1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
30.01.2009 N 63
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 березня 2009 року
за N 220/16236
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 794 від 16.07.2013 )
Про здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо державних закупівель
Відповідно до підпунктів 8 та 17 пункту 10 Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 N 921 (із змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо державних закупівель, що додається.
2. Департаменту державних закупівель забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Скасувати наказ Міністерства економіки України від 05.11.2008 N 635 "Про здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо державних закупівель".
Міністр
ПОГОДЖЕНО:
Голова Державного комітету
України з питань регуляторної
політики та підприємництва
Б.М.Данилишин



О.Кужель
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства економіки
України
30.01.2009 N 63
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 березня 2009 року
за N 220/16236
ПОРЯДОК
здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо державних закупівель
1. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм здійснення Мінекономіки контролю за дотриманням замовниками вимог законодавства щодо державних закупівель (далі - контроль).
Метою здійснення контролю є встановлення відповідності проведених процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти вимогам законодавства у сфері державних закупівель, забезпечення усунення виявлених порушень та запобігання їх вчиненню в подальшому.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
акт перевірки - документ, який складається посадовою особою (особами), що проводила перевірку, за її результатами;
звернення учасника - заява учасника щодо порушення законодавства про закупівлі, наслідком якого стало порушення його законних прав та інтересів;
перевірка - здійснення Мінекономіки контрольних заходів з метою перевірки дотримання замовником законодавства в сфері державних закупівель;
планова перевірка - перевірка, яка передбачена річним планом перевірок державних закупівель та проводиться за місцезнаходженням замовника;
позапланова перевірка - перевірка, яка не передбачена річним планом перевірок і проводиться у спосіб та за наявності відповідних підстав;
системний характер надходження скарг - надходження до Мінекономіки не менше трьох скарг від різних учасників на дії або бездіяльність конкретного замовника у сфері державних закупівель.
Інші терміни, зазначені у цьому Порядку, вживаються у значеннях, визначених Положенням про закупівлю товарів, робіт і послуг, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 N 921 (із змінами) (далі - Положення).
2. Порядок здійснення контрольних заходів
1. Контроль здійснюється шляхом проведення планових перевірок відповідно до затвердженого річного плану їх проведення або позапланових перевірок за наявності підстав, зазначених у пункті 5 цієї глави, а також у випадках та у порядку, встановленому пунктом 17 цієї глави шляхом витребування документів та/або інформації від замовника.
2. Планові перевірки замовника проводяться не частіше одного разу на рік згідно з річним планом перевірок.
Річний план перевірок оприлюднюється на веб-сайті Мінекономіки.
3. Позапланові перевірки можуть проводитись за місцезнаходженням замовника або у формі невиїзної перевірки шляхом запиту та отримання від замовника необхідних документів, їх розгляду й аналізу.
4. Проведення планової або позапланової перевірки за місцезнаходженням замовника здійснюється відповідно до наказу Мінекономіки, у якому зазначаються тип перевірки, прізвище, ім'я, по батькові посадової особи (осіб), яку (яких) направлено на перевірку, та строк проведення перевірки, визначений з урахуванням обсягу питань, що перевіряються.
Строк проведення планової перевірки не може перевищувати 30 робочих днів, а для позапланової перевірки - 20 робочих днів.
5. Проведення позапланових перевірок здійснюється за наявності однієї з таких підстав:
рішення Кабінету Міністрів України, доручення Прем'єр-міністра України щодо проведення перевірки, що не можуть бути виконані в плановому порядку;
за рішенням Мінекономіки, що викликане скаргами учасників на дії або бездіяльність замовників у сфері державних закупівель, які носять системний характер.
6. Мінекономіки в процесі перевірки може робити запити замовнику на отримання документів та відповідної інформації, встановлювати строки надання документів та/або інформації.
У разі ненадання замовником документів у встановлений у запиті строк Мінекономіки має право прийняти рішення про визнання результатів процедури закупівлі недійсними відповідно до пункту 11 Положення за наявності таких результатів.
