- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНЕ КАЗНАЧЕЙСТВО УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 квітня 2009 р.
за N 338/16354
Про затвердження Порядку складання місячної та квартальної фінансової звітності у 2009 році установами та організаціями, які отримують кошти державного або місцевих бюджетів
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом
Державного казначейства
N 115 від 02.04.2010 )
1. Затвердити Порядок складання місячної та квартальної фінансової звітності у 2009 році установами та організаціями, які отримують кошти державного або місцевих бюджетів (додається).
2. Установити, що центральні органи виконавчої влади, інші головні розпорядники бюджетних коштів, установи та організації, які отримують кошти державного або місцевих бюджетів, місячну та квартальну фінансову звітність у 2009 році складають відповідно до вимог цього Порядку.
3. Порядок складання місячної та квартальної фінансової звітності у 2009 році установами та організаціями, які отримують кошти державного або місцевих бюджетів, органам Державного казначейства України довести до відома установ, що ними обслуговуються.
4. Самостійним структурним підрозділам Державного казначейства України в межах повноважень здійснити заходи щодо забезпечення виконання вимог цього наказу.
5. Департаменту методології з обслуговування бюджетів, бухгалтерського обліку та звітності (Сушко Н.І.) та Юридичному департаменту (Зіневич О.Л.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступників голови Державного казначейства України відповідно до розподілу обов'язків.
7. Цей наказ набирає чинності через 10 днів після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.
Голова ПОГОДЖЕНО: Заступник Міністра фінансів України | Т.Я.Слюз А.І.Мярковський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного
казначейства України
25.03.2009 N 123
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 квітня 2009 р.
за N 338/16354
ПОРЯДОК
складання місячної та квартальної фінансової звітності у 2009 році установами та організаціями, які отримують кошти державного або місцевих бюджетів
( Дію Порядку поширено при складанні фінансової звітності за I квартал 2010 року установами та організаціями, які отримують кошти державного або місцевих бюджетів згідно з Наказом Державного казначейства
N 115 від 02.04.2010 )
Відповідно до
Бюджетного кодексу України, Закону України
"Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", Закону України
"Про Державний бюджет України на 2009 рік", постанов Кабінету Міністрів України від 28.02.2000
N 419 "Про затвердження Порядку подання фінансової звітності", від 28.02.2002
N 228 "Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ" та від 17.05.2002
N 659 "Про затвердження переліку груп власних надходжень бюджетних установ, вимог щодо їх утворення та напрямів використання", наказу Міністерства фінансів України від 28.01.2002
N 57 "Про затвердження документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.02.2002 за N 86/6374 (із змінами), та інших нормативно-правових актів з питань бюджетних відносин в Україні встановлюється порядок складання та подання місячної та квартальної фінансової звітності установами та організаціями, які отримують кошти державного або місцевих бюджетів.
I. Основні положення
1. Цим Порядком визначається склад і принципи складання фінансової звітності та вимоги до розкриття її елементів.
2. Фінансова звітність повинна бути достовірною. Інформація, наведена у фінансовій звітності, є достовірною, якщо вона не містить помилок та перекручень.
3. Фінансова звітність повинна містити інформацію про всі проведені операції, які відбулися у звітному періоді.
4. Бюджетні установи, у яких згідно із законодавством України протягом звітного періоду була проведена реорганізація (змінена підпорядкованість), фінансову звітність складають за весь звітний період та подають у повному обсязі за новою підпорядкованістю. Установи вищого рівня у зведеній фінансовій звітності ураховують фінансову звітність таких бюджетних установ у повному обсязі наростаючим підсумком з початку року.
5. Форми фінансової звітності розпорядники та одержувачі бюджетних коштів і форми зведеної фінансової звітності головні розпорядники бюджетних коштів складають у гривнях з копійками.
6. Форми фінансової звітності заповнюються за всіма передбаченими позиціями, графами, рядками. За відсутності даних незаповнені статті прокреслюються або заповнюються нулями.
Додаткові статті та показники у форми фінансової звітності вводити забороняється.
Проставлення додаткових кодів економічної класифікації видатків, які не включені до відповідних форм фінансової звітності, не допускається.
7. Розпорядники бюджетних коштів операції, проведені в натуральній формі або іноземній валюті, що здійснюються у розрахунках за загальним та спеціальним фондами, відображають у формах фінансової звітності в національній валюті України за загальним порядком.
