- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
30.12.2024 № 1820
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
06 лютого 2025 року
за № 187/43593
Про затвердження Положення про учнівський олімпіадний та турнірний рух
1. Затвердити Положення про учнівський олімпіадний та турнірний рух, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність, накази Міністерства освіти і науки України:
від 22 листопада 2011 року № 1099 "Про затвердження Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17 листопада 2011 року за № 1318/20056;
від 11 червня 2012 року № 671 "Про затвердження Положення про Всеукраїнські учнівські Інтернет-олімпіади", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 27 червня 2012 року за № 1074/21386;
від 06 жовтня 2014 року № 1134 "Про затвердження Правил проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад з мов та літератур національних меншин України", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 22 жовтня 2014 року за № 1309/26086.
3. Директорату шкільної освіти (Кільдерова Інна) забезпечити в установленому порядку подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Департаменту забезпечення документообігу, контролю та інформаційних технологій (Ярошенко Євгеній) зробити відмітку у справах архіву.
5. Цей наказ набирає чинності з 01 червня 2025 року.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Кудрявця Євгена.
ПОГОДЖЕНО: Уповноважений Верховної Ради України з прав людини | Дмитро ЛУБІНЕЦЬ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
30 грудня 2024 року № 1820
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
06 лютого 2025 року
за № 187/43593
Положення
про учнівський олімпіадний та турнірний рух
І. Загальні положення
1. Це Положення визначає порядок організації та проведення інтелектуальних змагань у межах учнівського олімпіадного й турнірного руху в Україні, їх організаційне, методичне й фінансове забезпечення в Україні та за її межами.
2. Всеукраїнські інтелектуальні змагання у формі учнівських олімпіад і турнірів у межах учнівського олімпіадного та турнірного руху (далі — інтелектуальні змагання) проводять щороку з метою пошуку й підтримки обдарованої учнівської молоді, розвитку та вдосконалення її природничо-математичних, технічних, мовних та інших компетентностей, формування української національної ідентичності молоді та толерантного ставлення до етнічної, культурної, мовної самобутності всіх корінних народів і національних меншин України.
3. Терміни, використані в цьому Положенні, вживають у таких значеннях:
відбіркові збори — форма відбору серед переможців II етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів для формування команд учнів до участі в III етапі олімпіад із навчальних предметів та команд учнів до участі в Міжнародних учнівських олімпіадах із навчальних предметів;
експерт-консультант — фахівець, призначений для вирішення спірних питань у роботі журі (правильність перевірки, об’єктивність оцінювання робіт, розгляд апеляцій) під час проведення I–III етапів олімпіад, II етапу турнірів і STEM-олімпіад;
журі — група фахівців відповідного профілю, яка оцінює результати участі учнів у певному інтелектуальному змаганні;
керівник команди — особа з-поміж педагогічних, науково-педагогічних працівників закладу освіти, призначена наказом органу державної влади, органу місцевого самоврядування у сфері освіти, закладу освіти, яка супроводжує команду учасників-учнів;
регіональний координатор — особа, яку призначають органи місцевого самоврядування у сфері освіти або обласні органи у сфері освіти і науки з метою координації організації проведення I, II етапів олімпіад і І етапів турнірів;
національний координатор — особа зі складу працівників Національного центру "Мала академія наук України" (далі — НЦ "МАНУ"), яку призначають з метою координації діяльності регіональних координаторів та організації проведення III етапів олімпіад і II етапів турнірів;
наставник — особа, яка безпосередньо готує учасника-учня до участі в олімпіаді;
олімпіада — форма інтелектуального змагання, метою якої є стимулювання до навчання та виявлення учнів, що мають високий рівень знань з певного навчального предмета, і результати якої визначають в особистій першості;
