- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНИЙ ДЕПАРТАМЕНТ АВІАЦІЙНОГО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 168/397 від 11.06.96 м.Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28 червня 1996 р. за N 334/1359 |
Про затвердження Правил супроводження в контрольованих зонах авіапідприємств матеріальних цінностей і пасажирів
На виконання пункту 6 розділу 3 схваленої постановою Кабінету Міністрів України від 05.01.95
N 7 Програми заходів щодо забезпечення збереження вантажів, захисту їх від розкрадань і безпеки пасажирів на транспорті, наказів Мінтрансу України з цих питань від 16.01.95 N 26 від 29.12.95 N 487,
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Правила супроводження в контрольованих зонах авіапідприємств матеріальних цінностей і пасажирів, що додаються.
2. Керівникам авіапідприємств, аеропортів спільно з органами внутрішніх справ розробити технологію супроводження в контрольованих зонах матеріальних цінностей і пасажирів у відповідності з цими Правилами, узгодити їх з управлінням авіаційної безпеки та органами внутрішніх справ, затвердити і ввести їх в дію з 1 серпня 1996 року.
3. Начальникам ГУМВС України, в Криму, м.Києві та Київській області, УМВС України в областях і м.Севастополі, УВСТ МВС України забезпечити виконання зазначених правил в частині, що їх стосується.
4. Управлінню авіаційної безпеки та управлінню внутрішніх справ на транспорті МВС України:
4.1. Довести зазначені правила до керівників авіапідприємств, аеропортів та органів внутрішніх справ за місцем дислокації;
4.2. Надати практичну допомогу та консультації службам авіаційної безпеки та органам внутрішніх справ за місцем дислокації з питань введення технології супроводження в авіапідприємствах.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на начальників управління авіаційної безпеки та управління внутрішніх справ на транспорті МВС України.
Голова Державного департаменту авіаційного транспорту України М.О.Марченко | Міністр внутрішніх справ України Ю.Ф.Кравченко |
Затверджено
наказом Державного департаменту
авіаційного транспорту України
від 11 червня 1996 року N 168/397
Правила супроводження в контрольованих зонах авіапідприємств матеріальних цінностей і пасажирів
1. Галузь використання
1.1. Правила супроводження в контрольованих зонах авіапідприємств України матеріальних цінностей і пасажирів (далі - Правила) діють в галузі цивільної авіації і застосовуються в авіапідприємствах, що здійснюють перевезення матеріальних цінностей і пасажирів, приймання-відправку повітряних суден і їх наземне обслуговування або наземне обслуговування таких перевезень і суден.
1.2. Ці Правила розроблені згідно з
Повітряним кодексом України та з урахуванням вимог Міжнародних стандартів і рекомендованої практики "Безпека. Захист міжнародної цивільної авіації від актів незаконного втручання" - Додаток 17 до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію.
1.3. Правила визначають порядок супроводження ручної кладі, багажу, вантажу, поштових відправлень, бортових припасів, інших матеріальних цінностей, що належать юридичним та фізичним особам (далі - матеріальні цінності) і пасажирів в контрольованих зонах авіапідприємств під час виконання перевезень на внутрішніх і міжнародних авіалініях.
1.4. Ці Правила є обов'язковими для виконання в контрольованій зоні авіапідприємства цивільної авіації України пасажирами, авіаційним персоналом авіапідприємств, фізичними і юридичними особами - власниками матеріальних цінностей, в частині, що їх стосується.
2. Нормативні посилання
У Правилах є посилання на такі нормативні документи:
- Конвенція про міжнародну цивільну авіацію (Чикаго, 1944 рік);
- Міжнародні стандарти і рекомендована практика "Безпека. Захист міжнародної цивільної авіації від актів незаконного втручання" - Додаток 17 до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію (п'яте видання - 1992 рік);
- ДОС 8973\4-91. Посібник по безпеці для захисту цивільної авіації від актів незаконного втручання (ІКАО);
- постанова Кабінету Міністрів України від 5 січня 1995 року
N 7 "Про Програму заходів щодо забезпечення збереження вантажів, захисту їх від розкрадань і безпеки пасажирів на транспорті";
- ДСТУ 1.5-93. Державна система стандартизації України. Загальні вимоги до побудови викладання, оформлення та змісту стандартів.
3. Визначення і терміни
Терміни, що вживаються у цих Правилах, мають таке значення:
3.1. Авіаційне підприємство - підприємство цивільної авіації, що здійснює повітряні перевезення матеріальних цінностей або пасажирів, приймання і відправлення повітряних суден і їх наземне обслуговування.
3.2. Авіаційний персонал - особовий склад авіаційного підприємства, організації, підрозділу, командно-керівний склад, що складається із авіаційних спеціалістів за професійною ознакою.
