06.02.2017 № 92 |
Міністр |
А.Б. Аваков |
Директор Департаменту формування політики щодо підконтрольних Міністрові органів влади та моніторингу МВС |
В.Є. Боднар |
№ з/п | Питання перевірки | Критерій оцінки | |
є зауваження | немає зауважень | ||
I. Планування діяльності єдиної державної системи цивільного захисту та організація роботи з виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб | |||
1 | Створення та забезпечення виконання завдань цивільного захисту створеними ними функціональними підсистемами з урахуванням відповідних режимів функціонування ЄДСЦЗ | ||
2 | Розроблення (уточнення) положень про функціональні підсистеми та їх ланки, інших нормативно-правових актів, необхідних для функціонування функціональних підсистем | ||
3 | Розроблення (уточнення) положень про галузеві спеціалізовані служби цивільного захисту | ||
4 | Розроблення (уточнення) положень про об'єктові формування цивільного захисту на суб'єктах господарювання, що належать до сфери управління відповідного центрального органу виконавчої влади | ||
5 | Розроблення (уточнення) плану реагування на надзвичайні ситуації | ||
6 | Розроблення (уточнення) планів локалізації і ліквідації аварій на об’єктах підвищеної небезпеки, що належать до сфери управління відповідного центрального органу виконавчої влади | ||
7 | Розроблення (уточнення) планів цивільного захисту на особливий період | ||
8 | Розроблення (уточнення) та стан виконання плану основних заходів цивільного захисту на відповідний рік | ||
9 | Розроблення (уточнення) планів взаємодії суб’єктів забезпечення цивільного захисту під час функціонування ЄДСЦЗ у відповідному режимі | ||
10 | Розроблення та виконання планів проведення командно-штабних (штабних) та інших навчань і тренувань з питань цивільного захисту (спеціальних, показових, експериментальних навчань і тренувань) | ||
11 | Розроблення та здійснення заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування національної економіки в особливий період, зокрема суб’єктів господарювання, що належать до сфери управління центральних органів виконавчої влади | ||
12 | Розроблення та забезпечення реалізації галузевих програм, зокрема спрямованих на захист населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, забезпечення техногенної та пожежної безпеки | ||
13 | Ужиття заходів щодо подання даних до Державного реєстру потенційно небезпечних об’єктів | ||
II. Організація оповіщення та інформування керівного складу про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій | |||
14 | Упровадження заходів щодо оповіщення та інформування керівного складу про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій | ||
III. Стан інженерного захисту територій, укриття населення в захисних спорудах цивільного захисту | |||
15 | Визначення за погодженням з центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування загальної потреби в захисних спорудах цивільного захисту для суб’єктів господарювання, що належать до сфери їх управління | ||
16 | Організація здійснення заходів щодо створення, утримання та використання фонду захисних споруд цивільного захисту суб’єктів господарювання, що належать до сфери їх управління | ||
17 | Організація обліку фонду захисних споруд цивільного захисту підпорядкованих територіальних органів та підприємств, що належать до сфери їх управління, та захисних споруд цивільного захисту державної власності, що перебувають на балансі суб’єктів господарювання приватної форми власності | ||
18 | Організація проведення технічної інвентаризації фонду захисних споруд цивільного захисту підпорядкованих територіальних органів та підприємств, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади | ||
19 | Розроблення та включення вимог інженерно-технічних заходів цивільного захисту до проектної документації | ||
20 | Урахування можливих проявів небезпечних геологічних, гідрогеологічних та метеорологічних явищ і процесів та негативних наслідків аварій під час розроблення генеральних планів населених пунктів | ||
21 | Забезпечення інженерного захисту територій, у тому числі будівництво протизсувних, протиповеневих, протиселевих, протилавинних, протиерозійних та інших інженерних споруд спеціального призначення, їх утримання у функціональному стані | ||
22 | Обстеження будівель, споруд, інженерних мереж і транспортних комунікацій, розроблення та здійснення заходів щодо їх безпечної експлуатації | ||
23 | Знання працівниками порядку укриття в захисних спорудах цивільного захисту | ||
IV. Організація заходів з евакуації | |||
24 | Розроблення плану розміщення виробничих потужностей підприємств, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, у небезпечних районах | ||
25 | Стан підготовки районів з розміщення виробничих потужностей підприємств, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, у небезпечних районах | ||
V. Організація радіаційного і хімічного захисту населення і територій | |||
26 | Забезпечення працівників, формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю | ||
27 | Пристосування відповідних об’єктів для проведення санітарної обробки працівників та населення та спеціальної обробки одягу, техніки, обладнання, засобів захисту, будівель, споруд і територій, які зазнали радіоактивного, хімічного забруднення чи біологічного зараження | ||
VI. Стан організації медичного, біологічного та психологічного захисту, забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення | |||
28 | Стан готовності щодо забезпечення медичного та біологічного захисту працівників центрального органу виконавчої влади в разі виникнення надзвичайних ситуацій | ||
29 | Забезпечення медичного захисту населення: | ||
а | організація та планування щодо надання медичної допомоги постраждалим унаслідок надзвичайних ситуацій, рятувальникам та іншим особам, які залучалися до виконання аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, гасіння пожеж | ||
б | стан планування і використання сил та засобів закладів охорони здоров’я незалежно від форми власності | ||
в | наявність порядку щодо забезпечення своєчасного застосування профілактичних медичних препаратів та своєчасне проведення санітарно-протиепідемічних заходів | ||
г | здійснення контролю за якістю та безпекою харчових продуктів і продовольчої сировини, питної води та джерелами водопостачання | ||
ґ | завчасне створення і підготовка спеціальних медичних формувань | ||
д | ужиття заходів щодо забезпечення утворення в умовах надзвичайних ситуацій необхідної кількості додаткових тимчасових мобільних медичних підрозділів або залучення додаткових закладів охорони здоров’я | ||
е | стан накопичення медичного та спеціального майна і техніки | ||
є | стан підготовки та перепідготовки медичних працівників з надання екстреної медичної допомоги | ||
ж | вжиття заходів щодо навчання населення способам надання домедичної допомоги та правилам дотримання особистої гігієни | ||
з | здійснення заходів з метою недопущення негативного впливу на здоров’я населення шкідливих факторів навколишнього природного середовища та наслідків надзвичайних ситуацій, а також умов для виникнення і поширення інфекційних захворювань | ||
и | стан планування щодо здійснення санітарної охорони територій та суб’єктів господарювання в зоні надзвичайної ситуації | ||