олімпіадний рух — система інтелектуальних змагань, пов’язана з організацією та проведенням всеукраїнських і міжнародних олімпіад і підготовкою учнів до цих змагань;
опорні локації — тимчасово створене освітнє середовище, метою якого є проведення певного етапу олімпіади з навчальних предметів;
організаційниий комітет (оргкомітет) — колегіальний орган, що тимчасово створений з метою підготовки, організації та проведення інтелектуальних заходів і який діє за принципом єдиноначальності;
план заходів з учнівською молоддю — документ, у якому визначено перелік заходів з учнівською молоддю та педагогічними працівниками закладів освіти, що складається на календарний рік, враховує особливості організації навчального року і затверджується наказом МОН в установленому порядку;
предметно-методична комісія — колегіальний орган, який тимчасово створюють з метою підготовки комплектів завдань олімпіад, турнірів і STEM-олімпіад, розроблення критеріїв оцінювання (за потреби) і який забезпечує збереження змісту завдань у таємниці до дня їх оприлюднення;
склад команди — учні, керівники команд, особи, які супроводжують осіб з інвалідністю та з особливими освітніми потребами, які зараховані до складу інтелектуального змагання на підставі відповідного розпорядчого документа;
тренер — особа, яка безпосередньо готує команду учасників-учнів до участі в турнірі;
тренувальні збори — форма підготовки команд учасників-учнів до участі в II, III етапах олімпіад та для участі в міжнародних учнівських олімпіадах із предметів і турнірах;
турнір — форма інтелектуального змагання, в якому беруть участь окремі збірні команди адміністративно-територіальних одиниць, установ, організацій, закладів освіти тощо, за результатами яких визначають командну першість;
турнірний рух — система інтелектуальних змагань, пов’язана з організацією та проведенням всеукраїнських і міжнародних турнірів і підготовкою учнів до цих змагань;
учасники — учасники-учні, керівники команд, наставники / тренери учасників-учнів, журі, оргкомітет; особи, які супроводжують осіб з інвалідністю та з особливими освітніми потребами; інші особи, які забезпечують організаційний супровід змагань, зокрема фахівці з медичного супроводу, фото- та відеозйомки з урахуванням специфіки інтелектуального змагання;
учасники-учні — здобувачі освіти закладів загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти: громадяни України, віком до 20 років, які на дату початку відповідного етапу інтелектуальних змагань проживають в Україні або поза її межами;
STEM-олімпіада — форма інтелектуального змагання, яку проводять, у тому числі із використанням інформаційно-комунікаційних технологій з метою виявлення учнів, які мають високий рівень знань з природничої, математичної, технологічної та інформатичної освітніх галузей, результати якої визначаються в особистій першості.
4. За своїм значенням інтелектуальні змагання в межах учнівського олімпіадного й турнірного руху в Україні є:
всеукраїнськими — відповідно до напряму інтелектуального змагання, яке включено до плану заходів з учнівською молоддю України та проводиться згідно з розпорядчими документами МОН і НЦ "МАНУ";
міжнародними — відповідно до напряму інтелектуального змагання, яке проводять серед переможців національних олімпіад і турнірів країн світу та інших інтелектуальних змагань міжнародного значення, перелік яких визначений наказом МОН і вноситься до плану заходів з учнівською молоддю України.
5. Основними завданнями інтелектуальних змагань є:
виявлення й підтримка обдарованої учнівської молоді, реалізація її здібностей, формування в неї навичок вирішення складних завдань, критичного мислення;
підвищення інтересу до поглибленого вивчення навчальних і спеціальних дисциплін та фахової підготовки учнів, уміння переконливо доводити свою думку;
удосконалення рівня знань учнів і формування в них умінь вирішувати складні завдання;
створення спільноти однодумців і налагодження партнерських зв’язків освіти, науки та бізнесу;
відбір учасників-учнів і формування команд для участі в інтелектуальних змаганнях міжнародного значення, зокрема в міжнародних олімпіадах, турнірах тощо.
6. Інтелектуальні змагання у межах учнівського олімпіадного й турнірного руху в Україні проводять на засадах добровільності, відкритості, прозорості та академічної доброчесності.
