- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЗАХИСТУ ДОВКІЛЛЯ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
07 лютого 2023 р.
за № 242/39298
Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України з обласними, Київською і Севастопольською міськими державними адміністраціями з питань охорони навколишнього природного середовища
Відповідно до
статті 31 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", пункту "ї" частини першої
статті 20 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" та пункту 7 Положення про Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 25 червня 2020 року № 614, з метою забезпечення ефективної взаємодії Міндовкілля з обласними, Київською і Севастопольською міськими державними адміністраціями та координації їх роботи у сфері охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок взаємодії Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України з обласними, Київською і Севастопольською міськими державними адміністраціями з питань охорони навколишнього природного середовища, що додається.
3. Департаменту стратегічного планування та відновлення довкілля (Микола ГОЖАН) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року
№ 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ПОГОДЖЕНО: Віце-прем’єр-міністр з відновлення України - Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Перший заступник Міністра аграрної політики та продовольства України В.о. голови Рівненської обласної державної адміністрації - начальника обласної військової адміністрації Начальник Луганської обласної військової адміністрації Начальник Миколаївської обласної військової адміністрації Заступник голови (начальника) Одеської обласної державної (військової) адміністрації Начальник Полтавської обласної військової адміністрації Голова Сумської обласної державної адміністрації - керівник обласної військової адміністрації Заступник Начальника Вінницької обласної військової адміністрації Начальник Волинської обласної військової адміністрації Заступник голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації - начальник обласної військової адміністрації Начальник Житомирської обласної військової адміністрації В.о. голови Закарпатської обласної державної адміністрації - в.о. начальника обласної військової адміністрації Голова Запорізької обласної державної адміністрації, начальник обласної військової адміністрації Заступник голови Київської міської державної адміністрації Голова Івано-Франківської обласної державної адміністрації - начальник обласної військової адміністрації Начальник Київської обласної військової адміністрації Начальник Кіровоградської обласної військової адміністрації Начальник Львівської обласної військової адміністрації Начальник Тернопільської обласної військової адміністрації Т.в.о. начальника Херсонської обласної військової адміністрації Заступник начальника Хмельницької обласної військової адміністрації Начальник Черкаської обласної військової адміністрації Начальник Чернігівської обласної військової адміністрації Голова Донецької обласної державної адміністрації, начальник обласної військової адміністрації Начальник Харківської обласної військової адміністрації Голова обласної державної адміністрації (начальник Чернівецької обласної військової адміністрації) |
О. Кубраков Т. Висоцький С. Подолін С. Гайдай В. Кім О. Муратов Д. Лунін Д. Живицький О. Піщик Ю. Погуляйко М. Беспальчук В. Бунечко М. Білецький О. Старух П. Пантелеєв С. Онищук О. Кулеба А. Райкович М. Козицький В. Труш Д. Бутрій В. Білик І. Табурець В. Чаус П. Кириленко О. Синєгубов Р. Запаранюк |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
захисту довкілля
та природних ресурсів України
28 жовтня 2022 року № 454
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
07 лютого 2023 р.
за № 242/39298
ПОРЯДОК
взаємодії Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України з обласними, Київською і Севастопольською міськими державними адміністраціями з питань охорони навколишнього природного середовища
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм взаємодії Міндовкілля, обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій з питань охорони навколишнього природного середовища та спрямований на забезпечення узгодженості, планомірності й ефективності реалізації державної екологічної політики.
2. Взаємодія Міндовкілля з обласними, Київською і Севастопольською міськими державними адміністраціями здійснюється відповідно до
Закону України "Про місцеві державні адміністрації".
II. Шляхи та завдання взаємодії
1. Взаємодія з обласними, Київською і Севастопольською міськими державними адміністраціями здійснюється шляхом:
обміну інформацією;
проведення навчально-методичних заходів з питань охорони навколишнього природного середовища;
вироблення спільних позицій з питань удосконалення законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища;
вироблення спільних позицій щодо мінімізації несприятливого впливу діяльності суб’єктів господарювання на стан навколишнього природного середовища;
аналізу стану навколишнього природного середовища на національному та регіональному рівнях;
здійснення інших заходів, передбачених законодавством.
