1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Н А К А З
N 301 від 26.05.94
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 жовтня 1994 р.
за N 251/461
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Фонду державного майна N 886 від 15.08.97 )
Про затвердження Положення про типовий бізнес-план
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Фонду майна N 81 від 29.01.96 )
На виконання Державної програми приватизації на 1994 рік
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про типовий бізнес-план (додається).
2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Фонду Державного майна України В.В.Васильєва.
Голова Фонду В.В.Прядко
Затверджено
Наказ Фонду державного
майна України
26.05.94 N 301
ПОЛОЖЕННЯ
Про типовий бізнес-план
1. Загальні положення
1.1. Це Положення, разроблене відповідно до Державної програми приватизації на 1994 рік та інших нормативно-правових актів, якими регламентуються процеси приватизації, визначає порядок розробки покупцями бізнес-планів та вимоги до них при приватизації майна державних підприємств.
1.2. Бізнес-планом вважається документ, який містить зобов'язання покупців щодо подальшої експлуатації об'єкта приватизації та обгрунтування можливостей їх виконання відповідно до вимог, що встановлюються Фондом державного майна України.
1.3. Бізнес-план розробляється покупцями у разі:
продажу об'єкта приватизації за некомерційним конкурсом;
продажу контрольного пакета акцій на неконкурентних засадах іноземним інвесторам;
при створенні спільного (за участю держави) підприємства з іноземними інвестиціями.
2. Порядок розроблення та подання бізнес-плану
2.1. За інформацією, необхідною для розробки бізнес-плана, претендент звертається до конкурсної комісії. У разі, якщо спосіб приватизації об'єкта ще не визначено, претендент отримує необхідну інформацію для розробки бізнес-плану шляхом участі його представника в комісії по приватизації відповідно до чинного законодавства. При створенні спільного (за участю держави) підприємства з іноземними інвестиціями іноземний інвестор одержує інформацію від адміністрації підприємства, на базі якого спільне підприємство створюється.
2.2. В бізнес-плані дається інформація, яка характеризує виробничо-господарську діяльність підприємства за останній звітний рік як в цілому, так і за структурними одиницями, визначеними Положенням "Про порядок приватизації структурних підрозділів (одиниць) підприємств (об'єднань)" від 4 травня 1994 року N 265/13/01 та стратегічні питання розвитку підприємства на 2-3-річну перспективу.
2.3. Бізнес-план подається покупцем:
конкурсній комісії, якщо способом приватизації встановлено продаж за некомерційним конкурсом об'єктів приватизації (підприємства, його структурного підрозділу, об'єкта незавершеного будівництва, пакета акцій, тощо) у термін, визначений конкурсною комісією;
органові приватизації (разом з заявою), якщо створюється спільне (за участю держави) підприємство з іноземними інвестиціями та при продажу контрольного пакета акцій на неконкурентних засадах іноземним інвесторам.
2.4. Заходи та пропозиції, викладені покупцем у бізнес-плані, враховуються при укладанні договору купівлі-продажу.
3. Структура бізнес-плану
3.1. Бізнес-план (зразок додається) містить такі розділи:
Юридичний статус підприємства
Наводяться повна і скорочена назви підприємства; його юридична адреса; код за загальним класифікатором підприємств і організацій (ЗКПО); номер і дата державної реєстрації; повна назва та юридична адреса об'єднання (асоціації, концерну тощо), до складу якого входить підприємство; форма власності та правовий статус; перелік засновників та розміру їх часток у статутному капіталі; обгрунтування запропонованої покупцем організаційно-правової форми та перспектив її подальшої зміни (у разі, якщо покупець має такі наміри).
Стисла історична довідка про діяльність підприємства
У цьому розділі подається інформація про спеціалізацію підприємства; перелік основних видів продукції та послуг; зазначаються обсяги виробництва; наводиться опис земельної ділянки та виробничих площ, а також загальні висновки щодо стану підприємства.
Характеристика продукції (послуг), що виробляюється та пропонується виробляти підприємством, та ринків збуту
У цьому розділі наводиться перелік та показники виробництва основних видів продукції (послуг) за звітний рік та прогноз на три роки; удосконалення структури продукції, яка виробляється; сучасне становище підприємства на ринках збуту та пропозиції щодо його поліпшення; пропозиції покупця щодо післяреалізаційного сервісного обслуговування (стосовно технічної продукції).