Для відображення у звітах форм: N 2д, N 2м, N 4-1д, N 4-1м, N 4-2д, N 4-2м, N 4-3д, N 4-3м, N 4-3д.1,
N 4-3м.1 проведених операцій у натуральній формі (отримання матеріальних цінностей, робіт, послуг) або іноземній валюті розпорядники бюджетних коштів після проведення операцій складають Довідку про надходження у натуральній формі відповідно до Порядку обслуговування державного бюджету за видатками та операціями з надання та повернення кредитів, наданих за рахунок коштів державного бюджету, затвердженого наказом Державного казначейства України від 25.05.2004
N 89 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.06.2004 за N 716/9315, та Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом Державного казначейства України від 04.11.2002
N 205 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.11.2002 за N 919/7207, або Довідку про операції в іноземній валюті відповідно до Порядку відображення в обліку операцій в іноземній валюті, затвердженого наказом Державного казначейства України від 24.07.2001
N 126 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.08.2001 за N 670/5861, та подають до органу Державного казначейства України не пізніше останнього робочого дня місяця.
З метою врахування операцій, проведених у натуральній формі, у консолідованому звіті про виконання державного бюджету вони умовно прирівнюються до надходжень та касових видатків, які здійснюються у межах планових показників.
У вищенаведених формах фінансової звітності при здійсненні операцій в іноземній валюті у графах "Залишок на початок року", "Надійшло коштів" та "Залишок на кінець звітного періоду" відсотки, нараховані банком на залишок коштів, не відображаються.
Відсотки, нараховані банком на залишок коштів в іноземній валюті, відображаються у Довідці про суми дебіторської та кредиторської заборгованості установи за операціями, які не відображаються у формі N 7д, N 7м "Звіт про заборгованість за бюджетними коштами" (
додаток 14).
8. Кошти, які протягом звітного періоду надходять на ім'я установ на відновлення касових видатків, згідно із законодавством України (за телефонні переговори, помилково перераховані тощо), відображаються у відповідних формах фінансової звітності як зменшення касових видатків за тим кодом економічної класифікації видатків, за яким вони були проведені у звітному періоді.
9. Операції, що здійснювались бюджетними установами, але відповідно до законодавства України не передбачені кошторисом бюджетної установи (наприклад, розрахунки за виплатою допомоги і компенсацій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, за внутрівідомчими розрахунками з централізованого постачання матеріальних цінностей, розрахунки за депонованою заробітною платою), у звітах про надходження та використання коштів загального фонду (форма N 2д,
N 2м), про надходження і використання коштів спеціального фонду (форми N 4д, N 4м) не відображаються.
Суми заборгованості за виплатою допомоги і компенсацій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; за внутрівідомчими розрахунками з централізованого постачання матеріальних цінностей; розрахунки за депозитними операціями; довгострокові зобов'язання, короткострокові позики, поточна заборгованість за довгостроковими зобов'язаннями, короткострокові векселі видані (за винятком тієї заборгованості, джерелом погашення якої будуть кошторисні призначення); заборгованість за недостачами і крадіжками коштів та матеріальних цінностей; розрахунки з депонентами; розрахунки за коштами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (у разі коли суми кредиторської заборгованості перед працівниками та суми дебіторської заборгованості Фонду однакові) та заборгованість за іншими сумами, що не відносяться до виконання кошторису установи, не включаються до форми N 7д,
N 7м.
10. При складанні звітів за формою
N 2 - про надходження та використання коштів загального фонду, за відповідними формами N 4 - про надходження і використання коштів спеціального фонду, за формою N 7 - про заборгованість за бюджетними коштами потрібно обов'язково підкреслити номер форми, за якою складений звіт, указати коди бюджетної класифікації видатків та їх назву. При складанні звітів за формою N 7, крім цього, потрібно зазначити назву загального чи спеціального фонду бюджету, за коштами якого складений звіт.
11. Форми фінансової звітності та пояснювальні записки підписуються керівниками установ та організацій і головними бухгалтерами (керівниками фінансових служб). Без таких підписів звіти вважаються недійсними.
12. Головні розпорядники коштів державного або місцевих бюджетів можуть установлювати для підвідомчих установ додаткові довідки до пояснювальної записки та отримувати від них додаткову інформацію, не передбачену цим Порядком.
13. При казначейській формі обслуговування кошторисів дані фінансової звітності розпорядників бюджетних коштів перевіряються в частині відповідності аналогічних даних, відображених в обліку органів Державного казначейства України, і візуються останніми (з проставленням підпису, печатки або штампа на кожній сторінці всіх форм фінансового звіту).
