1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
Н А К А З
05.03.2007 N 191
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 березня 2007 р.
за N 276/13543
Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги міського електричного транспорту (метрополітену)
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства транспорту та зв'язку N 692 від 09.06.2008 N 1483 від 05.12.2008 Наказами Міністерства інфраструктури N 1072 від 30.12.2013 N 78 від 23.02.2016 )
Відповідно до статей 9 та 14 Закону України "Про міський електричний транспорт" та з метою реалізації державної тарифної політики у сфері міського електричного транспорту, зокрема перевезень громадян поїздами метрополітену,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок формування тарифів на послуги міського електричного транспорту (метрополітену), що додається.
2. Департаменту фінансового регулювання та соціально-економічної політики (Демчук А.І.) у встановленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Фоменко К.О.
Міністр
ПОГОДЖЕНО: 
  
В.о. Голови Державного комітету
України з питань регуляторної
політики та підприємництва 
Заступник Міністра будівництва,
архітектури та житлово-комунального
господарства України 
Перший заступник Голови
Антимонопольного комітету України  
Голова Федерації профспілок
транспортників України, голова
профспілки залізничників і
транспортних будівельників України 
М.Рудьковський




К.О.Ващенко


Г.Г.Махов

Ю.Кравченко



В.М.Ткачов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту та зв'язку
України
05.03.2007 N 191
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 березня 2007 р.
за N 276/13543
ПОРЯДОК
формування тарифів на послуги міського електричного транспорту (метрополітену)
Розділ 1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок, розроблений відповідно до Законів України "Про міський електричний транспорт" та "Про ціни і ціноутворення", поширюється на метрополітени України незалежно від їх підпорядкованості та форм власності.
1.2. Цей Порядок визначає механізм формування тарифів на послуги з перевезення пасажирів метрополітеном з урахуванням необхідності відшкодування витрат підприємства з надання цих послуг та отримання прибутку, потрібного для його розвитку і сплати податкових зобов'язань.
1.3. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
виробнича собівартість перевезень - поточні витрати підприємства, що безпосередньо пов'язані з підготовкою та здійсненням процесу перевезення пасажирів, а також виконанням послуг, які забезпечують перевезення;
витрати операційної діяльності - витрати основної діяльності підприємства (крім інвестиційної та фінансової);
економічно обґрунтовані плановані витрати - витрати, планування яких здійснюється з дотриманням вимог стандартів, нормативів, норм технологічних регламентів та врахуванням надання послуг визначеної кількості та якості;
елементи витрат - сукупність економічно обґрунтованих однорідних витрат;
калькулювання собівартості перевезень - визначення розміру витрат на одиницю транспортних послуг за окремими видами витрат (за допомогою калькулювання визначається собівартість послуг відповідного підприємства);
повна планована собівартість послуг з перевезень пасажирів - економічно обґрунтовані плановані витрати метрополітену (далі - підприємство), уключаючи витрати операційної діяльності, фінансові витрати, пов'язані з основною діяльністю, податок на прибуток;
тариф на послуги з перевезень пасажирів метрополітеном - вартість перевезення одного пасажира, розрахована на основі економічно обґрунтованих планових витрат з урахуванням планового прибутку.
Розділ 2. Формування тарифів на перевезення пасажирів метрополітеном
2.1. Формування тарифів на послуги з перевезень пасажирів метрополітеном здійснюється відповідно до річного плану надання послуг з перевезення пасажирів та економічно обґрунтованих планових витрат.
2.2. Річний план надання послуг з перевезень пасажирів розробляється на підставі фактичного та прогнозованого обсягів перевезень з урахуванням:
уведення нових потужностей підприємства;
підвищення рівня технологічного оснащення виробництва, здійснення заходів щодо автоматизації та механізації виробництва, заміни амортизованих основних засобів, застосування прогресивних енергозберігаючих технологій;
підвищення рівня організації виробництва та умов організації праці шляхом удосконалення операційно-виробничого планування, систем управління, матеріально-технічного забезпечення господарської діяльності.
2.3. Планування витрат для включення їх до повної планової собівартості послуг з перевезення пасажирів здійснюється з урахуванням витрат з операційної діяльності, фінансових витрат, пов'язаних з основною діяльністю.
( Абзац перший пункту 2.3 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку N 1483 від 05.12.2008 )
Витрати з операційної діяльності підприємства, відповідно до їх економічного змісту, групуються за такими елементами:
матеріальні витрати;
витрати на оплату праці;
відрахування на соціальні заходи;
амортизація основних засобів та нематеріальних активів;
інші операційні витрати.
2.4. Планування витрат здійснюється із застосуванням нормативного методу на підставі державних і галузевих нормативів використання матеріальних та паливно-енергетичних ресурсів з урахуванням фактичного стану об'єктів на підставі дефектних актів, норм і розцінок з оплати праці, нормативів витрат з управління і обслуговування виробництва.
Витрати, об'єктивне нормування яких неможливе, плануються з урахуванням економічно обґрунтованих планових витрат за попередній рік, прогнозу індексів цін виробників промислової продукції та на підставі планованих кошторисів.
Методи та норми нарахування амортизації основних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів підприємство обирає відповідно до законодавства.
2.5. Калькулювання собівартості послуг з перевезень пасажирів здійснюється у розрахунку на рік.
Розділ 3. Повна планова собівартість послуг з перевезення пасажирів
Витрати з операційної діяльності
3.1. У планові витрати з операційної діяльності включаються:
виробнича собівартість перевезень;
адміністративні витрати;
інші операційні витрати.
3.2. Розрахунок рівня тарифів базується на виробничій собівартості перевезень згідно із статтями калькуляції:
прямі матеріальні витрати;
прямі витрати на оплату праці;
інші прямі витрати;
загальновиробничі витрати.
Витрати виробничої собівартості перевезень за статтями калькуляції
3.3. Прямі матеріальні витрати включають витрати, пов'язані з використанням:
електроенергії на тягу рухомого складу та виробничі потреби;
пально-мастильних та інших матеріалів (уключаючи транспортно-заготівельні витрати), що використовуються безпосередньо на виконання перевезень пасажирів і на технологічні операції в процесі підготовки рухомого складу до експлуатації і є необхідними компонентами у наданні транспортних послуг;
тепла, водопостачання та водовідведення;
допоміжних матеріалів.
3.4. Прямі витрати на оплату праці включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати працівникам (виходячи з їх нормативної чисельності), які безпосередньо зайняті здійсненням перевезень пасажирів, обчисленої за посадовими окладами, відрядними розцінками, тарифними ставками згідно з діючими на підприємствах системами оплати праці.
Рівень витрат на оплату праці визначається відповідно до законодавства та умов оплати праці, передбачених генеральною, галузевою, регіональною угодами та колективними договорами.
3.5. Інші прямі витрати включають:
нарахування на витрати з оплати праці працівників, безпосередньо зайнятих здійсненням перевезень пасажирів, а саме: на державне (обов'язкове) соціальне страхування, уключаючи збір на обов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття, на державне (обов'язкове) пенсійне страхування (до Пенсійного фонду), інші обов'язкові збори і відрахування на соціальні заходи, визначені законодавством;
амортизацію основних засобів та нематеріальних активів виробничого призначення;

................
Перейти до повного тексту