Характеристика конкурентного середовища
У цьому розділі описується галузь; наводиться інформація щодо підприємств, які виробляють аналогічну продукцію (послуги) та здійснюють її збут на тих же самих ринках, що й підприємство (надалі - конкурентів); дається загальна характеристика якісних і кількісних показників продукції , яка виробляється; особливості продукції (послуг) підприємства та пропозиції щодо підвищення її конкурентоспроможності.
План маркетингової діяльності
Наводяться відомості про наявні на підприємстві маркетингові служби; подаються схема та характеристика існуючих каналів збуту і пропозиції покупця щодо їх удосконалення, засобів реклами, ціноутворення.
Необхідно подати відомості про діяльність підприємства щодо просування продукції яка виробляється на ринки збуту (наприклад, безкоштовні зразки, тощо), використання торговельних знаків, організації продажу продукції (транспортного обслуговування покупців, механізму розрахунків за придбану продукцію), експортної діяльності підприємства з визначенням існуючих і запланованих контрактів та грошових надходжень.
У цьому розділі наводяться характеристики постачальників сировини на підприємство з зазначенням її якості (влаштовує чи не влаштовує), кількіості, ритмічності надходження за регіонами та пропозиції покупця щодо вдосконалення існуючої системи постачання сировини на підприємство, можливостей зміни сировини (низька якість, висока монопольна ціна).
План виробничої діяльності підприємства
Наводяться відомості щодо виробничого процесу на підприємстві; відповідності діючих технологій сучасним вимогам; машин та обладнання з зазначенням кількості і терміну роботи.
Подаються схеми виробничих потоків.
У цьому розділі також даються пропозиції покупця щодо оновлення машин та обладнання; вдосконалення виробничого процесу на підприємстві на основі прогресивної техніки та технології.
Організаційний план
У цьому розділі наводиться інформація щодо існуючої організаційної структури підприємства та пропозиції покупця щодо її вдосконалення; забезпеченості підприємства робочою силою; структури кадрів; кваліфікації робітників.
Подаються відомості про діючу систему заробітної плати, механізм її нарахування різним категоріям працівників підприємства, систему преміювання, розмір середньої заробітної плати і надбавок за категоріями працівників: пропозиції щодо зміни системи оплати праці.
План охорони навколишнього середовища
У цьому розділі наводиться інформація щодо стану навколишнього середовища, існуючих проблем, першочерговості їх вирішення; джерел фінансування проведення природозахисних заходів з визначенням термінів виконання.
Фінансовий план та програма інвестицій
У цьому розділі дається обгрунтування інвестиційних вкладень покупця у підприємство та джерела їх отримання (залучення кредитів, акціонерний чи пайовий капітал тощо); прогнозні показники балансу підприємства, прогноз прибутку та збитку (на три роки), додаються баланс підприємства, звіт про фінансові результати та їх використання, звіт про фінансово-майновий стан підприємства за останній звітний рік.
Про заходи з мобілізаційної підготовки підприємства
( Пункт 3.1 доповнено абзацом двадцять п'ятим згідно з Наказом Фонду майна N 81 від 29.01.96 )
Підприємство виконує визначені йому мобілізаційні завдання, у тому числі щодо створення та збереження мобілізаційних потужностей, а також спеціальних формувань та мобілізаційних резервів, матеріальних та продовольчих ресурсів, страхового фонду документації.
( Пункт 3.1 доповнено абзацом двадцять шостим згідно з Наказом Фонду майна N 81 від 29.01.96 )
Під час розроблення нового мобілізаційного плану на особливий період чи його коригування зазначеному підприємству може бути доведено нове мобілізаційне завдання.
( Пункт 3.1 доповнено абзацом двадцять сьомим згідно з Наказом Фонду майна N 81 від 29.01.96 )
Аналіз можливих ризиків та страхування
Наводяться відомості щодо оцінки можливих ризиків, джерел та заходів їх запобігання; можливого страхування.
Висновки.