Віза органу Державного казначейства України засвідчує, що дані фінансової звітності розпорядників бюджетних коштів є тотожними аналогічним даним обліку органів Державного казначейства України і підлягають консолідації у зведеній фінансовій звітності розпорядника бюджетних коштів вищого рівня.
Дані обліку органу Державного казначейства України за операціями з обслуговування кошторисів розпорядників бюджетних коштів, що формуються в інформаційній системі Державного казначейства України, уважаються остаточними.
У завізовані звіти забороняється вносити зміни без попереднього погодження з органом Державного казначейства України, який ці звіти візував.
14. Розпорядники бюджетних коштів про всі проведені операції за коштами загального, спеціального фондів та іншими операціями, за всіма виконуваними програмами (функціями) складають квартальну фінансову звітність та подають установі вищого рівня за відомчою підпорядкованістю в обсязі, визначеному у пункті 1 глави 2.
15. Зведена фінансова звітність складається головними розпорядниками бюджетних коштів та розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня, які мають підвідомчі установи, на підставі фінансової звітності підвідомчих їм установ, а також фінансової звітності за своїми операціями.
Зведена фінансова звітність розпорядниками бюджетних коштів, що мають підвідомчі установи, до подання головному розпоряднику бюджетних коштів повинна бути перевірена і завізована відповідним органом Державного казначейства України, за винятком розпорядників бюджетних коштів, які мають підвідомчі установи в різних областях.
Зведена фінансова звітність головних розпорядників бюджетних коштів повинна дорівнювати аналогічним зведеним звітним даним органів Державного казначейства України.
Головні розпорядники бюджетних коштів, що мають у своєму підпорядкуванні одержувачів бюджетних коштів, до зведеної квартальної фінансової звітності подають окремі зведені звіти форми N 2д, N 2м, N 4д, N 4м, N 7д, N 7м, N 7д.1,
N 7м.1 за всіма кодами програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету або за всіма кодами тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів:
щодо бюджетних установ;
щодо одержувачів бюджетних коштів;
загальний зведений звіт.
Зведена фінансова звітність обласних державних адміністрацій до подання Державному казначейству України повинна бути перевірена і завізована відповідним Головним управлінням Державного казначейства України.
16. Розпорядники бюджетних коштів подають у повному обсязі квартальну фінансову звітність:
органу Державного казначейства України;
установі вищого рівня.
Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади зведену квартальну фінансову звітність подають:
Державному казначейству України;
Рахунковій палаті.
Головні розпорядники коштів місцевого бюджету зведену квартальну звітність подають:
органу Державного казначейства України;
фінансовому органу.
Усі примірники квартальної фінансової звітності до подачі установі вищого рівня повинні бути перевірені і завізовані відповідним органом Державного казначейства України (з проставленням підпису, печатки або штампа на кожній сторінці всіх форм фінансової звітності) та мають однакову юридичну силу.
( Пункт 17 розділу I виключено на підставі Наказу Державного казначейства
N 115 від 02.04.2010 )
17. Форми фінансової звітності подаються на електронних носіях у вигляді транспортних файлів звітних даних згідно з вимогами автоматизованої системи Державного казначейства України.
18. Терміни подання фінансової звітності до органів Державного казначейства України (головні управління, управління) установлюються ними і визначаються у межах термінів, установлених постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000
N 419 "Про затвердження Порядку подання фінансової звітності".
Головні розпорядники бюджетних коштів затверджують терміни подачі фінансової звітності підпорядкованими установами з таким розрахунком, щоб вони вкладались у терміни подання фінансової звітності до органів Державного казначейства України, з урахуванням термінів, визначених Міністерством фінансів України.
II. Склад фінансової звітності
1. Квартальну фінансову звітність бюджетні установи, які утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, складають за такими
формами:
"Баланс" (форма N 1);
"Звіт про надходження та використання коштів загального фонду" (форма N 2д, N 2м);
"Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги, що надаються бюджетними установами" (форма N 4-1д, N 4-1м);
"Звіт про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень бюджетних установ" (форма N 4-2д, N 4-2м);
"Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду" (форма N 4-3д, N 4-3м);
"Звіт про надходження і використання коштів, отриманих на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів" (форма N 4-4д);
"Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (позики міжнародних фінансових організацій)" (форма N 4-3д.1, N 4-3м.1);
"Звіт про заборгованість за бюджетними коштами" (форма N 7д, N 7м);
"Звіт про заборгованість за окремими програмами" (форма N 7д.1, N 7м.1).
