1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 203 від 27.06.97
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 липня 1997 р.
за N 276/2080
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної податкової служби N 112 від 28.02.2011 )
Про затвердження Порядку обліку бракованих товарів, повернутих покупцями, у разі здійснення гарантійних замін товарів, а також обліку покупців, що отримали таку заміну або послуги з ремонту (обслуговування)
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Державної податкової адміністрації N 25 від 16.01.98 N 362 від 08.07.99 )
На виконання Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" в редакції від 22 травня 1997 року
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок обліку бракованих товарів, повернутих покупцями у разі здійснення гарантійних замін товарів, а також обліку покупців, що отримали таку заміну або послуги з ремонту (обслуговування).
2. Редакції журналу "Вісник податкової служби України" забезпечити друкування форми Книги обліку бракованих товарів та обліку покупців, що отримали гарантійну заміну бракованого товару або послуги з ремонту (обслуговування), а також забезпечити їх реалізацію.
Голова М.Я.Азаров
Затверджено
наказом Державної податкової
адміністрації України від
27 червня 1997 р. N 203
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 липня 1997 р.
за N 276/2080
Порядок обліку бракованих товарів, повернутих покупцями, у разі здійснення гарантійних замін товарів, а також обліку покупців, що отримали таку заміну або послуги з ремонту (обслуговування)
Порядок розроблено на виконання підпункту 5.4.3 статті 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств".
1. Загальні положення
1.1. Цей порядок поширюється на суб'єкти господарювання, які продають товар, надають послуги з ремонту, обслуговування (далі - продавців), та на юридичних і фізичних осіб, які купують товари або отримують послуги з ремонту, обслуговування (далі - покупців).
( Пункт 1.1 розділу 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової адміністрації N 25 від 16.01.98 )
1.2. Продавець зобов'язаний передати покупцеві товар (послугу), який (яка) за якістю відповідає вимогам нормативних документів, умовам договору, а також інформації про товар (послугу), що надається продавцем.
1.3. Під час продажу товару продавець також зобов'язаний видати покупцеві квитанцію, товарний чи касовий чек, рахунок (товарно-транспортну накладну) або інший розрахунковий документ, що засвідчує факт купівлі, із зазначенням суми податку на додану вартість, у відповідних випадках - податкову накладну, а щодо товарів, на які встановлено гарантійні терміни,- технічний паспорт чи інший документ, що його замінює.
1.4. Покупець при виявленні дефектів чи фальсифікації товару протягом гарантійного або інших термінів, установлених обов'язковими для сторін правилами чи договором, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника безоплатного усунення дефектів, заміни товару або розірвання договору та відшкодування заподіяних йому збитків.
1.5. Вимоги покупця пред'являються за його вибором продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові (або підприємству, що виконує його функції) - за місцезнаходженням покупця.
1.6. Продавець, виробник (підприємство, що виконує їх функції) зобов'язані прийняти товар неналежної якості (термін гарантії якого не закінчився) у споживача і задовольнити його вимоги.
1.7. При заміні товару з дефектами на аналогічний товар належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не провадиться.
Під час заміни товару з дефектами на такий же товар іншої моделі перерахунок вартості провадиться, виходячи з цін, що діяли на час обміну.
При розірванні договору розрахунки із покупцем у разі підвищення ціни на товар провадяться, виходячи з його вартості на час пред'явлення відповідної вимоги, а у разі зниження ціни - виходячи з вартості товару на час купівлі.
1.8. У разі придбання покупцем продовольчих товарів неналежної якості продавець зобов'язаний замінити їх на якісні товари або повернути споживачеві сплачені ним гроші, якщо вказані дефекти виявлені в межах терміну придатності.
1.9. При пред'явленні покупцем вимоги на безоплатне усунення дефектів товару йому на час ремонту надається (на вимогу) аналогічний товар незалежно від моделі. Для цього виробник разом із продавцем зобов'язаний на договірній основі передбачити обмінний фонд товарів.
1.10. Цей порядок поширюється на товари, послуги з ремонту (обслуговування), на які встановлено гарантійні терміни, строк дії яких не минув.
1.11. Перелік товарів, на які встановлюється гарантійне обслуговування, та товарів, на які (на час ремонту) передбачається обмінний фонд, визначається Кабінетом Міністрів України.
1.12. Усі вимоги щодо порядку повернення бракованих товарів юридичними особами обумовлюються договорами (контрактами) між продавцями та покупцями.
2. Порядок повернення бракованого товару (відмови від неякісних послуг)
2.1. При поверненні покупцем товару або відмові від наданої послуги до продавця подається заява про повернення коштів, до якої обов'язково додається квитанція, товарний чи касовий чек, рахунок (розрахунковий документ), який підтверджує купівлю товару (надання послуги), а щодо товарів, на які встановлено гарантійні терміни,- технічний паспорт чи інший документ, що його замінює.
2.2. На підставі цього складається акт про повернення товару (повернення коштів), в якому вказуються:
дані покупця або юридичні реквізити підприємства, що повертає товар (послугу);
( Абзац другий пункту 2.2 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової адміністрації N 362 від 08.07.99 )
відомості про повернутий товар (послугу);
сума, яку необхідно повернути покупцю.
2.3. Акт підписує уповноважена особа суб'єкта господарювання. На підставі заяви, складеного акта і розрахункового документа з каси продавця видається необхідна сума з оформленням видаткового касового ордера або оформляється платіжне доручення. В цих документах для покупців-неплатників ПДВ зазначається сума податку на додану вартість та проводяться відповідні відмітки у книзі обліку продажу товарів у випадках перегляду цін, пов'язаних із виконанням гарантійних зобов'язань.
2.4. У разі заміни товарів чи повернення коштів по операціях з перегляду цін, не пов'язаних з виконанням гарантійних зобов'язань, сума податку на додану вартість у видатковому касовому ордері або платіжному дорученні не вказується і не може бути врахована при заповненні книги обліку продажу товарів (робіт, послуг), і не приймається у розрахунок зменшення податкових зобов'язань продавця.
2.5. При взаємовідносинах між продавцем, що зареєстрований як платник податку на додану вартість, та покупцем, що зареєстрований як платник податку на додану вартість, під час продажу товарів (виконання робіт, послуг) продавцем видається покупцю податкова накладна в порядку та за формою, передбаченою відповідно до Закону України "Про податок на додану вартість".

................
Перейти до повного тексту