3.3. Акт незаконного втручання - протиправні дії, пов'язані з посяганням на нормальну і безпечну діяльність авіації і авіаційних об'єктів, внаслідок яких сталися нещасні випадки з людьми, майнові збитки, захоплення чи викрадення повітряного судна або такі, що створили ситуацію для таких наслідків.
3.4. Безпека - комплекс заходів, а також людські і матеріальні ресурси, які призначені для захисту цивільної авіації від актів незаконного втручання та інших протиправних посягань.
3.5. Багаж - особисті речі пасажирів або екіпажу, які перевозять на борту повітряного судна, за угодою з експлуатантом.
3.6. Бортові припаси - предмети, які надані експлуатантом для використання або продажу на борту повітряного судна під час польоту, в тому числі бортове харчування.
3.7. Вантаж - будь-яке майно за винятком пошти, бортових припасів та супроводжуваного чи невірно засланого багажу, що перевозиться на повітряному судні.
3.8. Експлуатант - особа, організація або підприємство, які експлуатують повітряні судна або пропонують свої послуги в цій сфері.
3.9. Екіпаж повітряного судна - особи авіаційного персоналу, яким в установленому порядку доручено виконувати певні обов'язки керування і обслуговування повітряного судна при здійсненні польотів.
3.10. Збереження і захист від розкрадань - комплекс заходів, які забезпечують збереження і захист матеріальних цінностей усіх форм власності від розкрадань, що виключають умови, які сприяють їх розкраданню в контрольованій зоні авіапідприємства.
3.11. Контрольована зона - робоча площа аеропорту і територія, що до неї прилягає, а також приміщення, що розташовані поблизу них, доступ до яких контролюється.
3.12. Контроль на безпеку - заходи, за допомогою яких може бути попереджено пронесення зброї, вибухових речовин чи предметів, які можуть бути використані для вчинення акту незаконного втручання.
3.13. Повітряне судно - будь-який апарат, підтримуваний в атмосфері за рахунок його взаємодії з повітрям, виключаючи взаємодію з повітрям, що відбито від земної поверхні.
3.14. Пункт контролю - будинок або приміщення, які розташовані в контрольованій зоні авіапідприємства і призначені для здійснення обов'язкового передпольотного або післяпольотного контролю матеріальних цінностей і пасажирів.
3.15. Пошта - кореспонденція та інші предмети, що відправляються поштовою адміністрацією та призначені для неї.
3.16. Супроводження - заходи забезпечення збереження і захисту від розкрадань матеріальних цінностей, а також заходи безпеки пасажирів і таких цінностей в контрольованих зонах авіапідприємств.
3.17. Служба авіаційної безпеки - спеціальний підрозділ в авіапідприємстві, на який покладені завдання і функції захисту від актів незаконного втручання, інших протиправних посягань щодо цивільної авіації та її служб, авіаційного персоналу і пасажирів, інших осіб, матеріальних цінностей в контрольованій зоні авіапідприємства.
3.18. Технологія - організаційно-розпорядчий документ, що передбачає якими засобами і в якому порядку повинні бути виконані ті чи інші дії.
4. Скорочення
4.1. Укравіатранс - Державний департамент авіаційного транспорту.
4.2. ІКАО - Міжнародна організація цивільної авіації.
4.3. САБ - служба авіаційної безпеки авіапідприємств.
4.4. УАБ - Управління авіаційної безпеки Укравіатрансу.
5. Загальні положення
5.1. Супроводження запроваджується з метою реалізації державної політики з питань захисту цивільної авіації та її служб від актів незаконного втручання та інших протиправних посягань, забезпечення безпеки пасажирів, збереження і захисту від розкрадань матеріальних цінностей.
5.2. Супроводження в контрольованих зонах авіапідприємств пасажирів, а також матеріальних цінностей здійснюється на всіх рейсах, що виконуються повітряними суднами цивільної авіації України та іноземних авіакомпаній як на внутрішніх, так і на міжнародних авіалініях.
5.3. Супроводження здійснюється працівниками підрозділів контролю на безпеку (САБ) у взаємодії з працівниками органів внутрішніх справ України в контрольованих зонах аеропортів (аеродромів).
