1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
19.12.2012 № 1176
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 січня 2013 р.
за № 121/22653
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства внутрішніх справ № 1044 від 19.12.2017 )
Про затвердження Інструкції з організації роботи підрозділів кримінальної міліції у справах дітей
На виконання статті 5 Закону України "Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей" , пункту 11 Положення про Міністерство внутрішніх справ України , затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 383, а також з метою вдосконалення та підвищення ефективності профілактики адміністративних і кримінальних правопорушень серед дітей
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію з організації роботи підрозділів кримінальної міліції у справах дітей, що додається.
2. Начальникам головних управлінь, управлінь МВС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, на транспорті забезпечити виконання вимог цієї Інструкції працівниками підрозділів кримінальної міліції у справах дітей.
3. Управлінню кримінальної міліції у справах дітей (Лазаренко О.О.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра генерал-лейтенанта міліції Ратушняка В.І.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр
генерал внутрішньої
служби України
В.Ю. Захарченко
ПОГОДЖЕНО:
Заступник Міністра освіти і науки,
молоді та спорту України
Б.М. Жебровський
Заступник Міністра
соціальної політики України
Л. Дроздова
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
внутрішніх справ України
19.12.2012 № 1176
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 січня 2013 р.
за № 121/22653
ІНСТРУКЦІЯ
з організації роботи підрозділів кримінальної міліції у справах дітей
І. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція визначає організаційно-правові засади діяльності підрозділів кримінальної міліції у справах дітей (далі - підрозділи КМСД).
1.2. Основними завданнями підрозділів КМСД є:
організація та здійснення заходів профілактики з дітьми в навчальних закладах, за місцем проживання з метою запобігання вчиненню ними адміністративних і кримінальних правопорушень;
організація та здійснення заходів індивідуальної профілактики з дітьми, що вчинили адміністративні та кримінальні правопорушення, були засуджені до покарання, не пов’язаного з позбавленням волі, звільненими зі спеціальних виховних установ;
ужиття заходів щодо недопущення рецидивної злочинності серед дітей;
установлення місцезнаходження дітей у разі їх безвісного зникнення;
розкриття кримінальних правопорушень, учинених дітьми;
виявлення та припинення фактів жорстокого поводження з дітьми, учинення стосовно них насильства, у тому числі батьками, законними представниками;
організація надання правової та психологічної допомоги дітям, які є потерпілими в кримінальному провадженні чи стали свідками кримінального правопорушення.
1.3. Службові особи підрозділів КМСД у своїй діяльності керуються Конституцією України , законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами та цією Інструкцією.
1.4. У цій Інструкції терміни вживаються у таких значеннях:
алфавітно-довідковий облік - система тимчасових заходів фіксації відомостей про дорослу особу, якій винесено офіційне попередження про неприпустимість вчинення насильства в сім’ї стосовно дитини або яка вчинила кримінальне правопорушення щодо дитини, а також спостереження і контролю за її поведінкою з метою попередження протиправних проявів стосовно дитини надалі;
виховна бесіда - захід, який за змістом, способами впливу на свідомість, почуття і волю дитини подібний до попереджувальної бесіди та проводиться у неофіційній обстановці;
дитина - правовий статус особи до досягнення нею повноліття. Малолітньою вважається дитина до досягнення нею чотирнадцяти років. Неповнолітньою вважається дитина у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років;
діти, які опинились у складних життєвих обставинах, - діти, які потрапили в обставини, що порушують їх повноцінну життєдіяльність та розвиток, у подоланні наслідків яких вони потребують допомоги (проживають у сім’ях, у яких батьки або особи, що їх замінюють, ухиляються від виконання батьківських обов’язків; залишилися без батьківського піклування; систематично самовільно залишають місце постійного проживання (перебування); зазнали фізичного, психологічного, сексуального або економічного насильства; розлучені із сім’єю та не є громадянами України);
жорстоке поводження з дітьми - будь-які форми фізичного, психологічного, сексуального або економічного та соціального насилля над дитиною в сім’ї або поза нею;
законні представники - батьки, усиновителі, батьки-вихователі, прийомні батьки, патронатні вихователі, опікуни, піклувальники, представники закладів, інші особи, які виконують функції опікунів і піклувальників;
