1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 626 від 17.11.94
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
7 грудня 1994 р.
за N 296/506
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства внутрішніх справ N 866 від 03.08.2004 )
Про затвердження Положення про сільську пожежну охорону
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом МВС N 533 від 06.07.2001 )
На виконання Закону України "Про пожежну безпеку" і постанови Кабінету Міністрів України від 26 липня 1994 р. N 508 "Про заходи щодо виконання Закону України "Про пожежну безпеку",
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про сільську пожежну охорону (додається).
2. Начальникам ГУМВС України в Автономній Республіці Крим, м.Києві та Київській оласті, УМВС України в областях та м.Севастополі організувати вивчення в підрозділах пожежної охорони зазначеного Положення і забезпечити його якісне і повне виконання.
В.о.Міністра
генерал-майор міліції

Л.В.Бородич
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Міністерства
внутрішніх справ України від
17 листопада 1994 р. N 626
ПОЛОЖЕННЯ
про сільську пожежну охорону
( У тексті Положення слова "райвиконком" та "Ради народних депутатів" в усіх відмінках замінено словами "районні ради або місцеві державні адміністрації" та "ради" у відповідних відмінках згідно з Наказом МВС N 533 від 06.07.2001 )
1. Загальні положення
1.1. В сільських населених пунктах, де немає підрозділів Державної пожежної охорони, органами місцевої виконавчої влади створюються сільські пожежні команди.
1.2. Сільські пожежні команди, як правило, формуються на базі існуючих підрозділів пожежно-сторожової охорони та добровільних пожежних дружин приватних (приватно-орендних) підприємств, селянських (фермерських) господарств, господарських товариств, сільськогосподарських кооперативів та інших суб'єктів господарювання, а також міжгосподарських пожежних команд і підпорядковуються місцевим органам виконавчої влади та місцевого самоврядування.
( Пункт 1.2 в редакції Наказу МВС N 533 від 06.07.2001 )
1.3. Правовою основою діяльності сільських пожежних команд є Закон України "Про пожежну безпеку", рішення органів місцевої виконавчої влади, державного пожежного нагляду.
1.4. Основними завданнями сільської пожежної охорони є:
1.4.1. Гасіння пожеж, рятування людей на пожежах та надання допомоги спеціалізованим службам у ліквідації наслідків аварій, катастроф і стихійного лиха.
1.4.2. Проведення навчання населення правилам пожежної безпеки в побуті та на виробництві.
1.4.3. Контроль за додержанням і виконанням керівниками об'єктів (власниками) та громадянами вимог правил пожежної безпеки, окремих розпоряджень, постанов, приписів органів державного пожежного нагляду.
1.4.4. Утримання в постійній бойовій готовності пожежної техніки та обладнання сільських пожежних команд.
1.5 Сільські пожежні команди є одночасно невоєнізованими протипожежними формуваннями протипожежної служби цивільної оборони.
1.6. Забороняється залучати особовий склад підрозділів сільської пожежної охорони для виконання завдань, не передбачених законодавством України та цим Положенням.
2. Порядок створення і організації роботи сільської пожежної охорони
2.1. Сільська пожежна охорона складається з пожежних команд.
2.2. Сільські пожежні команди (СПК) створюються, як правило, при селищних, сільських радах. Чисельність особового складу та кількість пожежних автомобілів СПК визначаються згідно рекомендованого типового штату (додаток N 1).
До складу чергових змін цих команд можуть включатися члени добровільних пожежних дружин об'єктів, установ та організацій, розташованих на відповідній території.
2.3. В окремих випадках СПК можуть створюватися для обслуговування населених пунктів на території двох та більше селищних (сільських) рад, якщо відстань від пожежних депо до найбільш віддаленого населеного пункту не перевищує 10 км.
2.4. При погодженні з державним пожежним наглядом та власниками підприємств, що мають або утримують СПК тимчасово, окремі сільські пожежні команди можуть розташовуватись в пожежних депо підрозділів державної або відомчої пожежної охорони.
2.5. Місця постійного розташовування СПК, чисельність особового складу, кількість техніки, кошторис витрат на їх утримання, кандидати на посади керівників цих підрозділів погоджуються з начальником районної служби державного пожежного нагляду та затверджуються рішенням районної ради або місцевої державної адміністрації.
2.6. Начальник СПК погоджує свою роботу з виконавчими комітетами селищних, сільських Рад, територію яких обслуговує СПК.
2.7. Для організації та координації роботи сільської пожежної охорони районні ради або місцеві державні адміністрації можуть створювати загони по керівництву СПК у районі.
2.8. Організація служби чергових змін СПК та гасіння пожеж здійснюється згідно з нормативними актами щодо Державної пожежної охорони. Службова документація ведеться у відповідності з додатком N 2.
2.9. Начальники СПК, інструктори пожежної профілактики відповідно до своїх посадових обов'язків:
2.9.1. Під час щорічних подвірних обходів громадян навчають їх правилам пожежної безпеки в побуті та на виробництві.
2.9.2. Індивідуально, а також через засоби сільського радіомовлення проводять бесіди з місцевими жителями з питань пожежної безпеки в будинках культури, школах, дитячих дошкільних закладах і в інших громадських місцях.
2.9.3. Не менш двох раз на рік проводять перевірки протипожежного стану промислових, сільськогосподарських та громадських об'єктів, контролюють виконання їх керівниками вимог правил пожежної безпеки, окремих розпоряджень, постанов, приписів органів державного пожежного нагляду.
При виявленні порушень письмово чи усно інформують про це керівників об'єктів, органи місцевої влади, працівників держпожнагляду району.
2.9.4. Надають допомогу посадовим особам, які відповідають за організацію пожежної безпеки на об'єктах, добровільним пожежним дружинам та громадянам у питаннях пожежної безпеки.
2.9.5. Вивчають особливості протипожежного стану об'єктів, протипожежного водопостачання, їх забезпеченість первинними засобами пожежогасіння, автоматичними системами виявлення і гасіння пожеж.
2.9.6. Разом з представниками селищних та сільських рад вивчають питання безпеки умов проживання одиноких осіб похилого віку, багатодітних і малозабезпечених сімей та порушують клопотання про усунення недоліків протипожежного захисту в місцях їх проживання.
2.10. Посадові особи сільської пожежної охорони несуть відповідальність за неналежне виконання покладених на них обов'язків згідно з чинним законодавством.
2.11. Для розміщення особового складу, пожежної техніки і обладнання, створення умов для цілодобового несення служби, обслуговування техніки будується або виділяється пожежне депо, яке відповідає вимогам техніки безпеки, забезпечується засобами телефонного і радіозв'язку, відповідними технічними спорудами та обладнанням.
2.12. У підрозділах сільської пожежної охорони можуть створюватися бригади для надання послуг протипожежного призначення населенню, підприємствам, організаціям та установам. Кошти, отримані від надання вказаних послуг, використовуються для зміцнення матеріально-технічної бази, поліпшення побутових умов працівників підрозділів сільської пожежної охорони, їх преміювання та надання їм матеріальної допомоги.

................
Перейти до повного тексту