2. Першочерговим завданням взаємодії є вироблення спільних позицій з питань:
підготовка методичних рекомендацій з розроблення положення про структурний підрозділ з питань довкілля, екології та природних ресурсів з обов’язковим урахуванням у них галузевих повноважень, необхідних для реалізації державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища;
адаптації та запровадження норм європейського екологічного права в законодавстві України;
удосконалення системи управління довкіллям та інтеграції екологічної політики в документи державного планування;
підвищення рівня обізнаності населення, сприяння реалізації права громадян на доступ до екологічної інформації;
підготовки пропозицій до проєктів державних цільових програм та регіональних екологічних програм і планів, їх фінансово-економічного забезпечення;
удосконалення механізмів участі громадськості при прийнятті рішень у сфері охорони навколишнього природного середовища;
організації, охорони і використання територій та об’єктів природно-заповідного фонду;
підтримки реалізації громадських ініціатив під час проведення міжрегіональних екологічних фестивалів, виставок, свят, інших масових заходів;
забезпечення функціонування загальнодержавної екологічної автоматизованої інформаційно-аналітичної системи забезпечення доступу до екологічної інформації Єдина екологічна платформа "ЕкоСистема";
надання методичної та методологічної допомоги, підтримки в організації та забезпеченні виконання повноважень у сфері охорони навколишнього природного середовища, визначених законодавством;
створення робочих груп з підготовки проєктів нових або внесення змін до чинних нормативно- правових актів, внесення пропозицій щодо удосконалення законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища.
III. Обмін інформацією та надання методологічної допомоги
1. Обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації надають до Міндовкілля інформацію щодо:
стану реалізації та підготовки пропозицій до нових проєктів міжнародної технічної допомоги у сфері охорони навколишнього природного середовища (щороку);
регіональних та місцевих природоохоронних ініціатив, програм, планів - чинних та тих, що розробляються (щороку);
щорічних доповідей про стан навколишнього природного середовища відповідних територій (за структурою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку) та даних про екологічно небезпечні аварії і ситуації;
паспортів місць видалення відходів, реєстрових карт об’єктів утворення, оброблення та утилізації відходів (електронні копії документів у міру надходження);
екологічних паспортів регіонів за відповідний рік за формою, наведеною у додатку 2 до цього Порядку (щороку);
створення/оголошення територій та об’єктів природно-заповідного фонду та зміни меж, категорії та скасування статусу територій та об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та звітів про зміни складу територій та об’єктів природно-заповідного фонду України за відповідний рік (щороку);
переліків дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, наданих суб’єктам господарювання, об’єкти яких відповідно до законодавства належать до другої або третьої групи із зазначенням номеру та строку дії (щоквартально);
інформацію про місця зберігання та наявності хімічних речовин, віднесених до групи стійких органічних забруднювачів згідно із
Стокгольмською конвенцією про стійкі органічні забруднювачі, ратифікованою Законом України від 18 квітня 2007 року
№ 949-V "Про ратифікацію Стокгольмської конвенції про стійкі органічні забруднювачі" (щороку);
інформацію про місця зберігання не придатних до використання і заборонених до застосування хімічних засобів захисту рослин та промислових відходів групи стійких органічних забруднювачів (щороку);
інформацію про підприємства, в експлуатації яких перебуває обладнання, що містить поліхлоровані дифеніли, а також місць зберігання обладнання та відходів, які їх містять (щороку);
переліки дозволів на спеціальне використання природних рослинних ресурсів місцевого значення (щороку).