інтегрована інформаційно-пошукова система органів внутрішніх справ України (далі - ІІПС) - сукупність організаційно-розпорядчих заходів, програмно-технічних та інформаційно-телекомунікаційних засобів, що забезпечують формування та ведення довідково-інформаційних, оперативно-розшукових обліків, авторизований доступ до інформаційних ресурсів;
інтегрована підсистема (далі - ІП) - інформаційна підсистема, що є складовою частиною ІІПС та призначена для централізованого накопичення і використання даних щодо об’єктів обліку, а також сукупність даних, які передбачають загальні принципи опису, обробки та збереження даних;
кризовий центр - організація, яка створюється місцевими державними адміністраціями за поданням спеціально уповноваженого органу виконавчої влади з питань попередження насильства в сім’ї відповідно до соціальних потреб регіону;
методика "Зелена кімната" - методика проведення інтерв’ювання дитини, яка потерпіла або стала свідком злочину, в умовах, що мінімізують та не допускають повторної травматизації психіки дитини, з урахуванням її індивідуально-психологічних та психофізіологічних властивостей;
насильство в сім’ї - будь-які умисні дії фізичного, сексуального, психологічного чи економічного спрямування одного члена сім'ї стосовно іншого члена сім'ї, якщо ці дії порушують конституційні права і свободи члена сім'ї як людини та громадянина і наносять йому моральну шкоду, шкоду його фізичному чи психічному здоров'ю;
ознайомлювальна бесіда - захід, від змісту і результатів якого залежить хід подальшої профілактичної роботи;
попереджувальна бесіда - захід, який проводиться або за наявності фактів антигромадської поведінки дитини, узятої на профілактичний облік, або без будь-яких зовнішніх приводів, у порядку індивідуальної профілактики та має на меті здійснення контролю за поведінкою дитини, а також використовується для інформаційного забезпечення індивідуальної профілактики злочинної поведінки;
персональні дані - сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована;
притулок для дітей - заклад соціального захисту, створений для тимчасового перебування в ньому дітей віком від 3 до 18 років;
програма корекції поведінки - програма, спрямована на формування гуманістичних цінностей та ненасильницької моделі поведінки в сім'ї особи, яка вчинила насильство в сім'ї;
профілактика адміністративних і кримінальних правопорушень серед дітей - діяльність підрозділів КМСД у межах визначеної компетенції, яка спрямована на виявлення та усунення причин і умов, що призводять до вчинення дітьми адміністративних і кримінальних правопорушень, а також на позитивний вплив на поведінку окремих дітей на території України, в окремому регіоні, у сім’ї, за місцем проживання;
профілактичний облік дітей - система профілактично-наглядових заходів з метою фіксації відомостей про дитину, яка вчинила адміністративні, кримінальні правопорушення, проведення індивідуальної профілактики та здійснення контролю за її поведінкою;
розшук дітей, які зникли безвісти, - комплекс організаційних, оперативно-розшукових, слідчих (розшукових) та негласних слідчих (розшукових) дій, які здійснюються органами внутрішніх справ з метою встановлення місцезнаходження дітей;
соціально-педагогічна характеристика - характеристика дитини у контексті зв’язків та взаємин з різними соціальними групами (сім’я, навчальний заклад, дитяче або молодіжне об’єднання, гурток, трудовий колектив тощо), поколіннями і в різних сферах соціуму;
школа-інтернат - навчальний заклад з частковим або повним утриманням за рахунок держави дітей, які потребують соціальної допомоги;
школа (училище) соціальної реабілітації - загальноосвітній навчально-виховний заклад для дітей, які потребують особливих умов виховання;
центр соціально-психологічної реабілітації дітей - заклад соціального захисту, що створюється для тривалого (стаціонарного) або денного перебування дітей віком від 3 до 18 років, які опинилися у складних життєвих обставинах, наданням їм комплексної соціальної, психологічної, педагогічної, медичної, правової та інших видів допомоги.
ІІ. Організація профілактики адміністративних та кримінальних правопорушень серед дітей
2.1. Управління кримінальної міліції у справах дітей Міністерства внутрішніх справ України:
організовує і контролює у межах компетенції, виконання підрозділами КМСД Законів України "Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей" , "Про міліцію" , "Про попередження насильства в сім’ї" , "Про державну таємницю" , "Про оперативно-розшукову діяльність" та інших законів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів з питань профілактики правопорушень, боротьби зі злочинністю в дитячому середовищі;
забезпечує в порядку, установленому нормативно-правовими актами МВС, разом з головними управліннями, управліннями МВС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, на транспорті (далі - ГУМВС, УМВС) ефективність діяльності підрозділів КМСД та приймальників-розподільників для дітей.