і | проведення моніторингу стану навколишнього природного середовища, санітарно-гігієнічної та епідемічної ситуації | ||
ї | здійснення інших заходів, пов’язаних з медичним захистом населення, залежно від ситуації, що склалася | ||
30 | Забезпечення біологічного захисту | ||
а | організація заходів щодо своєчасного виявлення чинників та осередку біологічного зараження, його локалізації і ліквідації | ||
б | прогнозування масштабів і наслідків біологічного зараження, розроблення та запровадження своєчасних протиепідемічних, профілактичних, протиепізоотичних, протиепіфітотичних і лікувальних заходів | ||
в | заходи щодо проведення екстреної неспецифічної та специфічної профілактики біологічного зараження населення | ||
г | своєчасне застосування засобів індивідуального та колективного захисту | ||
ґ | запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів, обсервації та карантину | ||
д | здійснення дезінфекційних заходів в осередку зараження, знезараження суб’єктів господарювання, тварин та санітарної обробки населення | ||
е | надання екстреної медичної допомоги ураженим біологічними патогенними агентами | ||
є | установлення протиепідемічного, протиепізоотичного та протиепіфітотичного режимів та їх дотримання суб’єктами господарювання, закладами охорони здоров’я та населенням | ||
31 | Забезпечення психологічного захисту населення: | ||
а | планування діяльності, пов’язаної з психологічним захистом | ||
б | своєчасне застосування ліцензованих та дозволених до застосування в Україні інформаційних, психопрофілактичних і психокорекційних методів впливу на особистість | ||
в | виявлення за допомогою психологічних методів чинників, які сприяють виникненню соціально-психологічної напруженості | ||
г | використання сучасних психологічних технологій для нейтралізації негативного впливу чинників надзвичайних ситуацій на населення | ||
ґ | здійснення інших заходів психологічного захисту залежно від ситуації, що склалася | ||
VII. Матеріально-технічне та фінансове забезпечення заходів цивільного захисту. Створення, збереження і раціональне використання матеріальних резервів, необхідних для ліквідації надзвичайних ситуацій | |||
32 | Організація роботи з питань створення, збереження і використання матеріальних резервів, визначення відповідальних осіб | ||
33 | Визначення центральними органами виконавчої влади номенклатури резерву із належними обґрунтуваннями, здійснена робота щодо погодження та затвердження номенклатури, відповідність у переліку номенклатури матеріальних цінностей, що відповідають характеру та масштабам можливих надзвичайних ситуацій | ||
34 | Наявність фактично створених обсягів матеріальних резервів | ||
35 | Здійснення заходів щодо поповнення резервів, розроблення річних графіків накопичення резервів, сплановані заходи щодо поповнення резервів у програмах і заходах з виконання повноважень центральними органами виконавчої влади | ||
36 | Визначення місць зберігання матеріальних резервів, стан їх утримання, відповідність складських приміщень умовам, що забезпечують їх цілісність та якість | ||
37 | Наявність сертифікатів відповідності матеріальних зцінностей | ||
38 | Ведення обліку і контролю наявних матеріальних резервів, перевірка їх наявності, якості, умов зберігання, готовності до використання матеріальних цінностей за призначенням | ||
39 | Надання звітності до ДСНС України відповідно до Табеля термінових та строкових донесень | ||
40 | Планування резервного фонду бюджету (обсяги резервного фонду) | ||
41 | Ужиття заходів щодо фінансового та матеріально-технічного забезпечення заходів цивільного захисту | ||
VIII. Організація робіт з попередження та реагування на надзвичайні ситуації, підвищення сталого функціонування об'єктів в умовах надзвичайних ситуацій | |||
42 | Наявність документів щодо порядку залучення сил цивільного захисту до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій відповідно до планів реагування на надзвичайні ситуації та планів взаємодії органів управління та сил цивільного захисту в разі виникнення надзвичайних ситуацій | ||
43 | Наявність розроблених заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування національної економіки в особливий період, зокрема суб’єктів господарювання, що належать до сфери управління центральних органів виконавчої влади, та стан їх здійснення | ||
44 | Наявність та стан виконання державних цільових програм, спрямованих на запобігання надзвичайним ситуаціям, забезпечення сталого функціонування підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, зменшення можливих матеріальних втрат | ||
45 | Стан прогнозування і оцінки соціально-економічних наслідків надзвичайних ситуацій, визначення на основі прогнозу потреби в силах, засобах, матеріальних та фінансових ресурсах | ||
IX. Ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій | |||
46 | Наявність документів, необхідних для координації робіт з ліквідації конкретної надзвичайної ситуації та її наслідків | ||
47 | Наявність документів щодо можливості утворення спеціальних комісій з ліквідації надзвичайної ситуації | ||
48 | Наявність документів щодо можливості проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, організації життєзабезпечення постраждалого населення | ||
49 | Наявність документів щодо можливості залучення сил цивільного захисту (у тому числі за погодженням з центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері цивільного захисту) до проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, гуманітарних операцій за межами України | ||
50 | Відповідність реального порядку залучення сил цивільного захисту до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій планам реагування на надзвичайні ситуації планам взаємодії органів управління та сил цивільного захисту у разі виникнення надзвичайних ситуацій | ||
51 | Наявність документів щодо забезпечення виконання аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, заходів і робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій | ||
52 | Наявність документів щодо можливості організації санітарної обробки працівників та спеціальної обробки одягу, техніки, обладнання, засобів захисту, будівель, споруд і територій, які зазнали радіоактивного, хімічного забруднення чи біологічного зараження | ||
X. Створення аварійно-рятувальних служб та керівництво ними | |||
53 | Наявність нормативних, розпорядчих та інших документів стосовно створення аварійно-рятувальних служб | ||
54 | Організація керівництва створеними аварійно-рятувальними службами, суб’єктами господарювання, основна діяльність яких спрямована або може бути спрямована на виконання завдань із запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, спеціалізованими службами цивільного захисту, забезпечення їх діяльності та здійснення контролю за готовністю до дій за призначенням | ||
55 | Матеріальне та фінансове забезпечення виконання аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, заходів і робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій | ||
XI. Атестація аварійно-рятувальних служб, служб медицини катастроф, рятувальників та видача їм свідоцтва про атестацію | |||