З метою з'ясування питань, які виникають при проведенні перевірки, Мінекономіки має право отримувати від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, Національного банку України та його установ, фінансових установ інформацію, що стосується питань відповідної перевірки.
7. Про проведення планової перевірки замовник письмово повідомляється не пізніше ніж за десять днів до початку її проведення.
8. Мінекономіки повідомляє замовника про дату початку планової перевірки одним із таких способів:
особисто під розписку керівнику або голові тендерного комітету замовника;
через підрозділ замовника, відповідальний за отримання кореспонденції (канцелярію, діловодну службу, загальний відділ тощо), з позначенням на копії повідомлення дати прийняття та підписом працівника підрозділу, який прийняв повідомлення;
рекомендованим поштовим відправленням з повідомленням. При цьому на копії повідомлення, що залишається в Мінекономіки, зазначаються реквізити поштового повідомлення, яке долучається до матеріалів перевірки державних закупівель.
9. Про проведення позапланової перевірки повідомлення замовнику не направляється.
Під час проведення позапланової перевірки з'ясовуються питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу.
10. Копія рішення Мінекономіки щодо проведення перевірки надається замовнику.
11. До участі в перевірці за письмовим зверненням Мінекономіки можуть залучатися за згодою спеціалісти міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, експерти.
12. Посадові особи Мінекономіки у разі проведення перевірки за місцезнаходженням замовника зобов'язані розписатися в журналі реєстрації перевірок замовника (за його наявності) із зазначенням періоду, в який здійснюється перевірка. Ненадання замовником журналу фіксується в акті перевірки або акті перевірки з окремих питань.
13. Замовник, щодо якого проводиться перевірка, забезпечує посадових осіб Мінекономіки та залучених спеціалістів місцем для роботи, створює умови для зберігання документів та можливість безкоштовно у службових цілях користуватися зв'язком, комп'ютерною, розмножувальною та іншою технікою.
14. Під час проведення перевірки за місцезнаходженням замовника обов'язково проводиться документальний аналіз питань, що перевіряються.
При проведенні документального аналізу перевіряється відповідність документів замовника вимогам законодавства. У разі ведення документообігу з використанням електронних засобів зберігання й обробки інформації на вимогу посадової особи Мінекономіки керівництво замовника забезпечує безперешкодний доступ до баз даних в електронному вигляді та оформляє відповідні документи на паперовому носії.
Надання копій документів посадовим особам Мінекономіки для підтвердження фактів, викладених в акті перевірки або акті перевірки з окремих питань, забезпечується головою тендерного комітету, іншою уповноваженою ним особою або керівником чи заступником керівника замовника.
Орієнтовні переліки питань, що підлягають з'ясуванню під час проведення перевірок дотримання вимог законодавства у сфері державних закупівель, а також документів і матеріалів, які перевіряються на відповідність законодавству щодо державних закупівель, наведені в додатках 1 і 2 до цього Порядку.
15. Відомості про хід перевірки не підлягають розголошенню до їх повного документування в акті перевірки або акті перевірки з окремих питань, крім випадків, передбачених законодавством.
16. У разі недопущення посадових осіб Мінекономіки до перевірки, ненадання необхідних документів, наявності інших обставин, що унеможливлюють проведення перевірки, посадовою особою Мінекономіки складається відповідний акт, який підписується та вручається замовнику в тому самому порядку, що й акт перевірки.
За таких обставин перевірка не вважається проведеною.
Про факти, що перешкоджають проведенню перевірки, Мінекономіки інформує правоохоронні органи для вжиття заходів, передбачених законодавством.
17. У випадку ненадання замовником документів та/або інформації на запит Мінекономіки під час розгляду скарг, поданих учасниками до моменту укладання договору про закупівлю, Мінекономіки в порядку контролю робить запит замовнику з вимогою про отримання документів та/або інформації, а також встановлює строки надання відповідних документів та/або інформації. У разі ненадання замовником документів та/або інформації у встановлений у запиті строк Мінекономіки має право прийняти рішення щодо визнання результатів процедури закупівлі недійсними відповідно до пункту 11 Положення за наявності таких результатів.

................
Перейти до повного тексту