До форм квартальної фінансової звітності додається пояснювальна записка, яка включає текст та додатки, передбачені цим Порядком.
Головні розпорядники бюджетних коштів та бюджетні установи, які мають підвідомчі установи, зведену квартальну фінансову звітність про виконання кошторисів складають у такому самому обсязі.
2. Одержувачі бюджетних коштів (підприємства, громадські та інші організації, що не мають статусу бюджетної установи, які одержують безпосередньо через розпорядників кошти з бюджету як фінансову підтримку або уповноважені органами державної влади на виконання державних цільових програм та надання послуг) (далі - одержувачі) про використання отриманих бюджетних коштів подають до органів Державного казначейства України такі
форми квартальної фінансової звітності:
"Звіт про надходження та використання коштів загального фонду" (форма N 2д, N 2м);
"Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду" (форма N 4-3д, N 4-3м);
"Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (позики міжнародних фінансових організацій)" (форма N 4-3д.1, N 4-3м.1);
"Звіт про заборгованість за бюджетними коштами" (форма N 7д, N 7м);
"Звіт про заборгованість за окремими програмами" (форма N 7д.1, N 7м.1).
У "Звіті про надходження та використання коштів загального фонду" (форма N 2д,
N 2м), "Звіті про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду" (форма N 4-3д, N 4-3м) та "Звіті про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (позики міжнародних фінансових організацій)" (форма N 4-3д.1, N 4-3м.1) графа "Фактичні видатки" не заповнюється.
Одержувачі бюджетних коштів, які уповноважені у поточному році на виконання бюджетних програм (функцій), реєструють фінансові зобов'язання в органах Державного казначейства України відповідно до плану використання бюджетних коштів.
У "Звіті про заборгованість за бюджетними коштами" (форма N 7д,
N 7м) на початок року суми дебіторської та кредиторської заборгованості не відображаються. На звітну дату відображаються суми дебіторської та кредиторської заборгованості, які склалися при виконанні плану використання бюджетних коштів за звітний період.
Усі розрахунки мають бути завершені на кінець року у межах виділених бюджетних асигнувань. Одержувачі бюджетних коштів суми дебіторської та кредиторської заборгованості на кінець року не відображають.
Інші форми фінансової звітності про використання бюджетних коштів, передбачені цим Порядком, у тому числі "Баланс" (форма N 1) (
додаток 1), одержувачами бюджетних коштів не складаються та до органів Державного казначейства України не подаються.
3. Місячні форми фінансової звітності бюджетні установи та одержувачі бюджетних коштів складають і подають до органів Державного казначейства України за такими
формами:
"Звіт про заборгованість за бюджетними коштами" (форма N 7д, N 7м);
"Звіт про заборгованість за окремими програмами" (форма N 7д.1, N 7м.1).
Головні розпорядники коштів державного бюджету, що виконують програми спеціального фонду державного бюджету за рахунок позик міжнародних фінансових організацій, складають і подають до органів Державного казначейства України Довідку щодо виконання розпису витрат спеціального фонду Державного бюджету України за програмами, які фінансуються за рахунок позик міжнародних фінансових організацій (
додаток 10).
4. Розпорядники бюджетних коштів операції за бюджетними програмами, призначення за якими встановлюються законом про Державний бюджет України за загальнодержавними видатками та/або рішенням відповідної ради про затвердження місцевого бюджету в частині міжбюджетних трансфертів, для відображення у фінансовій звітності складають і подають до органів Державного казначейства України "Звіт про надходження та використання коштів загального фонду" (форма N 2д,
N 2м) та/або "Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду" (форма N 4-3д, N 4-3м).
Такі звіти подаються також відповідним головним розпорядникам бюджетних коштів, яким за бюджетними програмами (функціями) встановлені бюджетні призначення законом про Державний бюджет України або рішенням про місцевий бюджет.
III. Заповнення форм фінансової звітності
1. "Баланс" (форма N 1) (
додаток 1) містить узагальнені підсумкові показники, отримані на підставі звірених даних бухгалтерського обліку станом на початок та на кінець звітного періоду. Звітні дані мають бути достовірними, об'єктивними, реальними. Звітні дані статей "Балансу" на початок року повинні бути тотожними даним графи "На кінець року" фінансової звітності попереднього звітного періоду, крім окремих випадків (наприклад реорганізація бюджетних установ тощо).
