- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
6 березня 2007 р.
за N 201/13468
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства
соціальної політики
N 505 від 15.08.2013 )
Про затвердження Типового положення про центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів
1. Затвердити Типове положення про центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів, що додається.
2. Міністерству праці та соціальної політики Автономної Республіки Крим, головним управлінням праці та соціального захисту населення обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій до 01.06.2007 вжити заходів щодо приведення діючих положень про центри соціальної реабілітації дітей-інвалідів у відповідність до Типового положення, затвердженого цим наказом.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра В.Дьяченка.
4. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров'я України, Фонду України соціального захисту інвалідів від 10.07.2002
N 313/395/248/92 "Про затвердження Типового положення про центр ранньої соціальної реабілітації дітей-інвалідів", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26 листопада 2002 року за N 920/7208.
Міністр ПОГОДЖЕНО: Заступник Міністра освіти і науки України Заступник Міністра охорони здоров'я України Заступник Міністра фінансів України | М.Папієв В.Тесленко Ю.Гайдаєв С.Рибак |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
праці та соціальної
політики України
13.02.2007 N 48
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
6 березня 2007 р.
за N 201/13468
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів
1. Загальні положення
1.1. Центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів (далі - Центр) є закладом системи органів праці та соціального захисту населення, метою діяльності якого є здійснення заходів, спрямованих на розвиток та коригування порушень розвитку дитини-інваліда, навчання її основним соціальним та побутовим навичкам, розвиток здібностей, створення передумов для інтеграції у суспільство.
1.2. Центр утворюється у формі державних та комунальних спеціалізованих підприємств, установ та закладів, які не мають на меті отримання прибутку, для перебування дітей-інвалідів, які мають відповідні медичні показання і потребують спеціальних умов для одержання соціальної реабілітації.
1.3. Центр загальнодержавного значення утворюється, реорганізується та ліквідується на підставі рішення Кабінету Міністрів України. Інші центри державної форми власності (міжрегіонального, обласного, міського та районного значення) утворюються, реорганізуються та ліквідуються на підставі рішення відповідного місцевого органу виконавчої влади.
Центр комунальної форми власності утворюється, реорганізується та ліквідується на підставі рішення органу місцевого самоврядування.
1.5. На підставі цього Типового положення Центр розробляє власне Положення, що затверджується органом, яким було прийнято рішення про створення Центру.
1.6. Координація роботи Центру, організаційно-методичне забезпечення його діяльності здійснюються органом праці та соціального захисту населення.
1.7. Центр розміщується на територіях із спеціально побудованими або пристосованими приміщеннями, що відповідають безбар'єрній архітектурі, санітарно-гігієнічним, протипожежним вимогам, техніці безпеки, мають усі види комунального благоустрою.
1.8. Центр взаємодіє з місцевими органами охорони здоров'я, освіти і науки тощо.
1.9. Види діяльності, що потребують ліцензування, здійснюються Центром після отримання в установленому порядку відповідної ліцензії.
1.10. У своїй діяльності Центр керується
Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства праці та соціальної політики України, іншими нормативно-правовими актами з питань соціальної реабілітації дітей-інвалідів, а також цим Типовим положенням.
2. Завдання Центру
Центр забезпечує:
Діти-інваліди, які згідно з медичним висновком потребують постійного стороннього догляду і не можуть перебувати в загальноосвітніх закладах, забезпечуються соціальним, психолого-педагогічним патронатом вдома.
2.2. Створення умов для всебічного розвитку, засвоєння вихованцями знань, умінь і навичок з метою підготовки їх до здобуття дошкільної освіти, з подальшим здобуттям дітьми базової та повної загальної середньої освіти, професійно-технічної та вищої освіти з урахуванням рекомендацій лікарів.
2.3. Підготовку батьків дітей-інвалідів до продовження реабілітаційного процесу з дітьми-інвалідами поза межами Центру, соціально-педагогічний патронат таких сімей.