56 | Забезпечення атестації аварійно-рятувальних служб, утворених центральним органом виконавчої влади, та рятувальників, наявність підтверджених свідоцтв про їх атестацію та книжок рятувальників | ||
57 | Забезпечення сертифікації водолазних підрозділів спеціальних аварійно-рятувальних служб | ||
58 | Відповідність кількості атестованих аварійно-рятувальних служб, утворених центральним органом виконавчої влади, унесених до реєстру аварійно-рятувальних служб | ||
XII. Пункти управління і центри управління в надзвичайних ситуаціях | |||
59 | Наявність наказу про створення оперативно-чергової служби пункту управління або центру управління в надзвичайних ситуаціях | ||
60 | Наявність обладнаних пунктів управління в надзвичайних ситуаціях та документів щодо їх роботи або обґрунтованих підстав щодо відсутності необхідності в їх обладнанні | ||
61 | Наявність центрів управління в надзвичайних ситуаціях та документів щодо їх роботи або обґрунтованих підстав щодо відсутності необхідності в їх обладнанні | ||
62 | Наявність та якість розроблення посадових інструкцій персоналу робочої зміни | ||
63 | Наявність та якість розроблення алгоритму оперативного чергового в разі отримання інформації про виникнення надзвичайної ситуації | ||
64 | Наявність нормативної документації щодо взаємоінформування в разі загрози або виникнення надзвичайної ситуації | ||
65 | Стан обладнання робочих місць персоналу пунктів (центрів) управління в надзвичайних ситуаціях (ліній телефонного та факсимільного зв’язку, Інтернету, засобів резервного електроживлення) | ||
66 | Наявність та стан ведення документів щодо організації та проведення занять (навчань) з персоналом оперативно-чергової служби | ||
67 | Уміння персоналу оперативно-чергової служби виконувати покладені на нього завдання | ||
XIII. Заходи щодо визначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації | |||
68 | Наявність документів щодо можливості призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації залежно від рівня надзвичайної ситуації | ||
69 | Наявність зразків документів щодо діяльності керівника робіт під час проведення робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій | ||
70 | Наявність відповідних рішень (розпоряджень) керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, стан їх оформлення та реєстрації (за результатами надзвичайних ситуацій, що сталися в минулому) | ||
71 | Наявність звітів про прийняті рішення і перебіг подій під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації | ||
XIV. Штаб з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації | |||
72 | Наявність документів (рішень) щодо утворення штабу з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, який є робочим органом керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації | ||
73 | Наявність списку осіб, які можуть включатися до складу штабу з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, та доведення його до виконавців | ||
74 | Перелік центрів управління у надзвичайних ситуаціях, з якими може здійснювати взаємодію штаб з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації | ||
75 | Наявність визначених завдань, функцій та порядку діяльності штабу з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації | ||
76 | Наявність розроблених зразків оперативно-технічної і звітної документації для штабу з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації | ||
XV. Підготовка керівного складу та фахівців з питань цивільного захисту | |||
77 | Стан організації підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту та рятувальників професійних аварійно-рятувальних служб та відповідність такої організації вимогам глави 18 Кодексу цивільного захисту України. Наявність навчальних та звітних документів | ||
78 | Стан організації та проведення професійної підготовки, підвищення кваліфікації працівників професійних аварійно-рятувальних служб | ||
79 | Стан забезпечення навчання з питань цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки посадових осіб міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, а також суб’єктів господарювання, що належать до сфери їх управління. Наявність навчальних та звітних документів | ||
XVI. Підготовка до дій за призначенням органів управління та аварійно-рятувальних служб | |||
80 | Наявність документів (планів, розпоряджень, навчальних програм тощо) щодо здійснення підготовки органів управління та аварійно-рятувальних служб до дій за призначенням під час проведення командно-штабних (штабних) та інших навчань і тренувань з питань цивільного захисту (спеціальних, показових, експериментальних навчань і тренувань) | ||
81 |
Відповідність питань періодичності та тривалості підготовки органів управління та аварійно-рятувальних служб вимогам глави 19 Кодексу цивільного захисту України та Порядку підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 р. № 443 |
||
82 | Наявність результатів оцінки стану готовності органів управління та аварійно-рятувальних служб до виконання завдань цивільного захисту в мирний час і особливий період, інших звітних документів стосовно проведених заходів | ||
XVII. Діяльність із забезпечення техногенної безпеки, виконання вимог техногенної безпеки | |||
83 |
Розроблення та здійснення комплексу заходів, спрямованих на поліпшення техногенної та пожежної безпеки суб’єктів господарювання, що належать до сфери їх управління, з урахуванням джерел небезпеки виникнення надзвичайних ситуацій техногенного характеру, наведених у статті 50 Кодексу цивільного захисту України |
||
84 | Здійснення методичного керівництва суб’єктами господарювання, що належать до сфери їх управління, стосовно виконання ними вимог техногенної та пожежної безпеки, а також контролю за виконанням зазначених вимог | ||
85 | Забезпечення реалізації вимог техногенної безпеки на потенційно небезпечних об’єктах, об’єктах підвищеної небезпеки та інших суб’єктах господарювання, що належать до сфери їх управління, які можуть створити загрозу виникнення аварії | ||
86 | Стан виконання актів перевірки органами державного нагляду та контролю у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки | ||
87 |
Наявність вимог щодо дотримання техногенної безпеки, розроблених центральним органом виконавчої влади відповідно до компетенції на підставі Кодексу цивільного захисту та інших законів |
||
88 | Відповідність розроблених вимог щодо дотримання техногенної безпеки нормам захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя, охорони навколишнього природного середовища, екологічної, пожежної та промислової безпеки, охорони праці, будівництва, а також вимогам національних стандартів | ||
89 | Урахування вимог щодо дотримання техногенної безпеки у відповідних статутах або положеннях стосовно виробничої, експлуатаційної та іншої діяльності відповідних посадових осіб і працівників підприємств, установ, організацій, що належать до сфери центрального органу виконавчої влади | ||
XVIII. Страхування | |||
90 | Організаційні заходи щодо забезпечення страхового захисту майнових інтересів підпорядкованих територіальних органів та підприємств, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, від шкоди, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій, небезпечних подій або проведення робіт із запобігання чи ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій | ||