2. Міндовкілля забезпечує:
надання методичної допомоги у залученні коштів міжнародних донорів;
надання методичної допомоги у здійсненні оцінки впливу на довкілля планованої діяльності та стратегічної екологічної оцінки;
надання методичної допомоги з підготовки щорічної доповіді про стан навколишнього природного середовища відповідних територій та формування екологічних паспортів регіонів;
надання роз’яснень щодо реалізації державної політики з питань, що належать до компетенції Міндовкілля;
надання інформації про індикативні показники збільшення площі природно-заповідного фонду за областями (щороку);
ведення переліку суб’єктів господарювання, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами та виробництва особливо небезпечних хімічних речовин, а також ліцензії яких анульовано;
ведення переліку суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність у сфері поводження з небезпечними відходами;
надання інформаційної допомоги щодо актуальних змін законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища;
надання інформації щодо затверджених лімітів спеціального використання природних ресурсів в межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення;
надання методологічної підтримки в організації та виконанні повноважень у сфері охорони навколишнього природного середовища, визначених законодавством;
надання методичної допомоги щодо визначення величин викидів в атмосферне повітря розрахунковим методом;
координацію регіональної співпраці шляхом організації міжрегіонального співробітництва з метою взаємоузгодження діяльності місцевих органів виконавчої влади двох або декількох регіонів, що спрямована на спільне вирішення питань екологічного розвитку цих територій.
IV. Порядок та терміни надання інформації
1. Інформація надається в електронному вигляді на електронну адресу - info@mepr.gov.ua, а також з використанням засобів електронних комунікаційних мереж.
2. Структурні підрозділи Міндовкілля відповідно до компетенції забезпечують узагальнення наданої інформації та її використання для вироблення пропозицій щодо вдосконалення формування та реалізації державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.
3. Інформація надається:
щороку до 01 березня року, що настає за звітним, за винятком щорічних доповідей про стан навколишнього природного середовища та екологічних паспортів регіонів термін надання яких - до 01 вересня року, що настає за звітним;
щоквартально до 10 числа місяця, що настає за звітним - даних про екологічно небезпечні аварії і ситуації (форма звітності довільна).
Директор Департаменту стратегічного планування та відновлення довкілля |
М. Гожан |
Додаток 1
до Порядку взаємодії
Міністерства захисту довкілля
та природних ресурсів України
з обласними,
Київською і Севастопольською
міськими державними адміністраціями
з питань охорони
навколишнього природного середовища
(абзац четвертий пункту 1 розділу III)
СТРУКТУРА
щорічної доповіді про стан навколишнього природного середовища
|
Вступне слово |
1. |
Загальні відомості |
|
|
1. |
Географічне розташування та кліматичні особливості території |
|
2. |
Соціальний та економічний розвиток території |
2. |
Атмосферне повітря |
|
1. |
Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря |
|
|
Динаміка викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря |
|
|
Основні забруднювачі атмосферного повітря (за видами економічної діяльності) |
|
2. |
Транскордонне забруднення атмосферного повітря |
|
3. |
Якість атмосферного повітря в населених пунктах |
|
4. |
Стан радіаційного забруднення атмосферного повітря |
|
5. |
Вплив забруднюючих речовин на здоров’я людини та біорізноманіття |
|
6. |
Державна політика та заходи у сфері поліпшення та відновлення стану атмосферного повітря |
3. |
Зміна клімату |
|
1. |
Тенденції зміни клімату |
|
2. |
Політика та заходи у сфері скорочення антропогенних викидів парникових газів та адаптації до зміни клімату |
|
3. |
Політика та заходи у сфері охорони озонового шару |
4. |