2.2. Підрозділи КМСД ГУМВС, УМВС відповідно контролюють та надають практичну допомогу підпорядкованим підрозділам КМСД міських, районних управлінь та відділів ГУМВС, УМВС, узагальнюють і поширюють позитивний досвід роботи.
2.3. До здійснення профілактики адміністративних і кримінальних правопорушень серед дітей підрозділами КМСД залучаються інші органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування у межах їх компетенції.
2.4. Підрозділи КМСД міських, районних управлінь та відділів органів внутрішніх справ організовують і здійснюють заходи з профілактики адміністративних і кримінальних правопорушень серед дітей. Для цього за кожним працівником підрозділу КМСД наказом органу внутрішніх справ закріплюється відповідна територія обслуговування з розташованими на ній навчальними закладами.
2.5. Підрозділи КМСД УМВС на транспорті організовують і здійснюють заходи з профілактики адміністративних та кримінальних правопорушень серед дітей на об’єктах залізниць.
ІІІ. Заходи з профілактики адміністративних і кримінальних правопорушень серед дітей та вжиття заходів щодо недопущення рецидивної злочинності серед дітей
3.1. Заходи з профілактики адміністративних і кримінальних правопорушень поділяються на загальні та індивідуальні.
3.2. Заходи загальної профілактики адміністративних і кримінальних правопорушень здійснюються на території обслуговування в навчальних закладах та за місцем проживання дітей.
3.3. З метою попередження вчинення дітьми адміністративних і кримінальних правопорушень підрозділи КМСД самостійно або разом з відповідними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування здійснюють такі заходи загальної профілактики:
виявляють причини й умови, що призводять до вчинення адміністративних та кримінальних правопорушень дітьми, уживають організаційних і практичних заходів для їх усунення;
проводять зустрічі з адміністрацією навчальних закладів та представниками батьківських комітетів;
проводять у навчальних закладах лекції та практичні заняття, спрямовані на формування в дітей правосвідомої поведінки, навичок до здорового способу життя.
3.4. Заходи індивідуальної профілактики здійснюються працівником КМСД щодо конкретної дитини з метою попередження вчинення нею адміністративних та кримінальних правопорушень.
Заходи індивідуальної профілактики спрямовані на особистість дитини, середовище, яке її формує, а також на умови, обставини та ситуації, що призводять до вчинення дитиною адміністративних і кримінальних правопорушень.
3.5. Працівники підрозділів КМСД здійснюють такі заходи індивідуальної профілактики:
проводять ознайомлювальні, попереджувальні та виховні бесіди з дитиною за місцем проживання, навчання, роботи;
проводять ознайомлювальні, попереджувальні бесіди з батьками дитини, її законними представниками, членами сім’ї з метою усунення причин і умов, які спонукали до вчинення адміністративного чи кримінального правопорушення;
складають план заходів з індивідуальної профілактики на основі вивчення матеріалів характеристик, індивідуально-психологічних особливостей дитини;
відповідно до компетенції організовують надання допомоги дитині у вирішенні питань, що пов’язані з працевлаштуванням, організацією дозвілля, установленням соціально корисних контактів, вибором життєвих цілей, а також залучення дитини до соціально корисних занять трудового, спортивного, творчого, самодіяльного характеру;
відвідують за місцем проживання дитину для з’ясування умов проживання, а також чинників, які можуть негативно впливати на неї та спонукати до вчинення адміністративних і кримінальних правопорушень;
сприяють у вирішенні соціальних проблем дитини, у тому числі конфліктних ситуацій у сім’ї, зокрема щодо батьків, законних представників, які не займаються вихованням дітей чи вчиняють стосовно них насильство в сім’ї, застосовують заходи впливу згідно із законодавством, ініціюють перед службами у справах дітей, відділами охорони здоров’я місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування питання щодо направлення дитини до відповідного закладу для надання необхідної медичної, психологічної допомоги.
3.6. Основні вимоги до заходів індивідуальної профілактики:
суворе дотримання прав, основоположних свобод та законних інтересів дитини, законності при здійсненні заходів індивідуальної профілактики;
своєчасність виявлення та усунення криміногенних чинників, що збільшують вірогідність повторного вчинення дитиною адміністративного або кримінального правопорушення;
послідовність у проведенні заходів індивідуальної профілактики, інтенсивність яких повинна зростати або зменшуватися залежно від результатів.