7. Всеукраїнські інтелектуальні змагання під час надзвичайних ситуацій природного та техногенного походження, карантину, запровадження протиепідемічних заходів, у разі введення правового режиму надзвичайного або воєнного стану та інших окремих випадках можуть проводити в дистанційній або змішаній (очній та дистанційній) формах.
З метою забезпечення рівних умов для всіх учасників-учнів олімпіад з навчальних предметів заборонено проведення І етапу олімпіади у змішаному форматі в межах однієї територіальної громади.
8. Учасники-учні інтелектуальних змагань отримують завдання та дають на них відповідь державною мовою (крім олімпіад з іноземних мов, мов і літератур національних меншин), а також, з огляду на особливості предмета, використовують необхідні форми символічного та графічного запису інформації.
Учасники-учні олімпіад з інформатики та інформаційних технологій подають розв’язання в електронному вигляді відповідно до вимог указаних в умовах завдань.
9. З метою організації системної підготовки учнівського олімпіадного резерву НЦ "МАНУ" має право організовувати щорічні літні, осінні та зимові школи, навчальні збори, інші освітні заходи, до участі в яких має право залучати педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників.
10. З метою прозорості та доступності інформації НЦ "МАНУ" створює та адмініструє офіційний вебсайт (платформу) щодо олімпіадного і турнірного руху.
11. Правові відносини, пов’язані із захистом та обробкою персональних даних учасників, здійснюють з дотриманням вимог
Закону України "Про захист персональних даних".
II. Управління, організація та проведення інтелектуальних змагань
1. Суб’єктами організації та проведення інтелектуальних змагань є:
МОН;
органи управління у сфері освіти;
НЦ "МАНУ";
обласні малі академії наук / територіальні відділення Малої академії наук України (далі — територіальні відділення МАН).
2. МОН:
визначає строки проведення інтелектуальних змагань та інші умови, передбачені цим Положенням (за поданням НЦ "МАНУ"), до 01 вересня поточного навчального року;
затверджує результати III етапу олімпіад, II етапу турнірів і II етапу STEM-олімпіади (за поданням НЦ "МАНУ");
оприлюднює на офіційному вебсайті МОН інформацію щодо проведення інтелектуальних змагань, результати III етапів олімпіад і II етапів турнірів не пізніше через 30 календарних днів з дати їх закінчення.
3. Органи управління у сфері освіти:
сприяють проведенню інтелектуальних змагань;
визначають графік проведення І етапів олімпіад;
визначають опорні локації для проведення І етапів олімпіад;
визначають місце проведення, установи відповідальні за проведення та співорганізаторів І, II етапів олімпіад і І етапів турнірів;
оприлюднюють на своїх офіційних вебсайтах інформацію щодо проведення змагань та результати I, II етапів олімпіад і І етапів турнірів не пізніше ніж через 20 календарних днів з дати їх закінчення;
координують дії з НЦ "МАНУ" й організовують здійснення заходів місцевими органами управління освітою, закладами освіти щодо організації та проведення II етапів олімпіад і І етапів турнірів;
формують та затверджують склад організаційних комітетів, журі І, II етапів олімпіад, предметно-методичної комісії І етапу олімпіад, експертів-консультантів І, II етапів та результати II етапу олімпіад і І етапу турнірів за поданнями обласних територіальних відділень Малої академії наук України (у разі наявності).
затверджують результати І, II етапів олімпіад і І етапів турнірів.
4. НЦ "МАНУ":
здійснює загальну організацію, координацію та науково-методичний супровід інтелектуальних змагань;
розробляє інструктивно-методичні матеріали й листи з питань організації та проведення олімпіад у поточному навчальному році;
формує і затверджує склад організаційних комітетів, журі та предметно-методичних комісій з урахуванням подання / пропозицій голови журі, експертів-консультантів, координаторів III етапу олімпіад, II етапу турнірів і STEM-олімпіади;
формує рейтинги команд для участі у III етапі олімпіад на підставі загального та індивідуального рейтингу;
визначає місце проведення та співорганізаторів III етапів олімпіад, II етапів турнірів і STEM-олімпіади;
забезпечує організацію та проведення фінальних етапів інтелектуальних змагань;
забезпечує організацію відбіркових і тренувальних зборів;
затверджує склад членів команд учасників-учнів та керівників команд для участі в Міжнародних олімпіадах і турнірах;
оприлюднює на своєму офіційному вебсайті інформацію щодо проведення інтелектуальних змагань.
