- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
12 лютого 2018 р.
за № 159/31611
Про затвердження Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення посадовими особами Міністерства фінансів України
1. Затвердити Інструкцію з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення посадовими особами Міністерства фінансів України , що додається.
3. Департаменту податкової політики в установленому порядку забезпечити:
щорічне подання до Адміністративно-господарського управління інформації про річну потребу у бланках протоколів про адміністративні правопорушення на наступний календарний рік;
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
4. Забезпечення бланками протоколів про адміністративні правопорушення покласти на Адміністративно-господарське управління та здійснювати на основі наданої Департаментом податкової політики інформації про необхідну їх кількість.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної служби фінансового моніторингу України |
І.Б. Черкаський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
18.01.2018 № 14
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
12 лютого 2018 р.
за № 159/31611
ІНСТРУКЦІЯ
з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення посадовими особами Міністерства фінансів України
I. Загальні положення
1. Ця Інструкція, розроблена відповідно до
статей 221,
255 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - Кодекс),
статті 24 Закону України
"Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" (далі - Закон), установлює порядок складання уповноваженими на те посадовими особами Мінфіну та подання органам, уповноваженим розглядати справи про адміністративні правопорушення, протоколів та матеріалів про адміністративні правопорушення, передбачені
статтею 166-9, частиною шостою
статті 166-11 та
статтею 188-34 Кодексу .
2. Протоколи про адміністративні правопорушення, передбачені
статтею 166-9, частиною шостою
статті 166-11 та
статтею 188-34 Кодексу , складають уповноважені на те Мінфіном посадові особи (далі - уповноважені посадові особи), якщо ці порушення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону кримінальної відповідальності.
3. Уповноважені посадові особи складають протоколи про адміністративні правопорушення за допущення таких порушень вимог законодавства:
порушення вимог щодо ідентифікації, верифікації клієнта (представника клієнта), вивчення клієнта, уточнення інформації про клієнта;
неподання, несвоєчасне подання, порушення порядку подання або подання до Держфінмоніторингу недостовірної інформації у випадках, передбачених законодавством;
порушення вимог щодо зберігання офіційних документів, інших документів (у тому числі створених суб'єктом первинного фінансового моніторингу електронних документів), їх копій стосовно ідентифікації осіб - клієнтів, представників клієнтів, осіб, яким суб'єктом первинного фінансового моніторингу було відмовлено у проведенні фінансових операцій, вивчення клієнта, уточнення інформації про клієнта, а також вимог щодо зберігання усіх документів, що стосуються ділових відносин (проведення фінансової операції) з клієнтом (включаючи результати будь-якого аналізу під час здійснення заходів щодо верифікації клієнта / поглибленої перевірки клієнта), та даних про фінансові операції;
порушення порядку зупинення фінансових (фінансової) операцій (операції);
невиконання законних вимог посадових осіб Мінфіну стосовно усунення порушень законодавства щодо запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення або створення перешкод для виконання покладених на них обов'язків;
розголошення у будь-який спосіб інформації, що відповідно до закону є об'єктом обміну між суб'єктом первинного фінансового моніторингу та Держфінмоніторингом, або факту її подання (одержання) особою, якій ця інформація стала відома у зв'язку з її професійною або службовою діяльністю;
неподання, несвоєчасне подання або подання недостовірної інформації, пов'язаної з аналізом фінансових операцій, що стали об'єктом фінансового моніторингу, довідок та копій документів (у тому числі тих, що містять інформацію з обмеженим доступом) на запит Держфінмоніторингу;
4. Протоколи про адміністративні правопорушення складаються стосовно:
посадових осіб суб'єктів первинного фінансового моніторингу, громадян - суб'єктів підприємницької діяльності - за порушення, визначені абзацами другим - шостим пункту 3 цього розділу;
осіб - за порушення, визначене абзацом сьомим пункту 3 цього розділу;
посадових осіб підприємств, установ, організацій, громадян - суб'єктів підприємницької діяльності, які не є суб'єктами первинного фінансового моніторингу, - за порушення, визначені абзацом восьмим пункту 3 цього розділу;
керівника юридичної особи або особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), - за порушення, визначене абзацом дев'ятим пункту 3 цього розділу.
5. До посадових осіб суб'єктів первинного фінансового моніторингу, на яких накладаються штрафи, належать:
1) керівник суб'єкта первинного фінансового моніторингу;
2) голова, його заступники та члени ради суб'єкта первинного фінансового моніторингу;
3) голова, його заступники та члени правління (ради директорів) суб'єкта первинного фінансового моніторингу;
4) головний бухгалтер суб'єкта первинного фінансового моніторингу, його заступники;
5) керівник відокремленого підрозділу;
6) посадові особи суб'єкта первинного фінансового моніторингу, відповідальні за здійснення сукупності чи окремих заходів з фінансового моніторингу.
II. Оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення
1. Протокол про адміністративне правопорушення (додаток 1), що передбачене
статтею 166-9, частиною шостою
статті 166-11 та
статтею 188-34 Кодексу , складається уповноваженою посадовою особою Мінфіну на бланку, що виготовлений друкарським способом згідно з технічним описом бланка протоколу про адміністративне правопорушення (додаток 2), на якому проставлено відповідні серію та номер.
2. Уповноваженими посадовими особами Мінфіну, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення, є:
1) керівник (виконуючий обов’язки керівника) самостійного структурного підрозділу апарату Мінфіну, відповідального за забезпечення формування та реалізацію державної політики у сфері запобігання і протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму, та його заступники;
2) керівник групи з проведення перевірки дотримання вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.
3. Якщо правопорушення вчинено кількома особами, протокол про адміністративне правопорушення складається на кожну особу окремо.
У разі вчинення однією особою двох або більше адміністративних правопорушень адміністративне стягнення накладається за кожне правопорушення окремо.
4. Усі реквізити протоколу про адміністративне правопорушення заповнюються чорнилом чорного або синього кольору, розбірливим почерком, державною мовою. Не допускаються закреслення чи виправлення відомостей, що вносяться до протоколу, а також унесення додаткових записів після того, як протокол підписано особою, щодо якої його складено.
5. У протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються дата і місце його складення; посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (прізвище, ім'я, по батькові, дата та місце народження, адреса місця проживання або перебування, місце роботи, посада, реєстраційний номер облікової картки платника податків або номер і серія (за наявності) паспорта для фізичних осіб - громадян України, які через свої релігійні або інші переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті громадянина України); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативно-правовий акт, що передбачає відповідальність за це правопорушення; прізвища, імена, по батькові, адреси місця проживання або перебування свідків і потерпілих (якщо такі є); пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інформація про надані особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз'яснення її прав і обов'язків,
До протоколу про адміністративне правопорушення додаються оригінали або належним чином засвідчені копії документів, що підтверджують вчинення адміністративного правопорушення, винність особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для вирішення справи.
6. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу про адміністративне правопорушення, підписати протокол або відмовитись від його підписання.
7. Уповноважена посадова особа Мінфіну, яка має право складати протоколи про адміністративні правопорушення, в разі складення протоколу на місці вчинення адміністративного правопорушення в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, складає протокол про адміністративне правопорушення в двох примірниках, підписує кожен із примірників та пропонує їх підписати особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, та/або надати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу.
У разі наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також цими особами.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу або ознайомлення з ним уповноважена посадова особа Мінфіну, яка має право складати протоколи про адміністративні правопорушення, вносить до першого примірника протоколу відповідний запис.
................Перейти до повного тексту