3.7. План заходів індивідуальної профілактики повинен включати:
порядок отримання повної інформації про дитину, виявлення всебічних даних про середовище, у якому проживає дитина;
порядок реалізації заходів індивідуальної профілактики, а саме: проведення ознайомлювальних, попереджувальних, виховних бесід з дитиною, яка перебуває на профілактичному обліку, здійснення контролю за її поведінкою;
порядок проведення заходів щодо попередження адміністративних та кримінальних правопорушень;
заходи профілактики кримінальних правопорушень на стадії висловлення намірів чи їх підготовки шляхом схиляння до добровільної відмови від їх вчинення, допомоги у вирішенні проблеми, яка є причиною, що штовхає дитину на вчинення кримінального та адміністративного правопорушення;
порядок здійснення контролю за ефективністю індивідуальної профілактики шляхом надсилання запитів про поведінку дітей за місцем проживання, навчання та роботи, опитування осіб, які оточують дитину;
порядок підготовки матеріалів для зміни статусу дитини (зняття з профілактичного обліку, надсилання подання для вирішення питання щодо зміни покарання).
3.8. Заходи індивідуальної профілактики здійснюються щодо дитини, яка схильна до вчинення адміністративних правопорушень або вчинила кримінальне правопорушення, була засуджена до покарання, не пов’язаного з позбавленням волі, звільнена зі спеціальної виховної установи.
3.9. З метою здійснення заходів індивідуальної профілактики щодо дитини, яка вчинила адміністративні, кримінальні правопорушення, працівник підрозділу КМСД бере її на відповідний облік.
ІV. Ведення обліків працівниками підрозділів КМСД
4.1. Працівник підрозділу КМСД веде такі обліки:
профілактичний облік дітей;
алфавітно-довідковий облік дорослих осіб.
4.2. Відомості про особу, узяту на облік, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована, є персональними даними і повинні бути захищені під час їх обробки. Порядок збирання, обробки, накопичення, зберігання персональних даних та доступу до них регулюється Законом України "Про захист персональних даних" .
Порушення законодавства про захист персональних даних тягне за собою відповідальність, установлену законом.
4.3. Поставленню на профілактичний облік підлягає дитина:
засуджена судом до покарання, не пов’язаного з позбавленням волі;
яка за рішенням суду звільнена від кримінальної відповідальності із застосуванням примусових заходів виховного характеру без поміщення до школи або професійного училища соціальної реабілітації для дітей, які потребують особливих умов виховання;
яка за рішенням суду звільнена від кримінальної відповідальності та покарання на підставі Закону України "Про амністію" ;
яку повідомлено про підозру в учиненні кримінального правопорушення;
звільнена зі спеціальної виховної установи Державної пенітенціарної служби України;
якій винесено офіційне попередження про неприпустимість учинення насильства в сім’ї;
яка вчинила адміністративне або кримінальне правопорушення і якій закладом охорони здоров’я встановлено діагноз "наркоманія", "токсикоманія", "алкоголізм";
яка два і більше разів учинила адміністративне правопорушення.
4.4. Підставами для поставлення дитини на профілактичний облік є:
вирок (постанова) суду, що набрав законної сили, про застосування до дитини покарання, не пов’язаного з позбавленням волі;
рішення суду про звільнення дитини від кримінальної відповідальності із застосуванням примусових заходів виховного характеру, крім випадків, коли дитина направляється до школи або професійного училища соціальної реабілітації для дітей, які потребують особливих умов виховання;
рішення суду про звільнення дитини від кримінальної відповідальності та покарання на підставі Закону України "Про амністію" ;
письмове повідомлення слідчого, прокурора про вручення дитині повідомлення про підозру в учиненні кримінального правопорушення;
довідка про звільнення зі спеціальної виховної установи для дітей Державної пенітенціарної служби України;
копія офіційного попередження про неприпустимість учинення насильства в сім’ї;
обґрунтований рапорт працівника КМСД щодо виявлення неповнолітнього, який вчинив адміністративне або кримінальне правопорушення і якому закладом охорони здоров’я встановлено діагноз "наркоманія", "токсикоманія", "алкоголізм", з додаванням довідки встановленого зразка;
обґрунтований рапорт працівника КМСД щодо виявлення неповнолітнього, який два і більше разів учинив адміністративне правопорушення, з додаванням копій постанов суду про притягнення його до адміністративної відповідальності.