( Абзац перший пункту 1 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства
N 115 від 02.04.2010 )
Розпорядники бюджетних коштів складають єдиний "Баланс" (форма
N 1), який відображає результат усіх проведених господарських операцій за коштами загального і спеціального фондів відповідного бюджету.
Кожна бюджетна установа заповнює в "Балансі" тільки ті рядки, які стосуються її діяльності, при цьому керуючись такими вказівками.
АКТИВ
Розділ I
НЕОБОРОТНІ АКТИВИ
У розділі I "Необоротні активи" відображається вартість матеріальних і нематеріальних активів бюджетної установи, отриманих і призначених для використання установою.
Рядки 110, 120, 130 "Залишкова вартість". Наводиться залишкова вартість необоротних активів, яка визначається розрахунковим шляхом як різниця між первісною (відновлювальною) вартістю та сумою зносу.
Рядки 111, 121, 131 "Знос". Призначені для відображення суми зносу необоротних активів, нарахованого в останній робочий день грудня.
Рядки 112, 122, 132 "Первісна вартість". Відображається первісна вартість необоротних активів, тобто фактична вартість придбання, спорудження, виготовлення необоротних активів з урахуванням змін, що збільшували або зменшували цю вартість.
Рядок 140 "Незавершене капітальне будівництво". Призначений для відображення вартості незавершеного капітального будівництва (виготовлення, створення) необоротних активів. У цьому рядку в графі 3 "На початок року" буде відображатися сума видатків за незавершеним капітальним будівництвом, які були проведені протягом минулих бюджетних періодів.
Розділ II
ОБОРОТНІ АКТИВИ
Розділ II "Оборотні активи" передбачений для відображення грошових коштів і їх еквівалентів, а також інших активів, призначених для реалізації або використання протягом року.
Рядок 150 "Матеріали і продукти харчування". Призначений для відображення вартості матеріалів та продуктів харчування, що зберігаються на складах або в коморах: реактивів і хімікатів, скла і хімпосуду, металу, електроматеріалу і радіоматеріалу, радіоламп, фотоприладдя, паперу, медикаментів, компонентів, бактерицидних препаратів, перев'язувальних засобів, господарських матеріалів, що використовуються для поточних потреб бюджетних установ (електричні лампи, мило, щітки та ін.), будівельних матеріалів для поточного ремонту; усіх видів палива, пального і мастильних матеріалів (дрова, вугілля, торф, бензин, гас, мазут, автол та ін.); поворотної тари та обмінної тари (бочки, бідони, ящики, банки скляні, пляшки та ін.); запасних частин для ремонту і заміни спрацьованих частин машин (медичних, електронно-обчислювальних та ін.), обладнання, тракторів, комбайнів, транспортних засобів; сіна, вівса, інших видів кормів і фуражу для худоби та інших тварин, а також насіння, добрив та інших матеріалів.
Рядок 160 "Малоцінні та швидкозношувані предмети". Наводиться вартість малоцінних та швидкозношуваних предметів, термін експлуатації яких не перевищує одного року.
Рядок 170 "Інші запаси". Наводиться вартість запасів бюджетної установи, що не враховані в рядках 150 "Матеріали і продукти харчування" та 160 "Малоцінні та швидкозношувані предмети", тобто:
сировини і матеріалів, конструкцій, деталей і спеціального обладнання, що призначені для науково-дослідних робіт і капітального будівництва;
тварин на вирощуванні і відгодівлі, птиці, звірів, кролів, сімей бджіл, хутрових звірів незалежно від їх вартості;
готових виробів, виготовлених у виробничих (навчальних) майстернях, готової друкованої продукції та продукції підсобних сільських і навчально-дослідних господарств.