5. Обласні малі академії наук / територіальні відділення МАН (за наявності):
сприяють організації та проведенню II етапу олімпіад і І етапу турнірів;
подають до органів управління у сфері освіти для затвердження персональні склади організаційного комітету та журі II етапу олімпіад і І етапу турнірів, результати учасників змагань на підставі підсумкових протоколів;
забезпечують контроль за дотриманням вимог цього Положення під час проведення II етапу олімпіад і І етапу турнірів.
За відсутності обласної малої академії наук / територіального відділення МАН як юридичної особи орган управління у сфері освіти за погодженням з НЦ "МАНУ" призначає заклад освіти відповідальний за проведення відповідного етапу інтелектуального змагання.
6. Заклади освіти, наукові установи, інші організації, на базі яких проводять інтелектуальні змагання, готують приміщення й територію, матеріально-технічну базу, документацію, створюють безпечні умови для виконання олімпіадних і турнірних завдань, забезпечують, за потреби, для членів журі та оргкомітету спецодяг і захисні засоби.
7. Для управління організацією та проведення олімпіад і турнірів створюють предметно-методичні комісії зі складання завдань, журі та організаційні комітети, призначають експертів-консультантів, регіональних та національних координаторів.
8. Організаційні комітети кожного етапу олімпіад і турнірів формують серед співорганізаторів, працівників управління у сфері освіти, наукових, науково-педагогічних і педагогічних працівників закладів освіти та наукових установ, представників державних, приватних, громадських організацій та міжнародних організацій, дипломатичних представництв іноземних держав (за згодою).
9. До складу організаційного комітету відповідного етапу входять: голова, заступники голови, члени комітету, регіональний / національний координатор у ролі першого заступника голови оргкомітету та секретар.
10. Очолює організаційний комітет голова, який здійснює розподіл доручень між його членами і керує роботою щодо організації й проведення відповідного етапу олімпіади або турніру.
11. Члени організаційного комітету здійснюють організаційну роботу щодо проведення відповідного етапу змагання і забезпечують його проведення.
12. Регіональні й національні координатори відповідних етапів олімпіад і турнірів є першими заступниками голів оргкомітету і забезпечують комунікацію між установами, що залучені до організації та проведення олімпіад і турнірів, а також відбіркових і тренувальних зборів. Регіонального координатора призначають щорічно до 01 жовтня, національного координатора до 01 грудня.
Національний координатор здійснює координацію діяльності регіональних координаторів.
Координатори спільно з головами журі формують персональний склад предметно-методичних комісій та журі, здійснюють нагляд за недопущенням конфлікту інтересів, стежать за дотриманням учасниками олімпіадного та турнірного руху цього Положення і беруть участь в усіх засіданнях під час проведення відповідних змагань. Координатор може бути членом предметно-методичної комісії.
13. Секретар організаційного комітету:
виконує роботу щодо шифрування й дешифрування робіт учасників-учнів олімпіади;
оформляє документацію щодо проведення та підбиття підсумків відповідного етапу інтелектуального змагання;
сприяє оприлюдненню результатів відповідного етапу в медіа;
забезпечує збір, зберігання, систематизацію, оформлення документів і матеріалів щодо проведення відповідного етапу інтелектуального змагання.
Секретар організаційного комітету III етапу олімпіади, II етапу STEM-олімпіади і II етапу турніру в день завершення змагання передає всі документи відповідного змагання в електронній та паперовій формах координатору.