6. Порядок супроводження
6.1. Цими Правилами встановлюється такий порядок супроводження:
6.1.1. Пасажирів від пунктів контролю на безпеку до посадки на повітряні судна, які пройшли встановлений порядок контролю на внутрішніх і міжнародних авіалініях;
6.1.2. Пасажирів, які перевезені в Україну на міжнародних авіалініях, від повітряних суден до пунктів контролю в їх межах;
6.1.3. Від повітряних суден до виходу за межі контрольованих зон пасажирів, які перевезені на внутрішніх авіалініях України;
6.1.4. Матеріальних цінностей, що оформлені до перевезення на внутрішніх та міжнародних лініях, - в контрольованих зонах:
- від входу(в'їзду) в зону контролю та в їх межах;
- від пунктів контролю до повітряних суден з моменту їх оформлення до моменту завершення їх завантаження;
6.1.5. Матеріальних цінностей, що провезені в Україну повітряними суднами, які виконують міжнародні рейси, - від повітряних суден до пунктів контролю та їх меж, і від пунктів контролю до входу(виїзду) за межі зони контролю;
6.1.6. Матеріальних цінностей, що перевозяться на внутрішніх лініях України, - від повітряних суден до здавання на збереження до складських приміщень, що розташовані в контрольованій зоні або до виходу(виїзду) за межі такої зони;
6.1.7. Від повітряних суден до пунктів контролю і в їх межах і від пунктів контролю до здавання на збереження до складських приміщень, що розташовані в контрольованій зоні або до виходу(виїзу) за межі такої зони - матеріальних цінностей, які перевозяться в Україну на міжнародних лініях;
6.1.8. Від складських приміщень, що розташовані в контрольованій зоні, до пунктів контролю і в їх межах та від пунктів до здавання і завантаження на борт повітряних суден - матеріальних цінностей, які оформлені до перевезення на внутрішніх і міжнародних авіалініях;
6.1.9. Матеріальних цінностей, що прийняті на збереження у складські приміщення, які розташовані у такій зоні, а після закінчення терміну збереження, - від складських приміщень до в'їзду(виїзду) за межі такої зони;
6.1.10. Пасажирів і матеріальних цінностей, що оформлені до перевезення або перевезені у повітряних суднах на внутрішніх і міжнародних авіалініях, - на транспортних засобах в межах контрольованої зони.
6.2. Супроводження в контрольованих зонах осіб, які занесені у завдання на політ, але не входять до складу екіпажу повітряного судна, здійснюється на підставі і в порядку, встановленому цими Правилами для пасажирів, які перевозяться внутрішніми і міжнародними авіалініями.
7. Працівниками підрозділів контролю на безпеку САБ не приймаються до супроводження в контрольованих зонах авіапідприємств пасажири або матеріальні цінності для завантаження або збереження в таких випадках:
7.1.1. Коли не забезпечується безпека пасажирів і матеріальних цінностей;
7.1.2. Коли не забезпечується збереження і захист від розкрадань матеріальних цінностей;
7.1.3. Коли умови збереження або перевезення у повітряних суднах матеріальних цінностей не забезпечують їх збереження і захист від розкрадань;
7.1.4. Якщо пасажири і матеріальні цінності є небезпечними для інших пасажирів, інших осіб або для збереження іншого майна;
7.1.5. Коли вказівка на супроводження матеріальних цінностей або пасажирів не відповідає чинному законодавству України або положенням цих Правил;
7.1.6. Коли немає транспортних засобів для перевезення пасажирів і матеріальних цінностей;
7.1.7. Відсутності працівників, відповідальних за зустріч-посадку пасажирів і осіб, які відповідальні за приймання-здавання матеріальних цінностей;
7.1.8. Коли тара або упаковка з матеріальними цінностями мають пошкодження, сліди розкриття або розкрадання;
7.1.9. Коли пасажири або відправники, власники матеріальних цінностей не виконують встановлений порядок супроводження або відмовляються його виконувати.
8. Не підлягають супроводженню:
8.1. Члени екіпажу, які виконують польоти на внутрішніх і міжнародних рейсах;
8.2. Офіційні особи, а також матеріальні цінності, які згідно з чинним законодавством забезпечуються державною охороною;
8.3. За межами контрольованої зони авіапідприємства, супроводження пасажирів і матеріальних цінностей не здійснюється.
9. Передпольотні і післяпольотні перевірки повітряних суден
9.1. Авіапідприємства, в яких на підставі цих Правил введено обов'язкове супроводження в контрольованих зонах матеріальних цінностей і пасажирів, забезпечують передпольотні і післяпольотні перевірки повітряних суден з метою:
9.1.1. Забезпечення безпеки пасажирів і матеріальних цінностей, авіаційного персоналу та інших осіб;
9.1.2. Виявлення предметів, що викликають підозру або відхилення від норми і свідчать про можливе приховування зброї, вибухових речовин, інших небезпечних предметів, речовин або пристроїв;
9.1.3. Контролю за заходами забезпечення збереження і захисту від розкрадань матеріальних цінностей;
9.1.4. Запобігання їх розкраданню або виявлення можливого приховування крадених матеріальних цінностей;
9.1.5. Виявлення осіб, які не пройшли контроль на безпеку, інші види обов'язкового передпольотного контролю або не мають авіаквитків;
9.1.6. Виявлення матеріальних цінностей, які не пред'явлені до передпольотного контролю на безпеку або не оформлені в установленому порядку до перевезення у повітряних суднах.
9.2. Перевірка повітряних суден здійснюється у такому порядку:
9.2.1. Передпольотна - безпосередньо перед посадкою пасажирів і завантаженням матеріальних цінностей;
9.2.2. Післяпольотна - безпосередньо після висадки пасажирів і вивантаження матеріальних цінностей.
................Перейти до повного тексту