Рядок 180 "Дебіторська заборгованість". Відображається сума дебіторської заборгованості юридичних та/або фізичних осіб. Сума рядка утворюється з таких рядків:
181 "Розрахунки з постачальниками, підрядниками та замовниками за виконані роботи й надані послуги". Призначений для відображення дебіторської заборгованості бюджетних установ за оплачені матеріальні цінності, роботи та послуги. У цьому рядку відображається також дебіторська заборгованість за роботи з капітального будівництва;
182 "Розрахунки із податків та платежів". Наводиться сума переплат за податками, зборами (обов'язковими платежами), а також інша дебіторська заборгованість за розрахунками з бюджетом;
183 "Розрахунки із страхування". Відображається дебіторська заборгованість бюджетній установі фондів та інших організацій, що проводять страхування;
184 "Розрахунки з відшкодування завданих збитків". Відображається заборгованість за сумами недостач і крадіжок коштів та матеріальних цінностей, сумами збитків від псування матеріальних цінностей, віднесеними на рахунок винних осіб, та іншими сумами, що підлягають утриманню в установленому порядку;
185 "Розрахунки за спеціальними видами платежів". Застосовується для відображення дебіторської заборгованості з відшкодування батьками за утримання дітей у дитячих закладах; за навчання дітей у музичних школах; за утримання дітей у школах-інтернатах; за харчування дітей в інтернатах при школах; працівників за формений одяг та харчування; з оплати за навчання у закладах освіти;
186 "Розрахунки з підзвітними особами". Відображається дебіторська заборгованість за розрахунками з підзвітними особами;
187 "Розрахунки за іншими операціями". Призначений для відображення всієї іншої дебіторської заборгованості, яка не включена до рядків 181-186, у тому числі за розрахунками з виплати допомоги і компенсацій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; дебіторської заборгованості за розрахунками, що проводились установами банків, які ліквідовані, відсотки, нараховані банком на залишок коштів у національній та іноземній валюті за користування тимчасово вільними коштами, якщо зазначене передбачено нормативно-правовими актами.
( Абзац п'ятнадцятий розділу II в редакції Наказу Державного казначейства
N 115 від 02.04.2010 )
Рядок 190 "Розрахунки за операціями з централізованого постачання матеріальних цінностей". Відображається сума дебіторської заборгованості, яка виникла при виконанні затверджених у встановленому порядку державних цільових програм, програм, пов'язаних із загальнодержавними заходами, за операціями з централізованого постачання виробничих запасів, матеріалів, продуктів харчування, медикаментів та інших товарів, робіт і послуг.
Рядок 200 "Розрахунки за окремими програмами". Відображаються суми заборгованості бюджетних установ на кінець звітного періоду, що виникла при виконанні видаткової частини кошторису за окремими програмами, передбаченими в Державному бюджеті України (за придбані та відпущені матеріальні цінності державного резерву, за надані пільгові кредити тощо). Ця заборгованість не пов'язана з видатками бюджетної установи на її утримання.
Рядок 210 "Короткострокові векселі одержані". Наводиться сума короткострокових векселів, що отримані бюджетною установою у випадках, передбачених законодавством України.
Рядок 220 "Інші кошти". Відображає суму коштів, що перебуває в акредитивах, чекових книжках, смарт-картках, оплачених талонах на бензин, мазут, харчування тощо, оплачених путівках у будинки відпочинку, санаторії, на турбази, повідомленнях на поштові перекази та в інших грошових документах.
Рядок 230 "Грошові кошти в дорозі". У цьому рядку на початок року залишку не повинно бути. На звітну дату відображається сума коштів, яка перерахована в останні дні звітного періоду на реєстраційні, спеціальні реєстраційні, поточні рахунки бюджетної установи, але буде зарахована на ці рахунки в наступному місяці.
Рядок 240 "Рахунки в банках". Відображається залишок невикористаних коштів, що зберігаються бюджетною установою на поточних рахунках в установі банку. Сума рядка утворюється з таких рядків:
241 "Рахунки загального фонду". Наводиться залишок невикористаних коштів загального фонду бюджетної установи, які відповідно до законодавства можуть зберігатися на поточних рахунках в установах банків;
242 "Рахунки спеціального фонду". Наводиться залишок невикористаних коштів спеціального фонду бюджетної установи, які відповідно до законодавства можуть зберігатися на поточних рахунках в установах банків;
243 "Рахунки в іноземній валюті". Наводиться залишок коштів в іноземній валюті загального чи спеціального фондів бюджету, що належать бюджетній установі й перебувають на рахунках в установах банків на звітну дату. Сума коштів відображається у звіті в національній валюті України;
244 "Інші поточні рахунки". Відображається не наведена у рядках 241-243 сума коштів, що зберігається на поточних рахунках в установах банків, відкритих на ім'я бюджетної установи, та яка отримана нею у тимчасове розпорядження. Сума коштів розшифровується в
Довідці про залишки коштів бюджетних установ на інших поточних рахунках у банках.
