перевірки, мета перевірки, посада і прізвище голови та членів комісії. Указані дані повинні бути засвідчені підписом голови комісії органу контролю.
Уповноваженими представниками ліцензіата є особи, які мають засвідчені в установленому порядку довіреності на право представляти ліцензіата, керівники (їх заступники або керівники структурних підрозділів) ліцензіата - юридичної особи або особи, яким ліцензіат доручив безпосереднє виконання заходів охорони від свого імені.
4.2. При проведенні перевірки працівники органу контролю безпосередньо на підприємстві перевіряють:
4.2.1. Наявність ліцензії на право здійснення господарської діяльності з надання охоронних послуг або довідки про прийняття заяви про переоформлення ліцензії, довідки про подання заяви про видачу дубліката ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг, пов'язаних з охороною державної та іншої власності, надання послуг з охорони громадян.
4.2.2. Відповідність відомостей, наведених у ліцензії, відомостям, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію суб'єкта господарювання та в установчих документах.
4.2.3. Наявність рішення про створення філій, інших відокремлених підрозділів ліцензіата, відповідність затверджених положень законодавству.
4.2.4. Наявність копії ліцензії, що підтверджує право філії або іншого відокремленого підрозділу ліцензіата на провадження певного виду господарської діяльності (у разі наявності філії).
4.2.5. Достовірність відомостей у документах, поданих суб'єктом господарювання для отримання ліцензії.
4.2.6. Своєчасність повідомлення органу ліцензування про зміни в документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії.
4.2.7. Виконання розпоряджень про усунення порушень
Ліцензійних умов у разі, якщо вони видавалися.
4.2.8. Наявність письмово укладених цивільно-правових договорів про надання охоронних послуг, їх письмовий облік.
4.2.9. Здійснення виконання договорів про надання охоронних послуг на користь третіх осіб лише за їх письмовою згодою.
4.2.10. Наявність в укладених договорах конкретно вказаних об'єктів охорони та майнової відповідальності суб'єкта охоронної діяльності.
4.2.11. Дотримання вимог придбання, реєстрації та використання спецзасобів згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1993 року
N 706 "Про порядок продажу, придбання, реєстрації, обліку і застосування спеціальних засобів самооборони, заряджених речовинами сльозоточивої та дратівної дії".
4.2.12. Дотримання встановленого чинним законодавством порядку прийняття та оформлення громадян на роботу до суб'єкта охоронної діяльності.
4.2.13. Відповідність кваліфікаційним та іншим вимогам персоналу суб'єкта охоронної діяльності, установленим
Ліцензійними умовами.
4.2.14. Наявність сертифікатів установленого зразка на технічні засоби охоронного призначення, які використовуються ліцензіатом.
4.2.15. Наявність дозволів на використання засобів радіозв'язку (у разі їх наявності).
4.2.16. Своєчасність повідомлення органу ліцензування про запровадження (зміну) знаків належності до конкретного суб'єкта охоронної діяльності, а також оснащення персоналу спецзасобами.
4.3. Перевірка постів об'єктів, що охороняються ліцензіатом, здійснюється без припинення заходів з їх охорони.
4.4. При проведенні перевірки працівники органу контролю безпосередньо в місцях виконання ліцензіатом заходів охорони перевіряють:
4.4.1. Розміщення за згодою замовника послуг на видному місці центрального посту (посту) охорони стаціонарного об'єкта адреси місцезнаходження та номера ліцензії суб'єкта охоронної діяльності.
4.4.2. Наявність у персоналу охорони знаків належності до конкретного суб'єкта охоронної діяльності.
4.4.3. Наявність дозволів на використання спецзасобів.
4.4.4. Наявність дозволів на використання засобів радіозв'язку.
4.4.5. Використання сертифікованих у встановленому порядку технічних засобів охоронного призначення.
4.4.6. Використання персоналом охорони форменого одягу та знаків розрізнення працівників правоохоронних органів, Збройних Сил України та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України.
5. Порядок оформлення результатів перевірки
5.1. За результатами перевірки складається акт перевірки додержання ліцензіатом
Ліцензійних умов (додаток 3) у двох примірниках. Один примірник акта перевірки надається керівнику ліцензіата (юридичній особі) або ліцензіату фізичній особі - підприємцю або їх уповноваженим представникам, другий - зберігається в органі контролю.
5.2. Усі примірники акта підписуються особами, які проводили перевірку. Керівник ліцензіата (юридичної особи) або ліцензіат фізична особа - підприємець, або їх уповноважені представники письмово підтверджують, що ознайомлені з актом перевірки й отримали один примірник, ставлять свій підпис, дату та печатку (за її наявності).