4.5. За наявності підстав для поставлення дитини на профілактичний облік працівник підрозділу КМСД у триденний строк виносить мотивовану постанову про поставлення на профілактичний облік дитини та заведення обліково-профілактичної справи (далі - ОПС), зразок якої наведено у додатку 1 до цієї Інструкції, яка затверджується начальником органу внутрішніх справ або його заступником.
4.6. ОПС реєструється в журналі реєстрації обліково-профілактичних справ поставлених на профілактичний облік дітей (додаток 2), який ведеться в електронній формі (формат Exсel). У цьому журналі також реєструються ОПС, які надійшли з інших органів внутрішніх справ.
4.7. При заведенні ОПС працівник підрозділу КМСД зобов’язаний:
письмово повідомити дитину, її батьків чи законних представників про поставлення дитини на профілактичний облік за зразком, наведеним у додатку 3 до цієї Інструкції, провести ознайомлювальну бесіду та роз’яснити умови перебування на обліку в органі внутрішніх справ;
здійснити реєстрацію ОПС у журналі реєстрації обліково-профілактичних справ поставлених на облік дітей (далі - журнал реєстрації ОПС);
унести протягом доби відомості про дитину до відповідної ІП ІІПС. Якщо працівник підрозділу КМСД не є авторизованим користувачем, відомості вносяться начальником підрозділу КМСД.
4.8. У разі відсутності в підрозділі КМСД фізичного доступу до ІІПС дозволяється надання відомостей на паперових документах обліку до підрозділу КМСД апарату ГУМВС, УМВС для внесення до відповідної ІП ІІПС.
4.9. В ОПС мають зберігатися такі матеріали:
копія вироку (постанови) суду, що набрав (ла) законної сили, про застосування до дитини покарання, не пов’язаного з позбавленням волі;
копія рішення суду про звільнення дитини від кримінальної відповідальності із застосуванням примусових заходів виховного характеру, крім випадків, коли дитина направляється до школи або професійного училища соціальної реабілітації для дітей, які потребують особливих умов виховання;
копія рішення суду про звільнення дитини від кримінальної відповідальності та покарання на підставі Закону України "Про амністію" ;
письмове повідомлення слідчого, прокурора про вручення дитині повідомлення про підозру в учиненні кримінального правопорушення;
копія довідки про звільнення зі спеціальної виховної установи для дітей Державної пенітенціарної служби України;
копія офіційного попередження про неприпустимість учинення насильства в сім’ї;
обґрунтований рапорт працівника КМСД щодо виявлення неповнолітнього, який вчинив адміністративне або кримінальне правопорушення і якому закладом охорони здоров’я встановлено діагноз "наркоманія", "токсикоманія", "алкоголізм", з додаванням довідки встановленого зразка;
обґрунтований рапорт працівника КМСД щодо виявлення неповнолітнього, який два і більше разів учинив адміністративне правопорушення, з додаванням копій постанов суду про притягнення його до адміністративної відповідальності;
копія повідомлення дитині, її батькам, законним представникам про поставлення дитини на облік, проведення ознайомлювальної бесіди та роз’яснення умов перебування на обліку в органі внутрішніх справ;
характеристики з місця проживання, навчання або роботи, які поновлюються надалі кожні шість місяців та при вирішенні питання про зняття з обліку;
копія повідомлення до відповідної служби у справах дітей про взяття дитини на профілактичний облік з інформацією про необхідність вжиття комплексних заходів для усунення причин і умов, які призвели до вчинення кримінального правопорушення;
план заходів індивідуальної профілактики (додаток 4), який поновлюється кожне півріччя.
4.10. У разі зміни категорії профілактичного обліку дитини працівник підрозділу КМСД упродовж доби вносить відповідні корективи до журналу реєстрації ОПС.
4.11. При зміні дитиною, яка перебуває на профілактичному обліку, місця фактичного проживання у триденний строк повідомляється орган внутрішніх справ, на території обслуговування якого буде проживати дитина.
4.12. У разі отримання повідомлення про зміну місця проживання дитини, що перебуває на профілактичному обліку, працівник підрозділу КМСД органу внутрішніх справ, на території обслуговування якого буде проживати така дитина, упродовж семи днів зобов’язаний відвідати її за місцем проживання, провести ознайомлювальну бесіду та про результати письмово поінформувати орган внутрішніх справ, де ця дитина раніше перебувала на профілактичному обліку.