( Абзац двадцять п'ятий розділу II в редакції Наказу Державного казначейства
N 115 від 02.04.2010 )
Рядок 250 "Рахунки в казначействі загального фонду". Призначений для відображення залишку коштів загального фонду бюджету, що перебуває на реєстраційному рахунку, відкритому в органі Державного казначейства України. У цьому рядку залишку коштів на початок року не повинно бути.
Рядок 260 "Рахунки в казначействі спеціального фонду". Наводиться залишок невикористаних коштів спеціального фонду бюджетної установи, що зберігаються на спеціальних реєстраційних рахунках в органі Державного казначейства України. Сума рядка утворюється з таких рядків:
261 "Спеціальні реєстраційні рахунки для обліку коштів, отриманих як плата за послуги". Відображається залишок коштів, які надійшли на ім'я установи як плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з функціональними повноваженнями; що отримуються бюджетними установами від господарської та/або виробничої діяльності; як плата за оренду майна бюджетних установ; що отримуються бюджетними установами від реалізації майна;
262 "Спеціальні реєстраційні рахунки для обліку коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень". Відображається залишок коштів, які надійшли на ім'я бюджетної установи для виконання окремих доручень, а також гранти, дарунки, благодійні внески, інвестиції, що згідно із законодавством України отримують бюджетні установи;
263 "Спеціальні реєстраційні рахунки для обліку інших надходжень спеціального фонду". У цьому рядку залишку коштів на початок року в бюджетних установ не повинно бути, крім сум позик міжнародних фінансових організацій. На звітну дату відображається залишок невикористаних коштів інших надходжень спеціального фонду бюджетної установи;
264 "Спеціальні реєстраційні рахунки для обліку коштів, отриманих на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів". Бюджетною установою відображається залишок коштів для виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів.
Рядок 270 "Інші рахунки в казначействі". У цьому рядку відображаються залишки коштів, які обліковуються на інших рахунках в органах Державного казначейства України, що не зазначені в рядках 250, 260.
Рядок 280 "Каса". Наводиться залишок коштів, які зберігаються в касі бюджетної установи на звітну дату в національній та іноземній валюті, що перерахована в національну валюту за курсом Національного банку України.
Розділ III
ВИТРАТИ
Розділ III "Витрати" призначений для відображення фактичних видатків і витрат бюджетних установ, проведених у звітному періоді.
За розділом III "Витрати" у графі 3 "На початок року" записів не повинно бути, у графі 4 "На кінець звітного періоду" відображаються суми фактичних видатків, які склалися на кінець звітного періоду.
Рядок 290 "Видатки загального фонду". Наводиться сума фактичних видатків, проведених бюджетною установою за рахунок коштів загального фонду державного або місцевого бюджетів на утримання бюджетної установи та інші заходи, що передбачені загальним фондом кошторису даної бюджетної установи. Сума рядка утворюється з таких рядків:
291 "Видатки державного бюджету". Відображаються фактичні видатки загального фонду державного бюджету;
292 "Видатки місцевого бюджету". Відображаються фактичні видатки загального фонду місцевого бюджету.
Рядок 300 "Видатки спеціального фонду". Відображаються фактичні видатки спеціального фонду. Сума рядка утворюється з таких рядків:
301 "Видатки за коштами, отриманими як плата за послуги". Призначений для відображення фактичних видатків спеціального фонду, проведених за рахунок надходжень, які отримані бюджетною установою як плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з функціональними повноваженнями; від господарської та/або виробничої діяльності; за оренду майна бюджетних установ; від реалізації майна;
302 "Видатки за іншими джерелами власних надходжень". Наводиться сума фактичних видатків спеціального фонду, проведених за рахунок надходжень, які отримані бюджетною установою для виконання окремих доручень, а також грантів, дарунків, благодійних внесків, інвестицій, що згідно із законодавством України отримують бюджетні установи;
303 "Видатки за іншими надходженнями спеціального фонду". Наводиться сума фактичних видатків спеціального фонду кошторису бюджетної установи в частині інших надходжень спеціального фонду та за позиками міжнародних фінансових організацій;
304 "Видатки за коштами, отриманими на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів". Призначений для відображення фактичних видатків спеціального фонду, проведених за рахунок коштів, що отримані бюджетною установою на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів.
ПАСИВ
Розділ I
ВЛАСНИЙ КАПІТАЛ
Розділ I "Власний капітал". Призначений для відображення сум фондів бюджетних установ і фінансових результатів діяльності за минулі роки.
Фонди бюджетних установ складаються з фонду в необоротних активах і фонду в малоцінних та швидкозношуваних предметах.