14. Документацію І, II етапів олімпіад, І етапу турнірів зберігають у відповідних органах управління освітою територіальних громад, районних (районних у містах Києві та Севастополі), обласних державних адміністрацій, упродовж року з дня закінчення інтелектуальних змагань.
Документацію, зокрема підсумкові протоколи та завдання III етапу олімпіад, II етапу турнірів і STEM-олімпіад зберігають протягом року в паперовій формі в НЦ "МАНУ", письмові роботи учасників-учнів — в електронній формі. Створення електронної копії письмової роботи забезпечує секретар під час проведення олімпіади.
15. Журі створюють окремо для кожного етапу Всеукраїнського інтелектуального змагання з метою забезпечення об’єктивності оцінювання учасників-учнів інтелектуальних змагань і визначення переможців відповідних етапів.
16. Журі кожного етапу Всеукраїнського інтелектуального змагання формують зі студентів, аспірантів, наукових, науково-педагогічних і педагогічних працівників закладів освіти та наукових установ, державних, приватних, громадських організацій та міжнародних організацій, дипломатичних представництв іноземних держав (за згодою). До складу журі можуть входити фахівці різних галузей, представники бізнесу (за згодою).
17. Кількість членів журі не має перевищувати 1/3 від кількості учасників-учнів, які беруть участь в інтелектуальному змаганні, окрім турнірів, відбіркових і тренувальних зборів.
До організації експериментального туру олімпіад з навчальних предметів, де він передбачений, можуть бути залучені працівники закладу / установи, на базі яких їх проводять.
18. До складу журі кожного етапу Всеукраїнських інтелектуальних змагань, окрім відбіркових і тренувальних зборів, не може входити більше ніж 30 % від загальної кількості членів журі відповідних змагань, працівників одного структурного підрозділу установи або закладу освіти.
19. До складу журі кожного етапу Всеукраїнських інтелектуальних змагань входять голова, заступники голови та члени журі.
20. Журі очолює голова, який організовує роботу членів журі відповідно до своїх повноважень:
очолює предметно-методичну комісію зі складання завдань;
пропонує кандидатури членів журі;
проводить засідання журі на відповідному етапі інтелектуальних змагань;
розподіляє повноваження між заступниками голови журі, членами журі;
бере участь в оцінюванні олімпіадних робіт команд учасників-учнів, виступів команд під час турнірів;
забезпечує об’єктивність перевірки й оцінювання робіт учасників-учнів та виступів команд під час турнірів;
надає науково-методичну допомогу членам журі під час перевірки робіт учасників-учнів змагань.
21. Заступник голови журі:
бере участь в оцінюванні олімпіадних робіт команд учасників-учнів, виступів команд під час турнірів;
виконує функції голови журі за його відсутності на відповідних змаганнях, що має бути зафіксовано у протоколі засідання журі.
22. Члени журі:
забезпечують об’єктивність перевірки/оцінювання участі команд та/або учасників-учнів в інтелектуальному змаганні;
заповнюють протоколи оцінювання олімпіадних робіт або виступів команд під час турнірів відповідних змагань;
колегіально визначають переможців серед учасників-учнів відповідних змагань;
проводять консультації щодо розв’язку завдань (після завершення змагань);
рекомендують склад учасників-учнів відбіркових зборів із формування й підготовки команд України до відповідних Міжнародних інтелектуальних змагань і склад команди на випадок відсутності таких зборів, який затверджують на спільному засіданні журі та оргкомітету.
23. Експерт-консультант Всеукраїнського інтелектуального змагання:
надає науково-методичну допомогу членам журі під час підготовки до перевірки робіт учасників-учнів змагань;
бере участь у засіданні журі та спільному засіданні журі й оргкомітету, де має право дорадчого голосу;
керує розглядом апеляцій;
проводить аналіз рівня підготовки учасників-учнів;
складає аналітичні й науково-методичні документи за результатами проведеного Всеукраїнського інтелектуального змагання.