4.13. Після одержання відповідної інформації про прибуття дитини до нового місця проживання працівник підрозділу КМСД надсилає до органу внутрішніх справ, на території обслуговування якого буде проживати дитина, ОПС, про що робиться відмітка в журналі реєстрації ОПС.
4.14. Після отримання ОПС працівником підрозділу КМСД органу внутрішніх справ, на території обслуговування якого буде проживати дитина, вносяться зміни до відповідної ІП ІІПС, до ОПС додається копія повідомлення дитини, її батьків, законних представників про поставлення дитини на облік, проведення ознайомлювальної бесіди та роз’яснення умов перебування на профілактичному обліку.
4.15. Обліково-профілактичні справи вивчаються:
начальниками підпорядкованих підрозділів КМСД - щомісяця;
начальниками підрозділів КМСД ГУМВС, УМВС - не рідше одного разу на квартал;
начальником органу внутрішніх справ, на території обслуговування якого проживає дитина, - не рідше одного разу на півріччя.
4.16. Профілактичний облік дітей із заведенням ОПС ведеться строком один рік, якщо інше не передбачено вироком суду, який набрав законної сили.
4.17. Строк профілактичного обліку може бути зменшений у разі усунення ризиків учинення дитиною адміністративних чи кримінальних правопорушень та наявності матеріалів, що свідчать про позитивні зміни в поведінці дитини.
4.18. Підставами для зняття дитини з профілактичного обліку є:
закінчення строку покарання, визначеного вироком суду;
набрання законної сили вироком суду щодо призначення покарання у вигляді позбавлення волі;
рішення суду про визнання дитини в установленому законом порядку померлою чи безвісно відсутньою або отримання офіційного документа про смерть дитини;
письмове повідомлення слідчого, прокурора про зняття з дитини підозри в учиненні кримінального правопорушення;
відсутність випадків учинення насильства в сім’ї упродовж року з дати перебування на обліку;
відсутність випадку вчинення адміністративного правопорушення упродовж року з моменту перебування на обліку;
досягнення 18-річного віку з письмовим інформуванням за необхідності служби дільничних інспекторів міліції про доцільність проведення подальшої профілактичної роботи;
усунення ризиків учинення дитиною адміністративних чи кримінальних правопорушень та наявності матеріалів, що свідчать про позитивні зміни в поведінці дитини;
зміна місця фактичного проживання.
4.19. За наявності підстав для зняття дитини з профілактичного обліку працівник КМСД протягом однієї доби:
виносить мотивовану постанову про зняття (зміну) з профілактичного обліку дитини та закриття обліково-профілактичної справи, зразок якої наведено у додатку 5 до цієї Інструкції, яку затверджує начальник органу внутрішніх справ або його заступник;
вносить корективи до відповідної ІП ІІПС;
письмово повідомляє батьків, законних представників, інші органи і служби, які раніше були інформовані про поставлення дитини на профілактичний облік.
4.20. Закриті ОПС зберігаються в архіві міського, районного органу внутрішніх справ протягом трьох років.
4.21. У підрозділі КМСД на транспорті ведеться журнал відомостей про дітей, які вчинили кримінальне правопорушення на об’єктах обслуговування (додаток 6).
4.22. Для фіксації відомостей про осіб, які перебувають на алфавітно-довідковому обліку, ведеться журнал реєстрації осіб, узятих на алфавітно-довідковий облік (додаток 7), в електронній формі (формат Exсel). У журналі також реєструються особи, які, перебуваючи на алфавітно-довідковому обліку, змінили місце постійного проживання.
4.23. На алфавітно-довідковий облік ставляться дорослі особи, які були засуджені умовно або до громадських чи виправних робіт, а також стосовно яких виконання вироку про позбавлення волі відстрочено за вчинення таких кримінальних правопорушень:
використання малолітньої дитини для заняття жебрацтвом;
примушування дитини до участі у створенні творів, що пропагують культ насильства і жорстокості, расову, національну чи релігійну нетерпимість та дискримінацію;
примушування дитини до участі у створенні творів, зображень або кіно- та відеопродукції, комп’ютерних програм порнографічного характеру;
створення або утримання місць розпусти, звідництво, учинені із залученням дитини;
примушування дитини до заняття проституцією чи втягнення її в такі заняття;
втягнення дитини у злочинну діяльність, пияцтво, азартні ігри, жебрацтво;
схиляння дитини до вживання наркотичних засобів, психотропних речовин або їх аналогів.

................
Перейти до повного тексту