Водні ресурси |
|
1. |
Водні ресурси та їх використання |
|
|
Загальна характеристика |
|
|
Водокористування та водовідведення |
|
2. |
Забруднення поверхневих вод |
|
|
Скидання забруднюючих речовин у водні об’єкти та очистка стічних вод |
|
|
Основні забруднювачі водних об’єктів (за сферами діяльності) |
|
|
Транскордонне забруднення поверхневих вод |
|
3. |
Стан поверхневих вод |
|
|
Екологічний стан та потенціал масивів поверхневих вод |
|
|
Хімічний стан масивів поверхневих вод |
|
|
Мікробіологічна оцінка якості вод з огляду на епідемічну ситуацію |
|
|
Радіаційний стан поверхневих вод |
|
4. |
Екологічний стан Азовського та Чорного морів |
|
5. |
Державна політика та заходи щодо поліпшення стану водних об’єктів |
5. |
Збереження біологічного та ландшафтного різноманіття, розвиток природно-заповідного фонду та формування національної екологічної мережі |
|
1. |
Збереження біологічного та ландшафтного різноманіття, формування національної екологічної мережі |
|
|
Загальна характеристика |
|
|
Загрози та вплив антропогенних чинників на структурні елементи екомережі, біологічне та ландшафтне різноманіття |
|
|
Заходи щодо збереження біологічного та ландшафтного різноманіття |
|
|
Формування національної екомережі |
|
|
Біобезпека та поводження з генетично модифікованими організмами |
|
2. |
Охорона, використання та відтворення рослинного світу |
|
|
Загальна характеристика рослинного світу |
|
|
Охорона, використання та відтворення лісів та інших рослинних ресурсів |
|
|
Охорона та відтворення видів рослин та грибів, занесених до Червоної книги України, та тих, що підпадають під дію міжнародних договорів |
|
|
Охорона природних рослинних угруповань, занесених до Зеленої книги України |
|
|
Охорона, використання та відтворення зелених насаджень |
|
|
Інвазійні чужорідні види рослин у флорі в межах адміністративно-територіальної одиниці |
|
3. |
Охорона, використання та відтворення тваринного світу |
|
|
Загальна характеристика тваринного світу |
|
|
Стан і ведення мисливського господарства |
|
|
Стан і ведення рибного господарства |
|
|
Охорона та відтворення видів тварин, занесених до Червоної книги України, та тих, що підпадають під дію міжнародних договорів |
|
|
Охорона, використання та відтворення водних біоресурсів |
|
|
Інвазійні чужорідні види тварин у фауні в межах адміністративно-територіальної одиниці |
|
4. |
Природні території та об’єкти, що підлягають особливій охороні |
|
|
Стан і перспективи розвитку природно-заповідного фонду |
|
|
Водно-болотні угіддя міжнародного значення |
|
|
Біосферні резервати та Всесвітня природна спадщина |
|
|
Формування Смарагдової мережі |
|
5. |
Еколого-освітня та рекреаційна діяльність у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду |
|
6. |
Державна політика та заходи збереження біорізноманіття |
6. |
Земельні ресурси та ґрунти |
|
1. |
Структура та стан земель |
|
|
Структура та динаміка основних видів земельних угідь |
|
|
|
Стан ґрунтів |
|
|
|
Деградація земель |
|
|
2. |
Основні чинники антропогенного впливу на земельні ресурси та ґрунти |
|
3. |
Державна політика та заходи у сфері охорони земель |
|
|
|
Практичні заходи |
|
|
|
Нормативно-правове, фінансове та інституційне забезпечення, міжнародне співробітництво |
7. |
Надра |
|
|
1. |
Мінерально-сировинна база |
|
|
|
Стан та використання мінерально-сировинної бази |
|
|
2. |
Система моніторингу геологічного середовища |
|
|
|
Підземні води: ресурси, використання, якість |
|
|
|
Екзогенні геологічні процеси |
|
|
3. |
Дозвільна діяльність у сфері використання надр |
|
|
4. |
Геологічний контроль за вивченням та використанням надр |
|
5. |
Державна політика та заходи щодо геологічного вивчення та раціонального використання надр |
8. |
Відходи |
|
|
1. |
Структура утворення та накопичення відходів |
|
|
2. |
Поводження з відходами (збирання, зберігання, утилізація та видалення) |
|
|
3. |
Транскордонне перевезення небезпечних відходів |
|
|
4. |
Державна політика та заходи у сфері поводження з відходами |