24. Для складання завдань олімпіад, турнірів голови журі та координатори відповідних змагань формують предметно-методичні комісії, до яких входять фахівці відповідної галузі та які очолюють голови журі. Члени предметно-методичної комісії забезпечують науковий рівень змісту завдань та їх нерозголошення до дня проведення відповідного етапу олімпіади.
25. Завдання І етапу олімпіад складає предметно-методична комісія, яку формують фахівці відповідної галузі і затверджують наказом обласного органу управління у сфері освіти.
Завдання II, III етапів олімпіад складає предметно-методична комісія, яку формує та затверджує НЦ "МАНУ" за поданнями голів журі III етапів олімпіад із навчальних предметів.
За умови, що з відповідного навчального предмета (дисципліни, фаху) проводять міжнародну олімпіаду, завдання останнього етапу відповідної олімпіади готують з урахуванням програми міжнародних змагань.
Практичні й експериментальні завдання для олімпіад, турнірів, складають так, щоб забезпечити рівні можливості виконання їх усіма учасниками-учнями й сприяти повному виявленню досягнутого рівня знань та вмінь кожним з них.
26. Підставою для визначення переможців олімпіад і турнірів є протоколи оцінювання олімпіадних робіт або виступів команд під час турнірів відповідних змагань, які підписують голова та члени журі.
Підсумкові протоколи І, II етапів олімпіад із навчальних предметів, І етапу турніру, які підписують голови журі, секретарі, є підставою для оформлення спільного рішення про підсумки проведення відповідних етапів.
Підсумкові протоколи III етапу олімпіад із навчальних предметів, II етапу турніру, які підписують голови журі, секретарі, є підставою для оформлення спільного рішення про підсумки проведення III етапу олімпіади.
III. Олімпіади
1. Всеукраїнські учнівські олімпіади проводять щороку серед учнів закладів загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти, із таких навчальних предметів:
астрономія;
біологія;
географія;
іноземні мови (англійська, німецька, французька, іспанська);
мови та літератури національних меншин і корінних народів України;
інформатика;
інформаційні технології;
історія;
математика;
правознавство;
українська мова і література;
фізика;
хімія.
2. Всеукраїнські учнівські олімпіади з навчальних предметів проводять у три етапи:
I (перший) етап — на рівні територіальних громад, районів Автономної Республіки Крим, районів областей, районів міст Києва та Севастополя.
У закладах загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної) освіти, територіальних громад, районах Автономної Республіки Крим, районах областей, районів міст Києва та Севастополя можуть проводити відбірковий тур до I етапу за наявності паралельних класів (груп).
II (другий) етап — на рівні Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя;
III (третій) етап — на державному рівні.
Учні наукових ліцеїв, засновником яких є обласна рада, можуть брати участь одразу в II етапі олімпіад із навчальних предметів у складі окремих команд, за рішенням засновника.
У III етапі олімпіад із навчальних предметів беруть участь обласні (від Автономної Республіки Крим — республіканська), Київська та Севастопольська міські команди, команда закордонного округу, сформовані з учнів закладів загальної середньої освіти та I–III курсів закладів професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти. Як винятки, в олімпіадах з математики, фізики, астрономії беруть участь команди учнів Українського фізико-математичного ліцею Київського національного університету імені Тараса Шевченка.
Проведення I, II етапів олімпіад із навчальних предметів, з яких передбачено участь у Міжнародних олімпіадах, в один календарний день заборонено.
II, III етапи олімпіад з окремих навчальних предметів проводять у два-три тури: олімпіади з предметів природничої галузі (астрономії, біології, фізики, хімії) складаються з теоретичного та експериментального турів, олімпіади з предметів математичної та інформатичної галузей (інформатики, інформаційних технологій) — з двох теоретичних турів, олімпіади з іноземних мови — з трьох турів (аудіювання /читання, письмова робота, говоріння).