91 | Організаційні заходи щодо забезпечення страхового відшкодування підприємствами, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, у користуванні яких є об’єкти підвищеної небезпеки, шкоди, яка може бути заподіяна третім особам або їхньому майну, а також іншим юридичним особам унаслідок надзвичайної ситуації, що може виникнути на такому об’єкті | ||
XIX. Автоматизована система раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення в разі їх виникнення | |||
92 |
Ужиття заходів щодо організації створення автоматизованих систем раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення в разі їх виникнення на об’єктах підвищеної небезпеки, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, з урахуванням вимог статті 53 Кодексу цивільного захисту України |
||
XX. Заходи щодо забезпечення пожежної безпеки | |||
93 |
Виконання вимог глави 13 Кодексу цивільного захисту України |
||
94 | Розроблення та впровадження організаційних і практичних заходів щодо забезпечення виконання нормативно-правових актів з питань пожежної безпеки. Організація їх виконання | ||
95 | Реалізація заходів щодо забезпечення пожежної безпеки | ||
96 | Своєчасність розроблення відповідних наказів та прийняття розпоряджень з питань посилення пожежної безпеки підвідомчих об'єктів | ||
97 | Організація розроблення комплексних, перспективних і поточних планів забезпечення протипожежного захисту підвідомчих об'єктів з визначенням необхідної кількості матеріальних ресурсів та фінансового забезпечення | ||
98 | Ступінь реагування керівництва на інформацію органів державного нагляду у сферах пожежної та техногенної безпеки щодо посилення стану пожежної безпеки підвідомчих об'єктів | ||
99 | Створення та функціонування служби пожежної безпеки, організація її роботи, наявність відповідних положень, затверджених у встановленому порядку | ||
100 | Організація моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій | ||
101 | Організація роботи щодо здійснення обліку та аналізу пожеж, що сталися на підвідомчих об'єктах, наявність матеріалів службових розслідувань | ||
102 | Порядок здійснення контролю за станом пожежної безпеки підвідомчих об'єктів | ||
103 | Діяльність відповідальних осіб, на яких покладено забезпечення пожежної безпеки, наявність посадових інструкцій (функціональних обов’язків) цих осіб | ||
104 | Розгляд питань щодо посилення стану протипожежного захисту підвідомчих об'єктів на нарадах, семінарах. Заслуховування керівників об'єктів про неналежний стан пожежної безпеки, ужиття заходів реагування | ||
105 | Організація навчання посадових осіб і перевірка знань з питань пожежної безпеки, наявність погоджених у встановленому порядку програм навчання | ||
106 | Стан виконання заходів, запропонованих листами (довідками) та приписами органів державного нагляду і контролю у сферах пожежної та техногенної безпеки | ||
107 | Проведення комплексу заходів на підвідомчих об'єктах щодо забезпечення пожежної безпеки в умовах весняно-літнього та осінньо-зимового пожежонебезпечних періодів | ||
108 | Організація роботи пожежно-технічних комісій, відомчої, добровільної пожежної охорони, їх страхування | ||
109 | Наявність переліку об'єктів, будівель, споруд, що підлягають оснащенню автоматичними установками протипожежного захисту | ||
110 | Стан виконання прийнятих рішень щодо посилення протипожежного захисту підпорядкованих об'єктів | ||
111 | Здійснення вибіркових перевірок стану організації роботи на об’єктах щодо забезпечення пожежної безпеки | ||
XXI. Державна, відомча, місцева, добровільна пожежна охорона | |||
112 | Наявність документів, що визначають створення та організацію роботи служб пожежної безпеки на об’єктах Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної спеціальної служби транспорту, центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах організації спеціального зв’язку та захисту інформації, центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері захисту державного кордону та охорони суверенних прав України в її виключній (морській) економічній зоні, центрального органу виконавчої влади, інших органів державної влади, стан та ефективність здійснення ними контролю за виконанням правил пожежної безпеки на цих об’єктах | ||
XXII. Особливості міжсезонної готовності до реагування на надзвичайні ситуації | |||
113 | Ужиття заходів щодо підготовки до осінньо-зимового періоду | ||
114 | Ужиття заходів щодо підготовки до весняно-літнього періоду | ||
115 | Ужиття заходів щодо підготовки до пропуску паводку | ||
116 | Ужиття заходів щодо підготовки до забезпечення пожежної безпеки лісів | ||
117 | Забезпечення пожежної безпеки під час збору врожаю |
№ з/п | Питання перевірки | Критерій оцінки | |
є зауваження | немає зауважень | ||
I. Планування діяльності територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту та її ланок, організація роботи з виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб | |||
1 | Ужиття заходів щодо забезпечення цивільного захисту на відповідній території | ||
2 | Розроблення (уточнення) положень про територіальні підсистеми та їх ланки, інших нормативно-правових актів, необхідних для функціонування територіальних підсистем | ||
3 | Забезпечення виконання завдань створеними територіальними підсистемами та їх ланками з урахуванням відповідних режимів функціонування ЄДСЦЗ | ||
4 | Розроблення (уточнення) положень про територіальні спеціалізовані служби цивільного захисту | ||
5 | Розроблення (уточнення) положень про територіальні формування цивільного захисту | ||
6 | Розроблення (уточнення) планів реагування на надзвичайні ситуації | ||
7 | Розроблення (уточнення) планів локалізації і ліквідації наслідків аварій на об’єктах підвищеної небезпеки, що належать до сфери управління відповідного місцевого органу виконавчої влади | ||
8 | Розроблення (уточнення) планів цивільного захисту на особливий період | ||
9 | Розроблення (уточнення) та стан виконання плану основних заходів цивільного захисту на відповідний рік | ||
10 | Розроблення (уточнення) та включення до мобілізаційних планів відповідних заходів щодо проведення цільової мобілізації | ||
11 | Розроблення (уточнення) планів взаємодії між органами управління та силами цивільного захисту функціональних і територіальних підсистем, їх ланок під час ліквідації наслідків конкретних надзвичайних ситуацій | ||
12 | Розроблення та виконання планів проведення командно-штабних (штабних) та інших навчань і тренувань з питань цивільного захисту (спеціальних, показових, експериментальних навчань і тренувань) | ||
13 | Організація взаємодії з центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, іншими центральними органами виконавчої влади, їх органами управління та силами цивільного захисту щодо виконання завдань цивільного захисту | ||
14 | Створення на регіональному та місцевому рівнях комісій з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, а в разі виникнення надзвичайних ситуацій - спеціальних комісій з їх ліквідації (за потреби), забезпечення їх функціонування | ||
15 | Розроблення відповідних документів та планів роботи комісій з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, забезпечення їх роботи та ефективного контролю за виконанням прийнятих ними рішень | ||
