1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
22.01.2020 № 20
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 березня 2020 р.
за № 238/34521
Про затвердження Положення про Комісію з атестації
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства фінансів № 579 від 24.09.2020 № 420 від 03.08.2023 )
Відповідно до частини восьмої статті 19 Закону України "Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Комісію з атестації, що додається.
2. Департаменту прогнозування доходів бюджету та методології бухгалтерського обліку в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Ходаковського П.В.

В.о. Міністра

Ю. Гелетій

ПОГОДЖЕНО:

Голова Ради нагляду за аудиторською діяльністю



Л. Гапоненко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
22 січня 2020 року № 20
ПОЛОЖЕННЯ
про Комісію з атестації
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає порядок діяльності Комісії з атестації (далі - Комісія) відповідно до Закону України "Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність" (далі - Закон).
2. Комісія є постійно діючим колегіальним органом і працює на громадських засадах.
3. Комісія у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, рішеннями Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю, у тому числі цим Положенням.
4. Організаційне, матеріально-технічне та методичне забезпечення діяльності Комісії здійснюється Інспекцією із забезпечення якості Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю (далі - Інспекція).
( Пункт 4 розділу I в редакції Наказу Міністерства фінансів № 420 від 03.08.2023 )
II. Склад Комісії
1. Комісія складається з дев'яти осіб та формується шляхом делегування до її складу:
( Абзац перший пункту 1 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 420 від 03.08.2023 )
1) однієї особи від закладів вищої освіти за поданням Міністерства освіти і науки України;
2) двох осіб - представників професійних організацій аудиторів та бухгалтерів, які мають у своєму складі повноправними членами не менше 10 відсотків загальної кількості аудиторів, зареєстрованих у Реєстрі аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності (далі - Реєстр) станом на 01 січня поточного року;
( Підпункт 2 пункту 1 розділу II в редакції Наказу Міністерства фінансів № 420 від 03.08.2023 )
3) однієї особи від Аудиторської палати України;
4) по одній особі від Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку та аудиту, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного розвитку, та двох осіб від Національного банку України.
( Підпункт 4 пункту 1 розділу II в редакції Наказів Міністерства фінансів № 579 від 24.09.2020, № 420 від 03.08.2023 )
2. До Комісії можуть бути делеговані представники професійних організацій аудиторів та бухгалтерів, які мають у своєму складі повноправними членами не менше 10 відсотків загальної кількості аудиторів, зареєстрованих у Реєстрі станом на 01 січня поточного року.
Якщо професійних організацій аудиторів та бухгалтерів, які відповідають зазначеному критерію, більше двох, то в першу чергу з їх числа до Комісії включаються представники професійних організацій аудиторів та бухгалтерів, які є членами Міжнародної федерації бухгалтерів. При цьому перевага надається тим професійним організаціям аудиторів та бухгалтерів, які мають у своєму складі повноправними членами найбільшу кількість аудиторів, зареєстрованих у Реєстрі станом на 01 січня поточного року. У разі якщо професійні організації аудиторів та бухгалтерів, які є членами Міжнародної федерації бухгалтерів, серед тих професійних організацій аудиторів та бухгалтерів, які відповідають зазначеному критерію, відсутні або їх менше ніж дві, то до Комісії включаються представники тих професійних організацій аудиторів та бухгалтерів, які відповідають зазначеному критерію та мають у своєму складі повноправними членами більшу кількість аудиторів, зареєстрованих у Реєстрі станом на 01 січня поточного року.
Професійні організації аудиторів та бухгалтерів обирають представників до Комісії шляхом рейтингового голосування відповідно до Порядку проведення рейтингового голосування під час обрання представників професійних організацій аудиторів та бухгалтерів для їх делегування до комісії з атестації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 березня 2023 року № 206.