За рішенням оргкомітету, на підставі результатів першого туру II етапу олімпіад із предметів природничої, математичної, інформатичної освітніх галузей, журі дозволено відбір учасників-учнів для участі в другому турі. На другий тур II етапу олімпіади проходить не менше третини від загальної кількості учасників-учнів, що показали кращі результати в першому турі за рішенням оргкомітету. Під час проведення другого — експериментального туру кількість його учасників-учнів визначається оргкомітетом.
Для проведення III етапів олімпіад виділяють 5 календарних днів, а за наявності експериментального туру — 7 календарних днів.
3. I етап олімпіад проводять з 01 жовтня до 10 листопада поточного навчального року згідно із затвердженим графіком одночасно в усіх опорних локаціях області за відповідними навчальними предметами.
У разі неможливості одночасного проведення І етапу, у зв’язку з безпековими умовами, олімпіаду переносять на визначений оргкомітетом І етапу день, а предметно-методична комісія має забезпечити додатковий пакет завдань.
Оргкомітети оголошують та поширюють інформацію про відкриту реєстрацію учасників-учнів для участі в I етапі олімпіад не менше ніж за три тижні 21 календарний день до дати проведення I етапу олімпіади з навчального предмета, або, у разі наявності, до відбіркового туру, із тривалістю реєстрації не менше 7 календарних днів.
Персональний склад оргкомітетів і журі, зокрема голів журі, їхніх заступників, секретарів, експертів-консультантів олімпіад, усі рішення відповідних оргкомітетів затверджують наказами органів управління у сфері освіти, які організовують І етапи олімпіад із навчальних предметів у відповідних територіальних громадах або районах, районах у містах Києві та Севастополі.
Звіти про проведення І етапу олімпіад з навчальних предметів і заявки на участь команди у II етапі оргкомітети I етапу надсилають протягом 14 календарних днів після завершення відповідної олімпіади, але не пізніше 25 листопада поточного навчального року, відповідним обласним (в Автономній Республіці Крим — республіканському, у містах Києві та Севастополі — міським) оргкомітетам, які визначені відповідними органами управління у сфері освіти.
4. II етап олімпіад проводять із 01 грудня до 26 січня поточного навчального року за графіком, який визначає щорічно НЦ "МАНУ".
II етап олімпіади з того ж самого навчального предмета проводять в усіх регіонах / областях одночасно в день, визначений графіком.
Персональний склад оргкомітетів і журі, голів журі та їхніх заступників, секретарів, експертів-консультантів II етапу олімпіад і регіональних координаторів І, II етапів із навчальних предметів, а також прийняті ними рішення затверджують наказами органів управління у сфері освіти Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
Предметно-методична комісія II, III етапу надсилає комплекти завдань голові журі II етапу з відповідних навчальних предметів у день проведення II етапу олімпіади з цього навчального предмета (у день відповідного туру в разі його наявності).
Умови проведення II етапу олімпіад щорічно затверджують органи управління у сфері освіти Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій. В умовах визначають місце, графік проведення II етапу олімпіад із навчальних предметів та інші питання їх проведення з урахуванням місцевих можливостей. Кількісний склад учасників-учнів олімпіади з навчального предмета формують відповідно до рейтингу команди територіальної громади або району Автономної Республіки Крим, міст Києва, Севастополя та обласних центрів.
Результати проведення II етапу олімпіад із навчальних предметів затверджують відповідними наказами органів управління у сфері освіти Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
З метою відбору до участі у III етапі олімпіад органи управління освітою можуть проводити відбіркові збори серед переможців II етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів.
Звіти про проведення II етапу олімпіад із навчальних предметів та заявки на участь команди в III етапі оргкомітети II етапу надсилають до НЦ "МАНУ" протягом 14 календарних днів після завершення відповідної олімпіади, але не пізніше 10 лютого поточного навчального року.
5. З метою залучення до олімпіадного руху громадян України, які проживають за межами України, НЦ "МАНУ" проводить дистанційний II етап для них як для закордонного округу, тобто додаткового регіону / області.