16 | Розроблення та забезпечення реалізації регіональних, місцевих програм та планів заходів у сфері цивільного захисту, зокрема спрямованих на захист населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, забезпечення техногенної та пожежної безпеки | ||
II. Організація оповіщення та інформування керівного складу і населення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій та дії в умовах надзвичайних ситуацій | |||
17 | Створення за погодженням з центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, та підтримання в постійній готовності територіальної системи централізованого оповіщення, здійснення її модернізації та забезпечення функціонування | ||
18 | Забезпечення оповіщення та інформування населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій, у тому числі в доступній для осіб з вадами зору та слуху формі | ||
III. Стан інженерного захисту територій, укриття населення в захисних спорудах цивільного захисту | |||
19 | Підготовка пропозицій щодо віднесення міст до груп цивільного захисту та подання їх центральному органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту | ||
20 | Віднесення, відповідно до основних показників, суб’єктів господарювання, що належать до сфери їх управління, до категорії цивільного захисту та затвердження їх переліку в порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України | ||
21 | Віднесення міст до відповідних груп цивільного захисту | ||
22 | Розроблення та включення вимог інженерно-технічних заходів цивільного захисту до відповідних видів містобудівної документації | ||
23 | Організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту | ||
24 | Визначення потреби фонду захисних споруд цивільного захисту | ||
25 | Планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення | ||
26 | Прийняття рішень про подальше використання захисних споруд цивільного захисту державної та комунальної власності | ||
27 | Організація обліку фонду захисних споруд цивільного захисту | ||
28 | Здійснення контролю за утриманням та станом готовності захисних споруд цивільного захисту | ||
29 | Організація проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту, виключення їх за погодженням з центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, з фонду таких споруд | ||
30 | Урахування можливих проявів небезпечних геологічних, гідрогеологічних та метеорологічних явищ і процесів та негативних наслідків аварій під час розроблення генеральних планів населених пунктів | ||
31 | Ужиття заходів щодо будівництва протизсувних, протиповеневих, протиселевих, протилавинних, протиерозійних та інших інженерних споруд спеціального призначення, їх утримання у функціональному стані | ||
IV. Організація заходів з евакуації | |||
32 | Організація та здійснення евакуації населення, матеріальних та культурних цінностей у безпечні райони, їх розміщення, ужиття заходів щодо життєзабезпечення населення: | ||
а | наявність рішення про створення органів з евакуації (комісій з питань евакуації, збірних пунктів евакуації, проміжних пунктів евакуації, приймальних пунктів евакуації) | ||
б | наявність документів комісій з питань евакуації, збірних пунктів евакуації, проміжних пунктів евакуації, приймальних пунктів евакуації | ||
в | розроблення і виконання плану евакуації населення | ||
г | визначення зон можливої евакуації населення | ||
ґ | визначення і підготовка безпечних районів, придатних для розміщення евакуйованого населення та матеріальних і культурних цінностей | ||
д | розроблення плану приймання та розміщення евакуйованого населення, яке прибуває з небезпечних районів | ||
е | стан підготовки приймальних пунктів з евакуації | ||
є | стан обладнання станцій, портів, пунктів висадки населення, сховищ для захисту евакуйованого населення | ||
ж | стан підготовки житла, медичних закладів, інших об’єктів для розміщення і життєзабезпечення евакуйованого населення, організація ведення його обліку | ||
з | наявність документів та стан виконання заходів, що плануються для забезпечення радіаційної і хімічної розвідок на маршрутах евакуації і в районах розміщення населення, організація дозиметричного контролю, санітарної обробки населення, спеціальної обробки одягу, майна і транспорту | ||
и | організація оповіщення керівників суб’єктів господарювання і населення про початок евакуації | ||
і | наявність документів щодо управління евакуацією | ||
ї | наявність документів щодо організації життєзабезпечення евакуйованого населення в місцях його безпечного розміщення | ||
й | наявність документів щодо участі в командно-штабних навчаннях та об’єктових тренуваннях | ||
к | наявність документів щодо навчання населення діям під час проведення евакуації | ||
33 | Організація та забезпечення життєдіяльності постраждалих від надзвичайних ситуацій | ||
34 | Забезпечення соціального захисту постраждалих унаслідок надзвичайної ситуації, зокрема виплат матеріальної допомоги | ||
35 | Відшкодування матеріальних збитків та надання допомоги постраждалим унаслідок надзвичайної ситуації | ||
36 |
Стан виконання Правил пожежної безпеки для місць розміщення евакуйованого населення , затверджених наказом МНС України від 05.11.2012 № 1301, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 23 листопада 2012 р. за № 1967/22279 |
||
V. Стан організації радіаційного і хімічного захисту населення і територій | |||
37 | Організація радіаційного та хімічного спостереження | ||
38 | Пристосування відповідних об’єктів для проведення санітарної обробки працівників та населення та спеціальної обробки одягу, техніки, обладнання, засобів захисту, будівель, споруд і територій, які зазнали радіоактивного, хімічного забруднення чи біологічного зараження | ||
39 | Розроблення та впровадження типових режимів радіаційного захисту | ||
40 | Організація та здійснення дозиметричного і хімічного контролю | ||
41 | Ужиття заходів щодо забезпечення класифікації адміністративно-територіальних одиниць та хімічно небезпечних об’єктів | ||
42 | Завчасне накопичення і підтримання в постійній готовності засобів індивідуального захисту для населення, яке проживає в прогнозованих зонах хімічного забруднення і зонах спостереження об’єктів радіаційної небезпеки I і II категорій, та формувань цивільного захисту, а також приладів дозиметричного і хімічного контролю та розвідки | ||
VI. Стан організації медичного, біологічного та психологічного захисту, забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення | |||
43 | Забезпечення медичного захисту населення: | ||
а | організація та планування щодо надання медичної допомоги постраждалим унаслідок надзвичайних ситуацій, рятувальникам та іншим особам, які залучалися до виконання аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, гасіння пожеж | ||
б | стан планування і використання сил та засобів закладів охорони здоров’я незалежно від форми власності | ||
в | розроблення порядку щодо забезпечення своєчасного застосування профілактичних медичних препаратів та своєчасне проведення санітарно-протиепідемічних заходів | ||
г | здійснення контролю за якістю та безпекою харчових продуктів і продовольчої сировини, питної води та джерелами водопостачання | ||