( Пункт 2 розділу II в редакції Наказу Міністерства фінансів № 420 від 03.08.2023 )
3. Персональний склад Комісії затверджується наказом Міністерства фінансів України.
4. Голова Комісії обирається з числа її членів простою більшістю голосів від загальної кількості членів Комісії.
5. Строк повноважень членів Комісії становить три роки.
Суб'єкт, який делегував свого представника до Комісії, має право відкликати його достроково.
6. Члени Комісії зобов'язані:
1) дотримуватися вимог законодавства, у тому числі цього Положення;
2) брати участь у засіданнях Комісії та забезпечувати виконання рішень Комісії;
3) сумлінно виконувати свої обов'язки;
4) бути неупередженими та об'єктивними;
5) не допускати конфлікту інтересів;
6) дотримуватися режиму конфіденційності щодо інформації, яка їм може стати відомою у процесі виконання обов'язків, передбачених Законом та цим Положенням.
III. Повноваження Комісії
1. До повноважень Комісії належать:
1) організація розробки та подання на схвалення до Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю проєктів Порядку складання іспитів при атестації аудиторів, Порядку набуття практичного досвіду із провадження аудиторської діяльності, Порядку безперервного професійного навчання аудиторів, Порядку зарахування теоретичних знань, інших нормативно-правових актів з питань атестації та професійного навчання аудиторів;
( Підпункт 1 пункту 1 розділу III в редакції Наказу Міністерства фінансів № 420 від 03.08.2023 )
2) затвердження програм іспитів для кандидатів в аудитори в обсязі, не меншому ніж обсяги навчальних програм закладів вищої освіти IV рівня акредитації;
3) визначення розміру плати за складання іспитів;
( Пункт 1 розділу III доповнено підпунктом 3 згідно з Наказом Міністерства фінансів № 420 від 03.08.2023 )
4) організація проведення іспитів;
5) затвердження результатів іспитів;
6) прийняття рішень про зарахування іспиту у випадках, передбачених Законом;
7) розгляд апеляцій на результати іспитів;
8) акредитація незалежних центрів оцінювання, визначення укладачів екзаменаційних завдань та осіб з перевірки екзаменаційних робіт;
( Підпункт 8 пункту 1 розділу III в редакції Наказу Міністерства фінансів № 420 від 03.08.2023 )
9) формування вимог до юридичних осіб, що можуть проводити безперервне професійне навчання аудиторів;
10) прийняття рішення про визнання кваліфікаційної придатності особи до провадження аудиторської діяльності;
11) прийняття рішення про розподіл коштів, які надійшли за складання іспитів відповідно до затвердженого порядку;
( Пункт 1 розділу III доповнено новим підпунктом 11 згідно з Наказом Міністерства фінансів № 420 від 03.08.2023 )
12) встановлення компетенції за результатами складання окремих теоретичних іспитів.
( Пункт 1 розділу III доповнено новим підпунктом 12 згідно з Наказом Міністерства фінансів № 420 від 03.08.2023 )
2. Комісія має інші повноваження відповідно до Закону.
IV. Порядок організації та проведення засідань Комісії
1. Організаційною формою роботи Комісії є засідання. Засідання Комісії проводяться у разі потреби, але не рідше одного разу на два місяці.
2. Засідання Комісії можуть бути ініційовані Головою Комісії, за пропозицією членів Комісії або Інспекцією.
Засідання Комісії можуть проводитися у режимі відеоконференції з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.
У разі введення воєнного або надзвичайного стану, встановлення карантину та запровадження обмежувальних заходів засідання Комісії проводяться у режимі відеоконференції з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.
Скликання, організація та проведення засідань Комісії у режимі відеоконференції з використанням інформаційно-комунікаційних технологій здійснюються у загальному порядку. Технічне забезпечення проведення засідань Комісії у режимі відеоконференції здійснюється Інспекцією.
( Пункт 2 розділу IV в редакції Наказу Міністерства фінансів № 420 від 03.08.2023 )
3. Повідомлення про проведення засідання Комісії разом з проєктом порядку денного та матеріалами з питань, які запропоновано до розгляду, розсилаються уповноваженою особою Інспекції не пізніше п’яти робочих днів до дати засідання Комісії.

................
Перейти до повного тексту