Умови та графік проведення II дистанційного етапу закордонного округу затверджують щорічно наказом НЦ "МАНУ" до 01 листопада.
Час початку олімпіади для учасників-учнів закордонного округу визначають регламентом проведення олімпіади за київським часом.
Учасники-учні пишуть письмові роботи самостійно та одноосібно у приміщенні з двома статично налаштованими вебкамерами, одна з яких транслює зображення учасника-учня спереду, інша встановлена позаду.
За фінансової та організаційної можливості НЦ "МАНУ" організовує централізовані локації поза межами України для таких учасників. У разі організації таких локацій учасники-учні мають прибути до них.
Переможці цього етапу беруть участь у III етапі олімпіад з навчальних предметів на загальних підставах у складі окремої команди закордонного округу не більше ніж 12 осіб і не більше трьох учасників-учнів з відповідного класу.
6. Для участі в III етапі олімпіади організатори II етапу в терміни, визначені пунктом 4 цього розділу, подають до НЦ "МАНУ" в електронній формі такі документи:
підсумкові протоколи II етапу, затверджені головою журі та секретарем (додаток 1);
підсумковий наказ органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері освіти, місцевого органу управління у сфері освіти в області, містах Києві та Севастополі про результати проведення II етапу олімпіад;
звіти про проведення I–II етапу олімпіад (додаток 2);
заявку на участь у III етапі олімпіад (додаток 3);
анкети переможців II етапу олімпіад (додаток 4).
НЦ "МАНУ" розглядає заявки та анкети переможців, результати їхніх виступів у II етапі і до 1 березня поточного навчального року надсилає лист-запрошення із зазначенням кількісного складу команд із навчальних предметів організатору II етапу.
З метою підготовки до участі в III етапі олімпіади органи управління у сфері освіти Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій організовують тренувальні збори для переможців II етапу олімпіад із навчальних предметів, які отримали запрошення до участі в III етапі олімпіад.
7. III етап олімпіад проводять у строки 15 березня — 10 травня поточного навчального року на державному рівні.
Персональний склад оргкомітетів, журі, експертів-консультантів, національних координаторів олімпіад, затверджують наказами НЦ "МАНУ" щорічно до 05 лютого поточного навчального року.
8. У разі відмови учасника-учня з команди області від участі в III етапі олімпіад з поважних причин (участь учасника-учня в іншій олімпіаді, хвороба, надзвичайний стан тощо) не пізніше ніж за 14 днів до проведення олімпіади, НЦ "МАНУ" відповідно до сформованого фінального складу команд учасників-учнів НЦ "МАНУ" надає запрошення наступному за рейтингом учаснику-учню у відповідному класі незалежно від регіону/області.
9. У разі, якщо кількість регіонів, що проводять II етап олімпіад з певного навчального предмета, не перевищує один регіон, результати II етапу вважати фінальними.
IV. Турніри
1. Всеукраїнські учнівські турніри проводять щороку серед учнів закладів загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти.
Перелік навчальних предметів, за якими планують проведення турнірів, вносять до плану заходів з учнівською молоддю України і визначають наказом НЦ "МАНУ" до 01 червня поточного навчального року за поданням обласних малих академій наук / територіальних відділень МАН.
Всеукраїнські учнівські турніри з навчальних предметів проходять відповідно до правил проведення, які затверджує НЦ "МАНУ".
2. Всеукраїнські учнівські турніри проводять у два етапи:
I (перший) етап проводять на рівні Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя;
II (другий) етап — фінальний — на державному рівні.
У територіальних громадах, районах Автономної Республіки Крим, районах областей, районів міст Києва та Севастополя можуть бути проведені відбіркові тури (міські, районні) до I етапу турнірів.
3. Фінальні (ІІ) етапи турнірів охоплюють проведення відбіркових заходів, на яких у формі наукових диспутів обговорюють результати вирішення завдань, та фіналу, як заходу підбиття підсумків.
................Перейти до повного тексту