5.3. У разі відмови керівника ліцензіата (юридичної особи) або ліцензіата фізичної особи - підприємця, або їх уповноважених представників від підписання акта перевірки голова комісії робить запис в акті про те, що вказані особи з ним ознайомлені, але від підпису відмовилися.
5.4. Керівник ліцензіата (юридична особа) або ліцензіат фізична особа - підприємець, або їх уповноважені представники мають право письмово надати пояснення та викласти зауваження щодо результатів перевірки. Ці документи є невід'ємною частиною акта, про що робиться відповідний запис.
5.5. Порушення, які були виявлені при перевірці додержання ліцензіатом
Ліцензійних умов, мають бути викладені в акті перевірки з посиланням на конкретні пункти, статті, розділи нормативно-правових документів, які були порушені ліцензіатом. Довільне викладення або трактування вимог нормативно-правових документів не допускається.
5.6. Якщо в акті проведення перевірки додержання ліцензіатом
Ліцензійних умов викладені порушення, які є підставою для анулювання ліцензії, складаються відповідні акти (додаток 5), зазначені в розділі 6 даного Порядку.
5.7. Орган контролю в разі виявлення під час перевірки ліцензіата порушень не пізніше десяти робочих днів від дати складання акта перевірки додержання суб'єктом господарювання
Ліцензійних умов видає розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов (додаток 4) і в триденний строк вручає його під підпис або надсилає ліцензіату листом з поштовим повідомленням.
5.8. Ліцензіат, який одержав розпорядження про усунення порушень
Ліцензійних умов, зобов'язаний у встановлений у розпорядженні термін усунути порушення та подати в письмовій формі органу контролю, який видав розпорядження, інформацію про усунення порушень.
Термін для усунення порушень
Ліцензійних умов установлюється органом контролю не менше десяти, але не більше тридцяти календарних днів, починаючи з дня отримання ліцензіатом розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов.
5.9. У разі неподання ліцензіатом до органу контролю протягом строку, зазначеного в розпорядженні про усунення
Ліцензійних умов, інформації про усунення порушень проводиться позапланова перевірка додержання ліцензіатом Ліцензійних умов.
Позапланова перевірка додержання ліцензіатом
Ліцензійних умов може бути проведена з метою перевірки інформації про усунення порушень Ліцензійних умов, яка була надана ліцензіатом до органу контролю.
6. Рішення про анулювання ліцензії
6.1. Підставами для анулювання ліцензії є:
6.1.1. Заява ліцензіата про анулювання ліцензії.
6.1.2. Рішення про скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання.
6.1.3. Нотаріально засвідчена копія свідоцтва про смерть фізичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності.
6.1.5. Акт про виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих суб'єктом господарювання для отримання ліцензії.
6.1.6. Акт про встановлення факту передачі ліцензії або її копії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності.
6.1.7. Акт про встановлення факту неподання в установлений строк повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додаються до заяви про видачу ліцензії.
6.1.8. Акт про невиконання розпорядження про усунення порушень
Ліцензійних умов.
6.1.9. Неможливість ліцензіата забезпечити виконання
Ліцензійних умов, установлених для певного виду господарської діяльності.
6.1.10. Акт про відмову ліцензіата в проведенні перевірки органами контролю.
6.2. Акт про повторне порушення ліцензіатом
Ліцензійних умов складається на підставі акта планової (позапланової) перевірки. Повторним порушенням уважається порушення ліцензіатом вимог тих самих пунктів, статей, розділів нормативно-правових документів, за порушення яких ліцензіату протягом строку дії ліцензії вже видавалось розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов.
6.3. Акт про виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих суб'єктом господарювання для отримання ліцензії, складається на підставі акта планової (позапланової) перевірки.
6.4. Акт про встановлення факту передачі ліцензії або її копії юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності складається на підставі акта планової (позапланової) перевірки ліцензіата або іншої юридичної (фізичної) особи, під час якої було виявлено факт передачі ліцензії (її копії). Указаний акт може також складатися у разі отримання органом ліцензування офіційного повідомлення про факт передачі ліцензії, її копії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності від державного органу, уповноваженого на здійснення перевірок суб'єктів господарювання.
6.5. Акт про встановлення факту неподання в установлений строк повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додаються до заяви про видачу ліцензії, складається на підставі акта планової (позапланової) перевірки ліцензіата або на підставі документів, поданих ліцензіатом до органу ліцензування.
6.6. Акт про невиконання розпорядження про усунення порушень
Ліцензійних умов складається на підставі акта позапланової перевірки ліцензіата.
................Перейти до повного тексту