1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Положення


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ УКРАЇНИ
П О Л О Ж Е Н Н Я
N 72 від 11.03.96
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 березня 1996 р.
за N 141/1166
Затверджено
наказом Міносвіти України
від 11 березня 1996 року
N 72 ( z0140-96 )
( Положення втратило чинність на підставі Наказу Міністерства освіти і науки N 847 від 24.12.2003 )
Типове положення про регіональну експертну раду (центр) з ліцензування та атестації закладів освіти, які здійснюють діяльність, пов'язану з одержанням загальної середньої та професійної освіти
1. Дане Типове положення визначає загальні завдання, основні організаційні та правові засади і умови діяльності регіональних експертних рад або центрів (далі - Ради) з ліцензування і атестації закладів освіти, які здійснюють діяльність, пов'язану з одержанням загальної середньої та професійної освіти.
2. Ради створюються Державною акредитаційною комісією при відповідних органах державного управління освітою Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
3. Рада є постійно діючим органом, який забезпечує виконання державних вимог до ліцензування і атестації шляхом проведення експертизи спроможності провадження освітньої діяльності професійно-технічними, середніми загальноосвітніми, позашкільними, дошкільними закладами освіти і закладами освіти для громадян, які потребують соціальної допомоги та реабілітації (далі - заклади освіти), незалежно від їх підпорядкування і форм власності, а також визначення відповідності якості навчально-виховного процесу державним вимогам (стандартам освіти).
4. Рада у своїй діяльності керується Конституцією України, Конституційним договором між Верховною Радою і Президентом України, законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, нормативними документами Міносвіти з питань професійно-технічної, загальної середньої, дошкільної, позашкільної освіти, ліцензування та атестації закладів освіти, а також цим Типовим положенням.
5. Основними завданнями Ради є:
організація здійснення експертизи змісту підготовки кваліфікованих робітників, їх перепідготовки з наданням другої кваліфікації за напрямом (професією), підвищення кваліфікації робітничих кадрів та службовців за певним професійним спрямуванням;
організація здійснення експертизи змісту освітньої діяльності за напрямами дошкільної, загальноосвітньої, допрофесійної підготовки, з розвитку здібностей молоді та поглиблення знань з окремих предметів загальноосвітньої школи;
визначення реального стану організації та якості здійснення навчально-виховної діяльності закладами освіти, відповідності їх державним вимогам (стандартам освіти).
6. Рада відповідно до покладених на неї завдань:
координує і здійснює проведення ліцензійної і атестаційної експертизи закладів освіти за заявленими статусом і рівнями (ступенями) підготовки, напрямом (професією);
складає плани (графіки) проведення ліцензійної і атестаційної експертизи, доводить їх до відома закладів освіти;
за наслідками ліцензійної експертизи формує і відповідно до порядку, який визначений Положенням про ліцензування закладів освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 лютого 1996 року N 200, подає висновки щодо надання закладам освіти ліцензій на здійснення освітньої діяльності та зміни встановлених обсягів ліцензованого прийому, особливих умов здійснення освітньої діяльності раніше наданими ліцензіями;
за результатами атестаційної експертизи формує і відповідно до порядку, який визначається Положенням про атестацію професійно-технічних закладів освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 лютого 1996 року N 200, та Типовим положенням про атестацію середніх загальноосвітніх, позашкільних, дошкільних закладів освіти і закладів освіти для громадян, які потребують соціальної допомоги та реабілітації, затвердженим наказом Міносвіти України від 5 березня 1996 року N 66, подає акт атестації щодо надання закладам освіти свідоцтв про атестацію та зміни їх статусу;
розглядає апеляції закладів освіти за фактами порушення процедури проведення ліцензійної або атестаційної експертизи;
готує у межах своєї компетенції пропозиції до положень, інструкцій тощо з процедури ліцензування та атестації закладів освіти;
надає консультативні послуги і здійснює методичне супроводження ліцензійного, атестаційного самоаналізу освітньої діяльності закладів освіти;
бере участь у формуванні пропозицій щодо вимог і критеріїв з ліцензування та атестації закладів освіти, перевірки виконання ними умов здійснення освітньої діяльності, на яку видана ліцензія;
сприяє розвитку міжгалузевого, регіонального і міжнародного співробітництва, обміну інформацією та досвідом у сфері ліцензування та атестації закладів освіти;
інформує громадськість про результати ліцензування та атестації закладів освіти.
7. Рада має право:
залучати в установленому порядку фахівців до розгляду питань, що належать до її компетенції, а також до проведення консультацій та ліцензійної і атестаційної експертизи;
повертати закладам освіти матеріали з ліцензування, атестації на доопрацювання чи додаткове рецензування;
запрошувати на свої засідання відповідальних працівників органів державної виконавчої влади, міністерств, відомств, підприємств, установ, керівників закладів освіти і їх підрозділів;
отримувати під час проведення експертизи від закладів освіти документацію, інформацію щодо організації навчально-виховної та іншої діяльності;
вносити пропозиції щодо зупинення дії ліцензій чи їх анулювання у разі невиконання або порушення закладом освіти умов провадження освітньої діяльності, подання закладом освіти недостовірної інформації про її провадження.
8. Склад Ради формує та затверджує Державна акредитаційна комісія за поданням Уряду Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, міністерств і відомств тощо, які мають у своєму підпорядкуванні заклади освіти.
9. До складу Ради входять: голова Ради, заступники голови (не більше двох), відповідальний секретар, які призначаються Державною акредитаційною комісією за поданням Уряду Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, а також представники відповідних органів державного управління освітою, місцевих органів державної виконавчої влади, провідні фахівці закладів освіти та наукових установ, методичних об'єднань, комісій, підприємств, організацій тощо.
10. Голова Ради несе персональну відповідальність за виконання покладених на Раду завдань, визначає обов'язки заступників голови, відповідального секретаря, членів Ради.
Члени Ради забезпечують об'єктивність і достовірність матеріалів з експертизи в процесі розгляду питань з ліцензування та атестації закладів освіти.
11. Порядок проведення і організації роботи Рад визначають Міносвіти, Уряд Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації відповідно до вимог даного Типового положення.
12. Для організації проведення попередньої ліцензійної та атестаційної експертизи при відділах освіти районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, виконавчих комітетів міських рад можуть створюватись Урядом Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями тимчасові робочі групи, які подають до Ради відповідні матеріали з експертизи закладів освіти і керуються в роботі вимогами даного Типового положення.
13. Для попереднього розгляду матеріалів про ліцензування та атестацію закладів освіти у складі Ради можуть створюватися секції або сектори з питань професійно-технічної освіти, дошкільної, позашкільної, загальноосвітньої підготовки тощо.
Секції або сектори здійснюють попередній розгляд матеріалів про ліцензування та атестацію закладів освіти за видами і напрямами підготовки за висновками ліцензійної та актами атестаційної експертизи експертних комісій та тимчасових робочих груп.
14. Для проведення та забезпечення об'єктивної ліцензійної або атестаційної експертизи конкретного закладу освіти відповідним органом державного управління освітою створюється експертна комісія з числа провідних фахівців органів управління освітою, закладів і установ освіти, підприємств, організацій тощо, які мають відповідну спеціальну освіту, високу професійну кваліфікацію, практичний досвід роботи, володіють необхідними знаннями та навиками здійснення ліцензійної, атестаційної експертизи.

................
Перейти до повного тексту