ґ | завчасне створення і підготовка спеціальних медичних формувань | ||
д | ужиття заходів щодо забезпечення утворення в умовах надзвичайних ситуацій необхідної кількості додаткових тимчасових мобільних медичних підрозділів або залучення додаткових закладів охорони здоров’я | ||
е | стан накопичення медичного та спеціального майна і техніки | ||
є | стан підготовки та перепідготовки медичних працівників з надання екстреної медичної допомоги | ||
ж | ужиття заходів щодо навчання населення способам надання домедичної допомоги та правилам дотримання особистої гігієни | ||
з | здійснення заходів з метою недопущення негативного впливу на здоров’я населення шкідливих факторів навколишнього природного середовища та наслідків надзвичайних ситуацій, а також умов для виникнення і поширення інфекційних захворювань | ||
и | організація контролю за станом навколишнього природного середовища, санітарно-гігієнічною та епідемічною ситуацією, за місцями захоронення біологічних матеріалів, заражених активними формами бактерій | ||
і | проведення моніторингу стану навколишнього природного середовища, санітарно-гігієнічної та епідемічної ситуації | ||
ї | стан планування та здійснення санітарної охорони територій та суб’єктів господарювання в зоні надзвичайної ситуації | ||
й | створення підрозділів служби медицини катастроф, необхідних для надання екстреної медичної допомоги | ||
к | здійснення інших заходів, пов’язаних з медичним захистом населення, залежно від ситуації, що склалася | ||
44 | Забезпечення біологічного захисту: | ||
а | своєчасне виявлення чинників та осередку біологічного зараження, ужиття заходів щодо його локалізації і ліквідації | ||
б | прогнозування масштабів і наслідків біологічного зараження, розроблення та запровадження своєчасних протиепідемічних, профілактичних, протиепізоотичних, протиепіфітотичних і лікувальних заходів | ||
в | проведення екстреної неспецифічної та специфічної профілактики біологічного зараження населення | ||
г | своєчасне застосування засобів індивідуального та колективного захисту | ||
ґ | запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів, обсервації та карантину | ||
д | здійснення дезінфекційних заходів в осередку зараження, знезараження суб’єктів господарювання, тварин та санітарної обробки населення | ||
е | надання екстреної медичної допомоги ураженим біологічними патогенними агентами | ||
є | установлення протиепідемічного, протиепізоотичного та протиепіфітотичного режимів та їх дотримання суб’єктами господарювання, закладами охорони здоров’я та населенням | ||
45 | Забезпечення психологічного захисту населення: | ||
а | планування діяльності, пов’язаної з психологічним захистом | ||
б | своєчасне застосування ліцензованих та дозволених до застосування в Україні інформаційних, психопрофілактичних і психокорекційних методів впливу на особистість | ||
в | виявлення за допомогою психологічних методів чинників, які сприяють виникненню соціально-психологічної напруженості | ||
г | використання сучасних психологічних технологій для нейтралізації негативного впливу чинників надзвичайних ситуацій на населення | ||
ґ | здійснення інших заходів психологічного захисту залежно від ситуації, що склалася | ||
VII. Матеріально-технічне та фінансове забезпечення заходів цивільного захисту. Створення, збереження і раціональне використання матеріальних резервів, необхідних для ліквідації надзвичайних ситуацій | |||
46 | Організація роботи з питань створення, збереження і використання матеріальних резервів, визначення відповідальних осіб | ||
47 | Визначення номенклатури резерву із належними обґрунтуваннями, здійснена робота щодо погодження та затвердження номенклатури, відповідність у переліку номенклатури матеріальних цінностей, що відповідають характеру та масштабам можливих надзвичайних ситуацій | ||
48 | Наявність фактично створених обсягів матеріальних резервів | ||
49 | Здійснення роботи щодо поповнення резервів, розроблення річних графіків накопичення резервів, сплановані заходи щодо поповнення резервів у програмах і заходах з виконання повноважень органами виконавчої влади | ||
50 | Визначення місць зберігання матеріальних резервів, стан їх утримання, відповідність складських приміщень умовам, що забезпечують їх цілісність та якість | ||
51 | Наявність сертифікатів відповідності матеріальних цінностей | ||
52 | Облік і контроль наявних матеріальних резервів, перевірка їх наявності, якості, умов зберігання, готовності до використання матеріальних цінностей за призначенням | ||
53 | Надання звітності до ДСНС України відповідно до Табеля термінових та строкових донесень | ||
54 | Планування резервного фонду бюджету (обсяги резервного фонду) | ||
55 | Фінансове та матеріально-технічне забезпечення заходів цивільного захисту | ||
VIII. Організація робіт з попередження та реагування на надзвичайні ситуації, підвищення сталого функціонування об'єктів в умовах надзвичайних ситуацій | |||
56 | Стан прогнозування і оцінки соціально-економічних наслідків надзвичайних ситуацій, визначення на основі прогнозу потреби в силах, засобах, матеріальних та фінансових ресурсах | ||
57 | Відповідність реального порядку залучення сил цивільного захисту до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій планам реагування на надзвичайні ситуації та планам взаємодії органів управління та сил цивільного захисту в разі виникнення надзвичайних ситуацій | ||
58 | Організація постійного та обов’язкового аварійно-рятувального обслуговування об’єктів та окремих територій у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України | ||
59 | Наявність та стан виконання державних, регіональних та місцевих цільових програм, спрямованих на запобігання надзвичайним ситуаціям, забезпечення сталого функціонування підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління місцевої державної адміністрації, зменшення можливих матеріальних втрат | ||
60 | Розроблення та здійснення на відповідній території заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання, що належать до сфери їх управління, в особливий період | ||
61 | Визначення та затвердження в межах кожного району спеціальних місць для безпечного знешкодження виявлених вибухонебезпечних предметів у разі можливості їх транспортування | ||
IX. Ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій | |||
62 | Наявність документів щодо організації аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на відповідній території населених пунктів, а також радіаційного, хімічного, біологічного, медичного захисту населення та інженерного захисту територій від наслідків таких ситуацій | ||
63 | Наявність документів щодо можливості організації санітарної обробки населення та спеціальної обробки одягу, техніки, обладнання, засобів захисту, будівель, споруд і територій, які зазнали радіоактивного, хімічного забруднення чи біологічного зараження | ||
64 | Наявність документів, необхідних для координації робіт з ліквідації конкретної надзвичайної ситуації та її наслідків | ||
65 | Наявність документів, необхідних для організації та керівництва проведенням відновлювальних робіт на підприємствах, що входять до сфери управління місцевих органів виконавчої влади | ||