2.4. Надання кваліфікованої допомоги дітям-інвалідам у здійсненні корекції психофізичного розвитку за індивідуальною програмою реабілітації та залучення до участі в цій програмі батьків та (або) законного представника.
2.5. Комплексну реабілітацію та соціальну адаптацію дітей-інвалідів.
2.6. Надання реабілітаційних послуг згідно з індивідуальною програмою реабілітації дитини-інваліда.
2.7. Виконання індивідуального сімейного плану.
2.8. Надання дітям-інвалідам комплексної соціальної, психологічної, педагогічної та інших видів реабілітації.
2.9. Оволодіння дітьми-інвалідами професійними навичками та їх трудове навчання (працевлаштування, спрямування в центр професійної реабілітації інвалідів, у вищі навчальні заклади).
Якщо реабілітаційний заклад розташований у сільській місцевості, діти-інваліди, які проживають у близьких та віддалених районах, забезпечуються безоплатно транспортними послугами (до місця розташування реабілітаційного закладу та до місця проживання).
У разі потреби послуги з соціального та педагогічного патронату на дому надає служба соціального патронату Центру.
3. Структура Центру
3.1. Основними структурними підрозділами Центру є:
3.1.1. Адміністрація;
3.1.2. Відділення соціальної реабілітації дітей-інвалідів;
3.1.3. Відділення психологічної реабілітації;
3.1.4. Відділення педагогічної реабілітації;
3.1.5. Відділення професійної орієнтації;
3.1.6. Відділення медичного супроводу;
3.1.7. Методичний відділ;
3.1.8. Відділ обслуговування Центру;
3.1.9. Служба соціального патронату;
3.1.10. Інші структурні підрозділи, діяльність яких пов'язана з соціальною реабілітацією дітей-інвалідів.
3.2. У разі потреби при Центрі можуть створюватися відділення "Матері та дитини" для дітей молодшого віку (до 2 років), які потребують постійної соціальної допомоги.
3.3. Робота структурних підрозділів Центру проводиться відповідно до положень про ці підрозділи, що затверджуються директором Центру.
3.4. У складі центрів державного та обласного значень функціонує стаціонарне відділення.
4. Умови зарахування до Центру та відрахування з нього
4.1. Зарахування дітей-інвалідів здійснюється Центром відповідно до надісланих документів регіональним органом праці та соціального захисту населення згідно з Порядком надання інвалідам та дітям-інвалідам реабілітаційних послуг, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року
N 80.
4.2. До Центру зараховуються діти віком від 2 до 18 років з фізичними та (або) розумовими вадами розвитку, які отримали статус інваліда.
4.3. У виняткових випадках можливе продовження терміну перебування дитини-інваліда після досягнення нею 18 років на один рік з метою завершення виконання індивідуального плану реабілітації.
4.4. Батьків та (або) законного представника дитини-інваліда повідомляють про закінчення курсу реабілітації дитини не пізніше ніж за 7 календарних днів.
4.5. За дитиною-інвалідом зберігається місце в Центрі в разі її хвороби, карантину, хвороби або відпустки батьків та (або) законного представника, а також у літній період, але не більше 75 днів.
4.6. Після закінчення курсу реабілітації дитині-інваліду видається документ, де вказується назва та реквізити Центру, прізвище, ім'я, по батькові дитини-інваліда, перелік та обсяг наданих їй послуг, результати реабілітації, наступні рекомендації.
5. Учасники процесу соціальної реабілітації в Центрі
5.1. Учасниками процесу соціальної реабілітації є діти-інваліди, методисти, практичні психологи, соціальні педагоги, вчителі-реабілітологи, асистенти вчителів-реабілітологів, фахівці з фізичної реабілітації, музичні керівники, лікарі-педіатри, лікарі-неврологи дитячі, медичні сестри з масажу та інші працівники, які беруть участь у процесі соціальної реабілітації дітей-інвалідів, батьки та (або) законні представники дітей-інвалідів.
5.2. Перебування дітей-інвалідів, які проходять реабілітацію в Центрі, здійснюється в таких підгрупах:
................Перейти до повного тексту