У стислій формі підводяться підсумки по всіх вищенаведених розділах та переконливо обгрунтовується обраний варіант подальшого розвитку підприємства.
Для створюваних спільних (за участю держави) підприємств з іноземними інвестиціями бізнес-план розробляється за всіма зазначеними розділами з обов'язковим визначенням запланованих іноземних інвестицій по видах згідно з Декретом Кабінету Міністрів України "Про режим іноземного інвестування"; розмірів та форми внесків засновників у статутний фонд; запропонованого розподілу статутного фонду; пропозицій щодо виробничо-господарської діяльності спільного підприємства та взаємовідносин між засновниками; плану розвитку спільного підприємства; можливості реінвестування прибутку.
У випадку, коли спільне (за участю держави) підприємство з іноземними інвестиціями створюється на базі структурної одиниці (групи структурних одиниць), вся інформація у бізнес-плані подається стосовно цієї структурної одиниці (групи структурних одиниць).
У випадку, якщо внеском з боку держави у спільне підприємство з іноземними інвестиціями є інвентарний об'єкт (група інвентарних об'єктів); кошти, цільові банківські вклади, паї, акції та інші цінні папери; майнові права, що випливають з авторського права, сукупність технічних, технологічних, комерційних знань, оформлених у вигляді технічної документації; права користування землею, водою, ресурсами, будинками, спорудами, обладнанням, а також інші майнові права; інші цінності; бізнес-план розробляється тільки у проектній частині за всіма вищенаведеними розділами згідно з цим внеском.
У разі приватизації об'єкта незавершеного будівництва у бізнес-плані наводяться відомості щодо юридичного статусу підприємства, якому належить цей об'єкт (назва будови (об'єкта), її місцезнаходження, юридична адреса Замовника, назва та юридична адреса об'єднання (асоціації, концерну, корпорації тощо) до якого відноситься об'єкт); загальної характеристики будови (об'єкта) (призначення будови, проектна потужність, генеральний підрядник, генеральний проектувальник, характер будівництва (нове будівництво, розширення, реконструкція), проектна вартість будівництва, початок будівництва, дата консервації або припинення будівництва, строки будівництва по нормі або по проекту, площа земельної ділянки під забудову); фінансового стану будівництва (вартість будівництва за станом на дату приватизації, освоєний обсяг капіталовкладень, рівень будівельної готовності); пропозиції претендента щодо подальшої експлуатації об'єкта (загальна характеристика продукції (послуг), що передбачається вироблювати, її конкурентоспроможність на ринку збуту, перспективні основні показники виробничої діяльності підприємства).
Додаток
до Положення про типовий
бізнес-план
Бізнес -план
Розділ 1. Юридичний статус підприємства
1. Повна і скорочена назви __________________________________
_________________________________________________________________
2. Код за ЗКПО ______________________________________________
3. Юридична адреса __________________________________________
_________________________________________________________________
4. Номер та дата реєстрації підприємства ____________________
_________________________________________________________________
(для юридичних осіб)
5. Повна назва та юридична адреса об'єднання (асоціації,
концерну, корпорації і т.ін.), до складу якого входить
підприємство _____________________________________________________
6. Форма власності __________________________________________
7. Перелік засновників з визначенням їх частки у статутному
капіталі _________________________________________________________
_________________________________________________________________
8. Обгрунтування запропонованої організаційно-правової форми
та перспектив її подальшої зміни
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Розділ 2. Стисла історична довідка діяльності підприємства
1. Спеціалізація діяльності підприємства
(Перелік основних видів продукції (послуг) підприємства за
номенклатурою)
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
2. Характеристика обсягів виробництва підприємства
(табл. 2.1)
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
3. Загальні висновки щодо поточного стану підприємства
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
4. Опис земельної ділянки та виробничих площ
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Розділ 3. Характеристика продукції (послуг), що вироблюються (пропонується вироблювати) підприємством та ринків збуту
1. Опис основних видів продукції (послуг), що виробляються
підприємством та пропозиції щодо раціоналізації структури її
випуску (табл. 3.1.)
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
2. Характеристика ринків
2.1. Історичний та сучасний поділ ринку збуту та перспективи
його зміни
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________

................
Перейти до повного тексту