Рядок 330 "Фонд у необоротних активах". Наводиться сума вкладення у фонд основних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів, незавершене капітальне будівництво, створення, виготовлення необоротних активів, що перебувають у безпосередньому розпорядженні бюджетної установи, з вирахуванням нарахованого зносу.
Рядок 340 "Фонд у малоцінних та швидкозношуваних предметах". Відображається сума вкладення у фонд у малоцінних і швидкозношуваних предметах, термін експлуатації яких не перевищує одного року.
Рядок 350 "Результат виконання кошторису за загальним фондом". Показник за цим рядком відповідає відповідним залишкам на початок року та на кінець звітного періоду у книзі "Журнал-головна" за субрахунком 431.
Рядок 360 "Результат виконання кошторису за спеціальним фондом". Показник за цим рядком відповідає відповідним залишкам на початок року та на кінець звітного періоду у книзі "Журнал-головна" за субрахунком 432.
Рядок 370 "Результати переоцінок". За цим рядком у графі 3 "На початок року" записів не повинно бути. У графі 4 "На кінець звітного періоду" наводиться результат переоцінок матеріальних, нематеріальних і фінансових активів, крім операцій з курсовими різницями, що склався на кінець звітного періоду.
Показник за рядками 350, 360 та 370 може бути від'ємний.
Розділ II
ЗОБОВ'ЯЗАННЯ
У розділі II "Зобов'язання" відображаються поточні та довгострокові зобов'язання бюджетних установ.
Рядок 380 "Довгострокові зобов'язання". Наводяться зобов'язання бюджетної установи, погашення яких буде проведено після завершення звітного бюджетного періоду відповідно до законодавства України.
Рядок 390 "Короткострокові позики". Відображаються короткострокові кредити та позики, одержані бюджетною установою у банках та інших фінансових установах відповідно до законодавства України.
Рядок 400 "Поточна заборгованість за довгостроковими зобов'язаннями". Відображається сума заборгованості поточного року за зобов'язаннями, термін сплати за якими в цілому настане в наступні роки.
Рядок 410 "Короткострокові векселі видані". Наводиться сума векселів, виданих бюджетною установою згідно із законодавством України, термін сплати яких установлено протягом одного бюджетного року.
Рядок 420 "Кредиторська заборгованість". Відображається сума кредиторської заборгованості бюджетної установи перед фізичними або юридичними особами. Сума рядка утворюється з таких рядків:
421 "Розрахунки з постачальниками, підрядниками та замовниками за виконані роботи й надані послуги". Призначений для відображення кредиторської заборгованості бюджетних установ за товари, роботи і послуги з постачальниками, підрядниками та замовниками за отримані матеріальні цінності, виконані згідно з договорами науково-дослідні роботи, надані послуги, реалізовані готові вироби. Крім того, відображається кредиторська заборгованість з підприємствами й організаціями за капітальним будівництвом та за роботи, виконані учнями в процесі виробничого навчання;
422 "Розрахунки за спеціальними видами платежів". Наводиться кредиторська заборгованість за спеціальними видами платежів: перед батьками за утримання дітей у дитячих дошкільних закладах, за навчання дітей у музичних школах, за утримання дітей у школах-інтернатах, перед працівниками за формений одяг та харчування, за харчування дітей в інтернатах при школах; з оплати за навчання у закладах освіти;
423 "Розрахунки із податків та платежів". Відображається кредиторська заборгованість бюджетної установи з податків та платежів у бюджет та інших розрахунків з бюджетом;
424 "Розрахунки із страхування". Наводиться заборгованість перед фондами та іншими організаціями зі страхування;
425 "Розрахунки із заробітної плати". Відображаються суми за розрахунками з працівниками, які перебувають і не перебувають у штаті бюджетної установи, за всіма видами заробітної плати, преміями, допомогою у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності;
426 "Розрахунки зі стипендіатами". Відображаються суми розрахунків зі студентами й аспірантами вузів, науково-дослідних установ та учнями технікумів, училищ, шкіл, слухачами курсів за стипендіями;
427 "Розрахунки з підзвітними особами". Відображається кредиторська заборгованість за розрахунками з підзвітними особами;
428 "Розрахунки за депозитними сумами". Наводяться суми за операціями з грошовими документами, матеріальними цінностями та іншими депозитними операціями (правоохоронних, митних органів, органів державної податкової служби тощо);
................Перейти до повного тексту