66 | Наявність документів щодо можливості залучення сил цивільного захисту (у тому числі за погодженням з центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізації державної політики у сфері цивільного захисту) до проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, гуманітарних операцій за межами України | ||
67 | Наявність документів щодо можливості утворення спеціальних комісій з ліквідації надзвичайної ситуації | ||
68 | Наявність документів щодо організації життєзабезпечення постраждалого населення | ||
X. Сили цивільного захисту | |||
69 | Наявність нормативних, розпорядчих та інших документів стосовно створення сил цивільного захисту | ||
70 | Стан готовності місцевих органів виконавчої влади, підпорядкованих їм сил і засобів до дій, спрямованих на запобігання і реагування на надзвичайні ситуації | ||
71 | Організація керівництва створеними аварійно-рятувальними службами, формуваннями та спеціалізованими службами цивільного захисту, місцевою та добровільною пожежною охороною, забезпечення їх діяльності та здійснення контролю за готовністю до дій за призначенням | ||
72 | Матеріальне та фінансове забезпечення виконання аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, заходів і робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій | ||
XI. Атестація аварійно-рятувальних служб, служб медицини катастроф, рятувальників та видача їм свідоцтва про атестацію | |||
73 | Забезпечення атестації аварійно-рятувальних служб, утворених місцевими державними адміністраціями, та рятувальників, наявність підтверджених свідоцтв про їх атестацію та книжок рятувальників | ||
74 | Забезпечення сертифікації водолазних підрозділів спеціальних аварійно-рятувальних служб | ||
75 | Відповідність кількості атестованих аварійно-рятувальних служб, утворених місцевими державними адміністраціями, внесених до реєстру аварійно-рятувальних служб | ||
XII. Пункти управління і центри управління в надзвичайних ситуаціях | |||
76 | Наявність обладнаних пунктів управління в надзвичайних ситуаціях та документів, необхідних для їх роботи, або обґрунтованих підстав щодо відсутності необхідності в їх обладнанні | ||
77 | Наявність центрів управління в надзвичайних ситуаціях та документів, необхідних для їх роботи, або обґрунтованих підстав щодо відсутності необхідності в їх обладнанні | ||
78 | Наявність та якість розроблення посадових інструкцій персоналу робочої зміни | ||
79 | Наявність та якість розроблення алгоритму оперативного чергового в разі отримання інформації про виникнення надзвичайної ситуації | ||
80 | Наявність нормативної документації щодо взаємоінформування в разі загрози або виникнення надзвичайної ситуації | ||
81 | Стан обладнання робочих місць персоналу пунктів (центрів) управління в надзвичайних ситуаціях (ліній телефонного та факсимільного зв’язку, Інтернету, засобів резервного електроживлення) | ||
82 | Наявність та стан ведення документів щодо організації та проведення занять (навчань з персоналом оперативно-чергової служби) | ||
83 | Уміння персоналу оперативно-чергової служби виконувати покладені на нього завдання | ||
XIII. Заходи щодо визначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації | |||
84 | Наявність документів щодо можливості призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації залежно від рівня надзвичайної ситуації | ||
85 | Наявність відповідних рішень (розпоряджень) керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, стан їх оформлення та реєстрації (за результатами надзвичайних ситуацій, що сталися в минулому) | ||
86 | Наявність звітів про прийняті рішення і перебіг подій під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації (за результатами надзвичайних ситуацій, що сталися в минулому) | ||
87 | Оформлення рішень щодо взаємодії місцевих державних адміністрацій із суб’єктами господарювання на території регіону щодо призначення керівника робіт у разі виникнення надзвичайної ситуації | ||
88 | Наявність зразків документів щодо діяльності керівника робіт під час проведення робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій | ||
XIV. Штаб з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації | |||
89 | Наявність документів (рішень) щодо утворення штабу з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, який є робочим органом керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації | ||
90 | Наявність списку осіб, які можуть включатися до складу штабу з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та доведення його до виконавців | ||
91 | Перелік центрів управління в надзвичайних ситуаціях, з якими може здійснювати взаємодію штаб з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації | ||
92 | Наявність визначених завдань, функцій та порядку діяльності штабу з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації | ||
93 | Наявність розроблених зразків оперативно-технічної і звітної документації для штабу з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації | ||
XV. Підготовка керівного складу та фахівців з питань цивільного захисту | |||
94 |
Стан організації підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту та рятувальників професійних аварійно-рятувальних служб та відповідність такої організації вимогам глави 18 Кодексу цивільного захисту України. Наявність навчальних та звітних документів |
||
95 | Стан забезпечення навчання з питань цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки посадових осіб місцевих державних адміністрацій, суб’єктів господарювання, що належать до сфери їх управління, керівників та їх заступників, здійснення підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях | ||
XVI. Навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях | |||
96 | Стан інформаційно-просвітницької роботи з питань поведінки в умовах надзвичайних ситуацій, у тому числі через утворені при них консультаційні пункти | ||
97 | Наявність та стан роботи консультаційних пунктів для ведення інформаційно-просвітницької роботи з питань поведінки населення в умовах надзвичайних ситуацій | ||
98 | Організація видання навчальних, навчально-наочних посібників, брошур та розповсюдження інформаційних матеріалів, буклетів тощо, для задоволення потреби в самостійному вивченні загальної програми навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях | ||
99 | Створення в консультаційних пунктах умов для оволодіння громадянами навичками користування найбільш поширеними засобами захисту і надання першої само- та взаємодопомоги | ||
100 | Наявність документів, що підтверджують залучення населення під час навчань, тренувань та проходження інструктажів у навчально-консультаційних центрах | ||
101 | Стан інформаційно-просвітницької роботи з населенням щодо правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій шляхом запровадження постійних рубрик у засобах масової інформації, зокрема друкованих, а також за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, аудіовізуальних та інтерактивних засобів та соціальної реклами | ||
102 | Залучення громадських організацій для сприяння пропаганді знань серед населення щодо власної та колективної безпеки в разі виникнення надзвичайної ситуації | ||
XVII. Підготовка до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту | |||