|
9. |
Екологічна безпека |
|
|
1. |
Екологічна безпека як складова національної безпеки |
|
|
2. |
Об’єкти підвищеної небезпеки |
|
|
3. |
Радіаційна безпека |
|
|
|
Стан радіоактивного забруднення території адміністративно-територіальної одиниці |
|
|
|
Поводження з радіоактивними відходами |
|
|
|
Стан радіаційної безпеки у зоні відчуження і зоні безумовного (обов’язкового) відселення |
|
4. |
Екологічна безпека на територіях, які зазнали впливу внаслідок збройної агресії проти України Шкода, завдана земельним ресурсам Втрати надр Збитки, завдані водним ресурсам Шкода, завдана атмосферному повітрю Втрати лісового фонду Збитки, завдані природно-заповідному фонду |
|
5. |
Державна політика та заходи з забезпечення екологічної безпеки |
10. |
Промисловість та її вплив на навколишнє природнє середовище |
|
|
1. |
Структура та обсяги промислового виробництва |
|
|
2. |
Вплив на навколишнє середовище |
|
|
|
Гірничодобувна промисловість |
|
|
|
Металургійна промисловість |
|
|
|
Хімічна та нафтохімічна промисловість |
|
|
|
Харчова промисловість |
|
|
3. |
Державна політика та заходи з екологізації промислового виробництва |
|
11. |
Сільське господарство та його вплив на навколишнє природнє середовище |
|
1. |
Тенденції розвитку сільського господарства |
|
|
2. |
Вплив на навколишнє середовище |
|
|
|
Внесення мінеральних і органічних добрив на оброблювані землі та під багаторічні насадження |
|
|
Використання пестицидів |
|
|
|
Зрошення та осушення земель |
|
|
|
Тенденції в тваринництві |
|
|
3. |
Органічне сільське господарство |
|
|
4. |
Державна політика та заходи з екологізації сільського господарства |
|
12. |
Енергетика та її вплив на навколишнє природнє середовище |
|
|
1. |
Структура виробництва та використання енергії |
|
|
2. |
Ефективність енергоспоживання та енергозбереження |
|
|
3. |
Вплив енергетичної галузі на навколишнє природнє середовище |
|
|
4. |
Використання відновлювальних джерел енергії та розвиток альтернативної енергетики |
|
5. |
Державна політика та заходи щодо зменшення впливу енергетики на навколишнє природнє середовище |
13. |
Транспорт та його вплив на навколишнє середовище |
|
|
1. |
Транспортна мережа адміністративно-територіальної одиниці |
|
|
|
Структура та обсяги транспортних перевезень |
|
|
|
Склад парку та середній вік транспортних засобів |
|
|
2. |
Вплив транспорту на навколишнє середовище |
|
|
3. |
Державна політика та заходи щодо зменшення впливу транспорту на навколишнє середовище |
|
14. |
Стале споживання та виробництво |
|
|
1. |
Тенденції та характеристика споживання |
|
|
2. |
Запровадження елементів сталого споживання та виробництва |
|
15. |
Державне управління у сфері охорони навколишнього природного середовища |
|
1. |
Національна та регіональна екологічна політика |
|
|
2. |
Удосконалення нормативно-правового регулювання у сфері охорони навколишнього природного середовища |
|
3. |
Державний нагляд (контроль) у сфері охорони навколишнього природного середовища |
|
4. |
Виконання державних цільових екологічних програм |
|
|
5. |
Державна політика у сфері моніторингу навколишнього природного середовища |
|
6. |
Оцінка впливу на довкілля |
|
|
7. |
Економічні засади природокористування |
|
|
|
Економічні механізми природоохоронної діяльності |
|
|
|
Стан фінансування сфери охорони навколишнього природного середовища |
|
|
8. |
Технічне регулювання у сфері охорони навколишнього природного середовища, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки |
|
9. |
Державне регулювання природокористування |
|
|
10. |
Стан та перспективи наукових досліджень у сфері охорони навколишнього природного середовища |
|
11. |
Участь громадськості в процесі прийняття рішень з питань, що стосуються охорони навколишнього природного середовища |
|
12. |
Екологічна освіта та інформування |
|
|
13. |
Міжнародне співробітництво у сфері охорони навколишнього природного середовища |
|
|
Висновки |
|
................Перейти до повного тексту