1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


БЮРО ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
21.01.2022 № 14
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
03 лютого 2022 р.
за № 133/37469
Про затвердження Положення про територіальні управління Бюро економічної безпеки України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Бюро економічної безпеки № 119 від 20.04.2023 № 188 від 13.06.2023 )
Відповідно до статті 21 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади", статті 14 Закону України "Про Бюро економічної безпеки України", пункту 14 Положення про Бюро економічної безпеки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 жовтня 2021 року № 1068, з метою забезпечення належної роботи територіальних управлінь Бюро економічної безпеки України, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про територіальні управління Бюро економічної безпеки України, що додається.
2. Юридичному департаменту забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Директор

В. Мельник
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Бюро економічної
безпеки України
21 січня 2022 року № 14
(у редакції наказу
Бюро економічної безпеки
України
від 20 квітня 2023 року № 119)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
03 лютого 2022 р.
за № 133/37469
ПОЛОЖЕННЯ
про територіальні управління Бюро економічної безпеки України
1. Територіальні управління БЕБ (далі - територіальне управління) є територіальними органами БЕБ та йому підпорядковуються.
Територіальне управління забезпечує реалізацію повноважень БЕБ на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
2. Територіальне управління у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України "Про Бюро економічної безпеки України", іншими законами України, указами Президента України, постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, наказами та розпорядженнями БЕБ, цим Положенням.
3. Основними завданнями територіального управління є:
1) виявлення зон ризиків у сфері економіки шляхом аналізу структурованих і неструктурованих даних;
2) оцінювання ризиків і загроз економічній безпеці держави, напрацювання способів їх мінімізації та усунення;
3) подання пропозицій щодо внесення змін до нормативно-правових актів з питань усунення передумов створення схем протиправної діяльності у сфері економіки;
4) забезпечення економічної безпеки держави шляхом запобігання, виявлення, припинення, розслідування кримінальних правопорушень, що посягають на функціонування економіки держави;
5) збирання та аналіз інформації про правопорушення, що впливають на економічну безпеку держави, та визначення способів запобігання їх виникненню в майбутньому;
6) планування заходів у сфері протидії кримінальним правопорушенням, віднесеним законом до підслідності БЕБ;
7) виявлення та розслідування правопорушень, пов’язаних з отриманням та використанням міжнародної технічної допомоги;
8) складання аналітичних висновків і рекомендацій для державних органів та органів місцевого самоврядування з метою підвищення ефективності прийняття ними управлінських рішень щодо регулювання відносин у сфері економіки.
4. Територіальне управління відповідно до покладених на нього завдань:
1) здійснює оперативно-розшукову діяльність та досудове розслідування у межах передбаченої законом підслідності;
2) здійснює інформаційно-пошукову та аналітично-інформаційну роботу з метою виявлення та усунення причин і умов, що сприяють вчиненню кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності БЕБ;
3) збирає, обробляє та аналізує інформацію щодо кримінальних правопорушень, віднесених законом до підслідності БЕБ;
4) формує аналітичні матеріали з метою оцінювання загроз та ризиків вчинення (зростання кількості) кримінальних правопорушень, віднесених законом до підслідності БЕБ;
5) бере участь у формуванні банків (баз) даних та у створенні на їх основі на базі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій єдиної інформаційної системи БЕБ;
6) для цілей оперативно-розшукової діяльності та досудового розслідування створює інформаційно-комунікаційні системи (мережі) та веде оперативний облік в обсязі та порядку, передбачених законодавством;
7) у межах повноважень, визначених законом, здійснює оброблення персональних даних;
8) здійснює інформаційну взаємодію з іншими територіальними управліннями, органами державної влади, органами місцевого самоврядування, органами судової влади, іншими державними органами, підприємствами, установами та організаціями;
9) отримує, обробляє та користується інформацією з автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів, банків (баз) даних органів державної влади, органів місцевого самоврядування, доступ до яких здійснено з урахуванням положень статті 7 Закону України "Про Бюро економічної безпеки України";
10) бере участь у створенні та функціонуванні міжвідомчих інформаційно-аналітичних систем, необхідних для виконання покладених на правоохоронні органи завдань;
11) здійснює впровадження і технічне супроводження інформаційних, комунікаційних та інформаційно-комунікаційних систем і технологій;
12) забезпечує надання державним органам інформації з банків (баз) даних згідно із законом;
13) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, криптографічний захист інформації, яка є у власності територіального управління, або інформації з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої визначена законом;
14) вживає заходів з виявлення і припинення кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності БЕБ;
15) здійснює своєчасне реагування на заяви та повідомлення про кримінальні, адміністративні правопорушення або події у межах, визначених законом;
16) здійснює розшук осіб, які переховуються від органів досудового розслідування, слідчого судді, суду або ухиляються від відбування кримінального покарання за вчинення кримінальних правопорушень, віднесених законом до підслідності БЕБ;
17) залучає в межах компетенції у передбачений законодавством спосіб, у тому числі на договірних засадах, кваліфікованих спеціалістів та експертів, зокрема іноземців;
18) забезпечує безпеку взятих під захист осіб на підставах та в порядку, визначених законом, та у межах його повноважень;
19) витребовує та одержує у встановленому законом порядку від інших правоохоронних та державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій інформацію, необхідну для виконання повноважень територіального управління;
20) використовує гласних і негласних штатних та позаштатних працівників на підставах та в порядку, встановлених законом, дотримуючись умов добровільності і конфіденційності таких відносин, матеріально і морально заохочує осіб, які надають допомогу в запобіганні, виявленні, припиненні та розслідуванні кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності БЕБ;
21) вживає заходів для виявлення, аналізу та перевірки фінансових операцій, які можуть бути пов’язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму;
22) здійснює розгляд звернень громадян з питань, пов’язаних з його діяльністю;
23) у випадках, визначених законом, здійснює провадження у справах про адміністративні правопорушення, приймає рішення про застосування адміністративних стягнень відповідно до компетенції територіального управління;
24) виконує в межах компетенції запити компетентних органів інших держав та міжнародних організацій відповідно до закону;
25) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до компетенції територіального управління, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів міністерств та в установленому порядку подає їх до БЕБ;

................
Перейти до повного тексту