103 | Наявність документів (планів, розпоряджень, навчальних програм тощо) щодо здійснення підготовки органів управління та сил цивільного захисту до дій за призначенням під час проведення командно-штабних (штабних) та інших навчань і тренувань з питань цивільного захисту (спеціальних, показових, експериментальних навчань і тренувань) | ||
104 |
Відповідність питань періодичності та тривалості підготовки органів управління та сил цивільного захисту вимогам глави 19 Кодексу цивільного захисту України та Порядку підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 р. № 443 |
||
105 | Наявність звітних документів стосовно проведених заходів | ||
XVIII. Діяльність із забезпечення техногенної безпеки, виконання вимог техногенної безпеки | |||
106 | Забезпечення реалізації вимог техногенної безпеки на потенційно небезпечних об’єктах та інших об’єктах господарської діяльності, які можуть створити реальну загрозу виникнення аварії, що належать до сфери управління місцевих органів державної влади | ||
107 |
Розроблення та здійснення комплексу заходів, спрямованих на поліпшення техногенної та пожежної безпеки суб’єктів господарювання, що належать до сфери їх управління, з урахуванням джерел небезпеки виникнення надзвичайних ситуацій техногенного характеру, наведених у статті 50 Кодексу цивільного захисту України |
||
108 | Здійснення методичного керівництва суб’єктами господарювання, що належать до сфери їх управління, стосовно виконання ними вимог техногенної та пожежної безпеки, а також контролю за виконанням зазначених вимог | ||
109 | Стан виконання актів перевірок органами державного нагляду та контролю у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки | ||
110 |
Наявність вимог щодо дотримання техногенної безпеки, розроблених місцевою державною адміністрацією, відповідно до компетенції, на підставі Кодексу цивільного захисту України та інших законів |
||
111 | Відповідність розроблених вимог щодо дотримання техногенної безпеки нормам захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя, охорони навколишнього природного середовища, екологічної, пожежної та промислової безпеки, охорони праці, будівництва, а також вимогам національних стандартів | ||
112 | Урахування вимог щодо дотримання техногенної безпеки у відповідних статутах або положеннях стосовно виробничої, експлуатаційної та іншої діяльності відповідних посадових осіб і працівників підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління місцевої державної адміністрації | ||
XIX. Страхування у сфері цивільного захисту | |||
113 | Організаційні заходи щодо забезпечення страхового захисту майнових інтересів підпорядкованих підприємств, що належать до сфери управління органів місцевого самоврядування, від шкоди, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій, небезпечних подій або проведення робіт із запобігання чи ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій | ||
114 | Організаційні заходи щодо забезпечення страхового відшкодування підприємствами, що належать до сфери управління органів місцевого самоврядування, у користуванні яких є об’єкти підвищеної небезпеки, шкоди, яка може бути заподіяна третім особам або їхньому майну, а також іншим юридичним особам унаслідок надзвичайної ситуації, що може виникнути на такому об’єкті | ||
XX. Автоматизована система раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення в разі їх виникнення | |||
115 | Наявність відповідних рішень територіальної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій щодо визначення переліку об’єктів, які підлягають обладнанню автоматизованими системами раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення в разі їх виникнення | ||
116 |
Ужиття заходів щодо організації улаштування, експлуатації і технічного обслуговування автоматизованих систем раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення в разі їх виникнення з урахуванням вимог статті 53 Кодексу цивільного захисту України |
||
XXI. Заходи щодо забезпечення пожежної безпеки | |||
117 | Розроблення та здійснення комплексу заходів, спрямованих на поліпшення пожежної безпеки суб’єктів господарювання, що належать до сфери їх управління | ||
118 |
Виконання вимог Кодексу цивільного захисту України з питань пожежної безпеки |
||
119 | Розроблення та впровадження організаційних і практичних заходів щодо забезпечення виконання нормативно-правових актів з питань пожежної безпеки. Організація їх виконання | ||
120 | Своєчасність розроблення відповідних наказів та прийняття розпоряджень з питань посилення пожежної безпеки підвідомчих об'єктів | ||
121 | Організація розроблення комплексних, перспективних і поточних планів забезпечення протипожежного захисту підвідомчих об'єктів з визначенням необхідної кількості матеріальних ресурсів та фінансового забезпечення | ||
122 | Ступінь реагування керівництва на інформацію органів державного нагляду у сферах пожежної та техногенної безпеки щодо посилення стану пожежної безпеки підвідомчих об'єктів | ||
123 | Створення та функціонування служби пожежної безпеки, організація її роботи, наявність відповідних положень, затверджених у встановленому порядку | ||
124 | Організація роботи щодо здійснення обліку та аналізу пожеж, що сталися на підвідомчих об'єктах, наявність матеріалів службових розслідувань | ||
125 | Порядок здійснення контролю за станом пожежної безпеки підвідомчих об'єктів | ||
126 | Діяльність відповідальних осіб, на яких покладено забезпечення пожежної безпеки, наявність цих положень у посадових інструкціях (функціональних обов’язках) | ||
127 | Розгляд питань щодо посилення стану протипожежного захисту підвідомчих об'єктів на нарадах, семінарах. Заслуховування керівників об'єктів про неналежний стан пожежної безпеки, ужиття заходів реагування | ||
128 | Організація навчання посадових осіб і перевірка знань з питань пожежної безпеки, наявність погоджених у встановленому порядку програм навчання | ||
129 | Стан виконання заходів, запропонованих листами (довідками) та приписами органів державного нагляду та контролю у сферах пожежної та техногенної безпеки | ||
130 | Проведення комплексу заходів на підвідомчих об'єктах щодо забезпечення пожежної безпеки в умовах весняно-літнього та осінньо-зимового пожежонебезпечних періодів | ||
131 | Організація роботи пожежно-технічних комісій, відомчої, місцевої, добровільної пожежної охорони, їх страхування | ||
132 | Організація моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій, у тому числі пожеж | ||
133. | Здійснення аналізу причини виникнення надзвичайних ситуацій та пожеж | ||
134 | Наявність переліку об'єктів, будівель, споруд, що підлягають оснащенню автоматичними установками протипожежного захисту | ||
135 | Стан виконання прийнятих рішень щодо посилення протипожежного захисту підпорядкованих об'єктів | ||
136 | Здійснення вибіркових перевірок стану організації роботи щодо забезпечення пожежної безпеки на об’єктах | ||
XXII. Державна, відомча, місцева, добровільна пожежна охорона | |||
137 | Наявність та стан діяльності функціонування підрозділів місцевої пожежної охорони | ||
138 | Стан забезпечення утворених підрозділів місцевої пожежної охорони пожежними депо, пожежною технікою, паливо-мастильними матеріалами, засобами зв’язку та організація їх цілодобового чергування |