1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
18.03.2015 № 383/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 березня 2015 р.
за № 303/26748
Деякі питання проведення антикорупційної експертизи
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3572/5 від 14.11.2017 )
З метою забезпечення виконання статті 55 Закону України "Про запобігання корупції"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок проведення антикорупційної експертизи, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства юстиції України від 05 серпня 2013 року № 1608/5 "Деякі питання проведення антикорупційної експертизи", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 05 серпня 2013 року за № 1325/23857.
3. Департаменту антикорупційної політики (Сіверс Р.В.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування, але не раніше введення у дію Закону України "Про запобігання корупції" .
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Янчука А.В.
Міністр П. Петренко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
18.03.2015 № 383/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 березня 2015 р.
за № 303/26748
ПОРЯДОК
проведення антикорупційної експертизи
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм проведення антикорупційної експертизи нормативно-правових актів та проектів нормативно-правових актів з метою запобігання вчиненню корупційних правопорушень через наявність у законодавстві корупціогенних факторів, що сприяють або можуть сприяти вчиненню корупційних правопорушень.
( Пункт 1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3572/5 від 14.11.2017 )
2. Завданнями антикорупційної експертизи є:
1) проведення комплексного дослідження нормативно-правових актів та проектів нормативно-правових актів з метою виявлення корупціогенних факторів, що сприяють або можуть сприяти вчиненню корупційних правопорушень;
( Підпункт 1 пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3572/5 від 14.11.2017 )
2) підготовка обґрунтованих висновків щодо наявності або відсутності у нормативно-правових актах та проектах нормативно-правових актів корупціогенних норм, надання пропозицій та рекомендацій щодо їх усунення.
3. Антикорупційна експертиза проводиться за методологією проведення антикорупційної експертизи, визначеною законодавством.
4. Антикорупційна експертиза нормативно-правових актів державних органів, нормативно-правові акти яких підлягають державній реєстрації, здійснюється під час такої реєстрації структурними підрозділами апарату та територіальних органів Міністерства юстиції, відповідальними за проведення державної реєстрації нормативно-правових актів.
5. Узагальнені результати проведення антикорупційної експертизи включаються до щорічного звіту про результати проведення заходів щодо запобігання і протидії корупції.
II. Антикорупційна експертиза чинних нормативно-правових актів
1. Антикорупційна експертиза чинних нормативно-правових актів здійснюється щодо законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України у таких сферах:
1) прав та свобод людини і громадянина;
2) повноважень органів державної влади та органів місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;
3) надання адміністративних послуг;
4) розподілу та витрачання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів;
5) конкурсних (тендерних) процедур.
2. Антикорупційна експертиза чинних нормативно-правових актів проводиться згідно зі щорічним планом, що затверджується Міністерством юстиції України до 31 грудня.
План проведення антикорупційної експертизи чинних нормативно-правових актів на відповідний рік складається структурним підрозділом, до повноважень якого віднесено проведення антикорупційної експертизи, на підставі пропозицій, обґрунтованих необхідністю проведення антикорупційної експертизи, які подаються структурними підрозділами апарату Міністерства юстиції та формуються з урахуванням пропозицій, що надійшли від державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та громадян.

................
Перейти до повного тексту